Teşekkürler, faydalı bilgiler. Eğitimin yaşı ve zamanı yok arkadaşlar. Eğitim ölene kadar.
İlk 2 satır çok hoşuma gitti.
Birinci satırdaki soruya, ikinci satırdaki gibi cevap verecek o kadar çok insan var ki maalesef.
Teşekkürler, faydalı bilgiler. Eğitimin yaşı ve zamanı yok arkadaşlar. Eğitim ölene kadar.
İlk 2 satır çok hoşuma gitti.
Birinci satırdaki soruya, ikinci satırdaki gibi cevap verecek o kadar çok insan var ki maalesef.
Mesut KORKMAZ
05324625892
www.mesutkorkmaz.com
Emeğine Sağlık... Bu Yazın Sayesinde Bir çok Bilinçli Motorcuya Sahip Olma Yolunda Bir Adımda Sen Atmış Bulunuyorsun
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
çerkes arkadaşım yılların sürücüsü olamama rağmen bilgilerinden hatırlamak babından da lsa çok faydalandık...teşekkürler
Motorsikletin asıl avantajı duran trafikte müsait boşuklardan faydalanıp hareket edebilmesidir..eğer en soldan , ortadan veya en sağdan geçmeniz çok ama çok icap ediyorsa ,sadece duran trafikte yapılır. Diğer araçlar hareket etmediğinden kendi kendinize düşemeseniz. kaza da meydana gelmez.
Bu kısımda hatalı ifade şu,
duran trafiktede hareket olmakta, yolcu orta şeritdemeden kapıyı açar iner, taksici kapısını açarak küllüğünü asfalta boca eder, yayalar nasılsa herkez duruyor diyip araç aralarından koşarak fırlayıp karşıya geçer...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
Çok doğru , trafikte bunlarda oluyor.ben o ifadeyi daha çok otobanları düşünerek yazmıştım.
Ayrıca iki ilave daha , özellikle sabah mesai saatlerine yakın yaya geçitlerindede dikkatli olmak lazım. özellikle işine geç kalan yayalar, kendilerine yeşil ışığın yanmasını beklemeyip bir anda önünüze fırlıyor.
Ambulans veya itfaye sireni duyduğunuz vakit, sakın size yanan yeşil ışığa güvenip ışıklara hızlı girmeyin. ambulansa veya itfayeyeye yol açmak amacıyla kendisne kırmızı ışık yandığı halde hareket eden bir araçla bir anda burun buruna gelebilirsiniz.
Üstadım değerli bilgiler için çok teşekkürler.. Aşağı yukarı 15 senedir motosiklet kullanıyorum ama eksiğimiz olabilir bu yüzden hiç üşenmeden okudum. Ayrıca bayan sürücü konusunda belki genelleme yapamayız ama bir Yuvacık Barajı yolunda birde Sakarya'da bayan sürücüler öyle bir önüme çıktılar ki kazadan zor kurtuldum. Hatta bir tanesine korna çaldım selektör yaptım arabanın içinde bana "git işine" gibilerinden el hareketi yaptı.. Kısacası hep dikkatli olmalıyız yollarda...
hocam çok güzel yazı olmuş sizi tebrik ediyorum.
foruma üye olduğum günden beri burada cevabını bulabileceğimi düşündüğüm konulardan birisidir bu. Fakat bu zamana kadar çok fazla bilgi bulamamıştım hatta sürücü kursunda bu konuda eğitim verileceğini sanıyordum ne yazıkki böyle bişey yokmuş. Ehliyetimi almama ragmen, bu konudaki eğitimimi yaşayarak tamamlamayı göze alamadığım için motosiklet almaktan vazgeçtim. Tabiki virüs hala vücudumda atamıyorum
[FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::
öncelikle yazınız için tşkrler,
ben bu orta şeridin ortasından gidilmesi gerektiğine katılmıyorum. hangi sürücü dikiz aynasını knotorol ediyorki?
kamyon otobüs vs. gibi agır vasıtalarda zaten yok,
benim bilidiğim , trafikte şeritte arabanın sol tekerlekerinin basılcagı yerdne gitmek böylece önüzümve arkamızdaki sürcüylede göz göze gelebiliriz, onlarda arkalarına baktıgında bizi görürler yada sol şeritten sağ şeride geçemk isteyen biride bizi görür ve motoru yolun ortasından sürmediğimiz için bulundugumuz yeri boşluk olarak görmez.
bılgılerımızı kaleme alınmış toplu bir ifadeyle tekrar etmek faydalı oldu .Her gün yeni yeni bilgilerle donanıyoruz keşke otomobil sürücülerının de böyle bır sitesi olsada onlarda bilgi pıratiği yapsalar. Güzel yazı için teşekkürler
benim komiğime giden ufacık adamlar kendilerinin 4.5 katı motorlara hakim olmaya çalışıyorlar hadi iri insan ufak motoru kontrol ediyorda ufak insan büyük ve ağır motoru zor zaptediyor uzun yolda sorun yokta trafikte takılınca görüyorum bu arkadaşları manevra bile yapamıyorlar deviricez motoru diyee
güzelbir yazı dizisi olmuş, bildiklerimizi tazeledik çok teşekkürler...
Teşekkürler Çerkes Abi
Hızını ayarlamak bence yeni başlayan herhangi bir sürücü için en büyük zorluktur,
Trafiğin akış hızını ve takip mesafesini en iyi şekilde ayarlayıp,sollayanı ve karşı şeridi kontrol daha sorunsuz olur. Trafik akışından yavaş veya hızlı olunduğunda işte kıyamet ozaman kopar, her türlü alışılmadık durum sürücüyü paniğe sürükler,
O yüzden yolunuz yeterince şeritli ve genişse arkanızdakiler sizi rahat geçebildiği sürece yavaş gitmekle bir problem yaşanmaz ancak arap saçı trafikte ,trafik akışına uymak gerekir...
Faydalı bilgiler.Paylaşım için tşk.
Gerçekten yararlı bilgiler emeğinize sağlık Bir bayan olarak bayanlar hakkındaki düşüncelerinize malesef sonuna kadar katılıyorum Bayanlar otomobil sürmek için tasarlanmamışlardır Her konuda erkeklere kafa tutmaya gerek yok Allah bizi farklı yaratmış ama motosiklet konusunda daha becerikliler şimdi doğruya doğru Her konuda olduğu gibi araba ve motosiklet kullanımında da istisnalar kaideyi bozmaz.
Güzel bir paylaşım; özellikle yeni arkadaşlara en azından bir fikir verir.
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
Teşekkürler, değil faydalı olması bunlar hayat kurtaran çok önemli ve nedenleri de açıklandığı için akılda kalıcı temel taşlar aslında....
Ben şahsen motor kullandığımdan beri karşıdan karşıya geçerken özellikle duran trafikte motosikletinde geçebileceğini hesap edip adımımı öne göre atıyorum. Motosikletle çarpmamanın yanı sıra motosikletinde bana yaya iken çarpmamasına özen gösteriyorum....
Herkese kazasız, belasız ve hayırlı, keyifli sürüşler diliyorum....
Valla hiç üşenmeden hepsini okudum, zaman harcayıp bizimle paylaşmışsınız çok faydalı bilgiler.Bildiğim şeyler olsada okuyup tekrarlamak herzaman iyidir.
Kendi adıma teşekkür ederim. Benim ekleyeceğim birşey var; orta şeritten giderken önümde araba varsa bende sabit hızda onu takip ediyorsam genelde sol tekerini takip ediyorum. Çünkü kedi köpek leşleri çok oluyor, araba 4 teker onu ortalar bir anda karşıma çıkar diye tedirgin oluyorum. Bunu da göz önünde bulundurmak lazım, ama beyaz şeritlerin kaygan olduğunu bildiğimden pek onların üstünden gitmem.
Bayan şöförlerden bende çok çekiyorum, geçen gün sinyal vermeden üzerime kırdı 1 tanesi. Nasıl şöförsün dememle anında küfürü yedim.(s.gt)
Ne yalan söyleyim bende ağzıma geleni söyleyip bastım gittim.
Teyzesi defterdaarr olan, faytonla damda dolaşırr:P
Boğaz köprüsünde tam durakların orda trafik sıkıştı ve araçların arasından giderken bi araç dikkatimi çekti. Yan aynası kapalıydı. İçeri baktığımda evet o bir kadındı. Aynayı açtım ve diğer aynayı da kendisinin açmasını söyledim. Arkadaki sürücüye baktığımda kopmuştu
Bu bir hakaret değil, bu bir gerçek KADINLAR ARABA KULLANAMIYOR..
Ve bi aracı arkadan takip ederken sürücün başına dkkat edin. Sinyal vermese bile geçeceği şeridin olduğu tarafa refleks olarak 1-2 saniye önceden az da olsa çevirir. ve araçların sağ veya sol köşesinden takip etmek en mantıklısıdır diye düşünüyorum. Ani duruşlarda sağa veya sola rahatça kaçabilirsiniz. Herkesin kafasındaki en iyi yol frene basmaktır düşüncesine hiç katılmıyorum. Girdiğim riskli durumların % 60-70 inden fren değil gazla kurtuldum
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)