Bir tavsiyede benden. Akünüzü şarj ederken üzerindeki tıpaları çıkartın.
Uygun fiyatlı bir cihaz gördüm, paylaşayım.
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...D=0&cat_ID=106
KIŞIN MOTORLARINI KULLANMAYACAKLARA MÜJDE.
MOTORUNUZU KULLANMADIĞINIZDA AKÜNÜZÜN BİTMESİNE SON.
AYRICA AKÜNÜZ BİTTİĞİNDE YENİDEN ŞARJ EDEBİLECEKSİNİZ.
Almanya'nın güçlü elektronik firması H-Tronic firması tarafından üretilen AL300 pro model akü şarj ve koruma cihazı ile motosikletinizi kullanmadığınız zamanlarda meydana gelen doğal deşarjdan kaynaklanan akü zayıflaması yada akünün tamamen bozulmasının önüne geçebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece bir 220V ceryan fişine AL300pro'yu takıp kırmızı ve siyah renk kodlu bağlantı kıskaçlarınızı motosikletinizin aküsüne takıp bırakmaktır. Böylelikle tekrar motorunuza binmek istediğinizde akünüzü tam şarjlı ve kullanıma hazır bulabilecek, her kış sonunda karşılaştığınız yeni akü alma sorunuyla karşılaşmayacak yada bütün olumsuzluklarına rağmen akünüzü söküp evde saklamak zorunda kalmayacaksınız. Ayrıca akünüzün şarj seviyesi düştüğünde, motorunuz marş basmadığında AL300pro ile akünüzü kısa sürede şarj edebileceksiniz.
Bu sonderece kullanışlı aletin Almanya satış fiyatı 12,5€ iken Motomax Discount Center ayrıcalığı ile 19,90YTL'e sahip olabileceksiniz.
Alttaki yazı, başka bir forumdan alıntıdır. Kullanıcı yorumudur.
Bildiginiz gibi ben yurt disinda oldugum icin benim motorlar her ay uc hafta kadar istirahat halindeler. Bu nedenle de bir sure sonra akuler su koyuvermeye basliyor haliyle. Bunu dusunerek, nasil olsa bu kadar parayi sokaga bile atsam, bir sey olmaz dan hareketle bir tane internetten motomaxa siparis ettik. Sagolsun Yenal bey ilgilenip hemen gonderdi. Aldik denedik ve de cok memnun kaldik. Gecenlerde pantalon bakmaya gittigimde kendisi de oradaydi ve biraz bu konuda sohbet ettik. Biz bunun maliyetinin uzerine dukkanin direkt isletme masraflarini koyuyor oyle hesapliyoruz fiyati dedi.
Alet Alman mali, hani Cin olsayid hayatta yanina bile yaklasmazdim. Simdi ikincisini de aldim ve iki motorumu da surekli bagli tutuyorum.
Yenal beyin anlattigina gore bunun kislik rejimi de oldugu icin bilmem ne kadar amper dustukten sonra devreye girip o dusen miktari doldurup tekrar devreden cikiyormus. Yani surekli bagli kalmasinda hicbir sakinca yok diye anlatti. Verdigi guc 0.3 A oldugu icinden cikan tariflerde yaziyor zaten. Ve de bizim akuleri doldurmasi icin gecmesi gereken sure dogru. Yaklasik 40 saat gibi. Ama benim gibi motoru uzun sure yatanlar icin cok uygun bir cihaz.
Hakkı ORUN
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
peki bu akünü ömrünün bitmesi nasıl oluyo yani atılma zamanı geldiğinde nerden anlayabiliyoruz ?
[COLOR="Blue"][b]Biz Gökyüzüne İnanırız Sun-roof'a Değil[/B][/COLOR]::puro::
Tecrübeli arkadaşlara sorum var. Kickstartlı motorların tümü akü bitince çalışır değil mi? Yani kiksıtart bu işe yarıyor değil mi?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Teşekkürler lijoluna.
Peki sıfırlanmış aküyü ille de söküp şarja mı takmam gerekir yoksa bir kaç saatlik sürüş yeterli olur mu?
Bi de motorumun marşı çevirmeyecek kadar bitik, kışın uyumuş olan aküsünü, özel -her türlü aküyü bataryayı şarj eden- cihazla şarj ettim sonuç müthişti ama 15 gün daha yattı motor ve benimki gene bitti. Gültekin Hocamın dediğine geliyor. Akü mü değişecek?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Ark..lar benim de bir sorum var. Bir web sitede akü şarj cihazı ilanı gördüm. Fiyatı, şu an hatırlayamıyorum ama gayet makuldu. Ürün açıklamasında şöyle bir cümle vardı (kuru tip aküler içindir). benim aküm sulu. Yoksa bunu öğrenmemiz mi gerekiyor. Mesela şimdiki akümün ömrü bitti diyelim ve bi kaç sene sonra ve kuru akü aldım. Sulu aküyü şarj eden şarj ünüteleri, kuru aküyü şarj etmiyormudur =? Bu motomaxtaki ürün iki tip aküyüde şarj edebilicek özelliğe sahipmidir acaba ? Bu ürünü alan, kullanan veya bilgisi olan varmı =?
Aküler hakkında genel bilgi;
Akü çeşitleri nelerdir, tam kapalı veya kuru akü ne demektir?
Aküler, kurşun-asit, nikel-kadmiyum, nikel-demir gibi kullanılan metal cinslerine göre çeşitlere ayrılır.
Günümüzde en yaygın kullanılan akü tipi kurşun-asit akümülatörleridir.
Bu aküler de temel olarak kuru ve sulu diye ikiye ayrılır.
Sulu akülerin en fazla kullanılan çeşitleri Starter veya SLI (Başlatma, ışıklandırma ve ateşleme fonksiyonlarının İngilizce baş harfleri ile ifade edilmiş hali) olarak da tabir ettiğimiz klasik tipteki oto aküleridir. Oto aküleri de kendi içinde tam kapalı veya buşonları açılabilen diye ikiye ayrılır. Bu iki tip akünün de içyapısı aynıdır. Yani her ikisi de klasik tipte kurşun-asit akülerdir. Kapalı akülerin farkı, buşonların açılamamasıdır. Bu akülere su eklenemediği için voltaj düzenekleri iyi olan araçlara takılması daha uygundur.
Bundan başka iç yapısı ve kullanım alanları farklı olsa da Stasyoner (Sabit tesis) ve Traksyoner (Forklift) aküleri de sulu ürünler kapsamına girer.
Kuru yani VRLA akülerin iç yapıları ve teknolojileri farklıdır. VRLA tanımının Türkçe karşılığı sübap ayarlı kurşun asit akü demektir. Bu aküler de iç yapılarına göre ikiye ayrılır.
AGM (elektroliti separatörlere emdirilmiş) ve jelli VRLA aküleri. Bu akülerin temel özelliği asit taşması veya sızdırması olmamasıdır. Gaz çıkışı minimumdur. Bu yüzden çok güvenlidir ve rafta bekleme ömürleri çok daha uzundur. Ayrıca sulu akülere kıyasla titreşime karşı daha dayanıklıdır. Sevkıyatı, taşınması sorunsuzdur. Kullanım alanları arasında sabit tesisler, UPSler, tekneler ve santraller vardır.
UPS aküsü ne demektir?
UPS tanımı kesintisiz güç kaynağının İngilizce karşılığının baş harflerinden oluşan kısaltmasıdır. UPS aküsü de bu kesintisiz güç kaynaklarının aküsüdür. Kesintisiz güç kaynaklarının aküleri elektrik kesintisi olduğunda devreye girer ve elektrik gelinceye kadar enerji deposu olmaya devam eder. Bu aküler yukarda bahsettiğimiz gibi kuru denilen VRLA tipi akülerdir ve minimum gaz çıkışına sahiptir.
Daha fazlası için Bkz. >>> http://www.mutlu.com.tr/get_content.cfm?id=13
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
[QUOTE=Gültekin;1461315]Uygun fiyatlı bir cihaz gördüm, paylaşayım.
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...D=0&cat_ID=106
Selam Arkadaşlar
Dün bende Motorumun Aküsünü söktüm bakımı yapıldı ve şarj a bağladım Akü Yuasa YB12AL-A2 12V-12Ah dünden beri şarjda 2 gün duracak Yukardaki aletten aldık 2 kişi arkadaşım çok memnun 3 gündür şarjda duruyormuş akü bakalım benim akü nasıl olucak bu alet fiyat olrak çok uygun yalnız aküyü biraz geç şarj ediyor 2 gün takılı kalması gerekiyor ve akü doldugunda otomatik kesiyor devamlı şarjda kalırsa boşalınca ekliyor bakalım kullanıyoruz şuan ilerde gene yorum yaparız 20 liraya aldık tanesini kışın çok fazla binmeyenler için akü çok sorun oluyor...
Yollarda Motorcunun Motorcudan başka Dostu Yok!
Arada bir bakım yapmak ve su seviyesine bakmak çok faydalı ben sürekli olarak akü ye bakarım tahliye borusu çıkabilir ve asit heryeri berbat edebilir suları azabilir bu da akünün ömrünü yer dikkat etmek lazım.Bu arada aküm Yuasa 12 volt 14 amper mükemmel bir aküdür tavsiye ederim.
İMPOSSİBLE İS NOTHİNG
benimde ufak 2 sorum olcak bu sulu akulerde kisin -20 -30 da suyu donmuyomu? birde motora amperi orjinalinden daha yuksek amperli bir aku taksak eksisi artisi ne olur? benim motorun ayaktan marsi olmadigi icin bi gun bierde kalmaktan korkuyorum
Dostlar UPS aküsü buldum 12 V / 7 Ah bu akü benim yuvaya sığarsa motosiklet aküsü yerine bundan alıp kullanmamın sakıncası var mıdır? Sulu motor aküsü 40 lirayken bu akü 18 lira. Kullanan var mı? Yardım lütfen.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
valla babamın bir arkadaşı kullandığını, hatta arkadaşlarının bile kullandığını söyledi. Voltaj amperaj aynı, ışıldak ya da şarjlı el süpürgesi aküsünün tip olarak aynısı sadece motosiklet aküsü boyunda. Hem daha ucuz hem kuru akü var mı bilgisi olan ya da kullanan.
linkini buldum buradan resmine bakabilirsiniz hadi yok mu bu işten anlayan:
http://www.entelenerji.com/magaza/pc...5&idproduct=89
burada da akü bilgisi var
http://www.kaeelektronik.com/select%20aku.htm
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
teşekkür ederim dalyan.
bazıları cıkışlarının olması gerektiğinden ince olduğunu söyluyor. marş için yeterli gücü veremez diyorlar.
resimlerde gördüyseniz çıkışlar normal araç aküsü çıkışı değil. Ama kaldırıyorsa 18 lira için bi ayar çekilir.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
walla jr abi al bi sağlam 12V 7A yuasa benim gibi..kuru tip olsun...kafan rahat eder..wala dediğin akü için bişi diyemicem ama sana bi anımı anlatıyım:bende akümü değiştirdim xenon taktığımda motor aküsü kuru tip..ama meğer servisin taktığı akü o kadar kötüymüşki benim motordaki stop,sinyaller,göstergeler ve xenon u yaktı..yani iyi bi tercih yapmanı isterimki sonradan ucuza aldığın bişeyin geri dönüşü sana bende oluğu gibi maliyetli olmasın....saygılar bizden..son karar senden jr abicim..
[B]OZAN GÜLMEZ[/B]
[B]E-Mail =[/B] unknown_member07@hotmail.com
[B]Facebook =[/B] https://www.facebook.com/ozan.gulmez2
ya konuyla az alakasi varken bi soru sorayim size bosuna baslik acmiyim. Benim motorda ayak marsi olmadigi icin bazi zamanlarda aku yetersiz geldiginde herhangi bir arabadan takviye alarak mars basiyorum arabanin yuksek amperli akusu motorun biyerlerine mars motoruna falan zarar verirmi?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)