Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

subaplar neden ust kapaga vurur nasil duzeltilir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    Dertlerimle tekrar merhaba
    baska bir baslikta yaglamayla ilgili sorunla ugrasirken simdi bide motoru acinca bunla karsilastik.
    Motor zaten son zamanlarda su motoru gibi takir tukur calisiyordu yaglama probleminden dolayi ust kapagi actik baktikki kapagin ici bayagi bir asinmis oyunmus ve baktimki burasi tam subaplarin ustune denk geliyo yani subaplar kapaga vuruyo ve buyuk ihtimallede ses burdan geliyo buyrun buda kapagin resmi bu subaplar nasil ayarlanir yada neyin degismesi lazim yardimlarinizi bekliyorum tesekkurler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Sübaplar-sübap itecekleri-külbütörler sağlam mı? kontrol edilip, sübap ayarı yapılacak.

  3. #3
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Külbürtatörü iyice sıkmak lazım birde oranın contasını kalın kestirecen
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  4. #4
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    külbütör nedir arkadaşlar bilmiyorum bu subaları saglam olup olmadıgını nasıl anlıyacaz bıde subapların üstündeki yayların ustundekı vidaları sıksak subabın boyu azcık küçülüp kapaga değmesini önleyebilirmiyiz? ben bu subap işinden pek anlamıyorumda...

  5. #5
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Subap ayarı vardır eğer onlarla oynarsanız motorun çalışmasını bozarsınız...
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #6
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    subaplarin yaylari bozulmus olabilir mi?diye dusunmeden edemiyorum hani.gordugum bir tek subap vuruntusu oldugu yani buda bir tek subapda problem yasandigina denk geliyorki o subap'in yayinda bozulma olabilir yada ayarda bir acilma !!!
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  7. #7

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    tüm subap mekanizmasını kontrol ettir. külbitör (iticileri) -miller varya onlar- subap yayı, tırnağı bunları kontrol ettikten sonra; sübap ayarını yaptırabilirsin. aşınmaya sebep olan subabı da değiştirmen gerekir sanırım.

  8. #8
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    kalbültörden pek sorun olduğunu sanmıyorum takozlarla alakalı bir durum olabilir anladığım kadarıyla süpap bi yerde durmuyor kapağa kadar dewam ediyor sonuçta
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  9. #9
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    ok yarin ustaya bi baktirayim onlarada biseyi merak ediyorum subaplarin en ustundeki vida nedir ordanmi yapiliyor ayari sanki o vidayi biraz sksak oda yayi skip boyunu kisaltip kapaga degmesini engellermis gibi gozukuyo ama bildigimden yazmiyorum ha bilmislik yapiyorum sanmayin gozume ole gozuktu sadece

  10. #10
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Kesinlikle vurmaması lazım. Çok ciddi ve yanlış bir şeyler var o kısımda.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  11. #11
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    arkadaşım karbüratör vs. gibi şeyleri bilmediğine göre teknik anlamda motorunu hurdaya çıkarmak istemiyorsan çevrendeki insanlara güvenilir usta varmı yokmu diye araştır motosikletini ustasına ver yapsın, senin yapacağın her hata başına daha büyük arızalar açacaktır. siteden bilgi almayla bu işi çözemezsin.

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    kesınlıkle sağlıklı bır usta sorunu cozecektır
    sanıyorum son tamırden öncekı ustan iticilerde orjınallerınden kullanmadıgından,
    farklı motorun subap iticilerını kullanmış olabılır,
    ve o nedenlede,

    araştırma ile veya senın bakman ıle olacak bır problem degıl cunkı,
    İşinin Ehli Bır Usta Senin İşini Görecektir...
    Kolay Gelsın...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    17 Şubat 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KV 250 AGUİLİA
    Kesin bu adam bizlerle kafa buluyor da..
    ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!

  14. #14

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 110 KF
    supap ayar boşluğu fazla eksantrik mili arızalı yada zamanlaması

  15. #15
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    Alıntı cumoni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin bu adam bizlerle kafa buluyor da..
    arkadasim niye kafa bulayim anlamadim....

  16. #16

    Üyelik
    30 Mart 2009

    Egzantrik Mili Probleminiz

    Gösterdiğiniz üst kapağın durumu, yağlama problemi sonrası bu gürültülerin başlaması tipik bir egzantrik mili (Külbütör) yatağının sarması sonucunda, egzantrik milinin salınımlı çalışması ve neticesinde üst kapağa temas etmesi problemi gibi duruyor.

    Sübap diye nitelediğimiz hareketli parçanın hareketini motordan alınan dönme hareketini kullanarak, egzantrik mili (külbütör) diye nitelediğimiz mil sağlar. Sübapların motor dış kapağına vurabilmesi için yerinden kurtulmuş olması ya da egzantrik milinin kırılmış olması lazımdır. Çünkü, sübabın ucu egzantrik milinde sona erer. Milin sübapla temas eden bölgesi kesit olarak bir damlayı andırır. Amaç da sübabın açılması istenen mesafe kadar silindir içinde açılarak görevini ifa etmesidir.

    İçten yanmalı motorlarda, sübaplar emme sübabı ve egzost sübabı olarak iki türdür.

    Emme sübabı, hava (dizel) ya da hava-yakıt karışımının (benzin) silindir içine girebilmesi için kullanılır. Emme manifoldunda hazırlanan gaz, emme zamanında emme sübabının egzantrik tarafından itilmesi ile açılması sonucunda silindire girer. Emme zamanının bitişine doğru da egzantrik milinin çıkıntı bölümü bittiğinden kapanır. Yani, eğer, egzantrik milinin sübabı ittiği bölge aşınırsa, sübap yeteri kadar itilemediğinden, sübap yeteri kadar açılamaz ve yeterli gaz yanma odasına alınamadığından, motorun güç üretimi düşer. Yani, motorumuz vermesi gereken gücü veremez. Eğer, egzantrik ayarı iyi yapılamaz ve sübap soğutması için hayati öneme haiz olan, yanma odası üst kapağına temas sağlanamazsa, sübap aşırı ısınma sonucu özellikle yüksek devirlerde yapısal mukavemetini kaybedebilir ve delinme ya da kırılma tarzı hasarlarla karşılaşılabilir.

    Egzost sübabı, yanmış gazların uzaklaştırılması için konulmuş bir sübaptır. Egzost zamanı diye nitelendirilen zamanda, egzantrik milinin çıkıntı bölümü bu sübabı iterek açılmasına ve bu açıklıktan da yanma odasındaki sıcak ve basınçlı gazların çıkışına sebep olur. Aşınmış egzantrik mili çıkıntısı, sübabın iyi açılamamasına ve gazların yeterince uzaklaştırılamamasına sebep olarak performansı düşürebilir. Eğer, egzantrik mil ayarı yanlış yapılır ve performansı artırmak için sübap aşırı ittirilirse, kapanma zamanında silindir yanma odası üst kapağına teması yetersizleşebilir ve bu da aşırı ısınma altındaki sübabın yeteri kadar soğuyamadığından yanmasına sebep olabilir.

    Yani, performansı artırmak için sübap açık kalma zamanını artırmak, egzost sübabı için hasarlı sonuçlar yaratabilir. Bitmiş (damla şeklinin sivri tarafı yuvarlaklaşmış) bir egzantrik mili performans düşüşü yaratırken, hatalı yapılmış bir egzantrik ayarı, sübap yakma sebebidir.

    Motor yağlama yetersizliğinde, ilk hasarlanacak bölgeler: Egzantrik milleri ve sübap kılavuzları (gayd) ve eğer varsa Turboşarj türbinleridir. O yüzden yağlama içten yanmalı motorlarda hayati önemdedir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)