Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

tel çant ve kampana değişimi mümkün müdür?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ahriman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    Çanakkale-İstanbul
    Motosikleti
    SymWolf125 06 (r.i.p)/ HyoGv250 09 (r.i.p)/ybr 12
    arkadaşlar sym wolf classic motosikletim var. jantları telli ve arka freni disk. jantları alaşım jant yaptırmam ve arka freni de diske çevirmem mümkün müdür?
    motosiklete bin oğlum çünkü motosiklet hayattır!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Tel jant daha iyidir

  3. #3
    ahriman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    Çanakkale-İstanbul
    Motosikleti
    SymWolf125 06 (r.i.p)/ HyoGv250 09 (r.i.p)/ybr 12
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tel jant daha iyidir
    hocam ben motorumla uzun yol yapan biriyim. bir kere keşan'a gelmeden lastiğim patlamıştı o gün bugündür içimde hep ya lastik patlarsa ya yolda kalırsam diye bir korku var. eğer alaşım jant olursa tamir köpüğü sıkarak lastikçiye yol alabiliyorum hız kesmeden ama benim telli jantım patladığı zaman korka korka 30 km yolu maksimum 20 km/h ile seyrettim. gerçi teller yamulmadı en ufak bir hasar yok ama... kurt düştü içime

    ayrıca neden daha iyidir hangi yönlerden?
    motosiklete bin oğlum çünkü motosiklet hayattır!

  4. #4
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Tel jantın Çukurlarda daha fazla esneme payı vardır.Jantın ezilip büzülmesine biraz daha engel olur.

  5. #5
    ahriman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    Çanakkale-İstanbul
    Motosikleti
    SymWolf125 06 (r.i.p)/ HyoGv250 09 (r.i.p)/ybr 12
    Alıntı halilihsan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tel jantın Çukurlarda daha fazla esneme payı vardır.Jantın ezilip büzülmesine biraz daha engel olur.
    ama patlayınca da tamiri daha zor oluyor :(
    motosiklete bin oğlum çünkü motosiklet hayattır!

  6. #6
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı ahriman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama patlayınca da tamiri daha zor oluyor :(
    Patlayınca şambriyel değişir ve inan ki tubless lastik tamirinden daha kolaydır. Ayrıca tubeless lastik yamada canını tehlikeye atabilir, tel jantlara da tubeless takılabilir ve en önemlisi şambriyelli lastikler içinde tamir köpüğü vardır ;)

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    benim kişisel tercihim aluminyum jant dubleks lastik için
    hem yol tutuş artıyor hem çok az patlıyor hem de tamiri kolay
    bi tanıdık aluminyum jantın sağ sol yamulabildiğini fakat aşağıdan yukarı ya doğru dikey eksende yamulmayıp krıldığını söylemişti
    tel jant eğer motor çin malı ise hem teller atıyor hem de çok çabuk yamuluyor
    ne yazıkki
    ama kaliteli motorlarda tel jant daha iyi olabilir

  8. #8
    ahriman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    Çanakkale-İstanbul
    Motosikleti
    SymWolf125 06 (r.i.p)/ HyoGv250 09 (r.i.p)/ybr 12
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim kişisel tercihim aluminyum jant dubleks lastik için
    hem yol tutuş artıyor hem çok az patlıyor hem de tamiri kolay
    bi tanıdık aluminyum jantın sağ sol yamulabildiğini fakat aşağıdan yukarı ya doğru dikey eksende yamulmayıp krıldığını söylemişti
    tel jant eğer motor çin malı ise hem teller atıyor hem de çok çabuk yamuluyor
    ne yazıkki
    ama kaliteli motorlarda tel jant daha iyi olabilir
    benim tel jantlarımın kaliteli olduğunu çok kez ispatladım kendime o konudan kokmuyorum yani güven veriyorlar.

    hocam nereden bulabiliriz şambireylli lastikler için tamir kitini?
    motosiklete bin oğlum çünkü motosiklet hayattır!

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    draggy ye sormuşsun ama
    şambriyelli lastiklerin köpük vb tamir kiti yok diye biliyorum bu konu tartışılmıştı başka topic te
    varsa internette merak ettim şimdi

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Arman ne gerek var, motorundan şikayetin yoksa hiç bulaşma o işlere derim, ama karbüratör,kam mili vs. modifiye yapacağım diyorsan o zaman uğraş.

  11. #11

    Üyelik
    06 Ocak 2009
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    kuba 125cc,pejo
    bence en iyisi çelik jant onlarda şambriyelli ve dubleks olmak üzere 2 ye ayrılıyor benim motorda tel jant ve sürekli lastik npatlıyor en iyisi çelik jant

  12. #12
    ahriman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    Çanakkale-İstanbul
    Motosikleti
    SymWolf125 06 (r.i.p)/ HyoGv250 09 (r.i.p)/ybr 12
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arman ne gerek var, motorundan şikayetin yoksa hiç bulaşma o işlere derim, ama karbüratör,kam mili vs. modifiye yapacağım diyorsan o zaman uğraş.
    abi valla korkuyorum gecenin körü izmir-çanakkale arasında yolda kalırsam diye.

    onlarda da modifikasyon yapmaya niyetim var aslında, en basitinden dişli değişimini düşünüyorum.

    arkadaşlar peki arka freni diske çevirmke mümkün mü?
    motosiklete bin oğlum çünkü motosiklet hayattır!

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    mümkün ama çok emekli
    sitede değiştiren arkadaşlar var
    fren pedalı filan da değişiyor hidrolik yüzünden

  14. #14
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Bunlar ürünler slime nin sayfasını bulamadım, kusura bakma:

    http://www.hepsiburada.com/carpex-la...ctid=otm093051

    Burda da forumda tartışıldı :

    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...tlamalari.html

    Şambriyelli lastikte büyük yarık olmadığı müddetçe kullanırsın, kalitelilerinde hava basıncıda olduğu için tekerleğini de şişirir yani pompaya ihtiyacın kalmaz ve lastikçiye kadar rahat gidersin lastik çifti benim motorum için en ucuzu 450 TL ama iç lastik 15 tl ;)

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    ha bi de dikkatimi çekti başlık
    o nasıl bir cant(yada jant) yazmaktır öyle
    çat diye bises geliyor söylerken

  16. #16
    ahriman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    Çanakkale-İstanbul
    Motosikleti
    SymWolf125 06 (r.i.p)/ HyoGv250 09 (r.i.p)/ybr 12
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ha bi de dikkatimi çekti başlık
    o nasıl bir cant(yada jant) yazmaktır öyle
    çat diye bises geliyor söylerken
    abi kuzenimin afacanlığı o iş, tam başlığı yayınlarken geldi klavyede bastı tuşlara..

    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlar ürünler slime nin sayfasını bulamadım, kusura bakma:

    http://www.hepsiburada.com/carpex-la...ctid=otm093051

    Burda da forumda tartışıldı :

    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...tlamalari.html

    Şambriyelli lastikte büyük yarık olmadığı müddetçe kullanırsın, kalitelilerinde hava basıncıda olduğu için tekerleğini de şişirir yani pompaya ihtiyacın kalmaz ve lastikçiye kadar rahat gidersin lastik çifti benim motorum için en ucuzu 450 TL ama iç lastik 15 tl ;)
    abi teşekkür ederim ilgin için. benim lastiğim patladığında da iç lastik de sorun çıkmıştı dışa bir şey olmamış. sonra gittim onu da değiştirdim. şimdi içim rahat etsin diye 1500 kmde bir iç lastik değişiyorum.
    motosiklete bin oğlum çünkü motosiklet hayattır!

  17. #17
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Eğer iç lastiği usulüne uygun takarsanız telli jantta dubleks kadar sorunsuzdur. Ancak dikkat edilmesi gereken husus Jantın iç kısmında tellerin vida başları bulunur bunların lastik şeritle üzerinin kapatılması gerekir. Yoksa sürtünmeden dolayı iç lastiği patlatırlar. Piyasadaki bir çok motorda bu lastik şerit takılmamaktadır (çinde üretim olsun burda montaj olsun genel bir lakaytlık almış başını gidiyor zaten) Bu durumda da tel jantlı lastikler çok patlıyor diye insanlar yanılmaktadır. Benim motosikletimde de iç lastik patlamıştı. O zaman fazla ilgilenemedim içine de bakmadım vidaların üstü kapatılmış mı diye. Daha sonra yamanın üstünden tekrar delindi. Bu sefer yaptırırken lastikçide söyledi tekrara yapar diye jantın içini 4-5 kat koli bandıyla kapladık (otomobil lastikçisi olduğu için oraya uygun bir lastik şerit yoktu.) O günden beri bir daha patlama olmadı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler