REALBIKER REHBERİ >> DIJITAL YOL BİLGİSAYARI AYARLARI
Reklamlar
-
299 km/s hız sınırlaması olan motosiklet göstergeleri için, en hatasız hız gösterimi ve kolay kullanımı olan SIGMA board computer montajı ve hesaplamaları için faydalanabileceğiniz, 2002 yılında yazdığım yazıyı ekliyorum. bilgiler halen günceldir.
DIJITAL TAKOMETRE IÇIN IPUÇLARI
1. tekerlek çapini/çevresini büyükannemizin mezurasi ile ölçerek
dijital takometreye mm cinsinden gireriz...
2. hesaplariz,ve mükemmele yakin sonu elde ederiz:
a. kullanilmamis lastigin çevresini söyle hesaplariz
b. ya da masadan kalkmadan lastigin ebatlarini söyle hesaplariz:
örnegin ön lastik, 120-70/17 ise: [iç boslugun çapi>> 17
inch=17*2,539=43,163cm] ve [ lastigin dolu yüksekligi >> 120mm
yükseklik genisligin %70�i demektir. Böylece 120* %70 = 120*0,7=8,4 ]
Böylece yeni lastigimizin çapini 43,163+ 8,4+8,4=59,963 cm olarak
hesapladik. Simdi Lastik Çevresine�de ihtiyacimiz var çapini pi sayisi
ile çarpalim : 59,963*3,14=188,397 ~= 1884 mm...Lastik bir süre sonra
3-4 mm asinacagindan toplamda 6-8 mm çapindan kaybedecektir böylece bir de minimum çap ile ayni hesabi yaparsak 84mm-3mm=81mm...
böyleceee
asinmis tekerlek çapi ve çevresi sirasiyla 59,363cm ve 1865mm olacaktir.
Simdi bunlarin ortalamalarini, (kullanilmamis + asinmis)/2 olarak
hesaplarsak 1875mm çevre olarak buluruz (Burada unutulmamasi gereken bir etken de yüksek hizda lastigin çapinin ortalama olarak 3-7 mm
degistigini (merkezkaç) farzedersek ve 5 mm lik bir düzeltme payini
kullanirsak) 1880mm lik bir çevre elde ederiz. Böylece lastigin bir tam
tur atmasiyla gidilecek mesafeyi daha kesin hesaplamis oluyoruz. (Bazi
lastik üreticileri lastigin çapini maksimum hiz anindaki ölçüye göre
vermektedir bunu üretici kataloglarindan bakarak ögrenebilir çapta
yapilan 5mm�lik düzeltme payini eklemeyebiliriz.)
bundan sonra yapacagimiz dijital takometremize lastik çevresinin
ölçüsünü istenen birimde ( genellikle mm) girmek ve alici-verici
miknatislari mümkün oldugunca yakin monte etmek ( <2mm )
c. mükemmelliyetçi arkadaslara tavsiye: dijital ya da analog tüm
takometreler toleranslari hesaba katmadiklarindan statik ölçme
cihazlaridir ve hata payi vardir. Dijital bile olsa düzeltme
parametreleri ile çalisan bir takometre henüz yoktur. Lastigin havasi,
asinma durumu, binen agirlik, yolun tutusu... v.b. tüm bu faktörler
lastik çapina ve dönüsüne etki eder ve çok kesin bir sonuç elde etmemizi
engeller. Ancak yukaridaki yöntem kaliteli bir dijital takometreyle
dogruya en yakin sonucu verecektir. ( orijinal takometre tam 260km/s
üzerinde iken dijital takometre ile 238km/s ölçülmüstür. GPS cihazi ise
239 km/s göstermistir)
2. miknatislarin montaji sirasinda, janta degil fren diskinin iç
tarafina dogru monte etmeniz lastik degisimi ve yikanma esnasinda
verici miknatisi kaybetmemenizi saglar. Alici kismini da kaliteli
plastik çelik karisim tutkal ile çatala, vericinin TAM karsisina ve 2 MM
DEN AZ ARALIK OLACAK sekilde yapistiririz.
Isteyene excel ile islemleri kolaylastiracak bir tablo yaptim. Dileyen
mesaj atsin yollayayim.
Hadi bakalim iyi eglenceler kollari sivayin
bakalim
WWW.REALBIKER.ORG
Dikkatli, öğrenmeye devam eden motosikletçi gerçek motosikletçidir. Kaza anında karşınızdaki haksız olabilir, siz ise HAKLI ama ÖLÜ!
Reklamlar
-
2 yıl geçmesine rağmen, güncel ve faydalı bilgi.
uğraşıp, yazdığınız için teşekkürler.
Isteyene excel ile islemleri kolaylastiracak bir tablo yaptim. Dileyen
mesaj atsin yollayayim.
gurzan@gmail.com gönderirseniz sevinirim.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
İlk defa görüyorum ve daha yeni mesaj yazılmış. İyi bir yöntem. dijital göstergeyi bisikletimde kullanırdım. Kaç km yol gittiğini bile gösteriyordu.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler