Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet Almak İstiyorum Deneyimli Arkadaşların Yardımına İhtiyacım Var.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    (600cc lik SS) x (ilk SS tecrubesi) = Büyük Risk
    Büyük Risk = Büyük Cesaret
    Büyük Cesaret ≠ Akıl + Mantık

    Formül Bu.. Süre Sana Bağlı... Başarılar...
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    alperiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    125 zn, cbr 600f
    bencede ilk motorun 600cc olmamalı ama madem kafayı taktın 600f al öneririm (istemeyerekte olsa :( )

  3. #23
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    kardesim sen bu vatana daha lazimsin yahuu.sevdiklerini uzme al orta halli bir motor oranin arazi sartlarina uygun. ogretmenim canim benim...
    AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,

  4. #24

    Üyelik
    05 Ocak 2009
    sağolun arkadaşlar deneyimli görüşlerinize ve benim kafa iyice karıştı gönlümde yatan benim istediğim motor ama sizinyazdıklarınız benimde doğru olduğunu bildiğim ama doğruluğunu görmemezlikten gelmeye çalıştığım şeyler bilirsiniz motor kullanan adamların pek sağlıklı düşündüğü söylenemez nede olsa şeytan işi )) farklı altarnetifler düşünmeye başladım ama enduro pek düşünmediğim bir motor görüntü olarakta fakat kawasaki'nin bir modeli var, ben uzun yolda yapmayı düşündüğümden. şöle beğendiğim birkaç bişi var : http://www.beldeyama.com.tr/www/f_a/...R_STU_0004.jpg , http://www.beldeyama.com.tr/www/f_a/...vas_15608_.jpg , http://www.kawasaki.com.tr/images/mo...o/versys/2.jpg , http://www.kawasaki.com.tr/images/mo...rts/er6n/2.jpg , http://www.kawasaki.com.tr/images/mo...rts/z750/2.jpg , tabi haklarında pek bildiğim bişi yok,

    güzel formüll zaten

    motosiklet kullamak ≠ akıl , mantık

    sağol Endurocu01 haklısın söylediklerinde ve BMW f 650 cok tatlı bir motor aslında temiz buluna bilse keseye göre cok iyi bir alternatif olur uzun yolda da kullanılabilecek rahat bir motor olur sanırım, motoru aldıkatan sonra keşke dememek için baya düşünücez sanırım :(

  5. #25

    Üyelik
    24 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf500
    benim motorum (ki hala aynı motoru kullanıyorum) 500lük suzuki. eğer işini göreceğine inanıyosan satabilirim.

    http://www.sahibinden.com/gercek_bir...XQQdisplayitem
    We believe in sky,not to sunroof!

  6. #26
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Bunları okumanda fayda var

    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


    İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

    Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz...

    Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

    Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

    Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

    Beceri ve kabiliyet

    Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


    Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...

    Duyarlı Olmak,
    Tarih: 14.12.2003 Saat: 19:20
    Konu: Her Turlu Duyurular


    Sevgili Arkadaşlar,

    Daha önceden de bu konu ile ilgili bir yazım olmuştu. Rahmetli Raif Ağabeyin vefaatinde içinde bulunduğum duyguların etkisiyle oldukça saldırgan bir yazı yazmıştım. O günden bugüne fikirlerim halen değişti mi, hayır.

    Motosiklet, hepimizin hayatında oldukça önemli bir yere sahip ve hatta birçoğumuzun hayatının çoğunluğunu kapsayan bir hobby. Kimimiz için artık hobby den çok bir ulaşım aracı. Ancak gördüğüm o ki, genç yaşlı demeden bir çoğumuzu da aramızdan alıp götüren ve bizlere büyük acılar bırakan bir hobby olmaya başladı. Bunda suçlu, acaba motosiklet denilen araç mı, yoksa bizler mi? Evet motosiklet tehlikeli bir araç. Ancak içinde bulunduğumuz şu ortamda yürümek de, alışveriş mağazasından alışveriş yapmakta, bankaya gitmek de tehlikeli. Diğer seçenekler de alternatifler yaratabiliyoruz. Suçu, kana susamış canilere atabiliyoruz. Ölenlere rahmet ediyor, kalanlara başsağlığı diliyoruz. Aynı motosiklette olduğu gibi. Ama motosiklet kazalarında ne hikmetse hiç motosikletlere suç bulmuyoruz. Bu aletlerin suçu yok mu? Bence var. Ama onların suç teşkil ettiği konuyu aslında bizler yaratıyoruz. Nasıl mı?

    Yeni bir motosiklet modeli çıkıyor. Çok hoş, çok güzel.

    "İşte hayatımın motosikleti, bundan mutlaka edinmem lazım. Bu sayede hem kendi egomu tatmin eder, hemde çevreme bol bol hava atarım.."

    Yada,

    "İşte benim almam gereken, bana yakışan motor bu. Bundan başkasını alırsam, çevremdekiler ne der sonra? Klasıma yakışmaz diğerleri!"

    Yada,

    "Hayat tehlikelerle dolu zaten. Olacağı varsa olacak. O yüzden alayım anasını sattığımın motorunu. Hem bana birşey olmaz. Koca camiada beni mi bulacak kaza?"

    Gibi birçok sebepler üretiyoruz kendi kendimize. Henüz yeni motorcular (lütfen kimse alınmasın yeni motorcu dediğim için ama biraz çuvaldızı kendimize batırmanın zamanı geldi.) ki bunlardan kastım sene itibarıyla değil, km itibarıyla söylüyorum, motosikletini hemen büyütmenin yollarını arar oldular. Soruyorsun,

    - 10000 km yol yaptım. Artık motorumu büyütmenin zamanı geldi, hem diğerlerinde büyük motosikletler varken benim ki onların yanında oyuncak kaldı, diyerek savunmalarını baştan hazırlıyorlar.

    Yada,

    - 16000 km oldu, biliyorum daha erken motorumu büyütmek için ama aklım o motorda işte. Aklımda kalacağına altımda yol alsın. Hem ben hız yapmam.

    Arkadaşlar, kabullenmesek de motosikletini büyütmenin en büyük sebeplerinden biri, çevremize atacağımız "HAVA" dır. Altımızdaki motosikleti de aynı otomobilimiz gibi gösterişlisinden, en pahalı olanından, en güçlü olanından seçiyoruz. Hadi otomobilde bir şansımız var. Peki motosiklette var mı?

    Henüz yeni motosiklet sahibi olan arkadaşlarla tanışma fırsatım oluyorlar. İlk motosikletleri büyük hacime sahip motorlar oluyor.

    - 600 cc lik aldım ama gidip 1000 cc lik almadım. Biraz tecrübelenince onlardan alacağım.

    Savunmaya bak!!!! Size kısaca bir teknik açıklama yapayım.

    600 cc lik bir Racing, Motor Gücü 100-125 hp arasında. Bu gücü 11500 rpm ile 13000 rpm (Rpm = Devir/dk.) da sağlıyor. Yani, krank dakikada 11500 rpm dönüyor. Saniyede 191 defa dönüyor. Biraz düşündürücü dimi? Ve bu motorların 0-100 km/h hızlanma değerleri ise 2,4 - 2,9 saniye gibi oluyor. Şimdi bu gücü kontrol etmek sizce kolay mı?

    Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.

    650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.

    Avrupa'da yeni başlayan bir motosiklet sürücüsü, ilk olarak 50 - 200 cc arasındaki motosikletleri en az 2 sene kullanmak zorunda. Ondan sonra yeniden sınava girip, yeterlilik sağladığı takdirde 2 sene de 200 - 400 cc arasındaki hacimli motosikletleri kullanıyorlar. Ondan sonra seneye göre motosikletlerini büyütüyorlar. Ancak her seferinde yeterlilik sınavına tabi tutuluyorlar. Eğer bu sınavlardan başarısız olurlarsa, küçük cc li motosikletleri kullanmaya devam ediyorlar. Taa ki eğitmenlerini ikna edene kadar. Ancak maalesef ki ülkemizde bizler kendi kendimize yeterlilik veriyor ve en kısa zamanda daha büyük motosikletleri almaya çalışıyoruz. Sonuç "GERİDE ACILI BİR AİLE, ARKADAŞLAR, TEHLİKELİ İMAJ"

    Sevgili arkadaşlar, 10000 -15000 - 20000 km ler tecrübe kazandırmaz. Bu km'lerle sadece kullanmış olduğunuz motosiklete adapte olursunuz. Onunla bütünleşirsiniz. Ancak yeni bir motosiklete geçtiğinizde ki bu büyük bir motosikletse, siz çok acemisinizdir. Ne motorun özelliklerini, ne karakterini bilmiyorsunuzdur. O motosiklet, sizin için POTANSİYEL BİR TEHLİKE 'dir. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ister 4 teker, ister 2 teker olsun her aracın bir karakteristik sürüş tarzı vardır. Bu aynı marka, model olsun farketmez. Şöyle deneyin, aynı model, aynı km.lerde, aynı marka bir başka arkadaşınızın motosikletini kullanın, farklı gelecektir size. Yabancılık çekeceksiniz. Hareket ederken, viraja girerken, fren yaparken çok büyük farklılıklar hissedeceksiniz. İşte o size yabancı bir motosiklet. Ve siz ona alışıncaya kadar sizin katiliniz olmaya aday. O ana kadar yapmış olduğunuz km'ler, o an için tamamen resetlenmiş olacaktır. Siz artık acemi durumunda olacaksınız. Ne zaman ki yeni motosikletinizle birkaç bin km yaparsınız, o zaman alışacaksınız. Ha burda eğer sizin yapmış olduğunuz km, eğer 10 -15000 km değil de 25-30000 km olsaydı, alışma süreciniz daha kısa olurdu. Daha fazlası olsa çok daha kısa süreler olurdu. Dikkat edin, tehlikede olduğunuz süreden bahsediyorum.

    Geçtiğimiz sene Yunanistan'dan gelen motosikletli dostlarımızla yapmış olduğumuz konuşmalarda, aynı motosikletle 100000 km ler yapanlar, bunu aşanlar vardı. Onlar bu işi gerçekten hobby amaçlı yaptıklarından altlarındaki motosikletlerin büyük yada küçük olması, onlar için birşey ifade etmiyordu. Sonuçta yine iki teker üstünde hareket ediyorlar ve hobby lerini gerçekleştiriyorlardı. Onlar bizden daha mı az tecrübelilerdi peki? Tabii ki hayır. Ama onlar bilinçli kullanıcılardı ve motosikletin onlar için tehlikelerini bertaraf etmenin yolunu biliyorlardı.

    Şimdi büyük bir motosikletin tehlikesinden biraz bahsedelim.

    Her insanın içinde adrenalin duygusunu yaşamak vardır. Bunun çeşitli yollarını arar. Elimin altında güç olsun ama ben bunu kullanmam diyen yalan söyler. Mutlaka o gücü kullanır.

    - Ya, uzun yolda araç sollarken, düşük gücü olan bir motor beni tehlikeye sokuyor. Bastım mı geçmem lazım ki tehlikeden kaçayım.

    Geçme o zaman kardeşim. Yol boşalınca geç sende. Niye riske atıyorsun ki kendini? Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun. Bunu bilinç altından yapıyorsun. Oysa gücünü bildiğin bir motosiklet olsa altında, risklerini en aza indirmeye çalışıyorsun. Yol boşsa geçiyorsun, daha düşük limitlerde gidiyorsun, daha yavaş virajlara giriyorsun. Yani tehlikeleri otomatikman minimuma indirgiyorsun. Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun. Süre olarakta hızlı gidenden çok az bir farkla ulaşıyorsun gideceğin yere.

    Bir diğer nokta ise tehlike anında, tehlikeden mi kaçayım, motorun gücünü mü kontrol edeyim derken kaza zaten oluşuyor. Sadece büyük hacimli motosiklet değil sorun, ebatsal olarak daha büyük, ağırlığı daha fazla motosikletler de tecrübesiz insanlar için büyük tehlike oluşturuyor. Altınızdaki kütle ne kadar büyük olursa, kontrol etmeniz de o kadar zorlaşıyor. Bunu en kolay kaygan bir yolda hissediyorsunuz. Kendi cüsseniz ile altınızdaki kütleyi kontrol etmenin ne denli zor olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Yarış amaçlı üretilen motosikletlere dikkat edelim. Genelde çok hafif olurlar. Bunun sebebi sadece daha az ağırlık, birim kütleye düşen daha yüksek beygir gücü değil, kontrolü daha kolay bir kütle, daha az harcanan enerji, daha az yorgunluk vs. vs... Görüyorum ki 50 kg. olan bir bayan, 180 kg lık kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Sizce ne derece başarılı olabilir? Yada 70 kg olan bir adam, 240 kg lık bir kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Şöyle bir hesap vardı yanlış hatırlamıyorsam, bir insan, ancak kendi ağırlığı kadar olan bir kütleyi zorlanmadan kaldırabilir. Bunun üstündeki ağırlıkları, insan üstü bir çaba ile yapar. Ancak limitlerdir ve çok çabuk yorulur. (Halterciler hariç)

    Bir de diğer bir konu sele yükseklikleri. Bacak boyu 75 cm olan bir kişi, 85 cm sele yüksekliği olan motosiklet kullanıyor. Tecrübesi ise zayıf. Ayaklarını yere koyma isteği sürekli var. Yavaşlamalarda hemen ayaklar yere iniyor. Yere değecek mi? Belki parmak uçlarında. Peki o kütleyi parmak uçlarında nasıl taşıyacak? Hasbelkader taşıyor. Ama en ufacık zorlanmada motosiklet yerde. Şanslı ise ayakları altında kalmaktan kurtuluyor. Diyeceksiniz ki Cross motosikletlerinde adamların ayakları bile yere değmiyor ama bu adamlar yarışıyor. Sizde de o tecrübe olsa, sizde binin. Adamların işleri. Yada uzun yıllardır artık motosikletin üstünde olduklarından, ayaklarını yere indirme gereğini pek duymuyorlar.

    İşte arkadaşlar, yukarıda saymış olduğum bir çok sebep, motosikletleri kana susamış katillerden farklı kılmıyor. Ama bu cansız kütleler mi suçlu? Hayır. Buna sebep veren insanlar, yani yine bizler suçluyuz. Bu masum hobby amaçlı araçlarımızı, kana susamış cani yapan bizleriz, onlar değil. 1992 yılından beri bu motosiklet kullanıyorum. Toplam yapmış olduğum km, 300.000'e merdiven dayadı. Ama halen 650 cc bir motosiklet kullanıyorum. Bundan sonra alacağım da 650 cc olacak. Lütfen bu duyarlılığı sizlerde gösterin. Gösterin ki, artık bu mail guruplarında kaza haberleri, kaza sonucu ölüm haberleri olmasın.

    Biliyorum yazı çok uzun oldu. Belki çok ukalaca bir yazı oldu. Ama eminim ki bir çoğunuz okuduğunda bana hak verecektir.

    KONTROL EDEBİLDİĞİN GÜÇ HER ZAMAN GÜLDÜRÜR, KONTROL EDEMEDİĞİN GÜÇ İSE BİRGÜN ÖLDÜRÜR.

    ÖLMEK İÇİN DEĞİL, ÖLENE KADAR MOTOSİKLETE BİNMEYİ DENEYİN.

    Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

    Sevgiler

    Zafer Yangın
    Suzuki XF650 Freewind
    İstanbul

  7. #27
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    TopRAK16 kardeşim seninle aynı durumda sayılırız. Benim toplamda yaklaşık 6 sene motor tecrubem var ama hiç biri SS değil. Hatta 250 CC üzerine hiç çıkmadım. En son Mondial ZAT 150 alma gafletinde bulundum ve 5000 km'ye gelmeden sattım. 1-2 sene dirensem de motor sevdası çıkmadı bi türlü kanımdan. Hemen CBR 600f'e sulandım ama burdaki tecrubeli arkadaşların yorumları (birçok başlıkta okudum bunları) beni Yamaha Fazer ile Kawasaki ER6-f'ye yönlendirdi. Her iki motorun da servis-bakım kılavuzlarını buldum ve inceliyorum şimdi. (makinelerden biraz anlarım ve oldukça ilgiliyim, biraz da o yüzden) CBR'a hiç çalışırken otudun mu ? Eğer denemediysen bi dene derim. Ben dün yaptım bunu. Makine durduğu yerde çok uysal, hakimiyeti kolay gibi gözüküyor. Ben çalıştıdım, biraz ısındı ve boşta bi gazladım. Şöyle 6 -7 000 devire gelince durumun farkına vardım diyebilirim. Doğrusu beni biraz korkuttu. Bana kalırsa fazla kafanı yorma. Ben Fazer'ın ABS'li modelini ya da ER6-f'yi almaya karar verdim. Nasıl olsa 2. el alacaksın. Biraz tecrube edindikten sonra maksimum 1-2 milyar zararı (belki de hiç zararsız) göze alarak CBR'a geçebiliriz bence. Evliyim ve dünya tatlısı minik bir tosbaam (kızım) var. O yüzden 1000 kez düşünüp 1 kez hareket edicem. Ne dersiniz tecrubeli arkadaşlar, sizce de mantıklı bir seçim mi benimkisi ?

