Kafası Kırılan Vida Nasıl çıkartılır ?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
aydoğan dostum, daha ince bir civata bul...ve demirciye git ..o ince civatayı kırılan içerde kalan civataya kaynak etsin..sonra civatayı sök....bu kadar
-
teşekkürler
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
ozzy73 adlı üyeden alıntı
aydoğan dostum, daha ince bir civata bul...ve demirciye git ..o ince civatayı kırılan içerde kalan civataya kaynak etsin..sonra civatayı sök....bu kadar
abi herşeyi anlatmış zaten
...ÖLÜM HAYALLERİ BEKLEMEZ...DEMİRKÖYLÜ...
-
tatlı dil yılanı deliğinden çıkarırmış dicem, dene dicem olmucak
-
şunu söylemeden edemicem motorda bayaaa temizmiş yani
...ÖLÜM HAYALLERİ BEKLEMEZ...DEMİRKÖYLÜ...
-
abi motor ne kadar kirli ya
Orgazma Dudak Büktürür
-
Geçmiş olsun,içeride kalanı matkapla deleceksin,kılavuzla dişa açacaksın başka çare yok, tornacıya götürsen motoru sök derler.Çıkmayan civata başı yalama olmuş ayarlı pense vs. güçlü birşey tutabilir.
-
bencede içine bi vida kaynattırmayı dene
-
resimlerden gördüğüm kadarıyla civata dişleri bozulmuş.sıvı conta ile tutturulmaya çalışılmış.bu tip durumlarda en sağlam çözüm tekrar klavuz ile tekrar diş açmak olur.bunun için kırılan civata çapına uygun matkap ucu seçmelisin. bu matkap ucunu matkaba takıp eski civatanın kırılan parçasını çıkarabilirsin.klavuz ile tekrar diş açtıktan sonra eskisi gibi olacaktır. burada dikat etmen gereken en önemli nokta klavuz çekme tekniğidir(yarım tur ileri çeyrek tur geri....çeyrek tur geri yapmak mevcut talaşı dışarı atabilmek içindir. yoksa klavuzu kırarsın. klavuz sert çelikten imal edildiği için buda daha büyük sorun olur.oto sanayisinde torna ustalarında gerekli alet edevat mevcuttur. az bir para ile oradada yaptırtabilirsin
-
o ayagı söküt dışarıda parca varsa kaynak yap başka bir civataya ve onunla sök...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
arkadaşım o kırık çivatayı ordan sökmek inan çok zor anca motor inmesi gerekli veya motor yağını benzinini boşaltıp kaynak yapılabilecek kadar yatırılması gerekli . çivata fazla derinde değil gibi gözüküyo ama çok ters tarafta.başı yalama olan çivata ayarlı penseyle sökülebilir.
bence kırık olan çivatayı elleme çok uğraşırsın. kolay gelsin
-
matkapla delerek civatayı çıkartabilrsin
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
-
matkapla delinmesi için motorun inmesi gerekir. motoruda indirilirse eğer zaten delmeye gerek kalmaz . kaynakla bisekilde cıkartılır arkadaşım sen o başı yalama olan çivatayı sök veya söktürt kırık olanı bence elleme deymez..
-
Benimde bir vidam pastan artık kaynak gibi olmuştu. Fazla zorlasak seninki gibi aynı akibet olacaktı. Vidaya enjektörle iki üç kez hidrolik yağı sıktık. Pas sökmenin ilacı bu. Tabii pas durumuna göre en az 6-7 saat beklemek gerekir. Sonra çözüldüğü için açıldı. Bu metod senin bu durumuna düşmemek için tabii...
Geçmiş olsun.....
-
Öncelikle fikirlerini belirten tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
ozzy73 adlı üyeden alıntı
aydoğan dostum, daha ince bir civata bul...ve demirciye git ..o ince civatayı kırılan içerde kalan civataya kaynak etsin..sonra civatayı sök....bu kadar
Teşekkürler. Yalnız kaynak olarak elektrik kaynağı kullanılacak dimi ? Bunun içinde araya elektrot yani kaynak telinin ucunun girebileceği kadar bi alan olması lazım. O alan yok :(
huceyn adlı üyeden alıntı
abi motor ne kadar kirli ya
Ankarada hergün yağmur, çamur var. Birde motorun altından ufak bi yağ kaçağı var. Bende vidaları sökebilmek için WD40 ile uğraştıktan sonra resim çekince böyle bi görüntü oluştu. Farkındayım çok kirli.
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
tatlı dil yılanı deliğinden çıkarırmış dicem, dene dicem olmucak
Denedim olmadı
motorhocası adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun,içeride kalanı matkapla deleceksin,kılavuzla dişa açacaksın başka çare yok, tornacıya götürsen motoru sök derler.
Çıkmayan civata başı yalama olmuş ayarlı pense vs. güçlü birşey tutabilir.
Teşekkür ederim. İnce bir uçlamı deleceğim ?
Torx adlı üyeden alıntı
resimlerden gördüğüm kadarıyla civata dişleri bozulmuş.sıvı conta ile tutturulmaya çalışılmış.bu tip durumlarda en sağlam çözüm tekrar klavuz ile tekrar diş açmak olur.bunun için kırılan civata çapına uygun matkap ucu seçmelisin. bu matkap ucunu matkaba takıp eski civatanın kırılan parçasını çıkarabilirsin.klavuz ile tekrar diş açtıktan sonra eskisi gibi olacaktır. burada dikat etmen gereken en önemli nokta klavuz çekme tekniğidir(yarım tur ileri çeyrek tur geri....çeyrek tur geri yapmak mevcut talaşı dışarı atabilmek içindir. yoksa klavuzu kırarsın. klavuz sert çelikten imal edildiği için buda daha büyük sorun olur.oto sanayisinde torna ustalarında gerekli alet edevat mevcuttur. az bir para ile oradada yaptırtabilirsin
Dişlerde sorun yok. Sıvı contayı ben sıkmıştım. Ufak yağ kaçağının nereden geldiğini bulamayınca aklıma o vidaların birinin altındanmı geliyor diye bir fikir gelmişti. o yüzden sıkmıştım.
fehmiilker adlı üyeden alıntı
arkadaşım o kırık çivatayı ordan sökmek inan çok zor anca motor inmesi gerekli veya motor yağını benzinini boşaltıp kaynak yapılabilecek kadar yatırılması gerekli . çivata fazla derinde değil gibi gözüküyo ama çok ters tarafta.başı yalama olan çivata ayarlı penseyle sökülebilir.
bence kırık olan çivatayı elleme çok uğraşırsın. kolay gelsin
Bildiğim kadarıyla, elektrik kaynağını yapabilmem için benzini boşaltıp, aküyü sökmem gerekli. Başka dikkat etmem gereken bir şey varmı ?
siyahatmaca adlı üyeden alıntı
Benimde bir vidam pastan artık kaynak gibi olmuştu. Fazla zorlasak seninki gibi aynı akibet olacaktı. Vidaya enjektörle iki üç kez hidrolik yağı sıktık. Pas sökmenin ilacı bu. Tabii pas durumuna göre en az 6-7 saat beklemek gerekir. Sonra çözüldüğü için açıldı. Bu metod senin bu durumuna düşmemek için tabii...
Geçmiş olsun.....
Teşekkür ederim. Aklımda olsun, bir daha böyle birşey yaşamamak için.
Akşama doğru resmen sinir harbi geçirdim 4 vida yüzünde yaw
-
ince uçla delmeyeceksin içereide kalan videnın çapındayada bir bir numara ufağı bi matkap ucu ile halledebilirsin kırılan parçayı matkap yardımıyla yerinden oyarak çıkarmış olacaksın.emin ol en mantıklı ve en sağlam yol budur
-
ilk motorum sık sık egzos saplaması kırardı aynı bu şekılde ve vida içerde kalırdı her defasında silindir kapagını sök getir derlerdi bi gün usta bi egzoscu abimiz kırık vidaya sağlam bir düz tornavidayla vurarak iz yaptı düz tornavidayla düz vidayı söker gibi söktü o günden sonra hiç tornacıya gitmeye gerek kalmadı.
scooter diil
VESPA
-
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
tatlı dil yılanı deliğinden çıkarırmış dicem, dene dicem olmucak
erhan sende amma gereksiz DİYO sun hee
-
arkadaşım o yuvaya kaynak attırman imkansız gibi bişiy,
sanıyorum motor bloğunun alt kısmı olmalı o cıvatanın oldugu yer,
1.matkaba baglaman iyin onu saglıklı monte etmen gerekıyor matkap mengenesıne,
o şekılde dağı çok ugrastıracaktır,
neden mi?
cıvataların alaşımları çelık karısımlıdır,
yanı çelık kalıtesındedır,
ve kolay kolay delınmez,
ınce uc ıle deliniyor ise o şekılde delmeyı deneyın ve sonrasında sanıyorum metrik 10 olması lazım o cıvatanın,
sizde metrık 8 ile deleceksiniz ve metrık 10 klavuz çekeceksiniz.
kısaca çekılecek dişten 2 mm ufak olmalı delik,
yoksa sıyıracaktır,
ve ılk sıkmada yalama olmasını saglayacaktır.
çokay gelsın,
ama uğraşacaklarını sanmıyorum çünki ben dahi uğraşmazdım,
sen 3 cıvata ile saglıklı sık yeterlı olacaktır.
bu arada kaynak yaparken sadece akü kutup başlarını sökmenız yeterli,
benzın deposuna sıcaklık veya kıvılcım gitmesın yeterli,
benzın boşaltmaya lüzum yok...
Kolay Gelsin...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler