Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kafası Kırılan Vida Nasıl çıkartılır ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tatlı dil yılanı deliğinden çıkarırmış dicem, dene dicem olmucak
    aklımızın ucunda kalsın
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Kırılan civatanın üzerine kaynak vs. imkanı yoksa; civatanın ortasına civatanın çapından daha küçük bir delik açılır ve TERS KLAVUZ denilen alet o deliğe sokularak sıkılır. klavuz ters olduğundan saat yönünün tersine doğru sıkılır, ayrıca uç kısmı ince ve sonra kalınlaşmaya başlar.civatanın içine oturunca civatayı açma yönüne çevireceğinden rahatça çıkartabilirsin.

    Önemli hatırlatma ; Civata sıcaksa genleşeceğinden sökmek mümkün olmayabilir, Sıkı bir civatayı sökmeden önce kafasına çekiçle vurulup gevşetilebilir. kafası yalama olmuş civata sıkmalı (ayarlı) pense ile tutulabilir. Aklıma başka bişey gelmiyo...
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  3. #23
    arslanfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    ktm 390 düke-kmcyo 250 xciting
    Alıntı özcan1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırılan civatanın üzerine kaynak vs. imkanı yoksa; civatanın ortasına civatanın çapından daha küçük bir delik açılır ve TERS KLAVUZ denilen alet o deliğe sokularak sıkılır. klavuz ters olduğundan saat yönünün tersine doğru sıkılır, ayrıca uç kısmı ince ve sonra kalınlaşmaya başlar.civatanın içine oturunca civatayı açma yönüne çevireceğinden rahatça çıkartabilirsin.

    Önemli hatırlatma ; Civata sıcaksa genleşeceğinden sökmek mümkün olmayabilir, Sıkı bir civatayı sökmeden önce kafasına çekiçle vurulup gevşetilebilir. kafası yalama olmuş civata sıkmalı (ayarlı) pense ile tutulabilir. Aklıma başka bişey gelmiyo...
    Yapılması gerekli tüm şeyleri yazmışsın başka şey de olmaz.

  4. #24

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Normalde civata ısındıgında genleşeceginden sıkışarak hiç hareket etmemesi gerekir ama:Civata demir-çelik blok aliminyum döküm oldugundan aliminyum civatadan aldıgı ısıyla demir-çelik ten daha vazla genleşme egilimi göstereceginden cok küçük bir kuvvetle vida yerinden çıkacaktır..Eski demir-çelik döküm motor bloklarının aksine aliminyum döküm blaklarda sıcak ken söküm daha kolay olmaktadır.Artık vidalar ısındıkca gevşemektedir diyebiliriz.Hatta contalar bile ılık sökümlerde sağlam kalmakta.....

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Ekim 2008
    adam benim eksoz yerinden koptu vidalar kopmuş içinde kaldı usta dediki gel ben o vidaların üstüne punta atam kaynak yani sonra o kaynak vurduğum kabarttığım yerden pense anahtar v.s yardımıyla tutar çıkarırım dedi henüz gitmedim yanına

  6. #26

    Üyelik
    01 Mayıs 2008
    Şehir
    Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yaya
    Alıntı özcan1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırılan civatanın üzerine kaynak vs. imkanı yoksa; civatanın ortasına civatanın çapından daha küçük bir delik açılır ve TERS KLAVUZ denilen alet o deliğe sokularak sıkılır. klavuz ters olduğundan saat yönünün tersine doğru sıkılır, ayrıca uç kısmı ince ve sonra kalınlaşmaya başlar.civatanın içine oturunca civatayı açma yönüne çevireceğinden rahatça çıkartabilirsin.

    Önemli hatırlatma ; Civata sıcaksa genleşeceğinden sökmek mümkün olmayabilir, Sıkı bir civatayı sökmeden önce kafasına çekiçle vurulup gevşetilebilir. kafası yalama olmuş civata sıkmalı (ayarlı) pense ile tutulabilir. Aklıma başka bişey gelmiyo...
    HAy azınla bin yaşa sabırsızlıkla okudum cevapları.

    En mantıklısı ters klavuzdur zaten diş açarken bi yerde kasılır ve bu sefer vidayı çıkartmaya başliyacaktır.

    Benim motorda amortisör civatası aynısını yapmıştı. Daha deliği açarken vida dönmeye başladı bende matkabı ters yönde çeviririken hafif yana kastırarak civataya matkap ucunu takmış ve klavuza gerek kalmadan çıkartmayı başarmıştım...

    Counter Strike'cilar buraya
    www(dot)dostsunucu(dot)com

  7. #27

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 110 KF
    Matkapla kırmıştım ben içinde kaldığında.İnce bir uçla başladım delmeye sonra deliği genişlettim kırılıverdi.Sonra tornacıya götürdüm yeni diş açtırdım sorunum çözülmüştü.Halledersin

  8. #28

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    AydoganX Kardesim,

    gördügüm kadariyla vidalar motorblokguna yada karterine yakin bir kisimda!
    Lütfen makinayi iyi isinin erbabi bir atölyeye götür!!
    Yok punta at sonra tornaciya... Dandini is cikrma basina sonra mopedden olursun

    kolay gelsin

  9. #29
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    bana oraya biraz para sıkışmış gibi geldi , ama senin yeteneğine bağlı belki kendin halledersin

  10. #30

    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YALOVA
    Motosikleti
    mondıal 100
    Alıntı ozzy73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aydoğan dostum, daha ince bir civata bul...ve demirciye git ..o ince civatayı kırılan içerde kalan civataya kaynak etsin..sonra civatayı sök....bu kadar
    ıyıde vıdanın ebatı kuçuk demırcı vıdayı mılımı mılımıne kaynatması lazım elektrot ların ucununda pek sanmıyorum vıdayı tasırmadan kaynak yapsın bnce içinde kalan vıdayı elleme yada arkların dedıı gbı matkaapla ince uçlu bı matkapla oy dıkkat et dıslere zarar verme sonra bıde tekrar zarar gren dıslere vıda dısı yaptrmak zorunda kalmayasın en saglklı yonu bu bana kalısa )

  11. #31
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    Alıntı ozzy73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aydoğan dostum, daha ince bir civata bul...ve demirciye git ..o ince civatayı kırılan içerde kalan civataya kaynak etsin..sonra civatayı sök....bu kadar
    aynen bu kadar ;)
    Rüzğarı_hissSet

  12. #32
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    iyi güzel arkadaşlar da bu kırılan çivata dikkat ettiyseniz motorun altında. bu bahsettiğiniz işlemleri motoru indirmeden yapamazlar(yapmazlar).

  13. #33
    thecoolzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    benim bilgidim en basiti ters kılavuzdur ama her yerde bulunmaz o ayrı.

  14. #34
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    Alıntı Torx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    resimlerden gördüğüm kadarıyla civata dişleri bozulmuş.sıvı conta ile tutturulmaya çalışılmış.bu tip durumlarda en sağlam çözüm tekrar klavuz ile tekrar diş açmak olur.bunun için kırılan civata çapına uygun matkap ucu seçmelisin. bu matkap ucunu matkaba takıp eski civatanın kırılan parçasını çıkarabilirsin.klavuz ile tekrar diş açtıktan sonra eskisi gibi olacaktır. burada dikat etmen gereken en önemli nokta klavuz çekme tekniğidir(yarım tur ileri çeyrek tur geri....çeyrek tur geri yapmak mevcut talaşı dışarı atabilmek içindir. yoksa klavuzu kırarsın. klavuz sert çelikten imal edildiği için buda daha büyük sorun olur.oto sanayisinde torna ustalarında gerekli alet edevat mevcuttur. az bir para ile oradada yaptırtabilirsin


    bence en mantıklısı bu arkadaşımızın dediği.
    o kırılan parça kesin kaynamıştır oraya çünkü hepsi çıkmış o çıkmamak için inat etmiş.hiç elleme o yerini sevmiş aynen üstünden yeni bir kanal aç(kanal tedaviside diyebiliriz)
    polemos bunu beğendi.
    AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,

  15. #35
    TWG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    başı kopan civatanın içine küçük bir delik açtıktan sonra
    o deliğin içine ters diş (sol diş) açtırıp içine bu çapa uygun sol civatayı yerleştirebilirsin
    yeni civatayı sola çevirdikçe ilerler ve bu sırada içerde kalan kırık civatayı sökebilirsin

    ama civata oldukça küçük olduğu için hassas bir uygulama gerekir
    uygulaması mümkün olursa bloğa zarar vermeden yeni diş açmana gerek kalmadan sökersin
    FAZER = ZAFER

  16. #36

    Üyelik
    02 Aralık 2008
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    Mondial 110 ft
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun,içeride kalanı matkapla deleceksin,kılavuzla dişa açacaksın başka çare yok, tornacıya götürsen motoru sök derler.Çıkmayan civata başı yalama olmuş ayarlı pense vs. güçlü birşey tutabilir.
    arkadaş yapılması gerekenı anlatmış ek olarak sadece ters diş yapmanı öneririm kolaylık sağlar

  17. #37

    Üyelik
    24 Mayıs 2008
    Şehir
    Eskişehir Merkez
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS ADVENTURE-2012-
    Alıntı shadow_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen bu kadar ;)
    Benim şahsi fikrim matkapla zayıflatıp çıkarmaktır.(Kırilan vidadan ince matkapla)

  18. #38
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    bahsettiğimiz motor cup hepsi kaç kilo arka frene basacan tekere kaldıracan tornacıya çıkartıracan blok u sökmeye fila gerek yok
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  19. #39
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    arkadaşlarımız güzel yöntemler söylemişler ama bide işi bilerek yapmak var tabiki yapabilirsin delerek çıkartmak riski çünki deleceğin civata çalik veya onun ayarında bi malzeme eğer delerken tam ortalayamazsan matkap ucu yumuşak zemine doğru yani motor biloğuna doğru kaçacaktır daha büyük hasarlar verebilirsin dikkat et derim ters kılavuz daha mantıklı ama iyibi kaynakçı'da onu ordan motor indirmeden çıkartabilir kolay gelsin
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  20. #40

    Üyelik
    31 Temmuz 2017
    arkadaşlar ben klima kombi işi yapıyorum bazen ayak vidalarını sökmek zorunda kalıyorum paslı vidaları bunuda bildiğimiz kola ile önce vidalara döküyorum daha sonrasında yumuşadıktan sonra söküyorum gerçekten faydalı oluyor bilginize :D :D


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler