zincirle aktarımı olan bi motor, kayışlı hale getirilebilir mi
şayet yapılabilinecek bi işlemse nasıl yapılır, + sı - si nedir
zincirle aktarımı olan bi motor, kayışlı hale getirilebilir mi
şayet yapılabilinecek bi işlemse nasıl yapılır, + sı - si nedir
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Neden kayışlı yapmak istiyorsunuz? Merak ettim de
şakırtıdan ve güç aktarımı daha rahat olur gibi geliyo bana
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
zincirin şakırtı yapıyorsa yapılacaklar
1- zincirin boşluk yapmısa gerginleştirmen gerekir
2- düzgün bi şekilde temizlemen yağlaman gerekir
3- eğer bu 2si dışındada olmuyorsa zincirini yenilemen gerek kısaca geçer
kayışı zincire göre daha sık değiştirmen gerekicektir bence hemde güç kaybına neden olur çünkü yapılsaydı motorun buna göre yapılırdı kayışın kaldırabileceği tarzda
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
güç aktarımı zincirle daha verimli değil mi kayışa göre??
BMW F650CS al.
Kullanacaın malzeme en kaliteli kayış ve kasnak takımı, yani gilera runner hatta nexus, çok uğraştırır ve değmez, garantisi de olmaz.
zincir den vazqecme bnce.
MuraD THSDLN
eğer tam otomatik yapcaksan varyatör-kasnak gerekli. o da çok masraflı iş. ama sadece kasnaklı yapıcaksan oda kayşın hava sıcaklığından etkilenmesi olduğu için tavsiye etmem sinzcir çok şakrdıyorsa imkanın varsa değiştir ya da gerdir
khutuck,henüz o kadar param yok inş. sonra
sadece kasnak,uğraşma kısmı hiç sorun değil, uygulunabilirlik, verim (değişmeme olmamasıda önemli değil, yeter ki düşmesin) ve maliyet önemli olan
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Evet getirilebilir. Yalnız motosikletiniz için üretilmiş bir kit yok ise özel üretim yapmak gerekir. Kayış'ın artıları sessiz olması, bakımsız olması ve ömrünün uzun olması olarak özetlenebilir. Sizin motorunuza uygun bir kayış bulunamazsa o da özel üretim olacağı için oldukça masraflı olup hayalden öteye gidemeyeceğini şimdiden söyleyebilir.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
arkadaşım öncelikle şunu bilmenlazım zincirli motorun tasarımıyla kayış aktarmalı motorun tasarımı farklıdır
kevlar kayış satılıyor bazı vitesli motorlar için
senin motoya yakın bi ölçüde alıp
arka tekere uygun, kayışı gerecek ölçüde kasnak yaptırırsan olabilir
zincir sesi kalkar ama biraz tuzlu biraz zevkli biraz da uğraştırıcı gibi
Böyle bir işin amatörce sorunsuz olarak yapılması mümkün değil. Hiç girişmeyin bence. Yapmaya başlayınca önceden tahmin edemeyeceğiniz bir sürü problemle karşılaşabilir ve yarıda bırakabilirsiniz. Ya da tamamlarsınız ama sürekli bir sorun çıkar.
Kayis iyidir,candir.
Sessizdir, bakim derdi yoktur.
80 li yillarda bir tane Kawasaki almistim.
Gerçi hala duruyor ama hurda halinde.
Kayis hala saglam.
Tabii sonradan boyle bir seyin yapilabilmesi bana pek mumkun gorunmesede olmaz diye de bisey yok.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
zincirli motor kayışlı yapılır ama hem çok masraf gider çogu tamircide ugraşmaz moralini bozar zicncir daha iidri en basiti kaçırma olmaz güç kaybı daha az olur.ama kayış hem kaçırı hemde çekişden düşer motor bence zincir iidir sen zincire komple gres bas bide gerdir se falan kalmaz.
Tavrim sana degil sadece ornek icin yazdigini aldim herkesde bir kani var kayis kacirir????
1-hic otomobili olan var mi?Var ise motor kaputunu acip baksin bakalim motor kayisi neye deniyor ve ne ise yariyor ve ne kadar yuk var ve o kis kar yagmur sel suyu demeden gittigimiz yollarda kac kez kacirmis kayisi ?
2-bu tip kayislarin ic kismi tirtiklidir ve dis gecme variator kullanilir.variatorun turkcesini bulamadim aklima gelmedi yuvarlak oluyor da kayis icinde donuyor isde
3-kesinlikle bakim istemez kontrol gerekir.
4 cok cok abarti chooper ve customlara bir bakin bakalim zincirmi kayismi baylar bayanlar....
tesekkurler.........
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
sıcaktan soğuktan etkilenir diyen arkadaşlar, deli_mavi ninde yazdığı gibi bmyle bir durum olmaz. arabalar 1. örnek, ilk motorlu 2 tekerim peugeot 105 2. , hyosung gv650 3., mopedimin zinciri çok attı ama kayışı istesemde sökemedim, motor yazları aşırı ısınıyordu, kayış volana bağlı olur mopedde, nerdeyse ellenmiyordu. yani kayış dayanır, sorunsuzdur, okuduğum kadarıyla da uygulanabilir ve güç kaybı olmaz. benim için tek önemlisi masrafı. tabiki çok ucuza olmasını beklemiyorum
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)