Kumda surus teknikleri (motor ayarlari eklendi)
Reklamlar
-
biraz daha bilgi..
Motor Ayarlari
Kum surusunde lastik havalari indirilebilir. Bir cok deneyimli kum surucusu 14 ila 16 psi hava tercih etmektedirler. Tabi bunun icin saglam jant ve ic lastik lazim, cunku kumda kumla birlikte sert bitki kokleri ve taslarda olabilir. Dusuk basincla birlikte lastik yuzeyi daha fazla yayilacak ve daha cok yere basacaktir. Camurda da ayni sey gecerlidir. Yani 15 psi, 18 psi dan cok daha fazla kontrol saglayacak. Lastik secimi? Sert ve disli lastikler maksimum tutusu saglayacaktir, ic lastik olarak da heavy duty ic lastik kullanilmali (bildigimiz kadariyla Turkiyede yokmus)
Suspansiyonlari yukseltin, daha konforlu olacaktir. Suspansiyon degisen yol sartlarini sunger gibi cekebilmeli, ve yavaş süspansiyon tepkisine bağlı sekme/sapma pilota zor anlar yaşatabilir (Yani, süspansiyon ayarlarınız, ön taraf kumda giderken dalmayıp darbeleri size hissetirmeyecek kadar sert, geri tepkisi kollanızı yormayacak kadar yumuşak olmalı. Arka taraf ise gazladığınızda tekerleğin gücü motosikleti ileri taşıyabileceği kadar sert, ama haybeden kumda patinaj yaptırmayacak kadar yumuşak olmalı) . Onemli bir kural olarak, sikistirmayi normal arazide kullandiginiz ayardan iki klik geriye alin ve geri gelmeyi (rebound, XR gibi motorlarin suspansiyonlarinda bu ayar mevcuttur) bir ya da iki klik yavaslatin.
Yuksekce bir gidon alcak gidondan daha iyidir, bunun iki sebebi vardir. İlki vaktinizin cogunu ayakta gecireceksiniz ve alcak bir gidon sizi sirt agrisindan oldurebilir. Sirtinizi ayakta surerken makul duzlukte tutacak bir gidon yuksekligi arayin. İkinci sebep olarak da dirsek hizasinda tuttunuz biseye dirsek hizasinin altinda tuttugunuz seye nazaran cok daha fazla guc uygulayabilirsiniz. 20 mm, gidona uygulayacaginiz kuvvette buyuk farklar yaratabilir.
Bir gidon amortisoru kum surusu icin iyi bir yatirim olabilir (nerdeeee o para) cunku kum motoru gittigi eksenden hep dondurmek isteyecektir. Bu gerilimi amortisor sayesinde yumusatmak surucunun kollarindan buyuk yuk alacaktir boylece sizde daha sert ve daha uzun binebileceksiniz. Ayrica motor, gidis yonunu daha iyi takip edecektir, tekerlek izlerinden daha az cikacak ya da yuksek suratte daha az kafa sallayacaktir. Hedge amcanin MSC marka gidon amortisoru varmis bide XR650 sinde Rally Clamp marka varmis. Hatta bu amortisorler icinde bi kac kelam etmis:
“Ben her zaman icin performans arttirici ekipmanlara supheyle yaklasmisimdir fakat bu (yani gidon amortisoru) gercekten etkileyici. Motoru kontrol etmekte buyuk farklar yaratiyor. Daha dengeli ve gevsek zeminlerde kontrol icin daha az caba gerektiriyor”
Son olarak unutmayin ki kum benzini emer bitirir. Normalden daha fazla bir yakit tuketimi olacagani goz onune alin. Ayrica motor cok sicak calisacagi icin zengin karisim kullanin cunku sicak motor tutukluk yapabilir. Eger motor uguldamaya baslarsa sogumasi icin durdurun ya da gaz kesin ya da kisa ama bol gaz acislarla silindirlere benzin fiskirtarak pistonlari sogutun.
Çeviriyi yapan arkadaşımız Erdem e(cekuu) Boyle faydalı bır bılgıyı bızlere ulastırdıgı ıcın ayrıca teşekkır edıyorum.
Çeviriyi yapan :Erdem
Reklamlar
-
Dusuk basincla birlikte lastik yuzeyi daha fazla yayilacak ve daha cok yere basacaktir.
Lastikte yere temas eden alan genişleyeceginden,birim kare alana düşen basınç miktari azalmaz mı?
-
basınç azalır, zaten işin anahtarı o. basınç yüksek olursa eğer gevşek zeminin içerisine lastiğin gömülür. fakat birim alana etkiyen basıncı azaltabilirsen, kuma ya da çamura batmazsın, daha doğrusu az batarsın.. bu işi yapmanın en kolay yoluysa lastik havalarını azaltmaktır. veya geniş tabanlı lastik de kullanabilirsin.
-
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
Arkadaşlar niye uzmanlar bilinenin aksine karlı havalarda lastiklerin havasını indirmeyin diyor kara gömülmesin diye kar veya kum nekadar fark var
-
Eger motor uguldamaya baslarsa sogumasi icin durdurun ya da gaz kesin ya da kisa ama bol gaz acislarla silindirlere benzin fiskirtarak pistonlari sogutun.
soğutma sistemi güzelde bu nekadar etkili?
-
tskkler
lastiklerin havasını indirme olayı benim kafama pek yatmadı aslında.
lastik basıncının düşük olması motorsikletin kuma çakılmasına sebep olmaz mı?
hem kumda motorsiklet sürmenin en kritik noktası motorsikleti kuma çakmadan mümkün olduğunca yerçekimine karşı gelmeye çalışmak değil midir?
-
Paylaşımın için sağol
-
karlı havada lastikleri indirmemenin sebebi şu
yere temas eden yüzey artınca temas basıncı azalır
bu durumda tekerlekler kara gömülemez ve buz üzerinde kayarak patinaja başlar
yani temas yüzeyini mümkün olduğunca azaltıp kara gömülerek alttaki sert zemine ulaşmak amaç
dikkat ederseniz ralli lerde karlı havalardaki kar lastiklerinin genişliği çok incedir
buzun erime sıcaklığı artan basınçla düşer yani ne kadar basınçla basarsanız yere buz o kadar kolay çözülür
kumda ise altta sert zemin olmadığı için kuma batmamak için düşük basınç uygulamak gerekir
bu da yukarda söylendiği gibi lastiklerin basıncını düşürerek daha geniş yüzeyle temas etmesiyel olur.
yani karda lastiklerin indirilmemesinin sebebi batmasına engel olmak değil aksine batmasına sebep olup alttaki zemine tutunmasıyla ilgili
-
Kumda sürüş teknikleri başlığını okuyunca aklıma şu geldi.
Yaşar Nuri Öztürk veya Zekeriyya Beyaz zırt pırt televizyonlara çıkıyorlar ve İslama aykırı şeyleri tevil ediyorlar ya..
Şunun gibi..
Nasıl daha az günah işleyerek zina yapabiliriz gibi örneğin..
Yani örnek abartma oldu ama.. Neyse konuya gelelim.
Biz motosikleti kumda değil, normal yolda sürmek için aldık..
Bunu belirtmek istemiştim.
-
tskkur TWG
gayet açıklayıcı olmuş
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler