Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Virajlarda yatma olayı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    donkihote, bende mühendislik öğrencisiyim birazcık fizikten anlarım

    dejavuVXR, bence virajda motosikletin arkasını bırakmasının sebebi motosikletin yatıp yatmadığı değil. viraja girmeden fren yapılır ve viraj bitene kadar ne frene basılır ne de gaz verilir. tahminimce senin virajda motosikletin arkasını kaydırmanın sebebi, virajı alırken gaz vermen. özellikle sağ virajlarda, sağ elimizin altında gaz olduğu için istemeden ve farkında olmadan gaz verebiliriz. buna dikkat etmek gerekir. tabi viraj içinde asla fren yapmamak da. motosikleti yatırmakla, motorun arkasını bırakmasının pek bir ilgisi yok diye düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    yavuzk2004 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    baron985 demişki;
    yavuzk2004, ben şu aralar DD nin kitabını tekrar okuyorum ve ordada üzerine basa basa söylemiş olduğu şey motorla birlikte yatmak hatta asılmak yarış tekniğidir ve amaç motoru daha az yatırarak lastiğin temas yüzeyini arttırmak . sokaklarda kesin ölüm sebebidir bunu yapmak
    sağol baron bilgi içn artık kafam karışmaz

  3. #23
    DONJUAN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    en iyisi yol durumu müsait ise viraja yavaş girip çıkmak en emniyetlisidir
    En iyisi bu ama illaki ben yatacam diyorsan deneme yanılma yöntemini dene.
    güvenliğini almayı unutma girdiğin virajdan cenazen çıkmasın(ALLAH KORUSUN).
    [FONT="Comic Sans MS"][SIZE="4"][B][B][B][B][COLOR="Red"]''GÖKYÜZÜ HER YERDE MAVİ´DİR''[/COLOR][/B][/B][/B][/B][/SIZE][/FONT]

  4. #24
    cuk_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Şehir
    Başakşehir 4.etap/2.kısım/ikitelli/İSTANBUL
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9 (RC "racing cruiser")
    ya çok basit bişi düşene kadar yatırcan işte
    etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........

  5. #25

    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul-G.O.Paşa
    Motosikleti
    ercüment erdun,benim kIrmIzI JInlun 250cc metal kIsragIm,oglumun 200 cc lIk yaban keçIsI sky team
    virajlara girmeden zaten levhalar var
    levhaları okuyun biraz boşana yazılmamış
    boşuna konulmadı onlar

  6. #26
    fawori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2005
    Şehir
    sss
    Motosikleti
    ssss
    çok iyi bir konuya değinmişsiniz 1

    genede ufak motorlarda yatmamak lazım
    bende zat 150 var
    fazla yatırdım ondan sonra yan sehpa yere değdi düşmedim ama tehlikeliydi
    racing de yatcan abi ufak motorda sakat oluyor

  7. #27
    One_Way - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2005
    Motosikleti
    Keeway ARN 125
    Hem maxi scooter kullanıp hem de virajları iyi alabileyim diye satın almayı düşündüğüm motorun sahibinin bu topiği açması iyi isabet olmuş Dostum Nexus ile yaşadığın viraj tecrübelerini bizle sık sık paylaşırsan sevinirim

    Hatta tüm terübelerini paylaşsan da iyi olur derim ben, Nexus alacaz ya bu yüzden

  8. #28

    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Beylerbeyi
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200 / Gilera Nexus 500ie
    ilnapoli hocam motorun kıçı büyük ihtimalle gaz seviyesini ayarlayamamamdan kaynaklandı. zaten bugünlerde yerler jilet gibi malum...
    One_Way, valla motoru cumartesi öğlende aldım. akşam 5 ten sonra da sürekli olarak 6.30 a kadar durağan trafikte yağmur altındaydım. henüz acemisi olduğum için de aralara pek yanaşmadım (yer de yoktu gerçi!!!) dolayısıyla donuma kadar ıslandım ve pek öyle test edecek bi durumum henüz olmadı. ama 3 saatte edindiğim tecrübeden şunu söyleyebilirim;
    yol tutuşu hakikaten çok iyi. yani motoru kaydırmak pek de kolay değil (illaki becerilir tabi )
    ufak tekerlekli scooter'dan buna geçiş dehşet bir şekilde fark ediyor. virajlarda tekerleklerin yere yapıştığını kesinlikle hissettim. Köprüden geçerken baya rüzgar vardı. o kadar ki ters yöndeki en son şeritteki arabanın bile suları bizim tarafa geçiyodu rüzgardan, buna rağmen birkaç kez ani olarak 3 şerit arasında gittim geldim ve en ufak bir dengesizlik, veya tereddüte yol açacak birşey hissetmedim.
    amortisörler oldukça iyi yoldaki pürüzleri hissetmedim. frenler çok sağlam, ama yağmur ve daha 30. kilometrede olduğumdan dolayı fazla zorlamadım
    diğer motordan sonra vibrasyon birazcık fazla geldi. ama rodaj ile ilgili olma ihtimali var tahminimce.
    ilk izlenim olarak biraz sıkıntı çektiğim tek nokta aynaları oldu. tasarım sebebiyle kenarları sivrilerek geldiği için ölü nokta denilen o pis kısmı çok rahat göremeyebiliyorsunuz. alışmak ile ilgili de olabilir, havalar düzelsin de bol bol yazayım şimdilik bu kadar

  9. #29
    Cuseppe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul
    dejavuVXR, nexusumuz cok güzellll ama runnerımızda cok iyi idi.

  10. #30

    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Beylerbeyi
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200 / Gilera Nexus 500ie
    evet ya, az mı kahrımızı çekti
    olsun ben debakımlarını yapıyorum temizledim cilaladımki abisinin yanında temiz dursun hehe

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı mertmertmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa Yakası
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    viraj konusu ile ilgili ;

    hocam ben virajlarda mümkün olduğunca yavaşlıyorum çünkü benim motorla yatma olayını pekte doğru bulmuyorum... yani maximum 10-15 derecelik bir yatışın yeteceği hıza kadar iniyorum...

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı zuhtupasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    Ist-Kadıkoy
    Motosikleti
    Burgman 400 K7
    Sevgili Engin ben yeni öğrendim nexus un hayırlı olsun..kazasız belasız ii günlerde kullan kardes..

  13. #33

    Üyelik
    11 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    viraj alma konusunu doğru öğrenmek ve pratik yapmak için mutlaka bir eğitim almanızı tavsiye ederim. çünkü bazen bildiğimiz şeyler yanlış olabiliyor ve bunları da başkalarına da yanlış aktarabiliyoruz.

    mesela viraj alırken fren ve gaz konusu. öncelikle viraj alırken körü körüne fren yapılmaz, gaz açılmaz demek yanlıştır. doğru cümleleri yanlış yazmış oluruz. doğrusu şudur:

    viraj alırken çok mecbur olmadıkça fren yapılmaz, fren yapmak gerekiyorsa da bunun tekniği vardır. bu teknikleri öğrenmek gerekir. ayrıca virajın durumuna göre gerektiğinde de kontrollü gaz açmak gereklidir. çok yavaş girdiğiniz bir virajdan çıkabilmek için gaz açmamız gerekebilir. işte bütün bunları pratik yaparak öğrenebiliriz.

    dejavuVXR, bu arada yeni motorun hayırlı olsun
    ALPAY

  14. #34
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    explorer, dediklerine katılıyorum. gerektiğinde viraj alırken fren de yapılır gaz da açılır. fakat viraja doğru hızda ve çizgide girildiği taktirde ne gaz açmanıza ne de fren yapmanıza gerek kalmaz. viraj alırken yapılan fren ve açılan gaz, viraja yanlış girildiğinin işaretidir.

    senin de dediğin gibi bir sürü teknik var, en önemlisi gerekli eğitimi almak. ve bütün teknikleri güvenli bir ortamda test ederek öğrenmek.

  15. #35
    F650NNN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    f650gs
    baron 85 DD NİN KİTABINI NEREDEN ALDIN :

  16. #36
    F650NNN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    f650gs
    baron 85 DD NİN KİTABINI NEREDEN ALDIN :

  17. #37

    Üyelik
    28 Haziran 2005
    F650NNN, ohem ohem sey bana kitabin ilk sayfasinda tesekkurler kismenda yer alan ates abi hediye etti. DD nin actigi konuya bakarsan orda besiktastan alinabilecek bir yer soylemisti. bide internetten alabilirsin www.sahafium.com

  18. #38

    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Beylerbeyi
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200 / Gilera Nexus 500ie
    zühtücüğüm ve alpaycığım çok sağolun, cümleten kazasız hayırlı sürüşler diyeyim
    ağırlığına halen alışamadım, yani park işlemlerinde zorlanıyorum biraz. heleki yokuşta falan çok zorluyo. ama alışıcaz, runner'da da aynı şeyler olmuştu.
    kahretsin yine kas yapmam gerekecek

  19. #39

    Üyelik
    24 Ekim 2006
    arkadaslar ben viraj alırken suna inanıyorum. motorla once viraja girilecek kadar hızı dusururuz(zaten dusmen gereken hızı hissedersin hissedemiyorsan acemisin henuz) virajı alırsın ve virajin bitimine dogru gaza yuklenirsin. boylelikle gazla gelen merkezkacla birlikle acilarak viraj tamamlanır. ve de viraja girerken motorun uzerine tamamen yatarım boylelikle agırlık merkezini daha alcaltmış olurum. bu da cok onemli. sevgiler.

  20. #40
    Su Silahı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Arkadaşım yavaş ve uygun bir süratte viraja girersin pek sorun çıkmaz. Ben şahsen daha önce görmediim ve önümü göremediğim virajlarda kesinlikle motoru yatırmam. Hatta gidebileceğim en düşük süratte giderim.
    Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler