Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

Katılımcı sayısı
279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Enjeksiyon

    180 64.52%
  • Karbüratör

    65 23.30%
  • İkiside iyidir farketmez

    34 12.19%
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    darkkilır doğru..ama ya performans değil de yakıtı düşünüyorsak?

    motorhocası dostum peki sence yanıt nedir?
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR 125 R
    hemen hemen tüm araçlarin son vitesleri ekonomi içindir diye biliyorum

  3. #23

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Jr. , Yakıt tasarrufu herşeye bağlıdır, tüm dirençler, sürücü, sabit hızı koruma, gerektiğinde yavaş-gerektiğinde hızlı gitme ve gazı hassas bir şekilde ayarlamak, motor bakımı,zincir bakımı, trafik durumu... uzar gider bu.

  4. #24
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    ben de autoshowda, biran önce 5. vitese geçmek için çabuk hızlanıp erkenden atın diye okudum. ama bunu yapınca 5. vitese diyelim ki arabayla 70te attım ve rampa cıkıyorum..farkettim ki gaza abanıyorum 90 olsun diye..acaba yakıtı verimsiz kullanıp çiğ çiğ eksozdan mı atıyorum?
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  5. #25
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    motorhocası dediğin doğru ama diyelim ki aynı koşullardasın yük rüzgar herbişey aynı..ikisinde de 90la gidebiliyosan yarım gazla 4te mi gidersin tam gazla 5te mi?
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  6. #26

    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR 125 R
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de autoshowda, biran önce 5. vitese geçmek için çabuk hızlanıp erkenden atın diye okudum. ama bunu yapınca 5. vitese diyelim ki arabayla 70te attım ve rampa cıkıyorum..farkettim ki gaza abanıyorum 90 olsun diye..acaba yakıtı verimsiz kullanıp çiğ çiğ eksozdan mı atıyorum?
    aynen öyle yapıyorsun... o okuduğun yazida sanirim bi yanlış anlaşılma yada yalnış anlatılma var... 70 ile giderken senin 5 degil 3. viteste olman gerekir ki bu yorumu araba için yapıyorum düsük devirlerde arabayi yürüten tork belirli bi devirden sonra yürüten beygir gücüdür...

  7. #27

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de autoshowda, biran önce 5. vitese geçmek için çabuk hızlanıp erkenden atın diye okudum. ama bunu yapınca 5. vitese diyelim ki arabayla 70te attım ve rampa cıkıyorum..farkettim ki gaza abanıyorum 90 olsun diye..acaba yakıtı verimsiz kullanıp çiğ çiğ eksozdan mı atıyorum?
    Mesela en az tüketeyim derken,yarım gaz 3. viteste de 2,5lt yakılabilir ama hızın düşük olur ör. 30km/h, 5. viteste de 2,5 yakarsın hızın 75km/h olur.
    Sonuçta ne kadar gaz verilirse onu yakar.

  8. #28

    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR 125 R
    jr. sen neyin peşindesin yahu :D

  9. #29
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    kullanım alanına göre değişir ama büyhük oranla enjeksiyon daha iyidir (kendi düşüncem)
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  10. #30
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    ben suyu bulandıriym dedim biraz darkkilır =)

    motorhocası dostum senin dediğin doğru ama soru o diyl =) ben diyorum ki aynı hızda gidiyosun ama bi vitesin en duşük devirlerinde (yani gaza sonuna kadar basarak) diğer vitesinse yüksek devirlerinde (ama tam gaz değil)

    şimdi burada iki şeyden biri doğru..
    ya elinin ayaanın altındaki gaza ne kadar basarsan o kadar benzin harcarsın,

    ya da sen ne kadar basarsan bas enjeksiyon motorun ihtiyacı kadar benzin gönderir ve aynı hızda düşük devirde daha az yakarsın

    ilki doğruysa 5 viteste az devir doner, rampa nedeniyle devir bir turlu artmaz ama yakıt bolca gonderir çiğ çiğ atar. boşuna benzin yakar. 4 daha iyi

    ikinci doğruysa bu enjeksiyon sistemi akıllıdır, buna izin vermez, sen tam da bassan ihtiyac kadar gonderir aynı hızı düşük devirde yakalar daha az yakar demek ki 5 daha iyi.

    neyse arkadaşın topiğini salladım accık ben kaçiym linç olmadan =)

    darkkilır bende focus war kullanım kitapcıında 50den itirabaren 5. vitesten alıp 200 küsüre kadar taşıdığı yazılı 2000 motor torku yerinde ama 70le 3te hic bi arabayla gitmedim yaa basbas baarıyo
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  11. #31
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Ben motosiklette karbüratörü tercih ederim.Dağ başında kaldığınızda öyle yada böyle gideceğiniz yere gidersiniz.Ama enjektörde yapacağınız pek birşey yoktur.sağlıklı çalışan bir karbüratörle,enjektör arasındada yakıt açısından çok bir fark yoktur.
    Ahmanamra bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben suyu bulandıriym dedim biraz darkkilır =)

    motorhocası dostum senin dediğin doğru ama soru o diyl =) ben diyorum ki aynı hızda gidiyosun ama bi vitesin en duşük devirlerinde (yani gaza sonuna kadar basarak) diğer vitesinse yüksek devirlerinde (ama tam gaz değil)

    şimdi burada iki şeyden biri doğru..
    ya elinin ayaanın altındaki gaza ne kadar basarsan o kadar benzin harcarsın,

    ya da enjeksiyon motorun ihtiyacı kadar benzin gönderir ve aynı hızda düşük devirde daha az yakarsın
    İkisi de doğru.Birleştir.

    ilki doğruysa 5 viteste az devir doner, rampa nedeniyle devir bir turlu artmaz ama yakıt bolca gonderir çiğ çiğ atar. boşuna benzin yakar. 4 daha iyi

    Enjeksyonluda da gaza basarsan atar. 4 'de güç-tork yerinde olur.

    ikinci doğruysa bu enjeksiyon sistemi akıllıdır, buna izin vermez, sen tam da bassan ihtiyac kadar gonderir aynı hızı düşük devirde yakalar daha az yakar demek ki 5 daha iyi.

    Böyle bir özeliği olamaz. Gaza bastımı yakıtı gönderir.

    neyse arkadaşın topiğini salladım accık ben kaçiym linç olmadan =)

    darkkilır bende focus war kullanım kitapcıında 50den itirabaren 5. vitesten alıp 200 küsüre kadar taşıdığı yazılı 2000 motor torku yerinde ama 70le 3te hic bi arabayla gitmedim yaa basbas baarıyo
    ...............................

  13. #33

    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR 125 R
    ben atmosferik delikanlı motorlu araçları severim (no turbo, no enjeksiyon) motoru yormadan fazla yakıt harcamadan gitmenin en bilindik yolu 3000 devir civarında vites değiştirmektir... rampa çıkarken motor güç kaybediyor ise vites düşürülür az da yaksa çokta yaksa o rampayi çıkmaktır asıl konu
    konur bunu beğendi.

  14. #34
    gittardando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2006
    Şehir
    Smyrna-Physkos
    Motosikleti
    Yamaha APX-5NA , Yamaha YFL-211S
    Cross veya enduro ise motosiklet, karbüratör daha makul değil mi sizce?
    ...Sergerdan...

  15. #35
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    tamamdır sağol motorhocası.

    (bak şimdi) ama osmaniyeli tam tersini diyo

    demek ki herkes farklı düşünüyo benim duyduğum o gaz pedalının direk yakıta bağlı olduğu dönem karbüratörde kaldı diyeydi. Şimdi beyin meyin varmış.

    Öyle ki focusun anti patenaj düğmesine basıyosun buzlu yolda sen tam gaz da bassan kalkışta motor devir almıyo böyle ağır ağır kalkıyo arac. sen istersen gazın üstünde halay çek. patenaja kalkmamak için, gaza dokunuyomuşsun gibi kalkıyor. bu da gazla yakıt deposu arasında bi kontrol mekanizması olduğunu doğrulamaz mı?
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  16. #36

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamdır sağol motorhocası.

    (bak şimdi) ama osmaniyeli tam tersini diyo

    demek ki herkes farklı düşünüyo benim duyduğum o gaz pedalının direk yakıta bağlı olduğu dönem karbüratörde kaldı diyeydi. Şimdi beyin meyin varmış.

    Öyle ki focusun anti patenaj düğmesine basıyosun buzlu yolda sen tam gaz da bassan kalkışta motor devir almıyo böyle ağır ağır kalkıyo arac sen istersen gazın üstünde halay çek. patenaja kalkmamak için, gaza dokunuyomuşsun gibi kalkıyor. bu da gazla yakıt deposu arasında bi kontrol mekanizması olduğunu doğrulamaz mı?
    Asr(çekiş kontrol sistemi)(Patinaj önleme sistemi) özelikle performanslı araçlarda kullanılır ,ateşlemeye müdahale ederek torku azaltır,patiye düşmeyi engeller.Enjeksiyon sistemine göbekten bağlı değildir.

  17. #37

    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR 125 R
    sevgili jr., kafana takılan bu konuda bilgi açlığın varsa yapabileceğin arabalar için yapılmış bir forum adresi araştırmak olabilir... ama senin derdin laylaylom ise, yeni bir topic açıp orada canı sıkılan arkadaşlara ulaşabilir zamanını daha eğlenceli bir şekilde geçirebilirsin... saygılar

  18. #38
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    ama bi şekilde yakıtı kontrol etmiyor mu. benim akıllı enjeksiyon dediğime bakma belki de beyinden bahsediyorum. her ne cihaz, bizim gaz tepkimize "bi dakka arkadaş" diyerek motor devirini ayarlıyorsa.

    ama dediğin gibi müdahale yakıta değil ateşlemeye ise, bu dediğin, sorumun cevabı olmuş olur.

    darkkilır dostum gerginliğe gerek yok. sorum otomobil örneği olabilir ama motosikletle ilgili. karbüratör-enjeksiyon arasındaki yakıta müdahale konusunu içeriyor. Merakıma da ilk mesajlardaki, "gazı bırakınca enjeksiyon yakıtı keser" cümlesi neden oldu. Pek çok arkadaşım da sağolsun fikirlerini söylediler.

    Zaten konu kapandı sağol motorhocası.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  19. #39

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama bi şekilde yakıtı kontrol etmiyor mu. benim akıllı enjeksiyon dediğime bakma belki de beyinden bahsediyorum. her ne cihaz, bizim gaz tepkimize "bi dakka arkadaş" diyerek motor devirini ayarlıyorsa.

    ama dediğin gibi müdahale yakıta değil ateşlemeye ise, bu dediğin, sorumun cevabı olmuş olur.
    Yenilerde ateşleme sistemi ile enjeksiyon sistemi birleşiktir, Asr sonuçta elektrik sisemine bağlı bir donanım benzinle çalışmıyor. Devreye sadece kalkışta girerse girer

  20. #40
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @jr.

    Benzinli motorların ekonomi/güç oranının en iyi olduğu devir bandı 2.000-3.000 arasıdır.

    Hızlanma/sabit hızla sürüş sırasında en az gaza basılacak vites en iyisidir, enjeksiyon/karbüratör farketmez. Karbüratörle enjeksiyon farklı istemlerdir, ama ikisi de gaz pedalının "daha fazla güüüüüüüç" diye bağırması üzerine daha fazla benzin harcamaya programlıdırlar, dolayısıyla "abi bu enjeksiyonlu" diye 6. viteste 70'le yokuş çıkmaya kalkarsanız bir depoyla 200km gidersiniz

    Karbüratör/enjeksiyon farketmez, yokuş yukarı 5'te köklemektense 4'te yarım gaz açmak daha iyidir.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler