Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?
- Katılımcı sayısı
- 279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Enjeksiyon
-
Karbüratör
-
İkiside iyidir farketmez
Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?
Reklamlar
-
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
bu daha da basitleştirilmiş hali
üstteki kelebek hava miktarını ayarlıyor
orta kısımdaki ventüri (darboğaz) havayı hızlandırıyor ve vakumun artıp yakıtın emilmesini sağlıyor
alttaki kelebek te gaz kolu tarafından kontrol ediliyor
ve görüldüğü gibi gaz kapanınca kelebeğin altındaki delikten içeri yakıt emiliyor
işte bu rölanti yakıtı olan zengin karışım
Buradaki su soğutmalıda kullanılan bimetal iletkenin ısınmasıyla açan jigle ,sarmal yay ısınınca açılıyor ve hava kelebeğini açıyor.
Reklamlar
-
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
o dediğin bu olabilirmi avare rulman
selenoid valvli bir cut off iğnesi
ozan ve motor hocası, bir anlık yanılsamayla sorumun yanlış olduğunu düşündügümden mesajımı sildim şimdi yeniden yazmak da imkansız.
dediğin çok mantıklı, beyin tarafından idare edilen bir selenoid valf olabilir. zira gonderdigin resimdeki parcaya tıpatıp benziyor bizim kafamızı karıstıran parca.
yalnız: bizim motorlarda gaz kolu konumunu beynin algılamasını saglayacak bir sensor yok. bu beyin nerden anlıyor cut-off yapacagı zamanı?
bir taraftan bu bizim parcaya otomatik jigle diyen de çok oldu. lakin otomatik jigle olan makinede ayrıca bir manuel jiklenin ne işi var? ybr de jikle manuel.
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
bu selenoid valfli cut off iğnesi benim motoda yok işte
benim moto nasıl cut off yapıyor parçayı bi koysanız resim var mı elinnizde
ama ben eminim benim moto rölantiyi yiyor giderken
belki de vakum tahrikli mekanik bir sistemdir
muhakkak vardır dicem ama
motorun marka model nedir
-
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
belki de vakum tahrikli mekanik bir sistemdir
muhakkak vardır dicem ama
motorun marka model nedir
çin çan çon
edit:yani skyjet f5 yanlış anlaşılmasın esprim
-
enjeksiyon
-
avare rulman adlı üyeden alıntı
ozan ve motor hocası, bir anlık yanılsamayla sorumun yanlış olduğunu düşündügümden mesajımı sildim şimdi yeniden yazmak da imkansız.
dediğin çok mantıklı, beyin tarafından idare edilen bir selenoid valf olabilir. zira gonderdigin resimdeki parcaya tıpatıp benziyor bizim akfamızı karıstıran parca.
yalnız: bizim motorlarda gaz kolu konumunu beynin algılamasını saglayacak bir sensor yok. bu beyin nerden anlıyor cut-off yapacagı zamanı?
şöyle olabilir mi
devir saatinden deviri okur
gaz kolundanda gazı kapattığımızı anlar
ve rölanti devrinin oldukça üstünde bir devirde ama gaz kapalı olduğu için yakıtı kesmek için devreye girer
devir saati yoksa yüksek devirin oluşturduğu vakumu da okuyabilir
-
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
belki de vakum tahrikli mekanik bir sistemdir
muhakkak vardır dicem ama
motorun marka model nedir
vakum tahrikli olsa bile motor freninde de vakum meydana geleceginden bir gaz kolu konum sensörünün gerekliliğinden söz edebilir miyiz?
hah son mesajını şimdi okudum. gaz kolunda sensör yok işte, o kafa karıstıyor.
-
avare rulman adlı üyeden alıntı
ozan ve motor hocası, bir anlık yanılsamayla sorumun yanlış olduğunu düşündügümden mesajımı sildim şimdi yeniden yazmak da imkansız.
dediğin çok mantıklı, beyin tarafından idare edilen bir selenoid valf olabilir. zira gonderdigin resimdeki parcaya tıpatıp benziyor bizim kafamızı karıstıran parca.
yalnız: bizim motorlarda gaz kolu konumunu beynin algılamasını saglayacak bir sensor yok. bu beyin nerden anlıyor cut-off yapacagı zamanı?
bir taraftan bu bizim parcaya otomatik jigle diyen de çok oldu. lakin otomatik jigle olan makinede ayrıca bir manuel jiklenin ne işi var? ybr de jikle manuel.
Arkadaşlar Cut - off otomobil karbüratölerinde sadece son birkaç modelde vardır ör Fiat Tempra ,motosiklete böyle birşey olacağını tahmin etmiyorum,boşuna Cut - off aramayın. Arkadaşın resmindeki parça jigle çek valfi.
avare rulman adlı üyeden alıntı
vakum tahrikli olsa bile motor freninde de vakum meydana geleceginden bir gaz kolu konum sensörünün gerekliliğinden söz edebilir miyiz?
hah son mesajını şimdi okudum. gaz kolunda sensör yok işte, o kafa karıstıyor.
Sen şu resmini atsana önce atacam dedin hala bekliyoruz
-
motosiklete tek kafamın basmadığı parca bu karbürator. saat gibi mubarek.
atacagım dedim, ama sorumsuzluk diz boyu olduğundan çekmedim parcanın fotografını motor hocası.
yerini gosteren şu fotografı buldum sadece ama bir halt anlaşılmıyor bundan da.
-
avare rulman adlı üyeden alıntı
vakum tahrikli olsa bile motor freninde de vakum meydana geleceginden bir gaz kolu konum sensörünün gerekliliğinden söz edebilir miyiz?
hah son mesajını şimdi okudum. gaz kolunda sensör yok işte, o kafa karıstıyor.
belki de direkt olarak kelebeğin pozisyonunu okuyordur
ve motor freninde de cut off devreye girer
zaten amaç da bu değilmi
avare rulman adlı üyeden alıntı
vakum tahrikli olsa bile motor freninde de vakum meydana geleceginden bir gaz kolu konum sensörünün gerekliliğinden söz edebilir miyiz?
hah son mesajını şimdi okudum. gaz kolunda sensör yok işte, o kafa karıstıyor.
belki de o sistem karbüratöre gömülüdür
aşağıda ki
ı ile gösterilen giibi
bu da açıklaması
http://images.google.com.tr/imgres?i...a%3DN%26um%3D1
arkadaşlar bana müsade
geç olmuş yarın mesai var
cümleten iyi geceler
kazasız belasız sürüşler
-
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
belki de direkt olarak kelebeğin pozisyonunu okuyordur
ve motor freninde de cut off devreye girer
zaten amaç da bu değilmi
arkadaşlar bana müsade
geç olmuş yarın mesai var
cümleten iyi geceler
kazasız belasız sürüşler
belki de o sistem karbüratöre gömülüdür
aşağıda ki
ı ile gösterilen giibi
evet mümkün, sagol ozan kafa patlattın bizimle beraber. bana da müsade yarın okula gidilecek daha.
-
avare rulman adlı üyeden alıntı
motosiklete tek kafamın basmadığı parca bu karbürator. saat gibi mubarek.
atacagım dedim, ama sorumsuzluk diz boyu olduğundan çekmedim parcanın fotografını motor hocası.
yerini gosteren şu fotografı buldum sadece ama bir halt anlaşılmıyor bundan da.
Tamam işte jigle çek valfi çek valf de 2 yıldız civataya bağlanmış. Hadi geçmiş ola.
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Tamam işte jigle çek valfi çek valf de 2 yıldız civataya bağlanmış. Hadi geçmiş ola.
jigle çek valfi neymiş? nereye geçmiş oluyor? jigle açık mı kapalı mı onu mu çek ediyor? mekanik tel degil elektrik kablosu o kablo.
(yarına sabahın 7 sinde kalkıp okula gidecegim, ve ben kalkmış karbüratörün zattirisiyle uğraşıyorum. okumayacak mıyım neyim ben)
-
sizler sağolun arkadaşlar
10 yıl önce olsaydı bu konuları ezbere cevaplardım o zamanlar ezbere karbüratör çizip elemanlarını gösterebiliyordum
ama malesef şimdi unutmuşum çoğunu
bahaneyle hatırlamaya çalışıyorum bişeyler
-
avare rulman adlı üyeden alıntı
jigle çek valfi neymiş? nereye geçmiş oluyor?
jigle açık mı kapalı mı onu mu çek ediyor?
Yahu açıp kapıyor valfi işte, hava kelebeğini kumanda ediyor açıyor. Hava kelebeği kapalıysa karışım zengin olur çalışır motor.
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Yahu açıp kapıyor valfi işte, hava kelebeğini kumanda ediyor açıyor. Hava kelebeği kapalıysa karışım zengin olur çalışır motor.
o zaman ben bu manuel jikle kolunu söküp atıyorum. agırlık etmesin boşuna, zaten ben varım 100 kilo
-
-
avare rulman adlı üyeden alıntı
o zaman ben bu manuel jikle kolunu söküp atıyorum. agırlık etmesin boşuna, zaten ben varım 100 kilo
Sök at o zaman o kablonu fazlalık yapmasın
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Enjektörler böyle bir arıza çıkarmaz çünkü filtelemeleri mükemmeldir. Enjeksiyon sistemi aten en az arızayı göstersin diye üretilir,arıza çıkarmaması karbüratörle kıyaslanmaz.Karbüratör daha basittir. Suya danayıklı üretimde en az karbüratörlü kadar güvenilirdir. Tamir gerektirmez bozulması ancak hatalı tamir ve servisle mümkündür. Rutin olmayan bir hava-yakıt oranı söz konusu değildir,yanmayı optimize eder motor daha sessiz çalışır, karbüratörün o güzel sesinden mahrumdur. Daha var mı
bu mükemmel filtreler,arıza vermeyen,suya dayanıklı enjeksiyon sistemleri hepsinde standart mı? filtrelerinin sık bakımı gerekmez mi?
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
solmyr adlı üyeden alıntı
bu mükemmel filtreler,arıza vermeyen,suya dayanıklı enjeksiyon sistemleri hepsinde standart mı? filtrelerinin sık bakımı gerekmez mi?
Otomobil için bakım gerektirmez hatta değişim için 30.000km yeterlidir.. Tabii periyodu modele göre değişir. Dizel filtresiyle karıştırmayalım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler