Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Zincirli Motoru Kayışlı Yapmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    freedom200 & Kawasaki er5
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şakırtıdan ve güç aktarımı daha rahat olur gibi geliyo bana
    Benim motorda da zincir sesi problemi vardı. Ben ön dişliyi 2 diş arttırmakta buldum çareyi. ( orjinal ön :15 ben 17 yaptım) Ve işe yaradı.
    Ama derseniz ki motorun seriliği hiç bozulmasın o zaman ön dişliyi 2 diş büyütüyorsanız, arka dişliyi ( oranına göre) 5 büyüteceksiniz. Ve zincir sesi diye birşey kalmayacak.
    Saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    ben pek anlamam ama kayış fıkrı iyi yalnız orjınal olmak şartıyla bırde yeni scooterler gördüm zincirli hani hoşumada gıttı.

  3. #23
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    yapacak olursam en ince detayına kadar resimlerle gösteririm. ben sadece ön dişliyi 15 den 16 yaptım, şakırtının önüne geçmek için değil, aksine artıyo, biraz daha sürat yapsın diye ki hala motor devirli, 17yi sipariş ettim, arkayı hiç ellemeyip kayış işine girmek istiyorum.

    yağ yok, ses yok, bakım yok, hemen hemen zincir kadar ömürlü. ama koptuğunda geri yamayamıyosun olsun
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  4. #24
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşım Mrhb,
    ben bu kayış işini çok düşündüm,
    ve emin ol imkanlarım vardı,
    ve başlayıpta yarıda bıraktığım hiç bişiy olmadı bu güne kadar,
    KANUNİ 200 sınıfının hepsinde zincir problemi var,

    bu 200 cc kategorisinin değişmez hastalıyı,
    sistem hatası yani,
    motorun zincirini sımsıkı sık,
    ve 2 kişi motora bin,
    zinciri ellesinler ve gevşemiş olacağını görecekler,
    BU KANUNİ 200 CC MOTORLARI İÇİN GEÇERLİDİR.

    Gelelim kayş olayına,
    kasnak işleri en kolay işin olacaktır,
    hatta ist'dan temin edebilirim sana ben,
    ama şu var,
    nasıl kii zincir yüke bindiği zaman gevşiyorsa kayışta gevşeyecek ve diş atacaktır,
    ben bunun işlemlerine başladım ve bu gevşemeyi iyice test aşaması sonrası vaz geçtim,

    zincir tur evresnde dişlere tam oturduğundan diş atma derdi olmuyor,
    ama bu kayış dişleri için geçerli değil,
    daha az tutuş sağlıyor gevşeme aşamasında,

    Dostum Sana Tavsiyem gevşeme olduğunu test et,
    ve kayış işine girme,uğraştığın ve yaptığın boşa gitmesin,
    beni bilen bilir,maliyet ve işçilik sorun değil ama teori çok önemlidir,
    olmayacak bişiy için uğraşmam,
    ve bu kayış işi sağlıklı olmadığından uğraşmadımda...


    ben yaparım dersen,
    yap 1 ay dez,
    sorunsuz dersen aynısını ve daha fazlasını bende yapacağım sözünü veriyorum sana,

    Kolay Gelsin Şimdiden...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  5. #25
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapacak olursam en ince detayına kadar resimlerle gösteririm. ben sadece ön dişliyi 15 den 16 yaptım, şakırtının önüne geçmek için değil, aksine artıyo, biraz daha sürat yapsın diye ki hala motor devirli, 17yi sipariş ettim, arkayı hiç ellemeyip kayış işine girmek istiyorum.

    yağ yok, ses yok, bakım yok, hemen hemen zincir kadar ömürlü. ama koptuğunda geri yamayamıyosun olsun
    dur bende bu ise el atiyim ileride kafamda uzun zamandir var idi ama masrafli olur diye salmisdim bu fikiri ileride yaparm bende sonucda Allah nasip ederse motosikletimi satmayi dusunmuyorum.bana fix bi model bu
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  6. #26
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    serkanADH13 , eğer öleyse, yine kayış ses ve bakım konusunda zincirden daha iyi, kayışıda sık sık gerdirsem bi sorun olmaz zaar. nasılsa alıştım
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  7. #27
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serkanADH13 , eğer öleyse, yine kayış ses ve bakım konusunda zincirden daha iyi, kayışıda sık sık gerdirsem bi sorun olmaz zaar. nasılsa alıştım
    arkadaşım sanırım anlamadın söylediğimi,
    eğer kayış gevşiyorsa kii olamaz öyle bişiy,
    gevşediği için motor ya süratli gitmeyecek yada kopacaktır,
    zincir gibi BAKLA ihtimalın olmayacak,
    komple sokeceksın salıncağı (çatalı)

    yani kayış işi bayağı bir sorunlu iş,
    dediğim gibi sen yap,
    ve bana deki,
    ''BAK ARKADAŞ BU BÖYLE OLACAK,ŞUNU ŞÖYLE YAP GEVŞEMEZ SORUN VERMEZ''

    Dersen fazla değil 15 gün içinde aynısını ve daha kalıtelı malzeme ile daha iyisini yapacağım motoruma,
    ama ben bunu 2 ay düşündüm neredeyse,
    olmuyor kayışa gerdirme dahi düşündüm,
    ama sorun var,
    motor yüke bındıgı zaman gevşiyor,
    gerdiği için değil,
    yüke binince motor dişlisi üstte kalıyor,janttaki dişli altta kalıyor,
    ve gevşeme sağlıyor,
    sistem hatalı yani bu motorlarda...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #28
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım sanırım anlamadın söylediğimi,
    eğer kayış gevşiyorsa kii olamaz öyle bişiy,
    gevşediği için motor ya süratli gitmeyecek yada kopacaktır,
    zincir gibi BAKLA ihtimalın olmayacak,
    komple sokeceksın salıncağı (çatalı)

    yani kayış işi bayağı bir sorunlu iş,
    dediğim gibi sen yap,
    ve bana deki,
    ''BAK ARKADAŞ BU BÖYLE OLACAK,ŞUNU ŞÖYLE YAP GEVŞEMEZ SORUN VERMEZ''

    Dersen fazla değil 15 gün içinde aynısını ve daha kalıtelı malzeme ile daha iyisini yapacağım motoruma,
    ama ben bunu 2 ay düşündüm neredeyse,
    olmuyor kayışa gerdirme dahi düşündüm,
    ama sorun var,
    motor yüke bındıgı zaman gevşiyor,
    gerdiği için değil,
    yüke binince motor dişlisi üstte kalıyor,janttaki dişli altta kalıyor,
    ve gevşeme sağlıyor,
    sistem hatalı yani bu motorlarda...

    Bir dakika artkadaslar siz zincire uzadikca bakla atiyorsaniz bu hayatiniz bitik demektir.
    intihar demekdir...
    cunku bakin zincir uzamasi demek baklalari tutan pimlerin esnemesi ve uzamasi demek
    daha ozetle saglamligi bitti demek zaten zincirli tip motosikletlerde guvenlik icin gergi centikleri bulunur centik bitene dek bile kullanmamak gerekli...bakla eklemekse intihar....
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  9. #29
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arkadaşım zıncırden bakla eksıltmek veya eklemek,
    sadece dişlilerinin ölümü demektir,
    zıncır esnedıgı ıcın,
    zıncır diş aralıkları acılaraktır,
    dişlininde diş aralıkları mm olarak sıralandığı içinde,
    zincirin diş aralıkları açıldıgından,
    dişlinin dişlerınıde kendısıne uygun yontacaktır,
    bakla eksıltmek demek,
    dişlininde zincir ile bırlıkte dışlerının bitmesi demektir,
    buda zamanında müdahale edilmediğinde,
    zincir ve dişli değişimi gerektirecektır,
    yolda kalındığı zaman yürümeyecek anlamına gelıyor,
    bakla eklemek veya eksıltmek yurumesıne çare olmayacaktır,

    kısacası,
    bakla ekleme işi sadece 1 ay kadar motorunuzun yürüyüşünü sağlayacaktır.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  10. #30
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    yurtdışındaki (almancı) tornacı kuzenime kasnak işini sordum az önce, bikaç arkadaşına danışacağını şimdiden kesin bişey demiyceni söledi, bikaç gün içinde cevap vercek, eğer uygun fiyata olur derse, tek sorun gevşeme olacak, bişekilde giderilebilir bence, olumlu cevap alırsam, gevşeme olayına bi çözüm için kafa patlatıcam biraz. önerileriniz bu konuda
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  11. #31

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    bence olacak bişey olsada ki olmaz hiç motorla oynatma derim bi dağıttımmı bi daha verimli olmaz her yerinden takırtı gelir ondan sonraya bunla yetin yada kayışlı bir motor al
    KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR-
    BİNDİM KAWASAKİ ZZR1400'ÜN ÜSTÜNE KÖKLEDİM BEN GAZINI ARKAMDAN GELEN F-16 YESİN EGZOS GAZIMI:queen:

  12. #32
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    ben anladığım kadarıyla daha çok sezdiğim arkadaşda chooper tarzı motor var vede zincirli emsalleri kayışlı olunca...
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  13. #33

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    bnce zıncır dha ıyı sesı kestırmek kolay kayıs sıstemını onermem...

  14. #34
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yurtdışındaki (almancı) tornacı kuzenime kasnak işini sordum az önce, bikaç arkadaşına danışacağını şimdiden kesin bişey demiyceni söledi, bikaç gün içinde cevap vercek, eğer uygun fiyata olur derse, tek sorun gevşeme olacak, bişekilde giderilebilir bence, olumlu cevap alırsam, gevşeme olayına bi çözüm için kafa patlatıcam biraz. önerileriniz bu konuda
    gergi yayli bir ayar vidasi merkezden kaciracak zincirde oldugu gibi lastigini.
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  15. #35
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    tornacı arkadaşımın cevabı; performansına etki etmiyceni,kasnakların yapılabilmesinin zahmetli ve tek üretim olacağından pahalı olacağı,aynı gevşemelerin, arka kısmın komple elden geçmeden düzelmiyceği cevabını aldım. burda yazılanlardan çok farklı değil. ve vazgeçtim
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)