Kırılan civatanın üzerine kaynak vs. imkanı yoksa; civatanın ortasına civatanın çapından daha küçük bir delik açılır ve TERS KLAVUZ denilen alet o deliğe sokularak sıkılır. klavuz ters olduğundan saat yönünün tersine doğru sıkılır, ayrıca uç kısmı ince ve sonra kalınlaşmaya başlar.civatanın içine oturunca civatayı açma yönüne çevireceğinden rahatça çıkartabilirsin.
Önemli hatırlatma ; Civata sıcaksa genleşeceğinden sökmek mümkün olmayabilir, Sıkı bir civatayı sökmeden önce kafasına çekiçle vurulup gevşetilebilir. kafası yalama olmuş civata sıkmalı (ayarlı) pense ile tutulabilir. Aklıma başka bişey gelmiyo...
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
Normalde civata ısındıgında genleşeceginden sıkışarak hiç hareket etmemesi gerekir ama:Civata demir-çelik blok aliminyum döküm oldugundan aliminyum civatadan aldıgı ısıyla demir-çelik ten daha vazla genleşme egilimi göstereceginden cok küçük bir kuvvetle vida yerinden çıkacaktır..Eski demir-çelik döküm motor bloklarının aksine aliminyum döküm blaklarda sıcak ken söküm daha kolay olmaktadır.Artık vidalar ısındıkca gevşemektedir diyebiliriz.Hatta contalar bile ılık sökümlerde sağlam kalmakta.....
adam benim eksoz yerinden koptu vidalar kopmuş içinde kaldı usta dediki gel ben o vidaların üstüne punta atam kaynak yani sonra o kaynak vurduğum kabarttığım yerden pense anahtar v.s yardımıyla tutar çıkarırım dedi henüz gitmedim yanına
HAy azınla bin yaşa sabırsızlıkla okudum cevapları.
En mantıklısı ters klavuzdur zaten diş açarken bi yerde kasılır ve bu sefer vidayı çıkartmaya başliyacaktır.
Benim motorda amortisör civatası aynısını yapmıştı. Daha deliği açarken vida dönmeye başladı bende matkabı ters yönde çeviririken hafif yana kastırarak civataya matkap ucunu takmış ve klavuza gerek kalmadan çıkartmayı başarmıştım...
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
Matkapla kırmıştım ben içinde kaldığında.İnce bir uçla başladım delmeye sonra deliği genişlettim kırılıverdi.Sonra tornacıya götürdüm yeni diş açtırdım sorunum çözülmüştü.Halledersin
AydoganX Kardesim,
gördügüm kadariyla vidalar motorblokguna yada karterine yakin bir kisimda!
Lütfen makinayi iyi isinin erbabi bir atölyeye götür!!
Yok punta at sonra tornaciya... Dandini is cikrma basina sonra mopedden olursun
kolay gelsin
bana oraya biraz para sıkışmış gibi geldi , ama senin yeteneğine bağlı belki kendin halledersin
ıyıde vıdanın ebatı kuçuk demırcı vıdayı mılımı mılımıne kaynatması lazım elektrot ların ucununda pek sanmıyorum vıdayı tasırmadan kaynak yapsın bnce içinde kalan vıdayı elleme yada arkların dedıı gbı matkaapla ince uçlu bı matkapla oy dıkkat et dıslere zarar verme sonra bıde tekrar zarar gren dıslere vıda dısı yaptrmak zorunda kalmayasın en saglklı yonu bu bana kalısa )
iyi güzel arkadaşlar da bu kırılan çivata dikkat ettiyseniz motorun altında. bu bahsettiğiniz işlemleri motoru indirmeden yapamazlar(yapmazlar).
benim bilgidim en basiti ters kılavuzdur ama her yerde bulunmaz o ayrı.
başı kopan civatanın içine küçük bir delik açtıktan sonra
o deliğin içine ters diş (sol diş) açtırıp içine bu çapa uygun sol civatayı yerleştirebilirsin
yeni civatayı sola çevirdikçe ilerler ve bu sırada içerde kalan kırık civatayı sökebilirsin
ama civata oldukça küçük olduğu için hassas bir uygulama gerekir
uygulaması mümkün olursa bloğa zarar vermeden yeni diş açmana gerek kalmadan sökersin
FAZER = ZAFER
bahsettiğimiz motor cup hepsi kaç kilo arka frene basacan tekere kaldıracan tornacıya çıkartıracan blok u sökmeye fila gerek yok
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
arkadaşlarımız güzel yöntemler söylemişler ama bide işi bilerek yapmak var tabiki yapabilirsin delerek çıkartmak riski çünki deleceğin civata çalik veya onun ayarında bi malzeme eğer delerken tam ortalayamazsan matkap ucu yumuşak zemine doğru yani motor biloğuna doğru kaçacaktır daha büyük hasarlar verebilirsin dikkat et derim ters kılavuz daha mantıklı ama iyibi kaynakçı'da onu ordan motor indirmeden çıkartabilir kolay gelsin
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
arkadaşlar ben klima kombi işi yapıyorum bazen ayak vidalarını sökmek zorunda kalıyorum paslı vidaları bunuda bildiğimiz kola ile önce vidalara döküyorum daha sonrasında yumuşadıktan sonra söküyorum gerçekten faydalı oluyor bilginize :D :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)