Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Virajlarda yatma olayı

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    motor la virajlarda arkadasında dedıgı gıbı ne tarafa yatıcaksanız sızınde o yoe yatıp dızınızı dısa acmanız gerekıyor hos ben artıslık olsun dıe ayagımı yere surtuyorum ısın komık yanı kullandıgım motor 100 lük bisan yanı kücük motor

    motor bu bunu ıntten buldum benım kı bıraz daha rahat aslında motorun dıslı ve grank sıstemı tamamen 125 lık motordan alınma
    sımdı yatma ıle ılgılı bır kac sır verıyım veya bıldıklerımı yazıyım dıyım

    vıraj a girerken ki bildiginiz bir viraj olmali ki cikabileceginiz hizi hsp layin

    ben minimum sehir ici virajlara 70 80 km arası gırıyorum buyuk vırajlarda 60 a kadar duserım . arkadas demıs komperesore bırakırım bana gore cok yanlıs cunku vırajda kompresor sızı cok fazla rıske sokar agır motor sa fazla etkılemez kı kendısıde mz oldugunu solemıs oldukca agır motordur.. ben vırajda hızımı onceden kestırıp motoru fazlamıcak vıtesı tercıh ederım ve hızımı sabıt tutarım vırajdan cıkmadan oncede gaza yuklenır onun yukunu azaltırım donmeyı kolaylastırıyor bana gore. VE unutmayın ne olursa olsun motorla aynı tarafa yatın 1 2 kez dusucekmıs gıbı gelır dengenızı kaybedersınız ancak alıstıgınızda o keyfı baska turlu alamazsınız .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA cbf250 + kanuni WINDY
    çok basit hızınızı viraj a göre ayarlayacaksın sonra virajın ters yönüne hafifçe vidonu çevirecen motor hemen tepki verecek sana bi bakacan yatıyor yattığın yöne sende koltuktan az bişi kayacan daha fazla yatırmak istedikçe gidonu ters yöne doğru itecen mesela sağa dönüyosak gidonu sağ elimizle ileri doğru itecez ama yumuşak davranıcaz ilk denemelerde sonra bayabi yatmış olacaksınız viraj a daha sonrada yattığınız taraftaki dizinizi dışa doğru açın viraj ı daha oturaklı döndüğünüzü anlayacak sınız vede gözünüz devamlı virajın iç kısmında olacak başka yere bakmayın çünki motor nereye bakarsanız oraya gider sizde devamlı virajın iç kısmına bakın daha sonra hızınızı şeçeceksiniz son olarak mesela bu uygulamadan sonra motor çok içe doğru giriyo yani yolun iç kısmına çok yaklaştınız o zaman gazı açın motoru yatık halini bozmadan gaz ile yolu ortalayacaksınız veya tam tersi oldu viraj umduğunuzdan daha keskin çıktı ozaman gaz kesin motor u motor fireni ile yavaşlatın mecbur kalmadıkça firenleri kullanmayın tabi bi terslik oldumu ani duruş için mutlaka motoru bi nevi dik konuma getirin ve o zaman firenlere asılın yatık konumda iken ani firenleme sizin altınızdan motoru alıp götürür allah göstermesin yolun dışına kayarak çıkarsınız bu dediklerimi defalarca uygulamanız gerekli ilk denemeleri bildiğiniz boş bir virajda yapmanız iyi olur tam emin olduğunuzda artık zorlamalısınız kendinizi ben şuan motoru son seviyesine kadar yatırabiliyorum son seviyesini de şuradan anlıyorum ilk arka sanki arka fireni sıkarmışsınız gibi dışa kaymaya başlıyo o seviyeye geldimi hfif gaz kesiyorum zaten sağa dönerken arka firen iptal bastımmı fren pedalı asfalta deyiyo

  3. #63
    HRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150ZAT
    asıl soru şu virajı uzaktan gördük, o viraja maximum hangi hızla girersem sağ salim çıkarım bu hesaplamayı yapmaya alıştıysanız hiçbir viraj sizi korkutmaz, birde deneme yanılma yoluyla trafikte öğrenmektense eğitim almak daha mantıklı.
    Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
    Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma

  4. #64

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı dejavuVXR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajları nasıl almak doğrudur diye çok düşünüyorum. yani virajın keskini var genişi var, yokuşu var inişi var, içe eğimli var dışa eğimli var. AYrıca sukutırı var, racing'i var, chopper'ı var enduro'su var.

    Virajlar konusunda düşünceleri olanlar varsa yazarsa sevinirim. motor kullanırken karşılaşılan en kritik aşamalardan birisi heralde doğru viraj almak (ya da alamamak

    örneğin hangi durumda motorla beraber yatmak lazım, hangi durumda kalçadan motoru yatırmak lazım vs vs gibi. benim de birkaç düşüncem var. paylaşacak kişiler varsa iyi olur, faydalı da olur
    profesyonel yardım/eğitim almanı tavsiye ederim..

    Alıntı yavuzk2004 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya evt dejavu ii olur. donalduck un bir yazısında mesela motoru sağa yatırırken kalçanı sola götür ve sag elinle gidonu ittir demişti ama yarışçılar sağa yatırırken kendilerinide sağa yatırıyorlar. şimdi nereye yatacağıma bir türlü karar veremiyorum valla
    seninde bittabi biz supersport yarışçısı değiliz

    uzman değilim biliyorsunuz.. ama bu konuda cidden sorun yaşayan arkadaşlarımıza cidden tekrar bisiklete dönmelerini önerebilirim. çok uzun yıllar (21-22 yaşıma kadar bisiklet kullandım dağda taşta yeri geldi kumsalda yeri geldi denizde ) bisiklet kullandım ve motosiklette ne denge problemi yaşadım ne de viraj konusunda..

  5. #65

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    yamaha jc100
    Arkadaşlar bence motoru hissetmek gerekir. Mesela ben Kırklareli bisikletçiler derneğinde acrobasi antrenörlüğü yapıyorum. Ve hep öğrencilerime söylediğim bişey vardır bisikleti hissedin. yolun durumunu ve lastiklerinizin durumunu göze alarak frene asılın yada yatın kalkın zıplayın falan gibi. motorumu kullanırkende aynı şeyi ben hissediyorum. Viraja yattığımda tekerleklerin kayacağını yada kaymaya başlayacağını hissedebiliyorum. Viraja girmeden öncede zaten otomatikman ben buraya bu hızla girersem ne kadar yatarsam yatıyım dönemem yada bu virajda şu açıyladönersem dönebilirm ama lastiklerim yada yolun durumu izin vermez gibi bi sonuç direk beynimde oluşuveriyor. Ve 1yaş doğum günümdeki fotoğrafımda bisiklet var sonrasıda bisiklet ve motorlarla geçiyor işte bunu hissedebiliyorum fakat bu bir tecrübemidir yada her insanda olan bişeymi bilmiyorum ama hayatım boyunca sadece biyerlerden atlarken yada bikaç sefer tekerleğimin kopması sonucu düştüm. Sonuç olarak tamamen tecrübe ve kullananın bu işe yatkınlığı derim ben. Racing lastikleri yatmak için oldukça elverişlidir lastiğin mesnet noktası çok fazladır buna rağmen düşenler çok ama Adana Gaziantep gibi şehirlerimizde mobylette motorların üstüne balık gibi yatan ve simit inceliğindeki lastiklerle 160 km gibi hızlarda acrobatik şekilde sollama yapan arkadaşlara bizzat şahit oldum. önemli olan makine değil sürücüdür bu benim düşüncem. Sakın yalnış anlaşılmasın ben balık modeli motor kullanan arkadaşların yaptığı şeyler güzel demiyorum evet çok yalnış ve gerçekten motorcuların ismini kötüye çıkarıyorlar ama sadece bi örnek verdim o adamları SS üzerinde bi düşünsenize

  6. #66

    Üyelik
    27 Şubat 2008
    arkadaşlar nette şöyle bir video var uzman eğitmenin biri anlatıyor faydalı olur inşallah
    http://www.uzmantv.com/motosiklet-il...etmeliyiz:cat:


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler