darkkilır doğru..ama ya performans değil de yakıtı düşünüyorsak?
motorhocası dostum peki sence yanıt nedir?
darkkilır doğru..ama ya performans değil de yakıtı düşünüyorsak?
motorhocası dostum peki sence yanıt nedir?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
hemen hemen tüm araçlarin son vitesleri ekonomi içindir diye biliyorum
Jr. , Yakıt tasarrufu herşeye bağlıdır, tüm dirençler, sürücü, sabit hızı koruma, gerektiğinde yavaş-gerektiğinde hızlı gitme ve gazı hassas bir şekilde ayarlamak, motor bakımı,zincir bakımı, trafik durumu... uzar gider bu.
ben de autoshowda, biran önce 5. vitese geçmek için çabuk hızlanıp erkenden atın diye okudum. ama bunu yapınca 5. vitese diyelim ki arabayla 70te attım ve rampa cıkıyorum..farkettim ki gaza abanıyorum 90 olsun diye..acaba yakıtı verimsiz kullanıp çiğ çiğ eksozdan mı atıyorum?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
motorhocası dediğin doğru ama diyelim ki aynı koşullardasın yük rüzgar herbişey aynı..ikisinde de 90la gidebiliyosan yarım gazla 4te mi gidersin tam gazla 5te mi?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
aynen öyle yapıyorsun... o okuduğun yazida sanirim bi yanlış anlaşılma yada yalnış anlatılma var... 70 ile giderken senin 5 degil 3. viteste olman gerekir ki bu yorumu araba için yapıyorum düsük devirlerde arabayi yürüten tork belirli bi devirden sonra yürüten beygir gücüdür...
jr. sen neyin peşindesin yahu :D
kullanım alanına göre değişir ama büyhük oranla enjeksiyon daha iyidir (kendi düşüncem)
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
ben suyu bulandıriym dedim biraz darkkilır =)
motorhocası dostum senin dediğin doğru ama soru o diyl =) ben diyorum ki aynı hızda gidiyosun ama bi vitesin en duşük devirlerinde (yani gaza sonuna kadar basarak) diğer vitesinse yüksek devirlerinde (ama tam gaz değil)
şimdi burada iki şeyden biri doğru..
ya elinin ayaanın altındaki gaza ne kadar basarsan o kadar benzin harcarsın,
ya da sen ne kadar basarsan bas enjeksiyon motorun ihtiyacı kadar benzin gönderir ve aynı hızda düşük devirde daha az yakarsın
ilki doğruysa 5 viteste az devir doner, rampa nedeniyle devir bir turlu artmaz ama yakıt bolca gonderir çiğ çiğ atar. boşuna benzin yakar. 4 daha iyi
ikinci doğruysa bu enjeksiyon sistemi akıllıdır, buna izin vermez, sen tam da bassan ihtiyac kadar gonderir aynı hızı düşük devirde yakalar daha az yakar demek ki 5 daha iyi.
neyse arkadaşın topiğini salladım accık ben kaçiym linç olmadan =)
darkkilır bende focus war kullanım kitapcıında 50den itirabaren 5. vitesten alıp 200 küsüre kadar taşıdığı yazılı 2000 motor torku yerinde ama 70le 3te hic bi arabayla gitmedim yaa basbas baarıyo
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Ben motosiklette karbüratörü tercih ederim.Dağ başında kaldığınızda öyle yada böyle gideceğiniz yere gidersiniz.Ama enjektörde yapacağınız pek birşey yoktur.sağlıklı çalışan bir karbüratörle,enjektör arasındada yakıt açısından çok bir fark yoktur.
ben atmosferik delikanlı motorlu araçları severim (no turbo, no enjeksiyon) motoru yormadan fazla yakıt harcamadan gitmenin en bilindik yolu 3000 devir civarında vites değiştirmektir... rampa çıkarken motor güç kaybediyor ise vites düşürülür az da yaksa çokta yaksa o rampayi çıkmaktır asıl konu
Cross veya enduro ise motosiklet, karbüratör daha makul değil mi sizce?
...Sergerdan...
tamamdır sağol motorhocası.
(bak şimdi) ama osmaniyeli tam tersini diyo
demek ki herkes farklı düşünüyo benim duyduğum o gaz pedalının direk yakıta bağlı olduğu dönem karbüratörde kaldı diyeydi. Şimdi beyin meyin varmış.
Öyle ki focusun anti patenaj düğmesine basıyosun buzlu yolda sen tam gaz da bassan kalkışta motor devir almıyo böyle ağır ağır kalkıyo arac. sen istersen gazın üstünde halay çek. patenaja kalkmamak için, gaza dokunuyomuşsun gibi kalkıyor. bu da gazla yakıt deposu arasında bi kontrol mekanizması olduğunu doğrulamaz mı?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
sevgili jr., kafana takılan bu konuda bilgi açlığın varsa yapabileceğin arabalar için yapılmış bir forum adresi araştırmak olabilir... ama senin derdin laylaylom ise, yeni bir topic açıp orada canı sıkılan arkadaşlara ulaşabilir zamanını daha eğlenceli bir şekilde geçirebilirsin... saygılar
ama bi şekilde yakıtı kontrol etmiyor mu. benim akıllı enjeksiyon dediğime bakma belki de beyinden bahsediyorum. her ne cihaz, bizim gaz tepkimize "bi dakka arkadaş" diyerek motor devirini ayarlıyorsa.
ama dediğin gibi müdahale yakıta değil ateşlemeye ise, bu dediğin, sorumun cevabı olmuş olur.
darkkilır dostum gerginliğe gerek yok. sorum otomobil örneği olabilir ama motosikletle ilgili. karbüratör-enjeksiyon arasındaki yakıta müdahale konusunu içeriyor. Merakıma da ilk mesajlardaki, "gazı bırakınca enjeksiyon yakıtı keser" cümlesi neden oldu. Pek çok arkadaşım da sağolsun fikirlerini söylediler.
Zaten konu kapandı sağol motorhocası.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
@jr.
Benzinli motorların ekonomi/güç oranının en iyi olduğu devir bandı 2.000-3.000 arasıdır.
Hızlanma/sabit hızla sürüş sırasında en az gaza basılacak vites en iyisidir, enjeksiyon/karbüratör farketmez. Karbüratörle enjeksiyon farklı istemlerdir, ama ikisi de gaz pedalının "daha fazla güüüüüüüç" diye bağırması üzerine daha fazla benzin harcamaya programlıdırlar, dolayısıyla "abi bu enjeksiyonlu" diye 6. viteste 70'le yokuş çıkmaya kalkarsanız bir depoyla 200km gidersiniz
Karbüratör/enjeksiyon farketmez, yokuş yukarı 5'te köklemektense 4'te yarım gaz açmak daha iyidir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)