eskişehir'de, sanayide ÇIKILLI ismini tanırmısın
eskişehir'de, sanayide ÇIKILLI ismini tanırmısın
MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..
o kadar baktım kimse adam gibi bi yanıt vericekmi acaba die ama konu herzamanki gibi sapmış neyse ramço kardeşim arkadaşları aydınlattığın için teşekkürler tabi çekirdekten motorcu olmak başkadır fakat bu bilgiler motor kullanan biri için genel kültür haline gelmesi gerek bence...
Yatakta ve Batakta eşi iyi olmayan eline mahkumdur...
üstad doğru söylüyorsun bu bilgiler genel kültür haline gelmeli. Malasef sürücü kurslarında hiç birşey öğretmiyorlar. Bırak genel kültürü, motora nasıl binilir nasıl inilir, onuda geç motor nedir ? diye bile birşey söylemiyorlar.
Bu sürücü kursları denen koca bir saçmalık para tuzağı başkada birşey değil.
Bu konuya gelince ben cevabımı kesinlikle aldım ve bu konuyu açmasaydım bu konudaki bilgim eksik kalacaktı ancak şimdi bilgilendim ve bu bilgi içime sindi. Cevap yazan tüm arkadaşlara sonsuz teşekkür ederim.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
tekteker_ramço Arkadaşın belirttiği hususların ikisi de yanlış anlaşılabilir şekilde ifade edilmiş. Yağ süzülme ve bekleme süresinde motor zaten yeterince soğumakta. Tapa'nın yalama olmasını neye dayanarak söyledi bilemiyorum ama çok sıcak araba ve motosiklet motorlarının yağının boşaltıldığını gördüm hiçbirinde de yalama olanı görmedim. Yalama olma daha ziyade tapanın çok sıkılması veya diş atlatılması sonucu meydana gelir.
Yağ değişimi prosedürünü aşağıda özetliyorum.
Yağ değiştirme işlemi motor sıcakken başlar. Yağ değişimi için gelen motorun yağı sıcaktır. Sıcak değilse çalıştırılıp ısıtılır. Motor durdurulduktan sonra yağın süzülmesi için bir miktar beklenir. Bu bekleme süresinde de sıcak yağ kartere süzülür. Ortalama 10dk sonra karter tapası açılarak yağ boşaltılır. Yağ süzülmeye devam ederken yağ filtresi sökülür. Bu işlemlerden sonra biraz daha beklenir ki yağ iyice süzülsün. Yapılacak başka işler varsa etrafta kir, parça, toz uçurmayacak şekilde dikkatlice yapılır. Tüm bu işlemler sırasında motor zaten ılık bir hale gelmiş oluyor. Yağın konulması aşamasında öncelikle karter tapasının contası yenisiyle değiştirirsiniz. Doğrusu budur. Ancak çoğu zaman eski conta kullanılır. Uygun tork değerinde tapa sıkılır. Yağ filtresi içine uygun özelliklerde motosiklet yağından kararınca konulur. Filtre contası yağlı değilse elinizle biraz yağ sürererek contayı yağlarsınız. Dikkatlice yerine vidalarsınız. Uygun tork değerinde sıkarsınız. Sonrasında servis kitapçığında belirtilen miktarda yağı temiz bir huni vasıtasıyla motora koyarsınız. Seviye penceresi varsa buraya bakarak motorun düz zeminde dik konumdayken Full seviyesine gelmesini sağlarsınız. Tüm işlemler bittikten sonra motoru çalıştırırsınız ve yağ lambasını kontrol edersiniz. Yağ basıncı sorunsuzca oluştuktan sonra yağ filtresini ve tapayı tekrar gözden geçirip herhangi bir akmanın olup olmadığını kontrol edersiniz.
@deryali Sana sorduğum soruya da cevap vermedin.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Burada en güzel ve doğru açıklamayı makine yapmış. Başka söz soylemeye gerek yok sanırım.
ben teknik özelliklerini yazayım:
VESPA LX 150:
Teknik Özellikler:
Motor: Tek silindirli , 4-zamanlı katalizatörlü
Motor hacmi (cc): 151
Silindir çapı & kurs (mm): 62,8 / 48,6 mm
Güç: 12,1 hp 7.750 devirde
Tork: 11,8, Nm 6.500 devirde
Dağıtım: Üsten tek egzantrik mili, 2 sübaplı
Yakıt besleme: Karbüratör
Soğutma: Hava
Yağlama: Islak karter
Ateşleme: Elektronik
Aktarma: Otomatik değişken kayış sistemi
Debriyaj: Merkezkaç sistemli kuru debriyaj
Şasi: Monoblok Metal gövde
Ön süspansiyon: Yaylı hidrolik, çift etkili tek amortisör
Arka süspansiyon: Yaylı hidrolik çift etkili 4 ayarlı tek amortisör
Ön fren: 200 mm çaplı disk / hidrolik
Arka fren: 110 mm kampana / mekanik
Ön lastik: iç lastiksiz 110/70-11"
Arka lastik: İç lastiksiz 120/70-10"
Uzunluk/Genişlik/Aks aralığı: 1800/740/1280 mm
Sele yüksekliği: 785 mm
Yakıt kapasitesi: 8,5 litre
En yüksek hız: 95 km/saat
Egzost çıkışı: EURO 3 standartlarında
------------------------------------------
DYLAN 150
Dylan 150 Teknik Özellikleri
Karbüratör/su soğutma
Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı, SOHC tek silindirli
Motor hacmi (cc) 153
Sıkıştırma oranı 11 : 01
Max güç (ps @ dev/dak) 15.8 / 8500
Ateşleme Dijital transistörlü elektronik avanslı
Şanzıman V-matik
Boyutlar (UxGxY)(mm) 1940×700x1170
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1330
Sele yüksekliği (mm) 795
Yakıt kapasitesi (litre) 9 lt (2 lt yedek dahil)
Tekerlekler Ön 13 x MT2.75 alüminyum döküm
Arka 13 x MT3.50 alüminyum döküm
Lastikler Ön 110/90 – 13 56L
Arka 130/70 – 13 57L
Süspansiyon Ön 33mmlik teleskopik çatal, 88mm esneme aralıklı
Arka Çift amortisörlü salıncak, 75mm esneme aralıklı
Frenler Ön Çift piston kaliperli 220mmlik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Arka 130mm´lik kampana
Şimdi bu durumda Vespa Servis 6000km de bir değiştirirken Honda servis neden 2000'de bir değişimi tavsiye ediyor ?
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Gönderdiğin teknik özelliklere göre yorumlayacak olursam Honda adamı kazıklıyor derim. Neden diye soranlara;
1.Vesap hava soğutmalı. Yağ çok daha değişken sıcaklıklarla baş etmek zorunda kalacak ve daha çabuk yıpranacak. Dylan ise tam tersi sıvı soğutma ve tam çalışma sıcaklığında sabit değerlerde gezecek, sıvı soğutma yağı da belli oranda soğutup koruyarak ömrünün daha uzun olmasını sağlayacaktır. Bu durumda Vespa'nın yerine Honda'nın 6000km yağ değiim periyodunu uygulaması daha doğru olacaktır.
2.İki motorda karbüratörlü. Hacimleri birbiriyle neredeyse aynı. Teknolojik olarak da benzer. Aynı iç kirlenme ve yanma atık miktarını verme durumu birbirine benzer olacaktır. Bu durumda Honda'nın da yağı 6000km de rahatlıkla değiştirilebilir görünüyor.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Çok teşekkürler dikkatimi çeken diğer bir nokta ise Bizim dijital göstergede her 4000km de bir "Change Oil" yazısı yanıp sönüyor. Ekrandan bunu sıfırlayabiliyruz ve yine 4000km sonra Change Oil yazısı yanıyor.
Geçen gün yağı 3500km de değiştirmiştim ve servisteki usta yağın özelliğini kaybetmediğini söyledi. Bundan sonra içim rahat ve artık ayda 2 kere yağ değiştirmeyecek olduğum için çok çok sevinçliyim.
Hadi 6bini geçtim, 4bine razıyım. Makine çok teşekkür ederim.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Bir şey değil
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Deryali, Dylana Castrolün hangi yağ numarasını koyuyorsun..
Abi dün servise gittim. Elimde bitane 20 40 vardı koydular sorun olurmu acaba.
Abi bide bizim motorların bakımları kaç kmde bir, bana 1000-4000-7000 gittim bidaha 10000 de gel dediler senden bu şekildemi gidiyordun..
Cem vallahi beni şaşırtıyorsun. Dylan formunda yüzlerce mesaj yazdık
Dylan bakımları 1000, 4000, 8000, 12000 şeklinde gider. Kitapçığının arka sayfalarına bakarsan burada görürsün. Servis sana hangi zihniyetle 10.000 de gel dedi anlamış değilim ama izlemen gereken yol bu şekilde.
Ayrıca biran evvelde doğru yağ ile değiştir yağını.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
anladım abi sağolda, adamlara 50 sefer sordum her seferindede 3000 kmde bir gel dediler.
Peki şimdi ben 7000 gittim bi dahaki sefere 12000 de gitsem sorun olurmu veya bitek arada bi kere yağ değiştirsem . bundan sonrada kitapçıktaki düzene göre giderim.
Hiç bir sorun olmaz 12.000de gidebilirsin. Ancak hakketen ben bu Honda servisinden şüphelendim. Honda Dylan bakımını neye göre yapıyorlar orada. Normalde sen bakıma gittiğinde bilgisayarda ör: 8000 km bakımında nelerin yapılması gerektiğini yazıyor. 7bin km bakımı diye birşey yokki. Örneğin diyelimki 20:000km de Varyator kayısı değişmesi lazım ve bu Servisin ekranında Dylana 20binde yapılacaklar kısımında kayıtlıdır ve firma bunu yapmak durumundadır. şimdi sen 7binde gittiğinde ve sana her 3bin de bir gel dediklerinde hiç bir prosedure uymayıp daha fazla para almak için fazladan senin paranı almak için yapılmış bir durum gibi geldi bana.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
tamam abi bi daha 12binde gidecem. Abi valla bilmiyorum ne yapmaya çalıştıklarını ama neyse.
selam. motor yağı sıcakken incelmez aksine kalınlaşır. örneğin 10w40 motor yağı soğukken viskozitenin 10 motor çalışma sıcaklığına ulaştığında viskozitenin 40 olduğu anlamına gelir. çünkü yağ içerisindeki katkı maddesi polimerler sıcakta genleşir ve akışkanlık azalır. ilk çalıştırmada yağ hemen hareket etsin diye başlangıç viskozitesi azdır. ancak çalışma sıcaklığında sıcaklığın etkisiyle çok fazla incelme olmasın diye o yüksek sıcaklıkta viskozitenin artması istenir. hasılı motor soğukken yağ değiştirmek daha iyidir.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)