Akü ve konjektör ile ilgili bir sorun?
-
Arkadaşlar, makinemin normalde 6 amper olan aküsünü 9 amperlik akü ile değiştirmiştik. 1,5 - 2 ay önce. Eski akü artık ömrünü tamamlamıştı ve Bosch marka 9 amperlik akü taktık. Bu süreçte fazlaca yattı makine ve farlar açık uzun bir yolculuktan sonra iyice bitti. Tekrar adam gibi şarj ettirdim en baştan ve bağladık motora.
Motorda akü şarj göstergesi var. 9 - 12 - 15 şeklinde. 9 en alt seviye, 12 ideal, 15 ise en üst seviye. Şimdi sizlere sormak istediğim şu: Motor normalde çalıştırdığımda farlar kapalıyken akü göstergesi 12'nin üstünde 13,5 civarına tekabül ediyor gibi gösteriyor. Gaz verdikçe tabii.. Ancak mesela bu akşam şöyle 1-1,5 saatlik farlar açık gittim ve akü sürekli 12'nin altında görünüyordu? Frenlere bastığımda 11 seviyelerine iniyor hatta. Farları kapatıncada yine 12 civarı görünüyor. Bu normalmidir? Farlar açık olsa bile sürekli 12 civarı göstermesi gerekmiyor mu?
Acaba konjektör (yanlış yazmış olabilirim) 6 amperlik aküden sonra 9 amperlik aküyü şarj etmekte zorlanıyor mu? Çünkü farları ilk açtığımda 12'nin çok çok az altındayken zaman ilerledikçe biraz daha fazla altına iniyor. Farları kapattıp, rölantide gaz verdiğimde ise 12 civarı görünüyor.
Yorumlarınızı paylaşırsanız çok sevinicem. Şimdiden teşekkürler.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Reklamlar
-
kısaca ben biraz yazayım sana
voltmetrenin far marş sinyal veya fren ampülün yandığında o an için düşük göstermesi normal
akün 6 amper de olsa 9 amperde olsa 20 amperde olsa
alternatörün sağlamsa ortalama 150-200 watt üretir ve böylece senin akü sürekli şarj olur akün kaç amperlik olurssa olsun farketmez yani
alternatör 150 watt üretse 50 wattını farın yer birazını buji ve cdi kalanı da akünü şarj eder
bence sen uzun yolda devirli bir şekilde akünü bi full et ondan sonra sorun tekrar çıkarsa bi çözüm bakmak daha doğru olur gibi
yani göstergen bir 15 i görsün farın yanmadan biraz şarj olsun eğer olmazsa ya aküde yada elektrik aksamında problem vardır
-
slm arka<dasım
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
kısaca ben biraz yazayım sana
voltmetrenin far marş sinyal veya fren ampülün yandığında o an için düşük göstermesi normal
akün 6 amper de olsa 9 amperde olsa 20 amperde olsa
alternatörün sağlamsa ortalama 150-200 watt üretir ve böylece senin akü sürekli şarj olur akün kaç amperlik olurssa olsun farketmez yani
alternatör 150 watt üretse 50 wattını farın yer birazını buji ve cdi kalanı da akünü şarj eder
bence sen uzun yolda devirli bir şekilde akünü bi full et ondan sonra sorun tekrar çıkarsa bi çözüm bakmak daha doğru olur gibi
yani göstergen bir 15 i görsün farın yanmadan biraz şarj olsun eğer olmazsa ya aküde yada elektrik aksamında problem vardır
bence senın sorunun konjokterunden calışmadan once akunu bı ölc 12 gosterıyo ıse normal. çlıstırdıgında ıse 13,50 14,50 ye kadar cıkıyorsa olcu aletın konjektorde arıza yok demektır. ama dusuk veye cok yuksek gosterıyosa konjektorun bozulmus demektır. her sey guzel normal ise eger bu sefer aku arızalıdır. sunuda soyleyım akuyu cok uzun sure bekledtırsen. yanı hıc calıştırmazsan akunun omru kısalır.
-
15'i asla göstermedi benim voltmetre. Aküyü şarj ünitesinde full şarj ettiğimizde bile..?
sessizco adlı üyeden alıntı
bence senın sorunun konjokterunden calışmadan once akunu bı ölc 12 gosterıyo ıse normal. çlıstırdıgında ıse 13,50 14,50 ye kadar cıkıyorsa olcu aletın konjektorde arıza yok demektır. ama dusuk veye cok yuksek gosterıyosa konjektorun bozulmus demektır. her sey guzel normal ise eger bu sefer aku arızalıdır. sunuda soyleyım akuyu cok uzun sure bekledtırsen. yanı hıc calıştırmazsan akunun omru kısalır.
Çalışmadan önce 12 gösteriyor zaten. Çalıştırdığımda 13-14 aralığında oluyor. Ama farları açınca 12'nin altına iniyor..
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
Abi bende aküyü değiştireli 1 ay falan oldu benimkidie bosch marka 9Am .Bende farlar acık seyir edeyim gösterge tam yarıda gösteriyor.Ama normalde aynı fotoğraftaki gibi 13 ü geciyor.
-
halil, farlar açıkken 12'demi görünüyor sende?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
evet abi yarıdan aşağı hiç inmiyor sadece marşa basarken iniyor tabiki
Şuan aşağıya motorun yanına inmek zor gelmese farları yakıpta cekicem sizinle paylasıcam ama yol yorgunuyum birazcık
-
o zaman yarın bi çekte paylaş hemşehrim emi?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
http://www.motosiklet.net/forum/moto...aquila-31.html
dostum GV650 topiğinde benzer sorunu tartışıyoruz.Benim GV650 de yeni akü aldığım halde voltmetre 13.2 falan gösteriyor.Far kapalı gazı açtığımda 13.8 falan çıkıyor ama farı açtığımda hele birde uzunları yakınca 13.0-12.9-12.8-12.7.12.6 şeklinde 4 er saniyelik aralıklarla düşmeye başlıyor.Sorun aküdedir dedim yeni aldım ama nafile. Şimdide konjektör siparişi vereceğim
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
Abi benım yanlısım var motorun fotoğraflarına bakarken buldum farlar yanık vaziyette cok belli olmuyor ama göstergede farlar acık vaziyette yarının altına iniyormuş.Devirde 1.5 civarında..Bir sorun varmı yok mu bilemem marşı çeviriyor farları yakıyor bende sis farlarıda dahil hiç sorun yaşamadım kısmet ileride ne gösterir bilemeyiz.Bu resimi 12.03.09 cekmişim
-
hmm..
ama bunun normali 12 civarı göstermesidir ya Halil..?
En azından ben öyle biliyorum.
Bizim ömere bi soriim..
mrock adlı üyeden alıntı
http://www.motosiklet.net/forum/moto...aquila-31.html
dostum GV650 topiğinde benzer sorunu tartışıyoruz.Benim GV650 de yeni akü aldığım halde voltmetre 13.2 falan gösteriyor.Far kapalı gazı açtığımda 13.8 falan çıkıyor ama farı açtığımda hele birde uzunları yakınca 13.0-12.9-12.8-12.7.12.6 şeklinde 4 er saniyelik aralıklarla düşmeye başlıyor.Sorun aküdedir dedim yeni aldım ama nafile. Şimdide konjektör siparişi vereceğim
Bu konjektör denen parça orjinalmi olmak zorunda? Birbirine uymaz mı acaba?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
Diğer marka modellerde konjektörün orjinal olması mı gerekiyor bilmiyorum ama GV650 de başka markanın konjektörünü takıp beyni yakıp ve dijital göstergeyi arızlandıran bu siteye üye bir arkadaşımız var.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
far sinyal vs acıkken bile 12nin altına dusmemesi lazım eger dusuyosa once konjektor kontrol edilir baska bi konjektor takıp 1kere far acıp kapa anlarsın sorun olup olmadıgını eger hala devam ediyosa sargıda sorun var demek..
true love..
Drift Religion
-
mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı
far sinyal vs acıkken bile 12nin altına dusmemesi lazım eger dusuyosa once konjektor kontrol edilir baska bi konjektor takıp 1kere far acıp kapa anlarsın sorun olup olmadıgını eger hala devam ediyosa sargıda sorun var demek..
BÖYLE BİR DURUMLA KARŞILAŞMIŞ OLSAK BİZE KAÇA MAL OLUR
-
halilihsan adlı üyeden alıntı
BÖYLE BİR DURUMLA KARŞILAŞMIŞ OLSAK BİZE KAÇA MAL OLUR
bilmiorum acıkcası fiyat nedir ama herkesn farklı fiyat isteyebilecegi bisey somak lazım
true love..
Drift Religion
-
-
mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı
far sinyal vs acıkken bile 12nin altına dusmemesi lazım eger dusuyosa once konjektor kontrol edilir baska bi konjektor takıp 1kere far acıp kapa anlarsın sorun olup olmadıgını eger hala devam ediyosa sargıda sorun var demek..
işte başka bir konjektör fikri sorun..?
Sargıda sorun var derken? Sargı..?
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Sargı olacağını sanmam konjektörlerinizin çıkış değerlerini ölçtürün..
Bunu nasıl yapıyorlar? Neler yapılıyor tam olarak? Özel cihazlarımı var?
Biz kendimiz ölçemezmiyiz?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Sargı olacağını sanmam konjektörlerinizin çıkış değerlerini ölçtürün..
Buji ve cdi aküden voltaj çekmez.
Cdi zaten kendi ürettiği elektrik ile bobine güç verir ve bujinin ateşlemesini sağlar..
Konjektörünüze bakın arkadaşlar öncelikle çıkış değerleri düşük olabilir
eger assadan yeterince guc gelmezse konjektor bisey ifade etmez sargının bikac dişi yanmış olabilir
NoVaRiX adlı üyeden alıntı
işte başka bir konjektör fikri sorun..?
Sargıda sorun var derken? Sargı..?
Bunu nasıl yapıyorlar? Neler yapılıyor tam olarak? Özel cihazlarımı var?
Biz kendimiz ölçemezmiyiz?
amper olcen aletlerle olcuyosun abi zor diil ama karısık
sargıda motordaki elektrigi ureten zımbırtı statorde diolar sanırım
true love..
Drift Religion
-
NoVaRiX adlı üyeden alıntı
işte başka bir konjektör fikri sorun..?
Sargıda sorun var derken? Sargı..?
Bunu nasıl yapıyorlar? Neler yapılıyor tam olarak? Özel cihazlarımı var?
Biz kendimiz ölçemezmiyiz?
Aküyü çıkar ışıkları yak gaz ver bakalım yancaklar mı?
Eğer yanmazlarsa konjektörün veya alt sargıların ömrünü tamamlamıştır
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Aküyü çıkar ışıkları yak gaz ver bakalım yancaklar mı?
Eğer yanmazlarsa konjektörün veya alt sargıların ömrünü tamamlamıştır
Ya yanarlarsa?
Geyik bi tarafa, en iyisi yarın ölçtüriim şu konjektör denilen zımbırtının çıkışlarını!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler