10-15 derecelik sente ayarı avansı...
Reklamlar
-
Slm arkadaşlar sente ayarını yaparken EmAA (emme açılma avansı ) vereceğim buda 10 ila 15 derece arasında değişiyor benim sizlerden yardım isteme konum bu 10 - 15 derecenin kaç mm ye veya kaç santi metreye denk geldiğidir.yani piston ü.ö.n. ya gelmeden 10-15 derecelik bir emme avansı verceğim işte bu ne kadarlık bir mesafaye denk geliyor onu bulamadım bilen arkadaşlardan rica ederim.
NOT: TAMİRCİYE GİT TAVSİYELERİNE GICIĞIM MOTOR TUTKUNU KENDİ MOTORUNU KENDİ TAMİR EDER BU BİR AŞKTIR.
BU AŞKTAN ANLAYANLAR Bİ EL ATIN ŞU MOTORA...
SAYGILAR
Reklamlar
-
Emme açılma avansını senin değiştirmemen gerekir, sabittir.
Zincir dişlisi üzerinde belirgin bir işaret olması lazım.
-
eksantrik dişlisini diyorsan evet var işaret var j x k harfleri ve onların karşısındaki yuvarlak küçük delikler var ben avansı değiştirmicem o avansın kaç olduğunu öğrenmeye çalışıyorum aslında tamirciye götürdüm sente ayarını yaptı ama ayarı biraz kaçırdı adam tornavidayı soktu buji deliğinden pistonu ü.ö.n. ya getirdi eksantrik milininde emme başlangıcını aldı zinciri taktı bi telefon çaldı 45 dk telefonla konuştu sonra geldi ayarın tamam dedi sonra motoru topladım çalıştırdım su motoru çalıştı motor sente ayarı kaçık yani şimdi ben yapacağım ayarı ama o derece ayarının ne anlama geldiğini bulamadım
-
Avans ayarı avans tabancası ile belirlenir, o işaretler her neyse tek doğru nokta vardır, avans sabit değerde olur değiştirilmez.
Egzantrik avansı olmaz.
-
öle diyorsunda dostum o tamirci bozuntusu benim motora sente ayarını verirken avansı elindeki tornavida ile verdi ne tabancası vardı ne mermisi ağzında sakızla elinde telefonla sente ayarını verdi tamirci denen adam bide o tamirci bizim burda tanınmış herkesin motorunu götürdüğü tamirci yani öyle bir tabancamı var ben ilk kez senden duydum dostum peki bu tabancayı nerden buluruz ?
-
Avans ayarı yapilırken üst ölü nokta ateşleme noktası değildir zaten. Biraz daha önde olması gerekir (Avans verilmesi lazımdır)Bu süre ateşleme anında başlayıp Karışımın tam olarak alev almasını sağlmak için geçen süredir. 6-7 derece civarında olmakla beraber motoruna göre değişir. Avansı üst ölü noktaya göre ayarlarsanız motor çalışır ancak güç kaybı olur.
-
Arkadaş ateşleme avansını sormuyor, subap zamanlaması ile ilgili sorusu.
Motorun ile ilgili bir servis kitapçığı bulabilirmisin? Orada avans-retard dereceleri yazar. İşi nasıl yapacağın ve hangi işareti nereye getireceğin yazar.
Internetten bulduğum benim motora ait servis kitapçığında yazan emiş avansı değil retardı 13° (yani üst ölü noktasından 13° sonra, bana da ilginç geldi). Sende farklı bir değer kesin bu.
Asıl iş sökerken başlıyor. Ekzantrik zincir dişlisi üzerindeki işaretin manasını bilerek üst ölü noktasına kadar motoru döndürüyorsun. Bizimkinde iki ekzantrik dişlisine de çizgi çizmişler, bunlar yatay olunca üst ölü noktadasın. Bundan sonra bir vida ile (parça numarası var yalnızca) krankı dönmeye karşı sabitliyorsun. Takma işi de bundan sonra kolaylaşıyor tabi.
Senin yapman gereken üst ölü noktasına bir şekilde motoru getirmen (zor bir iş). Ekzantrik dişlisi üzerindeki işaretin nereye geleceğini senin motorunu bilen birine sorarak öğrenmen.
-
yaw fabrıknın verdıgı degrlerden neden sasıyorsunkıı...?
egzandırıgın uzerınde ısaret var ztn pıston en ust olu noktadayken sıncırı ona gore takıcaksın olucak bıtecek....!
-
he valla sen biliyon ben bilmiyom bu işeri bu kadar basit yani kardeşim ben detaylı bilgi arıyorum sende iş olsun diye konuşuyon lütfen bilmeyenler yorum yapmasın motorcu arkadaşlara saygımız var ama böle cevaplar yazarak o saygınlığı yitirmeyelim.
-
dede350z kardeş sorunlarımız hep aynı bende araştırmaktayım bu eksantirik sorununu aynı sorun bendede var mondial 110 kfde . inşallah hallederiz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)