Büyük cc 'li Motosikletlerde yağ değiştirme genelde 6000 km de bir yada yılda bir kez değiştirilir. Genelde bunu serviste yaptırmayı tercih ederiz. Ama devir hesap devri. Kendi motosikletimizin yağını artık kendimiz de değiştirebiliriz.
1.Resim
http://img.negatif.com/photos/lowres...63e37e590d.jpg
2.Resim
http://img.negatif.com/photos/lowres...328e400add.jpg http://img.negatif.com/photos/lowres...2e8af88edf.jpg
FREN BALATALARININ DEĞİŞİMİ
http://img.negatif.com/photos/lowres...5af9955bd2.jpg http://img.negatif.com/photos/lowres...ea23c95c20.jpg http://img.negatif.com/photos/lowres...630376c597.jpg
Motosikleti Kitabına uygun yıkama usulu
http://img.negatif.com/photos/lowres...b39a2c4aca.jpg
Motosiklet yıkamak için yukardaki araç gereçlerin hepsini alın demiyoruz. Gerekli olanları temin etmeniz daha yararlı olacaktır.Yukardaki resimde'de gördüğünüz gibi gerekli yıkama aletlerinden hepsi var. Motosikletimizi yıkamadan önce bazı faydalı olduğunu düşündüğüm püf noktalar var.
1.Çok güneşli bir havada motosikletiniz yıkamayınız. 2. Aynı zamanda tozlu ve duman altı olmuş yerlerde de yıkamak doğru değil. 3. Çok fazla basınçlı su kullanmamaya özen gösterin ,çünkü basınçlı su motosikletinizin yağlanma gereksimi olan bölgelerde yağı yok edecektir,basınçlı suyun bir de elektrik aksamına sızabileceği ve ateşleme sorunları veya düz kontak gibi sorunlar yaratabileceğini unutmayın.
http://img.negatif.com/photos/lowres...e2ff09af9e.jpg
Öncelikle Motosikletimiz suyla ıslatıyoruz.En iyisi kullanılacak bir temizleyici ile birlikte yıkamak.Özellikle arka tekerlerdeki yoğun kirliliğin giderilmesinde temizleyici etkili olacaktır.
http://img.negatif.com/photos/lowres...c4a7452d4b.jpg
4. Resimde de görülüleceği..Bir kova suyun içine oto yıkama şampuanı ile birlikte süngerimizi alıyoruz ve başlıyoruz motosikletimizin üst bölümlerini yıkamaya,
5. resimde ise eğer motosikletinizin ışıklandırmalarında, Öncam kısmında aşırı derecede sinek pisliği varsa piyasada bulabileceğiniz sinek ölüsü temizleyici spreylerinden birini kullanmanız faydalı olacaktır.Ulaşılması zor olan bölgelerde(gövde altı, yay kısmı gibi ) ince boru fırçası kullanın.daha geniş bölgeler için yumuşak fırça kullanın. Bunu kullanırken lütfen bastıra bastıra güç gösterisi yaparak yıkamayınız çünkü aksamları çizersiniz.Arka teker jant bakımı için yumuşak fırçayı kullanın.
http://img.negatif.com/photos/lowres...c659041638.jpg
Daha sonra motorumuzu temiz suyla şöyle bir güzel duruluyoruz.
http://img.negatif.com/photos/lowres...a54c79edf1.jpg
Durulama işi bittikten sonra deri havlusuyla kuruluyoruz.geride su damlası kalmayıncaya kadar kurulama işlemini tekrar lıyoruz. Kurulama işinide bitirdikten sonra Motosikletimizin boyalı kısımlarını (arzuya göre ) cila atarak koruma altına almış oluyoruz.( Sprey şeklinde de piyasada cilalar satılmaktadır )
http://img.negatif.com/photos/lowres...3da5d1d27d.jpg
Cilayı yaptıktan sonra selpak türü mendille silersek boyayı çizmemiş oluruz. Arzuya göre piyasalarda bulunan plastik koruyucular, deri koruyucu maddelerle motosikletinizin plastik aksamlarının ve koltuk derisini uzun ömürlü olmasını sağlaya bilirsiniz. Krom kısımlarını piyasada bol bulabileceğiniz Krom parlatıcılarla parlatabilirsiniz.
http://img.negatif.com/photos/lowres...ca15a03756.jpg
En son olarak motosikletinizin eklem yerlerini kontak spreylerle yağlamayı,özelliklede zincirleri zincir yağlama sprey ile mutlaka yağlayınız..
Zincir dişlisinin bakımı ve zincirlerin değişimi
http://img.negatif.com/photos/lowres...4c1ab48d08.jpg
Öncelikle Bu işi yapmak için kendinize güvenemiyorsanız hiç başlamayın derim.Ama illa ki ben bu işi öğrenmek için yapmak istiyorum diyorsanızda buyrun.Öncelikle bu işi yapmadan önce bir tamir atolyeniz veya buna benzer bir yerinizin olması şart. Motosikletinizi kaldırabileceğiniz yada stabil tutabileceğiniz bir askı olması da gerekiyor. Bir de bu işi yaparken bir yardımcı arkadaş da bulmanız sizin için daha iyi olacaktır.( yıkılma durumu vs. 'i engellemek için )
Şekil 1 deki küçük dişliye ulaşabilmek için dikkatlice kapak kısmını demonte ederiz. Kapağı açtıktan sonra karşımızda küçük dişli çıkacaktır. göbeğindeki vidayı sökebilmek için vitesi 1'e atarak dönmesini kısmende olsa engellemiş oluruz. Gerekirse dönmemesi için bir parça bez ile zincir ile dişli arasına sıkıştırısanız daha iyi olacaktır.Arkadaşınız da göbek frene basarak dönmesini tamamen engelemiş olur.Dişli farklı motorlarda farklı farklı emniyette vidalanmış olabilir( Bkz.Motosiklet El kitabcıklarınız)
2. Şekilde Arka lastiğimiz demontesini yapmamız gerekiyor. Eğer motosikleti sabit tutacak bir aletiniz yoksa işi yapmak çok zor olacaktır.Lastiği yatağından çıkartırken hangi mesafede ayarlı olduğunu işaretlemeyi unutmayın tekrar yerine oturturken lastiği lazım olacak.Eğer arka lastiği çıkarmada sorun yaşarsanız plastik çekiçle hafif hafif yerinde oynayacak şekilde vurarak çıkartınız.
3. Şekilde Yeni aldığınız arka dişliyi monte edebilmek için eskisini yerinde sökmeniz gerekiyor. Anahtar ile dişlinin bağlı olduğu somunları dikkatlice söküyoruz.Burada yine emniyet kaplamaları olabilir onlarıda öncelikle sökülmesi gerekmekte.Söktükten sonra dişlinin bağlı olduğu yatağı temizleyin ve yeni dişliyi monte edin. Monte ederken dikkat etmemiz gereken nokta, yanında yeni dişli ile beraber verilen kullanma kılavuzunudaki ayarları tam uygulamanızdır.Dişliyi monte ettikten sonra tekrar kontrol edin: yatağına iyi oturmuş mu? boşluk var mı?
http://img.negatif.com/photos/lowres...a74b095c17.jpg
4. şekilde Küçük dişliye ulaşabilmemiz için göbekte ki yay sistemi Akslardan ayrılması gerekiyor.Bir çok kişiye göre bu çok zor görülebilir. Biraz sabırla bu işin altından kalkmak hiçte sanıldığı kadar zor değildir.Öncelikle üst kısımlardaki koltuk kısmı dikkatlice sökülür.Göbek aks bağlantısının yanındaki fren hortumunu sökmüyoruz.Artık yay ile aksların bağlantıları ortaya çıkacaktır.elinizdeki kullanma kılavuzunuzdaki talimatlara göre bağlantıyı sökmeye başlayabilirsiniz.Sökme esnasındaki sıralamayı aklınızdan çıkarmayın.Akslar çok yayğlı olacağı için kesinlikle toz vs. gibi kirletecek yerlere koymayınız.
http://img.negatif.com/photos/lowres...51d0a0bd1d.jpg
Artık yeni küçük dişliyi değiştirme zamanı geldi. Kesinlikle montaj konumunu yerini iyi belleyin
Şekil 6yeni dişliyi takın ve iyi ice sıkın.iyi monte edilmiş küçük dişli zincirlerin daha sağlıklı yakalayıp iletmesine neden olacaktır. Aksi takdirde sıyrılmalar yada kırılmalar meydana gelebilir.Aksları tekrar yerine monte etmeden önce kullanma kılavuzundaki talimatları harfiyen okumanız çok önemli .Ölçülere göre takamazsanız sorun teşkil edecektir. Yardımcı arkadaşınız yay sistemini tutarken siz akslarınızı bağlantı noktasına monte edebilirsiniz. Aksları monte etmeden önce. Tüm aksamları yeniden yağlamanız çok faydalı olacaktır. Özellikle aks yatağı yeniden yağlanması mutlaka gerekiyor.Koltuğu montesi ve tekeri yuvasına yerleştirip zincir gerginliğini ölçülere göre ayarlıyoruz.Fren ayarlarını kontrol etmeyi unutmayın.
http://img.negatif.com/photos/lowres...97620653e4.jpg
Artık bitmek üzere.Zincirlerin tam oturup oturmadığına kontrol edin. Genellikle 300 km den sonra zincirin gerginliği kontrol edilmesi gerekiyor. Son olarak ta tabiki Zincirleri yağlamayı sakın unutmayınız
i
( Arkadaşlar diğer komple bakım resimleri ve açıklamaları buraya koymaya devam edicem. Almanca dan çevirmesi biraz zaman alıyor. Anlayışınız için teşekkür ederim. )