  8. #28

    Üyelik
    28 Eylül 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    an125hk
    septimus seninki sadece mantıklı degil,süper bi seçim...
    10 NUMARA
    keşke bütün yeni başlayanlar ya da tecrübesi olmadan SS makine almak isteyenler senin kadar mantıklı olabilse...
    yavaşşş...

  9. #29

    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200
    ben runner 200 ile 2600 km. yaptım ilk motorum , daha sonra cbr600 almak istedim bir anlık bi hevesle , sonradan iyice düşündüm ki aslında ben o motorun sadece havasına kapılmışım ,benim gibi bi acemiye göre değil ve de yarışlara filan katılmaya da niyetim yok yani gereksiz aradığım motor bu değil , ve şimdi kawasaki er6-f almak istiyorum ama o bile 180 kg 72 hp hemde vitesli ,max dikkatle kullanmam gerektiğini biliyorum yani biraz korku var . .

  10. #30

    Üyelik
    05 Ocak 2009
    septimus kardeş zor iş neyapcaz bakalım, cbr ye bir arkadaşım sahip söylediğin gibi bir motor katılıyorum sana. Bahsettiğin, http://www.kawasaki.com.tr/images/mo...rts/er6f/7.jpg , motorlarada bakmışıtım. bende bir kac motor yazmışıtım onlardaha iligimi çekti bakalım artık. buarada evli ve cocuklu olmak motosiklet kullanıcısı için baya risk haklısın cok düşünmek ve dikkatli olmak gerek. Diğer arkadaşlarada teşekkürler bilgiler için tekrar.

  11. #31

    Üyelik
    09 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    henüz yok:(
    600 motorla başlamak bence yanlış ss deneyimi olması şart.
    by_edi

  12. #32

    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200
    motosikletin ne kadar sinsi ve hain bi alet olduğunu çok hafif atlattığım bi kaza
    sonucu anladım , ama yinede bu hain kendini sevdirmeyi biliyor

  13. #33

    Üyelik
    31 Aralık 2008
    Hocam sen nasıl dusunuyorsun biliyormusun?Diyorsunki şekil güzel ses güzel parada var alayım tecrubeyle yavaş yavaş tecrübe ederim..Güzel.Yanlız altına ladıgın bir 600rr neredeyse dolu depoyla 200kg ve 250km+ yapan bir ss.Motorda en önemlisi denge ve reflekstir.Bunlara alışmadan viraja girmeyi bilmeden gaz kolunun bir SS'te nasıl tepki vereceğini bilmeden böyle büyük işlere kalkışırsan kaza yaparsın demiyorm,motordan zevk alamazsın..

    Alıntı topRAK16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    septimus kardeş zor iş neyapcaz bakalım, cbr ye bir arkadaşım sahip söylediğin gibi bir motor katılıyorum sana. Bahsettiğin, http://www.kawasaki.com.tr/images/mo...rts/er6f/7.jpg , motorlarada bakmışıtım. bende bir kac motor yazmışıtım onlardaha iligimi çekti bakalım artık. buarada evli ve cocuklu olmak motosiklet kullanıcısı için baya risk haklısın cok düşünmek ve dikkatli olmak gerek. Diğer arkadaşlarada teşekkürler bilgiler için tekrar.
    He bu arada eğer illa 600 diyorsan verdiğin linkteki Kawa. çok güzel bir seçim olabilir..Bunun yanında ER-6N e de bakabilirsin sadece grenaj farkı var bildigim kadarıyla çift silindir zevkli motorlardır.En azından alışma dönemini atlatırsın 1 yıl

  14. #34
    perishte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir Tire
    Motosikleti
    maalesef...
    Alıntı topRAK16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor kullanan adamların pek sağlıklı düşündüğü söylenemez nede olsa şeytan işi

    güzel formüll zaten

    motosiklet kullamak ≠ akıl , mantık
    oy oy oy oy deli gömleğini kendisi giymiş bir arkadaşımız gelmiş. öncelikle hoşgeldin ama dediklerine katılmıyorum. hocam hiç motorcu adam akılsız mantıksız olur mu? özellikle trafiğin olduğu yerlerde... düşün bak trafik tıkanmış dört tekerler gır gır gır gır boşta çalışıyor. boşa giden zaman israf olan benzin-mazot akıllara zarar. ama motosiklet öyle mi ya. aradan, kıyıdan, köşeden geçer mis gibi yoluna giderim. ikincisi park sorununu düşün. kaldırım kenarları zaten doldurulmuş. arabalardan birinin yanında fermuar yapsam ya yolunu tıkadığım adamdan ya da gönül huzuruyla hallettiğim trafikte sıkışanlardan yiyeceğim küfürler bir seri meydan larousse yapar. 600 leri bilemem de 250 ve altı motorlarla yakacağın benzinle yediğin ekmek aynı masrafa gelir (abarttım mı ya). araba dersen yaktığı benzinin üstüne ekmeğini de bölüşürsün onla.

    hasıl-ı kelam motosiklet akıllı adam işidir hocam.

    Alıntı topRAK16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buarada evli ve cocuklu olmak motosiklet kullanıcısı için baya risk
    burada da katılmıyorum. ya bi insan sadece evli ve çocuklu olunca mı risk olurmuş. sen bekarsın diye risk az mı olur hocam yapma böyle. lütfen kendinin düşündüğünden çok daha değerli olduğunu farket. böyle olmaz yani. evli-bekar, motorize-yaya hepimiz değerliyiz. hepimiz motosiklet severiz. hepimiz bilinçli dikkatli ve özgürlüğümüze düşkünüz. (bence)


    alacağın motor şimdiden hayırlı olsun. ama vereceğin kararda benim gibi çömezlerin olmasa bile tecrübeli üyelerin sözlerine mutlaka yer ver. emin ol o adamların sayesinde bilmediğim bir ton şey öğrendim. sağlıcakla...
    Zalim olsa ne rütbe bi perva yine bünyad-ı zulmü biz yıkarız
    Merkez-i hâke atsalar da bizi küre-i arzı patlatır çıkarız

  15. #35
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    topRAK16 söylemek istediğim birkaç şey var. Birincisi alışana kadar basmam ben zaten basmayı sevmiyorum çok kontrollü ve sakin biriyim.... gibi laflarla kendini kandırabilirsin ancak. Basmayacaksan niye SS makina alasın? 500 lira ver al bir mobilet saatte 45 km süratle gez. Olmaz dimi? Motosiklete binen herkes birgin dibine kadar basar bunu unutma. Ben 39 yaşındayım çoluğum çocuğum var ama fırsat bulunca dibine kadar basıyorum! Otomobille yapmadığım şeyi motosikletle yapmaya çalışıyorum. Onun için 600 cc SS olmaz!
    İkincisi 600cc SS motosikletler 100 hp civarında güce ve 180-200 kg ağarlığa sahipler. Sıradan bir binek otomobili 1100 kg ağarlığa ve 75 hp güce sahip. Buna rağmen sıradan binek otomobili bile 170 km/s hıza ulaşabiliyor. Yani bir otobolin maksimum sürati 600 cc için normal seyir hızı gibi birşey. Bu hızı nerde yapacaksın Bitlis İnternnational speedway' demi? Öyle bir yer varsa bizde gelip motor sürelim. Doğru dürüst karayolu bile olmayan biyerde SS olmaz.
    Üçüncü olarakta zamanla tecrübe kazanma olayına gelelim. 14 yıldır motosiklet sürüyorum, 20 yıldır otomobil sürüyorum ve tecrübeli hisstemiyorum. Senin kaza yapmaya en çok yaklaştığın an yeterince tecrüben olduğunu düşündüğün an olacaktır. Ayrıca düşmeden tecrübe kazanamazsın. MotoGP de dünya ikincisi olan Stoner tecrübesi olduğu için mi düşüyor sence? Kaç yarışı düşerek kaybetti bak istersen. Yeterince antreman yapmıyor mu yoksa profesyonel eğiticilerden yoksun mu? Düşmesinin sebebi risk almasıdır. Sende tecrübe kazandığına inandığın gün risk almaya başlayacaksın. Düştüğün zamanda trafin içinde olacaksın, belki etrafta dikenli teller ağaçlar, taşlar başka arabalar veya kamyonlar olacak. Stoner gibi kumda yanmaz yırtılmaz tulumunla kayıp ayağa kalkamayacaksın.
    SS kullanmak istiyorsan mutlaka profesyone eğiticilerden eğitim almalısın ki bu eğitimde şu anada sadece İstanbulda var.
    Normal bir motosiklet kullanacaklar 1.-2. seviye alsalar yeterli ama SS kullanacaksan mevcut eğitimin sonuna kadar gitmen gerek.
    Çoluk çocuk olmaması ile ilgili söyleyeceğim şey şudur:

    Hiç kimsenin olmadığı bir ormanda bir ağaç devrilirse ses çıkarır mı?

  16. #36
    By_DosT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2007
    Şehir
    mekan belli olmaz ama genelde istanbul içi...
    Motosikleti
    Motürü Sattım. Şimdilik Ticari TAXİ
    dostum bence hayabusa al en iyisi.... boşuna yorulma omudur bumudur diye al ve öl işe yarar yani...
    işin espirisi bir yana sıfır alıcaksan eğer R6 tavsiye ederim ikinci el alıcaksan temiz makina bulman biraz zor.. Temiz bulamazsında demiyorum bulursun ama biraz araştır hemen karar vermem makinayı iyi incelet bilen birine veya bir servise göster... iki gün sonra elinde patlamasın... anladın olayı...
    RUHUN BEDENİNDE, LASTİĞİNDE JANTININ ÜZERİNDE KALSIN......

  17. #37
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Çok kolay motor hangi servise gitmiş bakımlar için o servise götürün tüm ÇeTeLe si çıkar
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  18. #38

    Üyelik
    05 Ocak 2009
    perishte, Kardeşim haklsın yazdıklarında öncelikle ben eş ve cocuk olaylarından kastim aldırmıyolar adama motoru.. İsteyen alır diceksin ama heves bırakmıyolar söylene söylene. kastettiğim şey oydu bir bakıma. Diğer konu kesinlik buralarda motorala hız yapmak imkansız 100 km üzerine cıkabileceğin bir kacyer var onlarda biri belki muş ovası, orasıda pek sağlılı sayılmaz.. peki diceksin ki neden alıyon ozaman o makinayı :D güzel soru ; kendimi bildim bileli almayı istediğim en önemli şey ve alırsam fırsatını bulursam sınırları kesin zorlarım ve hayattan alabileceğim en güzel haz gibi cok büyük bir eksiklik halini aldı benim için bildim bileli araba var kullanıyorum ama motor aloyı farklı. Gerçi siteye üye olmak baya akıllıca bir iş oldu benim için, uzun uzun araştırıcam büyük ihtimalle motor değişicek bir sonraki aşama ve bingölden tayin cıkınca bakıcaz artık istediğimiz motora daha küçük bakcaz artık

  19. #39

    Üyelik
    18 Aralık 2006
    Şehir
    ankara-istanbul-bodrum
    Motosikleti
    jinlun 125citycomfort-cbr600fyada gsx600r yakındaa
    BY_dost arkadaşımızında söylediği gib sen hayabusa al mezar yerinide kampanya dahilinde hediye ediyolarmış ehuheuheueh şaka bi yana öğretmen olmuşsun ama hala mantıklı değilsin yada hayatında hiç ss kullanmamışsın 600rr bırak 600f hızlanmasını biliyomusun ki onu ss den saymazlar çoğu yerde ss alacaksın bnm o kadar tecrübem var diyodum arkadaşımın 600f i yaklaşık 3 ay kullandım ilk 5 gün kullandıktan sonra bi gazlayım dedim gidonu çevirdiğim anda aklım çıktı kii o kadar dr-350 sürdüm ona rağmen gözünü seveyim cbr600f i biz bodrumda bile zor sürüyoruz türkiyede hakikaten yol yok 600f bile alacaksan çok dikkatli ol

  20. #40
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı topRAK16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda nın 600'lük CBR düşünüyorum, tabi başka altarnetif şeylerde olabilir. özellikle nelere dikat etmeliyim alırken. Ve ilk motorum olucak. sanırım ölmek mi istiyosun diyen cok olucak buna yardımlarınıza şimdiden teşekkürler
    sen şimdiden bir helva yaptır
    ne olurrr ne olmazzzz
    sonra da muhakkak ama muhakkak bir sürüş eğitimi al
    sonra da şöyle yap
    bi rtane bisilet bul ve dağdan tepeden aşağı son sürat deli gibi in ve kendini at yere
    çünkü eninde sonunda başına gelecek olan şey bu

    sonra da her ne alırsan al hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullan

    e tabiii korumalı kıyafetleri de ihmal etmeszin umarım


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)