Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincirli Motoru Kayışlı Yapmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    zincirle aktarımı olan bi motor, kayışlı hale getirilebilir mi
    şayet yapılabilinecek bi işlemse nasıl yapılır, + sı - si nedir
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    freedom200 & Kawasaki er5
    Neden kayışlı yapmak istiyorsunuz? Merak ettim de

  3. #3
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    şakırtıdan ve güç aktarımı daha rahat olur gibi geliyo bana
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  4. #4
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şakırtıdan ve güç aktarımı daha rahat olur gibi geliyo bana
    zincirin şakırtı yapıyorsa yapılacaklar
    1- zincirin boşluk yapmısa gerginleştirmen gerekir
    2- düzgün bi şekilde temizlemen yağlaman gerekir
    3- eğer bu 2si dışındada olmuyorsa zincirini yenilemen gerek kısaca geçer



    kayışı zincire göre daha sık değiştirmen gerekicektir bence hemde güç kaybına neden olur çünkü yapılsaydı motorun buna göre yapılırdı kayışın kaldırabileceği tarzda
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  5. #5
    Aykut009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    güç aktarımı zincirle daha verimli değil mi kayışa göre??

  6. #6
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    BMW F650CS al.

  7. #7
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirin şakırtı yapıyorsa yapılacaklar
    1- zincirin boşluk yapmısa gerginleştirmen gerekir
    2- düzgün bi şekilde temizlemen yağlaman gerekir
    3- eğer bu 2si dışındada olmuyorsa zincirini yenilemen gerek kısaca geçer



    kayışı zincire göre daha sık değiştirmen gerekicektir bence hemde güç kaybına neden olur çünkü yapılsaydı motorun buna göre yapılırdı kayışın kaldırabileceği tarzda
    çok sık yaptığım işlemlerde o yüzden bu konu hakkında bilgi almak istiyorum zati. yinede saol
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kullanacaın malzeme en kaliteli kayış ve kasnak takımı, yani gilera runner hatta nexus, çok uğraştırır ve değmez, garantisi de olmaz.

  9. #9
    muratx22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni 2v - WindyS 125
    zincir den vazqecme bnce.
    MuraD THSDLN

  10. #10

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    eğer tam otomatik yapcaksan varyatör-kasnak gerekli. o da çok masraflı iş. ama sadece kasnaklı yapıcaksan oda kayşın hava sıcaklığından etkilenmesi olduğu için tavsiye etmem sinzcir çok şakrdıyorsa imkanın varsa değiştir ya da gerdir

  11. #11
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    khutuck,henüz o kadar param yok inş. sonra

    sadece kasnak,uğraşma kısmı hiç sorun değil, uygulunabilirlik, verim (değişmeme olmamasıda önemli değil, yeter ki düşmesin) ve maliyet önemli olan
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  12. #12
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirle aktarımı olan bi motor, kayışlı hale getirilebilir mi
    şayet yapılabilinecek bi işlemse nasıl yapılır, + sı - si nedir
    Evet getirilebilir. Yalnız motosikletiniz için üretilmiş bir kit yok ise özel üretim yapmak gerekir. Kayış'ın artıları sessiz olması, bakımsız olması ve ömrünün uzun olması olarak özetlenebilir. Sizin motorunuza uygun bir kayış bulunamazsa o da özel üretim olacağı için oldukça masraflı olup hayalden öteye gidemeyeceğini şimdiden söyleyebilir.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  13. #13

    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul.bahçelievler.BARAN
    Motosikleti
    .MOTOR USTASI
    arkadaşım öncelikle şunu bilmenlazım zincirli motorun tasarımıyla kayış aktarmalı motorun tasarımı farklıdır

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    kevlar kayış satılıyor bazı vitesli motorlar için
    senin motoya yakın bi ölçüde alıp
    arka tekere uygun, kayışı gerecek ölçüde kasnak yaptırırsan olabilir
    zincir sesi kalkar ama biraz tuzlu biraz zevkli biraz da uğraştırıcı gibi

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Böyle bir işin amatörce sorunsuz olarak yapılması mümkün değil. Hiç girişmeyin bence. Yapmaya başlayınca önceden tahmin edemeyeceğiniz bir sürü problemle karşılaşabilir ve yarıda bırakabilirsiniz. Ya da tamamlarsınız ama sürekli bir sorun çıkar.

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kayis iyidir,candir.
    Sessizdir, bakim derdi yoktur.
    80 li yillarda bir tane Kawasaki almistim.
    Gerçi hala duruyor ama hurda halinde.
    Kayis hala saglam.

    Tabii sonradan boyle bir seyin yapilabilmesi bana pek mumkun gorunmesede olmaz diye de bisey yok.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #17

    Üyelik
    14 Kasım 2008
    zincirli motor kayışlı yapılır ama hem çok masraf gider çogu tamircide ugraşmaz moralini bozar zicncir daha iidri en basiti kaçırma olmaz güç kaybı daha az olur.ama kayış hem kaçırı hemde çekişden düşer motor bence zincir iidir sen zincire komple gres bas bide gerdir se falan kalmaz.

  18. #18
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı benimsin_447 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirli motor kayışlı yapılır ama hem çok masraf gider çogu tamircide ugraşmaz moralini bozar zicncir daha iidri en basiti kaçırma olmaz güç kaybı daha az olur.ama kayış hem kaçırı hemde çekişden düşer motor bence zincir iidir sen zincire komple gres bas bide gerdir se falan kalmaz.
    Tavrim sana degil sadece ornek icin yazdigini aldim herkesde bir kani var kayis kacirir????
    1-hic otomobili olan var mi?Var ise motor kaputunu acip baksin bakalim motor kayisi neye deniyor ve ne ise yariyor ve ne kadar yuk var ve o kis kar yagmur sel suyu demeden gittigimiz yollarda kac kez kacirmis kayisi ?
    2-bu tip kayislarin ic kismi tirtiklidir ve dis gecme variator kullanilir.variatorun turkcesini bulamadim aklima gelmedi yuvarlak oluyor da kayis icinde donuyor isde
    3-kesinlikle bakim istemez kontrol gerekir.
    4 cok cok abarti chooper ve customlara bir bakin bakalim zincirmi kayismi baylar bayanlar....
    tesekkurler.........
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  19. #19
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    sıcaktan soğuktan etkilenir diyen arkadaşlar, deli_mavi ninde yazdığı gibi bmyle bir durum olmaz. arabalar 1. örnek, ilk motorlu 2 tekerim peugeot 105 2. , hyosung gv650 3., mopedimin zinciri çok attı ama kayışı istesemde sökemedim, motor yazları aşırı ısınıyordu, kayış volana bağlı olur mopedde, nerdeyse ellenmiyordu. yani kayış dayanır, sorunsuzdur, okuduğum kadarıyla da uygulanabilir ve güç kaybı olmaz. benim için tek önemlisi masrafı. tabiki çok ucuza olmasını beklemiyorum
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  20. #20
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıcaktan soğuktan etkilenir diyen arkadaşlar, deli_mavi ninde yazdığı gibi bmyle bir durum olmaz. arabalar 1. örnek, ilk motorlu 2 tekerim peugeot 105 2. , hyosung gv650 3., mopedimin zinciri çok attı ama kayışı istesemde sökemedim, motor yazları aşırı ısınıyordu, kayış volana bağlı olur mopedde, nerdeyse ellenmiyordu. yani kayış dayanır, sorunsuzdur, okuduğum kadarıyla da uygulanabilir ve güç kaybı olmaz. benim için tek önemlisi masrafı. tabiki çok ucuza olmasını beklemiyorum
    yapacak olursan haberleselim fiyast aldiginda filan olmassa tornada cektiririz ben on dislimi buyutuyom tornada buyuk dis cektiriyom
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)