Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Virajlarda yatma olayı

    REKLAM ALANI
  1. #41
    MZ-TaMeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    MZ ETZ 301
    arkadaşlar....motorun yatırdığınız yönün tersine yatmak bence hatalı...motoru toplama olasılığınız çok az...benim yorumumu sorarsanız öncelikle virajı tespit yani ne kadar süratla girebileceginizi,hangi viteste girebileceginizi bilmeniz çok önemli..tabiki lastiklerin bu konumda çok önemi var..ben genelde yanaklı lastik kullanırım lastiklerin yanaklı olması ce çapının geniş olması çok önemli..genelde motoru yatırdığım yönden,yani saga yatırmışsam motordan önce yatarım..ayrıyaten bir vites düşüp kompresöre bırakıp viraja girdikten sonra tekrar gaza yüklenirim..yani demem şuki her zaman sürücü motordan önce yatmalı ve kalçasını motoru yatırdığı yöne doğru dışarı çekmeli motoru yatırdığınız yöne doğru bacağınızı açmak virajda kolaylık sağlıyacaktır...yolu görünmiyen virajlara ise çok dikkat edinmeli çünki viraja girince çıkamamasıda var....

    Alıntı cuk_o adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya çok basit bişi düşene kadar yatırcan işte
    arkadaşım önemli olan düşene kadar yatırmak değildir.yatıra bildiğin kadar yatırmak ve virajı çok rahat bir şekilde düşmeden almaktır.önemli olan iki teker üntünde girmektir.düştükten sonra ne anlamı kalırki kimse seni kutlamaz vayyyy motoru düşene kadar yatırdı diye ama yatıra bildiğin kadar yatırdığında vawww ne aldı virajı demeleri önemli....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    doganay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2006
    burada nexus 500 ile yatan bi arkadaş var ona bakarak bu motor hakkında
    yatış tekniği hakkında bilgi sahibi olunabilir.

    http://www.motomax.com.tr/urungoster...lumadi=Scooter

  3. #43
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Benim lastikler bridgestone.Ben de motorun yattigi aksi yone veriyorum kuvveti. Ayni tarafa yatmaktan korkuyorum, bi kac kere deneyim dedim, yemedi. Aksi yonde kuvvet uygulamak daha kolay geliyo bana. Ama yanlis mi dogru mu bilmiyorum isin acikcasi.
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  4. #44
    MZ-TaMeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    MZ ETZ 301

    konu o değil

    Alıntı doganay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burada nexus 500 ile yatan bi arkadaş var ona bakarak bu motor hakkında
    yatış tekniği hakkında bilgi sahibi olunabilir.

    http://www.motomax.com.tr/urungoster...lumadi=Scooter
    arkadaşım konu model,model farkıyla viraja girmek değil.önemli olan bunun nasıl yapıldığı..

    Alıntı Arthas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim lastikler bridgestone.Ben de motorun yattigi aksi yone veriyorum kuvveti. Ayni tarafa yatmaktan korkuyorum, bi kac kere deneyim dedim, yemedi. Aksi yonde kuvvet uygulamak daha kolay geliyo bana. Ama yanlis mi dogru mu bilmiyorum isin acikcasi.
    arkadaşım seni motorun ters yönüne iten etken korkman...senin dediğin gibi eger motoru yatırdığın yöne yata bilseydin farkı anlardın...ben MZ kulanıyorum eğer bu ağırlıkta ve iki zamanlı bir motorlan ben bu şekilde virajları alabiliyorsam büyük makinalar nasıldır acaba anlamışsındır beni umarım....

  5. #45
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Korkuyu nasil yenicez sorun orda iste. Insan korkuyo sonucta gittigimiz surat az degil, o anda hep aklima su hizda motor altimdan kayip gitse halim nolur diye geciyor. Bir sefer kirsam korkuyu aslinda gerisi gelir gibi geliyor bana.
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  6. #46
    MZ-TaMeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    MZ ETZ 301
    kardeş.... sen bunları motor üstünde düşünürsen daha fazla motor kullanamaz ve en ufak olayda panige kapılırsın...öncelikle malını düşünmeyecen...viraja girdiğin zaman vites düşmen en rahat bir şekilde girmeni sağlar senin yaptığın teknik bence tamamen yanlış...istersen bi internette dolaş resimleri incele sana resimler yardımcı olacaktır sonra cevabını bekliyorum....

  7. #47
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Mali dusunen yok zaten canimi dusunuyorum ben O hizda dustukten sonra mal kimin umrunda. Dedigin gibi biraz arastirim.
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  8. #48
    ABZAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul
    scooterla yatmayı düşünen arkadaşlarım:yanlış yapıyorsunuz.scooterın yatmak için ne dizaynı ne de lastik yapısı var.kaza yaparsınız ve üzülürsünüz.illa yatıcam diyen ve race motor kullanan arkadaşlar.pist dışında yatmayı denememenizi tavsiye ederim.yolların durumu malum.yattınız mı kara topraga yatma ihtimaliniz daha kuvvetlidir.en iyisi levhaları takip edip virajın hangi yöne kıvrıldığını bilip,hızınızı düşürerek viraja girmenizdir.lastik yüzeyleri ne kadar temas ederse o kadar iyidir.illa yatıcam diyen arkadaşlar buradan istenildiği kadar anlatılsın uygulama çok farklıdır.ileri düzeyde eğitim alıp öyle deneyin lütfen.

  9. #49
    uçan_kızılderili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2006
    Şehir
    yeşilköy/ist
    Motosikleti
    artık yok :S
    arkadaşlar bir zx10r sürücüsü oalrak öncelikle lastiim bridgestone çok taii bi lastik gördüüme göre sora ise yana yatarken mesela sola viraj varsa gidonu çok az bak tam demiorum çok az sağa itin bölece ağırlığınz merkez kaç kuvvetinden dolayı sola yüklencek ve sola doru yatıp dönüceksinz ama sakın bunu hemn gidipte sokkta denemein mazallah bişi olr fln alla kazasız belasız sürüşler versin ;)
    motorsuz ve sevgilisiz bir hayat düşünülemez ne kdr motorda bir sevgili olsa gerçek sevgilinin yerini tutamaz :wiinkk:

  10. #50
    delsol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2005
    bildigim kadarini bende aktariyim.
    viraja girmeden once: hizin "yeterince" yavas olmali.
    virajin icinde: vites degistirme, ani gaz kapama acma olmuycak viraja konsantre olduk, teknigine gore yatirdik motoruuu, goz-kafa yola paralel ve VIRAJIN CIKISINA BAKIYORUZ. teknige paralel olarak motoru kaldirirken hafifcede gazi acarsak faydali olur.
    ben bunlari bi iki kaynaktan okudum uyguladim yararli seyler. daha ayrintisi cok tabi. teorik olarak kitapti dergiydi ogrenip bol bol pratik yapmak iyi olur

  11. #51
    mkirdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Altunizade / İstanbul
    Motosikleti
    HONDA INTEGRA NC700D
    Marka model hiç önemli değil, motor yatmadan dönmez. Scooter yatmaz diyen arkadaşlar bilmeden konuşuyor. Her motosiklet yatarak döner. Yatmanın derecesini herkes kendine ve motoruna göre ayarlar.

  12. #52
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Ya arkadaşlar kusura bakmayın ama DD nin yazılarını falan hiç okumadınız mı yaaa ? Adam anlatmış sağa nasıl dönülür sola nasıl dönülür. Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok bence. Tekniğin ismi kontra viraj tekniği (counter steering). Dönmeye çalıştığınız yöndeki gidonu hafifçe ileri itin. Gidonu döndürmeyi kastetmiyorum. Sadece itin. Biraz mantıksız geliyor ama kesinlikle işe yarıyor. Örneğin ; sağa doğru bir viraj var. Hızımızı viraj dönüş çizgimizi takip edecebileceğimiz bir sürate düşürüyoruz. gözler viraj çıkışına bakıyor. Sağ gidonu hafifçe ittiriyoruz ve sol dizimizle depoyu ittiriyoruz. Hooooop döndük işte.

    Arkadaşlar şimdi DD nin dediği örneği tekrarlıyorum. Motosiklet ile düz bir zeminde durun. İki ayağınız yerde. Durduğunuz yerde sağ elciği ileri itin. Motor otomatikmen sağa yıkılır. sol elciği ittirin motor sola yıkılır. Motoru yatıran sizin ağırlığınız, sizin yatmanız falan değildir. Yaptığınız harekettir. Kontra viraj tekniğini uygularsanız elciği ittirirsiniz motorunuz yatar sizde onunla beraber yatarsınız. Yani motoru yatıran sizin vücudunuz değildir. Lütfen DD nin "Asılmayalım arkadaşlar" başlıklı yazısını okuyun.

    Bütün bu anlattığım teknikler 20-30 km.lik süratlerin üzerinde uygulanır. Daha düşük hızlardaki dönüş tekniği farklıdır. Gidonu dönüş yönüne doğru kırar, kıçınızı aksi yöne kaydırır ve dönersiniz. Yani 80 km hızla viraj alırken vücudunu dönüş yönünün aksine kaydırmak büyük bir hatadır. bu arada viraj alırken vücut yatıyor ama iki gözü birleştiren çizgi yola paralel. buna dikkat.

    Arkadaşlar böle ukala ukala konuştuğuma bakmayın ama baştada dediğim gibi gerçekten bazı şeyleri yeniden keşfetmeye gerek yok. Ben motorumu yeni aldım .Daha 2500 km yol yaptım . Ama aldığım her virajda yukarıda sözünü ettiğim teknikleri uyguluyorum. Sağa ittir sağa dön, sola ittir sola dön.

    Bu arada yeni lastik aldım . Viraj kabiliyetim inanılmaz arttı. Eskiden arka taraf zıpır zıpır oynarken şimdi yapışıyorum yere. Arkadaşlar borç harç alın güzel lastik. Viraj alıyorsun veya yağmurda sürüyorsun. Frene basıyorsun.. Hoooopppp arka taraf yanında ve sen 2 saniye sonra yerdesin. Dizin yarılıyo ve dirseğin kanıyo. Değidimi kötü lastikle sürmeyi ?

    Alıntı mkirdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marka model hiç önemli değil, motor yatmadan dönmez. Scooter yatmaz diyen arkadaşlar bilmeden konuşuyor. Her motosiklet yatarak döner. Yatmanın derecesini herkes kendine ve motoruna göre ayarlar.
    Bu arada hemen bi ekleme yapayım. Arkadaşın dediği gibi motor yatmadan dönmez. Scooter, enduro, racing, naked veya bi başkası. Değişen dönüşteki yatış açınız ve hızınızdır. Aksini yapıyorsanız bişeyleri yanlış biliyorsunuz demektir bilesiniz...
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  13. #53
    ABZAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul
    scooter yatmaz demiyorum fizik kanunları ortada sonuçta.. ama scooterla yatılmazzzz diyorum.buradan scooterla yatın derseniz tecrübesi olmayan arkadaşların kaza yapmasına neden olabilirsiniz.bunu düşünüp buna göre yazmanız yerinde olur.yoksa bilmeden konusmak denince:başka insanların canını acıtabilirsiniz.tamirhanelerde kaza yapan scooterlara gidip bakın bakalım yatınca ne oluyormuş.buradan sizi okuyan arkadaş gidip moto gp'de ki gibi yatmaya kalkışırsa vebalini taşırsınız.yazdıklarınıza dikkat lütfen.

  14. #54
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı ABZAH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooter yatmaz demiyorum fizik kanunları ortada sonuçta.. ama scooterla yatılmazzzz diyorum.buradan scooterla yatın derseniz tecrübesi olmayan arkadaşların kaza yapmasına neden olabilirsiniz.bunu düşünüp buna göre yazmanız yerinde olur.yoksa bilmeden konusmak denince:başka insanların canını acıtabilirsiniz.tamirhanelerde kaza yapan scooterlara gidip bakın bakalım yatınca ne oluyormuş.buradan sizi okuyan arkadaş gidip moto gp'de ki gibi yatmaya kalkışırsa vebalini taşırsınız.yazdıklarınıza dikkat lütfen.
    Yatmaktan ne kastettiğimiz konusunda anlaşamadık herhalde. HER MOTOR YATARAK DÖNER. Bu konuda daha fazla tartışmaya, fizik kanunlarına karşı çıkmaya gerek yok. Ama bir honda CBR 600F saatte 180 km hızla viraja girer ve atıyorum motoru 50 derece yatırır. Ama bir scooter aynı viraja 80 km hızla girer ve 15 derece yatırır. AMA MOTOR YATAR. YOKSA DÖNEMEZSİN. Benim motorum Honda NX4 Falcon. Bende motorumu dizim yere değecek kadar yatırmıyorum ama illaki yatırıyorum çünkü başka türlü dönemem.

    Ayrıca satılan scooterların çoğunun çin malı olduğu ve lastiklerininde çin malı olduğu, bu tür kalitesiz lastiklerin en ufak bir hatayı bile tolare edemediği çok açık. O yüzden diyorum ki canı tatlı olan için LASTİK LASTİK LASTİK. Bide tabiki motorunuzu kabiliyetiniz derecesinde kullanın.

    Çok merak ediyorum scooter kullanan arkadaşlar nasıl viraj alacaklar. Senin dahiyane bir fikrin var bu konuda galiba. Anlatsanda bizde bilgilensek.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  15. #55
    mkirdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Altunizade / İstanbul
    Motosikleti
    HONDA INTEGRA NC700D
    ABZAH merak ediyorum hayatında hiç scooter'a bindin mi? Binmediysen bilmediğin konuda yanlış bilgi verme. Benim motorum scooter ve babalar gibi yatıyor. Motorun Alfabesi şudur : MOTOSİKLET YATARAK DÖNER. Yatmanı derecesi konusunda polemik yaratmayalım. shi_bumi'nin de belirttiği gibi motorunuzu kabiliyetiniz derecesinde kullanın.

  16. #56
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    sanırım konu hortlamış ama bende de cruiser tarzı bir motor var. dönüş çapı çok düşük olduğu için ben de yatıyorum. yatmadan dönmeye kalksam nerdeyse kamyonlarla aynı genişlikte dönüyorum. ayrıca motorun kasi yönünde yatmak pek mantıklı gelmedei zaten herkes motorunun limitlerini biliyor yoluda gördükten sonra bir sorun olacağını zannetmiyorum. yağmurlu havada motor yatıracak kadar hızlı gitmiyorum. bir problem de olmuyor.
    acemi bir artçı ile yola çıkmıştım vaktiyle ben yattıktan sonra oda ters açıyla yatmaya kalkınca az kalsın tamamen yatıyorduk. sanırım anlatmak istediğiniz yöntem kotra yöntemi ama bunun tam tanımı bu değildir sanırım. kotra da sürücü dik kalır motoru yatırır yani tersine yatmaz.
    herkese kazasız sürüşler.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  17. #57
    deer_152 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    ben genelde cok gezdigim için virajları bilirim dönüp dönemiyecegimi bunu kendime göre belirliyorum scooter oldugu için cok yatırdıgımda orta sehpa yere carpıp denge kaybına sebep oluyor

    daha bu sabah 100 k hızla girdigim bir keskin virajdan sonra kendimi motorun arkasından kosarken buldum yol kenarında belidiye calısanlarının saskın bakısları arasında kostum yakaladım sanki yarıstayımda 10 saniyede motor durmadan tekrar calıstırmaya kalkıyorum neyseki önemli bir şeyim yok biraz motor cizildi o kadar

    galiba hersey bu yeni aldıgım monttan kaynaklanıyor korumalı oldugu için düşünce bişey olmaz edasıyla dönütorum virajları

    korumasız motosiklete binmeyelim...

  18. #58
    ABZAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul
    polemiğe gerek yok.anlatmaya çalıştığım scooter kullanan arkadaşlar genelllikle motorla yeni tanışmış insanlardır.(bazısı da vardır çok tecrübelidir ama scooterı şehir içi trafiğinde gönül rahatlığıyla kullanmak için almıştır.)bu tip motorların ve sürücülerinin yatmaması taraftarıyım.dersen ki misalin gibi 15 derece yatırırsın yatarsın ama limitini bilmek lazım.hem motorunun hem kendinin.kaldı ki motorla yeni tanışan bu arkadaşlarımız yoldaki yağ,çukur ve bunun gibi faktörleri gözardı edecekleri için basit hatalardan dolayı tehlikeye düşebilir.yoksa scooter yatmaz gibi bir konuyu telaffuz etmiyorum. ayrıca ben bilgi vermeye çalışmıyorum.sadece uyarıyorum!!
    konuyla ilgili ne anlatmaya çalıştığımı anlamak için dahi olmaya gerek yok!
    anlat diyen arkadaşım:"motosiklet anlatılarak kullanılmaz,pratik eğitim gerektirir."
    benim çok tecrübem yok ne yazık ki 50 bini deviremedim daha!

    üstteki mesajı yazdıktan sonra bir kaç siteye bakarken başlıktaki yazıyı görünce konunun iyi bir örneği çıktı başıma.linke girin bir bakın bakalım..

    http://www.motordelisi.com/ftopic-35...rderasc-0.html

  19. #59
    mkirdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Altunizade / İstanbul
    Motosikleti
    HONDA INTEGRA NC700D
    "Dün akşam saat 18:00 civarı Şile'den evime doğru gelirken cok hızlı girdigim "S" şeklindeki virajda motoru yatıramadağım icin dışarı çıkıp toprak zemine girdim."

    Demek ki dönmek için ne gerekiyomuş : MOTORU YATIRMAK...

  20. #60
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Yatma acisi motor gucu + Tekerlek capi + kilo + hiz ve viraj acisi ile oranlidir. En iyi tavsiyem buyuk motorlar icin buyuk bir park alaninda kukalar ile denemektir. dusuk hizda baslayarak hizi yukseltin. Motorunuza alistikca korku azalacak tir. Ama sunu unutmayin altinizda ne kadar iyi bir motor olursa olsun. Eger gittiginiz asfalt kotu kaliteli ise (Ki tum Turkiye otoyollari ikinci sinif yamali asfalt ile dolu). Yatiginiz asfalten bir daha cikmama olasiligi cok yuksek.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler