Merhaba arkadaşlar;
"Bisan Lifan Cup 100cc" motorumun elimden geldiğince bakımlarını kendim yapıyorum.
Motor 2004 model ve yaklaşık 25.000km'de.
Değiştirdiğim parçalar :
Ön dişli - Zincir - Arka dişli
(İlk kez değişiyor. Zincir aşırı bollaşmıştı. Zinciri değiştirmişken dişlileride değiştireyim dedim.)
Ön Diskin fren Balataları
ve Buji
Aklıma takılan bazı hususlar var. Sizlerin değerli görüşlerini rica ediyorum.
1 - Söktüğüm ön balataların aşınmaları çok garip olmuş.
Resimlerde görüldüğü gibi:
Aklıma diskin yamuk olma ihtimali geldi ama dümdüz bir zemine koyunca yamukluk falan görülmüyor. bir ihtimalde iki tane olan kaliperin birisinin basmamış diğerinin sadece frenleme yapmış olduğu ihtimali aklıma geliyor ama sadece düşünce tabi. Nasıl anlayabilirim bilmiyorum?
Bir not : Fren hidroliğini motoru aldığımdan beri yani 5 yıldır hiç değiştirmedim seviye ortalarda gözüküyor. Değiştirmek gerekirmi onu da?
Bu garip aşınmanın sebebi ne olabilir?
2 - Bujiyi değiştirdikten sonra, çıkan bujinin ucunun siyah olduğunu gördüm.
Çıkan bujinin resimleri :
Bunlarda yeni taktığım bujinin resimleri:
Yeni takdığım bujiyi bir kaç dakika çalıştırıp stop ettikten sonra söküp baktım yeni bujide hemen siyahlaşmış. Parmağımla dokunduğum anda parmağıma siyahlığı çıkacak kadar siyahtı.
Bu neye işaret eder ?
Bu resimlerde değiştirdiğim dişlilerin resimleri ,
Zaten kirliliklerinden dolayı temizlemeye gözüm korkmuştu
İki dişliyide değiştirerek sorunu kökten temizledim
Son olarak birde şu durum var. Son 1000 km.dir olan bir ses var.
Motor rölantide çalışırken tık tık tık tık tık diye sesler geliyor. Soğuk yada sıcak farketmiyor iki durumdada aynı ses geliyor. Ama durduğum yerde vitesi boştan 1'e atınca bu ses kesiliyor. Bu ses beni baya bi tedirgin ediyor. Motoru elime alacağım diye korkuyorum
Motor 25000 km.ye geldi sadece debriyaj balataları değişti.
Motor kısmında değişen yada ayar yapılan bir kısım yok.
Şu durumu itiraf etmeliyim. Son 5-6 yağ değişiminde Castrol'ün Motosiklet için olan Power Scooter 10/40 yağını kullanıyorum.
Ama önceki yağ değişimlerinde bilgisizliğimden dolayı, oto yağcılarda açık litre hesabı ile satılan 10/40 , 15/40 , 20/50 gibi motosiklet için olmayan yağlardan kullanmıştım. Önceki kullandığım bu yağlar, sese neden olabilirmi?
Uzun oldu biraz farkındayım. Vakit ayırıp okuyan arkadaşlara teşekkür ediyorum