Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?
- Katılımcı sayısı
- 279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Enjeksiyon
-
Karbüratör
-
İkiside iyidir farketmez
Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?
Reklamlar
-
20 Kasım 2017, 02:40
#141
hasmet adlı üyeden alıntı
Ender şartlar altında, ender sorunlar oluşabilir. Ama çoğunluk için, çoğu zaman teknoloji çoook iyi bişey.
Karburatörlü motoru olanlar soğuk havada çalıştırırken ne olduğunu bilirler. Trafikte birden istop ettiğinde çalıştırmaya çalışırken yaşadıklarını da... Şahsen ne enjeksiyondan, ne de su soğutmadan tek bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar. Ama keyfini hep sürdüm.
En son verdiğiniz 5 valfli motosiklet örneğinin konuyla alakasını hiç anlamadım. Teknoloji olsa gücünü mü engelleyecekti? Nereden öyle düşünüyorsunuz ki? Eskiden mi daha güçlüydü motosikletler, bugün mü?
Çok değil, 15 sene önce Superduke diye bir motosiklet mümkün değildi. RBW olmadan partial throttle da normal tepki vermesi mümkün değilmiş çünkü motorun. KTM'in baş test sürücüsü, 1:1 oranlı kablolu gazla motosikleti sürmenin mümkün olmadığını söyledi. Ama teknoloji sayesinde kedi gibi uysal 180 beygir motor. Ama gazı verdiğinizde de hâlâ 180 beygir.
Racing sınıflar pek ilgimi çekmez Haşmet abi ismini yanlış biliyor olabilirim ama sanırım "Centilmenlik antlaşması" gibi bir mevzuydu, ve ondan sonra 20 valf olayına tövbe etti japonlar, muhtemelen kullandığın motosikletten yola çıkarak bunu muhtemelen benden iyi biliyosundur.
Teknoloji motorun gücünü engelliyor mu ?
Evet... Engellemiyor mu ?
En basitinden S1000rr üzerinde yaklaşık 3-4 bin tl civarında bi para karşılığı teknolojik kontrolleri kaldırtıp 299 kitlenmek yerine 330-340 km hızları görmek mümkün (ki ilgilenmediğim bir sınıf olduğu için eksik ya da yanlış biliyor olabilirim).
Teknolojik motosikletin elbette artı yönleri saymakla bitmez ki sadece güvenli sürüş yönünden kattıkları üzerinden gunler sürecek muhabbet çıkar.
Benim eski teknolojiyi tercih etmemim sebebi özet olarak;
Kolay tamir.
Agresif sürüş.
Kara düzen kafa yormayan sistem(kolay tamir ile ortak sayılabilir.)
Teknoloji off-road da gerçekten çok antipatik bir durum, zaten gördüğünüz üzere abs'li olan special alet yok
Sanırım 2018 model bi kaç alette çekiş kontrollü special 2T makina yapmışlar.
Yahu alet 50 beygir 6.9Nm tork var ve sadece 102 kilo, bu motoru düz duvara koysan yine gider çekiş kontrol olmasa ne olacak ben firma ?
Alet biraz zorlayınca suyun üstünde gidiyor, sen buna çekiş kontrolü hangi kafayla koydun mesela
Ben şahsen motordan elektronik destek alacak bir tecrübe sahibi değilim, gaz verdiğimde iki tekeri dönsün frene bastığımda lastik kitlesin (arazide) virajda düşüp düşmemek bıraksın firmalar bana kalsın, ben kendi yeteneğim doğrultusunda kendi güvenliğimi sağlarım
Umarım bi gün "airbag'li Special arazi makinası ürettik" gibi bir haber başlığı görmem
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------
emremm adlı üyeden alıntı
Kısa bir süre 98 Thunderace kullanmıştım. 140 Hp. bir motordu.
O zamanların teknolojisi ile şimdikini kıyaslamak olmaz.
180-200 Hp. veya üstü delice güçlerde çelik telli gaz kolu adamı yere yapıştırır, elektronik müdahaleler şart oluyor.
98 thunderace sahibi, hatta bu forumda üye olan çok sevdiğim bir abim var aktif görüştüğüm, korkulması gereken bir makina
İşte teknoloji bunun icin var, insanlar zamanla korktular, ve firmalar bu olaya satış politikası gereği bi dur demek lazım dedi falan filan
Herkes "Yaa motorda teknoloji olsun abi, nasıl kontrol edicez" demiyor.
Bazıları "Koy gitsin teknolojisine, bana güç ver, teknolojinin payını ben yaparim" düşüncesinde.
Belki doğru, belki yanlış.
Ama kime göre neye göre
Reklamlar
-
20 Kasım 2017, 09:03
#142
MrMud adlı üyeden alıntı
Racing sınıflar pek ilgimi çekmez Haşmet abi ismini yanlış biliyor olabilirim ama sanırım "Centilmenlik antlaşması" gibi bir mevzuydu, ve ondan sonra 20 valf olayına tövbe etti japonlar, muhtemelen kullandığın motosikletten yola çıkarak bunu muhtemelen benden iyi biliyosundur.
Teknoloji motorun gücünü engelliyor mu ?
Evet... Engellemiyor mu ?
En basitinden S1000rr üzerinde yaklaşık 3-4 bin tl civarında bi para karşılığı teknolojik kontrolleri kaldırtıp 299 kitlenmek yerine 330-340 km hızları görmek mümkün (ki ilgilenmediğim bir sınıf olduğu için eksik ya da yanlış biliyor olabilirim).
Centilmenlik anlaşması, motosikletlerin 299 km/s hız üzerine çıkmaması üzerine. Hayabusa'dan sonra Avrupa'da bu tip motosiklet satışlarının durdurulması gündeme geldiği için üreticiler tarafından istemeyerek uyulan bir durum, tek tük istisnalar olsa da. Ki pratikte buna "güç limitleme" olarak bakmak bence doğru değil. Pist dışında o hızlar zaten cinayet sebebi. Sonuçta sadece 0-100km hızlanmasında 200 beygiri sonuna kadar kullanabilirsiniz.
Denenmiş eski teknolojiler, 20 valf motor başı, turbo, oval silindirler, "kullanılmaya tevbe edilmiş çok güç üreten üstün teknolojiler" falan değil aslında. Belli dezavantajlarından dolayı terkedilmiş verimsiz teknolojiler. Ya fazla ağırlık ekleyen, ya güvenilir olmayan, ya da sunduğu avantaj eklediği fiyata değmeyen teknolojiler.
Japonlar hemen hemen akla gelebilecek her şeyi denemişler. İşe yaratanları tutmuşlar, değmeyenleri elemişler. İşe yarayan en yüksek teknolojiler şu an üretimde olanlar... Zaten piyasa garantiliyor bunu.
-
20 Kasım 2017, 10:23
#143
MrMud adlı üyeden alıntı
.....Teknoloji motorun gücünü engelliyor mu ?
Evet... Engellemiyor mu ?......
motorların gücünü teknoloji değil emisyon kuralları engelliyor , şu an benzinli motorlarda en yüksek teknoloji % 50 verimle çalışan 1600 cc V6 Mercedes F1 de, ki orada bile yarış başına 105 lt kısıtlama var..
-
20 Kasım 2017, 13:43
#144
Gara düzen iyidir. Neymiş o bi sürü kablolu sensörler ayarlayıcılar püskürtücüler. Tornavidayı alıyosun eline bi hava ayarı yapayım diyosun anaa karbüratör yok. Elektronik ateşlemeye bile zor alışmışım ben.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler