sport touring'e enduro lastik
Reklamlar
-
herkese merhaba,
arkdaşlar uzun süredir düşündüğüm bir konu hakkında sizlerin fikirlerini almak istiyorum. Kawasaki er6 f kullanıcısıyım ancak içimdeki enduro tutkusunu bir türlü bastıramıyorum. Endurodan kastım tabii ki ağır offroad koşulları değil. Stabilize köy ve dağ yollarında güvenli bir şekilde yolalabilirsem benim için yeterli olacaktır. Ve tabii ki bunu yaparken de asfalt performansından da en az ödünü vermek istiyorum. Bu şekilde motoruma büyük endurolarda kullanılan (r 1200 GS gibi) lastiklerden takmayı düşünüyorum.
Sürati çok seven biri değilim ancak 150 - 160 gibi hızlarda bu lastiklerle asfaltta güvenli bir şekilde seyredebilir miyim?
Bu tür lastikler spor touring olan motorumda sürüşü tehlikeye düşürücek herhangi bir uyumsuzluk yaratır mı?
Bu konuda fikri olan arkadaşların görüşlerini bekliyorum... Bu arada lastik ebatlarım arka 160 60/17 ön 120 70/17 şeklinde. Sanırım bu ölçülerde enduro lastiği yok. Mecburen arka lastik 150'ye düşecek...
Reklamlar
-
yapacağın iş çok riskli.. jantların şambriyelsiz yani tubeless jant.. fakat enduroya geçiş yapacaksan hem şambriyel takacak hem de dış lastik alacaksın mevcut jantına.. bahsettiğin süratlerde jantın buna uygun olmadığı için aşırı ısınma nedeniyle şambriyelini patlatabilir, daha iyimser bir ihtimalle ise asfaltta duruş mesafen uzar.. eğer değiştireceksen jantına kadar herşeyini komple elden geçir.. yoksa başın çok ağırır, fren aksamından çeşitli kusurlar cebini yakar sonrası için..
bir diğer sorun ise enduro lastiklerle asfalt yol tutuşun slick lastiklerine oranla çok azalacağı için virajlarda curve dışına kayma ihtimalin olacak.. enduro tecrüben yoksa buna alışman zaman alabilir..
-
Mboy adlı üyeden alıntı
yapacağın iş çok riskli.. jantların şambriyelsiz yani tubeless jant.. fakat enduroya geçiş yapacaksan hem şambriyel takacak hem de dış lastik alacaksın mevcut jantına.. bahsettiğin süratlerde jantın buna uygun olmadığı için aşırı ısınma nedeniyle şambriyelini patlatabilir, daha iyimser bir ihtimalle ise asfaltta duruş mesafen uzar.. eğer değiştireceksen jantına kadar herşeyini komple elden geçir.. yoksa başın çok ağırır, fren aksamından çeşitli kusurlar cebini yakar sonrası için..
bir diğer sorun ise enduro lastiklerle asfalt yol tutuşun slick lastiklerine oranla çok azalacağı için virajlarda curve dışına kayma ihtimalin olacak.. enduro tecrüben yoksa buna alışman zaman alabilir..
Bu durumda şambriyel takmak gerektireceğini bilmiyordum. Anladığım kadarıyla epey riskli bir durum... teşekkür ederim
-
enginer6 adlı üyeden alıntı
Bu durumda şambriyel takmak gerektireceğini bilmiyordum. Anladığım kadarıyla epey riskli bir durum... teşekkür ederim
Hayır iç lastiksiz, tubeless olan arazi lastikleri de var. Onlardan birini de kullanabilirsiniz. Yalnız arazi derken sadece toprak ve hafif mucurlu yoldan bahsediyorsanız Metzeler Tourance gibi toprak yola da uygun olan bir lastik seçerek motorunuzun hem asfalt hem toprak yol başarımını arttırabilirsiniz. Farklı markaların bu tarz lastiklerini inceleyin.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Moderatör
bildiğim kadarı ile metzeler tourance'in tubelles formatında lastiği yok.Aslında bu lastik tam senin isteğin doğrultusunda bir lastik.tüm isteklerine cevap verebilir fakat malesefki tubelles değil.Ama Makine hasan abimin deği gibi başka marka lastiklere bakmanda fayda var.
burda metzeler' in enduro kataloğu var
http://www.metzelermoto.com/web/cata.../enduro_street
YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR
-
"Yalnız arazi derken sadece toprak ve hafif mucurlu yoldan bahsediyorsanız "
Evet bahsettiğim tam anlamıyla bu tarz yollar. Michelin'in de büyük endurolar için ürettiği bir lastik var. O da sanırım işimi görebilir
-
Mrh lar ben DL 1000 kullanıyorum. Bazıları enduro der bazıları demez. Ancak Metzeler Tourance EXp kullanan çok arkadaşım var ve hafif enduro dedikleri off road tabir edilen yollarda gayet başarılı.
Ancak bir motorun lastiğinin değiştirilmesi ile enduro motor gibi kullanamazsınız. Amortisörlerin daha esnek olması lazım (er6f 'e göre ), gidonun yapısının değişmesi lazım vs.
Toprak yolda yüksek sürate çıkmayacaksan kullanabilirsin ama enduro motor gibi rahat edemessin gibi geliyor bana.
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
-
arkadaşım 1000 liraya al bitane 2. el 200 cc lik çin malı motor hiç uğraşma motorunda orjinalliğini bozma sen zararda çıkarsın
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
teror adlı üyeden alıntı
bildiğim kadarı ile metzeler tourance'in tubelles formatında lastiği yok.Aslında bu lastik tam senin isteğin doğrultusunda bir lastik.tüm isteklerine cevap verebilir fakat malesefki tubelles değil.Ama Makine hasan abimin deği gibi başka marka lastiklere bakmanda fayda var.
burda metzeler' in enduro kataloğu var
http://www.metzelermoto.com/web/cata.../enduro_street
Lastiğimi daha yeni Metzeler Tourance ile değiştirdim ve bu lastik tubeless. Bazı ebatlarında tubeless olmayabilir ama büyük endurolar için olanları tubeless.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)