Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kafası Kırılan Vida Nasıl çıkartılır ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Merhaba arkadaşlar;

    Bugün sabah benim ikinci motor olan çin işi 100Cup'ın peglerin bağlı olduğu orta basamak kırıldı

    Basamağın yenisini aldım. Eski kırık olanı sökebilmem için alt taraftaki 4 adet vidayı sökmem gerekiyordu.

    Fakat yıldız anahtar ile elimi attığım ilk vida kafasından koptu. Vidanın dişi içeride kaldı

    4 vidadan 2'sini düzgün sökebildim. 1 tanesinin dişi içeride kaldı. 1 tanesininde sökmeye uğraşırken kafası yalama oldu sanırım.

    Ne kadar uğraştıysamda hareket ettiremedim.

    Ne önerirsiniz ?

    Resimlerde kırmızı görünenler sıvı conta.


    En sağdaki kırılan vida :



    Bu ise içeride kalan kısım :


    Bu resimde alttaki vidayı ise sökemedim. WD40 sıkıp açık ağızlı anahtar yıldız anahtar vs ile uğraştım ama çıkartamadım :





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozzy73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    beylikdüzü/ist.
    Motosikleti
    Honda deuville
    aydoğan dostum, daha ince bir civata bul...ve demirciye git ..o ince civatayı kırılan içerde kalan civataya kaynak etsin..sonra civatayı sök....bu kadar

  3. #3
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    teşekkürler
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  4. #4

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Şehir
    Demirköy
    Motosikleti
    askerden sonra
    Alıntı ozzy73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aydoğan dostum, daha ince bir civata bul...ve demirciye git ..o ince civatayı kırılan içerde kalan civataya kaynak etsin..sonra civatayı sök....bu kadar
    abi herşeyi anlatmış zaten
    ...ÖLÜM HAYALLERİ BEKLEMEZ...DEMİRKÖYLÜ...

  5. #5
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    tatlı dil yılanı deliğinden çıkarırmış dicem, dene dicem olmucak
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  6. #6

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Şehir
    Demirköy
    Motosikleti
    askerden sonra
    şunu söylemeden edemicem motorda bayaaa temizmiş yani
    ...ÖLÜM HAYALLERİ BEKLEMEZ...DEMİRKÖYLÜ...

  7. #7
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    abi motor ne kadar kirli ya
    Orgazma Dudak Büktürür

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Geçmiş olsun,içeride kalanı matkapla deleceksin,kılavuzla dişa açacaksın başka çare yok, tornacıya götürsen motoru sök derler.Çıkmayan civata başı yalama olmuş ayarlı pense vs. güçlü birşey tutabilir.

  9. #9

    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    bencede içine bi vida kaynattırmayı dene

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    resimlerden gördüğüm kadarıyla civata dişleri bozulmuş.sıvı conta ile tutturulmaya çalışılmış.bu tip durumlarda en sağlam çözüm tekrar klavuz ile tekrar diş açmak olur.bunun için kırılan civata çapına uygun matkap ucu seçmelisin. bu matkap ucunu matkaba takıp eski civatanın kırılan parçasını çıkarabilirsin.klavuz ile tekrar diş açtıktan sonra eskisi gibi olacaktır. burada dikat etmen gereken en önemli nokta klavuz çekme tekniğidir(yarım tur ileri çeyrek tur geri....çeyrek tur geri yapmak mevcut talaşı dışarı atabilmek içindir. yoksa klavuzu kırarsın. klavuz sert çelikten imal edildiği için buda daha büyük sorun olur.oto sanayisinde torna ustalarında gerekli alet edevat mevcuttur. az bir para ile oradada yaptırtabilirsin


  11. #11
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    o ayagı söküt dışarıda parca varsa kaynak yap başka bir civataya ve onunla sök...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  12. #12
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    arkadaşım o kırık çivatayı ordan sökmek inan çok zor anca motor inmesi gerekli veya motor yağını benzinini boşaltıp kaynak yapılabilecek kadar yatırılması gerekli . çivata fazla derinde değil gibi gözüküyo ama çok ters tarafta.başı yalama olan çivata ayarlı penseyle sökülebilir.
    bence kırık olan çivatayı elleme çok uğraşırsın. kolay gelsin

  13. #13

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    matkapla delerek civatayı çıkartabilrsin
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  14. #14
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    matkapla delinmesi için motorun inmesi gerekir. motoruda indirilirse eğer zaten delmeye gerek kalmaz . kaynakla bisekilde cıkartılır arkadaşım sen o başı yalama olan çivatayı sök veya söktürt kırık olanı bence elleme deymez..

  15. #15
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    Benimde bir vidam pastan artık kaynak gibi olmuştu. Fazla zorlasak seninki gibi aynı akibet olacaktı. Vidaya enjektörle iki üç kez hidrolik yağı sıktık. Pas sökmenin ilacı bu. Tabii pas durumuna göre en az 6-7 saat beklemek gerekir. Sonra çözüldüğü için açıldı. Bu metod senin bu durumuna düşmemek için tabii...
    Geçmiş olsun.....

  16. #16

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Öncelikle fikirlerini belirten tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

    Alıntı ozzy73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aydoğan dostum, daha ince bir civata bul...ve demirciye git ..o ince civatayı kırılan içerde kalan civataya kaynak etsin..sonra civatayı sök....bu kadar
    Teşekkürler. Yalnız kaynak olarak elektrik kaynağı kullanılacak dimi ? Bunun içinde araya elektrot yani kaynak telinin ucunun girebileceği kadar bi alan olması lazım. O alan yok :(


    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi motor ne kadar kirli ya
    Ankarada hergün yağmur, çamur var. Birde motorun altından ufak bi yağ kaçağı var. Bende vidaları sökebilmek için WD40 ile uğraştıktan sonra resim çekince böyle bi görüntü oluştu. Farkındayım çok kirli.


    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tatlı dil yılanı deliğinden çıkarırmış dicem, dene dicem olmucak
    Denedim olmadı

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun,içeride kalanı matkapla deleceksin,kılavuzla dişa açacaksın başka çare yok, tornacıya götürsen motoru sök derler.Çıkmayan civata başı yalama olmuş ayarlı pense vs. güçlü birşey tutabilir.
    Teşekkür ederim. İnce bir uçlamı deleceğim ?


    Alıntı Torx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    resimlerden gördüğüm kadarıyla civata dişleri bozulmuş.sıvı conta ile tutturulmaya çalışılmış.bu tip durumlarda en sağlam çözüm tekrar klavuz ile tekrar diş açmak olur.bunun için kırılan civata çapına uygun matkap ucu seçmelisin. bu matkap ucunu matkaba takıp eski civatanın kırılan parçasını çıkarabilirsin.klavuz ile tekrar diş açtıktan sonra eskisi gibi olacaktır. burada dikat etmen gereken en önemli nokta klavuz çekme tekniğidir(yarım tur ileri çeyrek tur geri....çeyrek tur geri yapmak mevcut talaşı dışarı atabilmek içindir. yoksa klavuzu kırarsın. klavuz sert çelikten imal edildiği için buda daha büyük sorun olur.oto sanayisinde torna ustalarında gerekli alet edevat mevcuttur. az bir para ile oradada yaptırtabilirsin
    Dişlerde sorun yok. Sıvı contayı ben sıkmıştım. Ufak yağ kaçağının nereden geldiğini bulamayınca aklıma o vidaların birinin altındanmı geliyor diye bir fikir gelmişti. o yüzden sıkmıştım.


    Alıntı fehmiilker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım o kırık çivatayı ordan sökmek inan çok zor anca motor inmesi gerekli veya motor yağını benzinini boşaltıp kaynak yapılabilecek kadar yatırılması gerekli . çivata fazla derinde değil gibi gözüküyo ama çok ters tarafta.başı yalama olan çivata ayarlı penseyle sökülebilir.
    bence kırık olan çivatayı elleme çok uğraşırsın. kolay gelsin
    Bildiğim kadarıyla, elektrik kaynağını yapabilmem için benzini boşaltıp, aküyü sökmem gerekli. Başka dikkat etmem gereken bir şey varmı ?

    Alıntı siyahatmaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde bir vidam pastan artık kaynak gibi olmuştu. Fazla zorlasak seninki gibi aynı akibet olacaktı. Vidaya enjektörle iki üç kez hidrolik yağı sıktık. Pas sökmenin ilacı bu. Tabii pas durumuna göre en az 6-7 saat beklemek gerekir. Sonra çözüldüğü için açıldı. Bu metod senin bu durumuna düşmemek için tabii...
    Geçmiş olsun.....
    Teşekkür ederim. Aklımda olsun, bir daha böyle birşey yaşamamak için.

    Akşama doğru resmen sinir harbi geçirdim 4 vida yüzünde yaw

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    ince uçla delmeyeceksin içereide kalan videnın çapındayada bir bir numara ufağı bi matkap ucu ile halledebilirsin kırılan parçayı matkap yardımıyla yerinden oyarak çıkarmış olacaksın.emin ol en mantıklı ve en sağlam yol budur

  18. #18
    rup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2006
    Şehir
    mudanya/r.hisarüstü
    Motosikleti
    Mor VespaET4
    ilk motorum sık sık egzos saplaması kırardı aynı bu şekılde ve vida içerde kalırdı her defasında silindir kapagını sök getir derlerdi bi gün usta bi egzoscu abimiz kırık vidaya sağlam bir düz tornavidayla vurarak iz yaptı düz tornavidayla düz vidayı söker gibi söktü o günden sonra hiç tornacıya gitmeye gerek kalmadı.
    scooter diil VESPA

  19. #19
    lijoluna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    B.paşa-İST
    Motosikleti
    CBR-600F vardı çalınanakadar :(
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tatlı dil yılanı deliğinden çıkarırmış dicem, dene dicem olmucak
    erhan sende amma gereksiz DİYO sun hee

  20. #20
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arkadaşım o yuvaya kaynak attırman imkansız gibi bişiy,
    sanıyorum motor bloğunun alt kısmı olmalı o cıvatanın oldugu yer,
    1.matkaba baglaman iyin onu saglıklı monte etmen gerekıyor matkap mengenesıne,
    o şekılde dağı çok ugrastıracaktır,
    neden mi?
    cıvataların alaşımları çelık karısımlıdır,
    yanı çelık kalıtesındedır,
    ve kolay kolay delınmez,
    ınce uc ıle deliniyor ise o şekılde delmeyı deneyın ve sonrasında sanıyorum metrik 10 olması lazım o cıvatanın,
    sizde metrık 8 ile deleceksiniz ve metrık 10 klavuz çekeceksiniz.
    kısaca çekılecek dişten 2 mm ufak olmalı delik,
    yoksa sıyıracaktır,
    ve ılk sıkmada yalama olmasını saglayacaktır.

    çokay gelsın,

    ama uğraşacaklarını sanmıyorum çünki ben dahi uğraşmazdım,

    sen 3 cıvata ile saglıklı sık yeterlı olacaktır.

    bu arada kaynak yaparken sadece akü kutup başlarını sökmenız yeterli,
    benzın deposuna sıcaklık veya kıvılcım gitmesın yeterli,
    benzın boşaltmaya lüzum yok...

    Kolay Gelsin...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler