bmw r51/3 ümü yazın yürür hale getireceğim tüm yardım ve önerilere açığım
Reklamlar
-
Bu motor 13 sene önce çalışmış ve çalışır durumda bırakılmış ise bencede yakıt-hava sistemi ve karter temizligi ile çalışır.ve çalışır ise şu motor içi temizleme kimyasalları var onlarlada temizletir(krozyon-krum-balcık)hobi amaçlı parlatma ve boyama işleri ile bu makineye zevk ile binersin.Araç BMW.kULLANILAN METAL KALİTESİ TOFAŞ-JAWA-MZ ile karıştırılmasın.Bence de hiç bu-şu usta diye dolaşma.....Bunlar seni ya motorcu yapar yada züürt.Beş sene boyunca yalnızca şase boyanıp taplanmayı bekleyen cesetler biliyorum ustaların elinde.3-5 bin liraya çalışır durumda olanları var.evraksız plakasız .İlanlarda felan bulamazsın onları.gidip mekanlarında görüp pazarlık yapacaksın.çok inat yaparsan temiz bitane alır yedek parça yaparsın.200-500 tl ye de alet edavatı dizdinmi çocuğuna bile miras bırakırsın taaa dededen.....Umarım makineyi toplar çalıştırır ve resimlerini yayınlarsın biran önce.Kolay gelsin.
Reklamlar
-
çok doğru söylüyorsunuz bende aynen böyle düşünüyorum ben akçayda istesemde iyi tamirci bulamam bulsamda anca jawa,mz tarzı motorların tamircisini bulurum baskada bişey bulamam bulsamda kazıklamaya adam arıyorlar babam 8-9 sene önce bi üstü açık triumph spitfire araba aldı onu balıkesir bursa arası gitgel yaptı kaç milyar gitti hiçbişeyede benzememişti en sonunda 6bin tl ye sattı geçen yıl motorumunda aynı o duruma düşmesini istemem açıkçası kendim yapar hemde söke taka ustası olurum diye düşünüyorum birde yaza alıp yenilerke nyaptığım herşeyi fotoğraflayıp buraya koyacağım inş. çalıştığı zamanda videolarını eklerim sesi gidişi hızlanması vs herşeyini yazıcam yazı 4 gözle bekliyorum
Jetonunu cebinden çıkarıp oynamadığın sürece yalnız başkalarının oynadığı oyuna seyirci olursun...:cat:
-
01 Haziran 2009, 01:33
#43
1950 r25
merhaba arkadaslar bende 1950 model bir R25 sahibiyim motorum yatista suan.elektrik tesisatı cekilecek koltugu yok.birde motorumun hic bir evragı yok interneten baktım trafik gov.tr den bilgilerine sarı renk yazıyo ama motorum siyah boyanmıs mı aceba sizce ? birde orjinal parcalara ihtiyacım var yardımcı olurmusunuz lutfen R25 2 tane var bende 1 i saglam koyde biri manavgatta. orjinal koltuklar ve karburator en basta lazim olan parcalar karburatorum var ama honda titan karburatoru !
-
01 Haziran 2009, 02:19
#44
esk de olsan o motoru cillop gibi yapacak ustamız var
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
01 Haziran 2009, 02:21
#45
bu motor iyi bir tamir görürse, yeni kasa motorlara bile taş çıkarır. Günümüzde artık çoğu eşya araç 7 yıl dayansın ondan sonra ne olursa olsun adam yine malımızı alsın diye bakıyor.
-
01 Haziran 2009, 15:39
#46
Kubilay kardeşim bana zaten özelden ulaştın orada biraz bilgi verdim bu konuda. Başka BMW sahibi arkadaşlarda sorunlarını yazdıkları için burada da tekrar değinmek istiyorum. Bu motorların toplanması öyle 5-6 bin lira tutmuyor. Durumuna göre 500-2000 lira arasında toplanabilir. 5-6 bin lira verdiğiniz zaman zaten piyasada toplanmış motorlar var onlardan birini alabilirisniz. Orijinal karbüratör ve orijinal kilometre saati değerlidir onlara sahip çık.
Sanırım konjektörü değişmiş yerine dışarıdan uydurma bişey takılmış.
Boya kaporta işleri zaten sorun değil kabul ediyorum.
Dikkat edilmesi gerekenler motorun tamirinde avansın düzgün verilmesi ve ateşleme sisteminin düzgün yapılması.
Pistonun silindirin yerlis var onlarda sorun olmaz ancak değişip değişmeyeceğine elbette bir usta karar vermeli.
Tavsiyem boya kaporta kromaj işlerini kendin yapabilirisn ama motor ve elektrik aksamı için mutlaka bir usta bul. Bursada, usta var bu işi yapabilecek
http://www.bmwbursa.com/ Linki burada buradaki ustalarla irtibat kur önce.
Düzcede tahsin usta var.
Ankarada ünal Atasavun var (hem tamir hemde parça için)
Adanada enver usta var
Konyada Levent Bars usta var
Bunlar benim bildiklerim.
-
01 Haziran 2009, 15:59
#47
Arkadaşlar yapılması gereken herşeyi yazmışlar.Benim nacizane fikrim,önce motoru bir gün yüzüne çıkart.İyice yıkayıp temizle.Sonrasında yağ değişimi ve karbüratör temizliğinden sonra yeni bujiler ve buji deliklerinden 2 şer damla yağ damlatıp bir çalıştırmayı dene sonrasında eksikleri zaten meydana çıkar.Hiç belli olmaz bir sürprizle seni havalara uçurabilir .Çok enteresan makinalar bunlar.
-
03 Haziran 2009, 03:39
#48
büyük bi motosiklet tutkusunun akabinde kapitalizme açtığım savaşta çalışmak adı altında yürüttüğüm eylem hala devam ediyor.(sağlam blogcudan sağlam cümle bkz. www.bihaller.net) umarım motosikletleri ve ehliyet işlemlerini tamamladığımızda , güzel geziler ve muhabbetler yaparız.
Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)
-
03 Haziran 2009, 17:45
#49
1 aya kadar getirmeyi planlıyorum motorsikletimi burada bi tadilata başlarım dediğiniz gibi sağlam bi temizler düzgünce soker içinin yağlarını temizleyip yenisini doldururum karburator ve bujiyide değiştirip bi denerim çalıştırmayı. ama bundan önce kick start kolu yalama olmuş aldığımızda biraz arızalıymış sonra bizimkilerin bilinçsizliğiyle iyice yalama olmuş nerdeyse boşa dönüyor gibi tıkır tıkır biyere temas edio ama motoru çalıştıramaz o halde.ya kol yada kolun bağlı olduğu dişliler yalama olmuş onu anca yazın içini açınca görürüm bi orası bozuk. yeni amortisör biraz boya kaporta birde o haldeki ekzoz'u nasıl parlatabilirim cila vs kaporta parlatıcısı tarzı bişey iş görürmü yoksa sıfırdan kromaj mı gerekir? babam ekzozlar paslı diye almazlar diyo adamlar krom havuzunu pisletmez onun için diyo o biraz kafamı kurcaladı gidon,ekzozu kromlamak istiyorum çünkü paslı paslı gezmiyim gördüklerinde aa BMW miş ama çok kötü durumda diyeceklerine woouw! Klasik BMW'ye bak desinler çok daha iyi olur gerekirse uzun sürede tamir edeceğim düzgün olsun yeterki 15-20 gün binsemde bu yaz yeter bana.
birde karbüratör nasıl temizlenir? kısaca bi tarif edebilirseniz sevinirim bende temizlerim ama bilmediğim bi incelik vardır kırarım yada zedelerim bişeyini sonra bidaha karbüratör bulmak için uğraş dur. ve silindir kafaları sökülürken neye dikkat edilmesi gerekir nereler önemlidir nereleri değişme ihtiyacı duyar? hassas noktaları nereleridir? dediğim gibi şuan tecrübesiz olduğum içinde sürekli soru soruyorum.
Tecrübelerinizi paylaştığınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler motorun bitmiş halinide buraya koyarım. yakında olan arkadaşlarlada buluşup gezmekten zevk duyacağım.
Saygılarımla Kubilay YAVAŞ
Jetonunu cebinden çıkarıp oynamadığın sürece yalnız başkalarının oynadığı oyuna seyirci olursun...:cat:
-
03 Haziran 2009, 18:00
#50
baban zamanında motorunu kullanmıcak olsa bıle ole koseye atmayıp guzel brandası altında muhafaza etseydi akusunu sokseydı yaglamaları yapıp bıraksaydı hıc bır sey olacagını sanmıyordum..Bence en büyük sorun şasi dir şasini saglamlıgının test edilmesi gerekir.bakım görmemiş bir şasinin güclendirilmesi gerekir diye düsünüyorum korozyona ugramıs olabilir..
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
03 Haziran 2009, 18:25
#51
Makine adlı üyeden alıntı
13 yıldır çalışmayan bu motosikletin komple sökülüp elden geçirilmesi gerekli. İhtiyaç duyacağınız parçaları yurt dışından getirtebileceğiniz gibi yurt içinde BMW motorlar üzerine çalışan deneyimli ustalardan çıkma parçalarda alabilirsiniz. Yalnız BMW motorlarını bilmek gerekiyor. Özellikle alüminyum alaşım olan parçaların bir çoğu dikkatli anahtar kullanımını gerektiriyor.
Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla motor orjinal durumda özellikle karbüratörün orjinal olması çok iyi.
Tavsiyem bu güzel antika motoru professyonel bir kişiye toplatmanız ve yapılan tüm işlemleri de takip etmeniz gerekiyor.
aynen katılıyorum bu motorların ustaları var onlara toplatın siz yaparsanız randımanlı çalışmaz adanalı bmw ustasının ilanını görmüştüm sahibinden .com da
-
24 Haziran 2009, 21:36
#52
eveeet işte öss olayı bitti... bugun restorasyona başladım ama hala motorum bursada:( yakında gidip alacağız restorasyona motorun sepetinden başladım kol koyma yerlerini söktüm altta bikaç civatayla cilveleştim ama öylr bi paslanmışki civatalar sökerken kopuyor yarın bi pas sökücü alıp onunla birlikte sökmem lazım yoksa civatalar 2 parça olarak elimde kalcak. neyse size motorun sepeti hakkında bilgi vereyim ki muhtemelen yarında resimleri koymaya başlarım, motorun sepeti ne yazıkki motor kadar şanslı değil o sadece samanlıgın yanında eternitli biyerin altında beklemiş o yüzden hali içler acınası durumda alttaki sacın bi kısmı erimiş gitmiş ama sorun değil babam demirci ve atölyede her alet edevat var bi saç kaynatıcam eriyen yerlerine yada bazı kısımları komple değiştiririm şasi sağlam sadece kabin berbat durumda süngerler ve diğer cürüyebilecek herşey çürümüş deriler bile bi acayip olmuş hepsini kestim kenara koydum yenisini yaptırırımbi ara. şimdi motorsikletin ustune 4 kat boya atılmış ilk metalik maviymiş sonra kırmızı sonra bi astar ve bide siyah boya atılmış.anlıyacağınız baya kalın bi katman var onları sökebilmek içim nasıl bi kimyasal yada ne kullanabilirim? ve o paslar için ne kullanabilirim pas sökücüler yeterli olur sanırım ama bi bildiğiniz varsa hertürlü bilgiye açığım. civatalar acayip şekilde sıkışmış durumda elime sanayi tipi boru anahtarı aldım yüklendim ama kırma derecesine geliyoduki bıraktım civataları kırmamam lazım yoksa cıkarmak cok zahmetli oluyor. birde bu kromaj olayını evde kendim yapabilirmiyim ? bu hobi parlatıcıları yada keçeli bi taşlamayla parlatmam mümkün olurmu? teorik olarak olayı biliyorum sadece evde yapmış olan varmı diye soruyorum çünkü taa 100km ötede bu işleri yapıyorlar ama gitmeye üşeniyorum açıkçası ondan bi şekilde ya eski kromajları parlatmalı yada yeniden kromlamalıyım önerileriniz ne olur? ve bikaç soru daha iç döşeme koltuk kaplama olaylarının ince noktaları nelerdir (koltuğu bi döşemeciye veririm heralde) sepetin içinde süngerimsi ince bi kaplama vardı onu söküyorum yenisini yapacağım daha once yapanınız varsa beni genel bi bilgilendirebilirmi?
Saygılarıma Kubilay YAVAŞ
Jetonunu cebinden çıkarıp oynamadığın sürece yalnız başkalarının oynadığı oyuna seyirci olursun...:cat:
-
24 Haziran 2009, 22:32
#53
çalışmalarını fotoğraflayıp eklersen daha iyi olur unutma. Kolay gelsin.
-
24 Haziran 2009, 22:46
#54
boya sökme olayında spiral taşının ucuna takılan tel veya diğer türden zımparalardan kullanabilirsin. Kolay gelsin..
-
26 Haziran 2009, 14:36
#55
-
27 Haziran 2009, 23:10
#56
-
28 Aralık 2009, 18:30
#57
arkadaşım yaptığın iş çok kutsal bir iş öncelikle seni tebrik ederim. bendede şu an 1965 model r 50/2 var..iki sene öncede r51/3 üm vardı 6 sene bindikten sonra sattım. sana söyliyebileceğim tek şey bu motorlar dünyanın en basit aksamlı motorları durumu ve yatma zamanı ne olursa olsun tek marşta çalışabilir o kadar korkmanı gerektirecek motorlar değil kısaca. sana her türlü parça ve teknik destek konusunda yardımcı olabilirim. istanbulda bulamıyacağın parçası yok merak etme. teknik destek konusunda her zaman bedel gözetmeksizin yardımcı olurum yeterki o motorun çalıştığında içine şeytan kaçmış kükremesini duy. yazılarını geç gördüm ama umarım yardımcı olabilirim
-
28 Aralık 2009, 19:05
#58
aradıgın usta enver ustadır onda butun parcalar var numarını05326674525 ara sana yardımcı olur
kara murat benim
FUAT KOŞAK
-
-
Arkadaşlar merhaba, siteye yeni üye oldum. ben ankara da yaşayan klasik bmw sevdalısı,kullanıcısı ve restore edebilen biriyim. klasik bmw ile her türlü yardımı yapmaya hazırım. levent 0505 747 2823
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler