Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Difransiyel yağı ile ilgili bir soru

    REKLAM ALANI
  1. #21
    road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    ASYA 200 GY-2
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak etmeyin gayet bilgiliyim mekanik konusunda, arkadaşın verdiği kitapçığıda inceledim. Ayrıca diferansiyel de,vites kutusuda dişli grubundan oluşur. Birisi ayna mahruti diye tabir edilen dişli grubundan oluşurken diğerleri motosiklet modellerine göre değişmekle beraber helisel veya düz dişli grubundan oluşur. Temelde dişliler aynı mantık üzerinde çalışır. Gücü bir diğeri üzerine aktarır ve dişleri arasında bir basınç oluşur. Sizin anlamadığınız nokta burada. DL650 sadece motordan oluşmuyor. Bir grup dişlinin oluşturduğu, motorla birlikte aynı yapı içinde bulunan (araba motoruna benzemez), büyük yük altında çalışan bir vites kutusuna sahip ve bu vites kutusu 10W-50 motor yağı ile yağlanıyor. Bunu da aklınıza yazın.

    Bu gereksiz tartışmayı tarafımca sonlandırıyorum. Size de iş hayatınızda başarılar diliyorum.
    Amacım konuyu uzatmak değil yanlış anlamayın.merak ettiğim bir konu daha vardı onuda sorayım bari.BMW R80 GS in diferansiyeline de 10W50 mi yağ koymayı düşünüyorsunuz?
    MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.

    İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Konuyu saptırmaya gerek yok. Ben diyeceğimi dedim.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  3. #23
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Tartışmanın bu derecelere gelmesindeki asıl neden şanzıman dişlileri ile diferansiyel dişlileri hiç bir zaman aynı devri yapmaz.... Diferansiyel şanzıman dişlilerine göre çok daha az döner... Üzerine binen yük aşağı yukarı aynıdır....

    Ve ayrıca ısı faktörünü unutmamak lazım....

    Yük altında çalışan ağır devirli dişlilerde her zaman kalın yağ kullanılır... Yaz kış farketmez....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  4. #24

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    güngören
    Alıntı buskas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis kitabında yazanın doğru olduğunu biliyorum , ama buna rağmen yamaha yetkili servisi bana 90w deyince çıldırıyorum..
    Bu kadar araştırmadan yoksun , bilgisiz servisler olamaz ya..
    Bujiyi bile bpr7hs takarız diyorlar benim motora ya diyorum bpr8hs olması lazım orjinali , türkiye'de br7hs daha iyi iklim şartları falan diyor bana.. Sanki bujiden değilde yağdan bahsediyor...

    Birde arkadaşlar tork tapasını sıkarken 18nm kadar sıkılaştırın demiş servis kitabında , bu 18 nm nedir yada nasıl sıkarız bu kadar Özel bir aletimi var nasıl oluyor..
    bpr7hs için de veya başka marka bujiler içinde geçerli olan ısıl kural kodlama tekniği evrenseldir. servis doğru söylüyor. ayrıca bakınız http://www.ngk.com.tr/Sicaklik_deger...du.1858.0.html




    ayrıca teknik terimlerin tartışması yersiz. wikipedia tr kullanarak terimleri çok rahat türkçe olarak anlamlarını okuyabiliriz. http://tr.wikipedia.org/wiki/Diferansiyel

    diferansiyel "kuvvet yönüne dikey duran paralel en az iki çekiş" sistemine sahip motorlu araçlarda bulunur. tek arkadan çekiş sistemine sahip bws100 gibi makinelerde difransiyel yoktur.

    çekiş mi? itiş mi? tartışması çıkmaması dileğiyle ingilizce terim olarak "drive" "sürmek" olarak geçer literatürde.

  5. #25
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Şimdi koskocaman burgmanın dişli sistemi 15w40 la çalısıyor bu niye çalısmasınBu motorlarda o dişlilere çok yük binmediği için sorun olmaz birde 10w30 yağı motosiklet şaznumanındada kullanıldığı için dişlileri koruyor.Tri zone teknolojisi olan yağlarda sorun olmaz
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)