Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

araba yardımıyla motor çalıştırma!!!

    REKLAM ALANI
  1. #21
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    En iyisimi 30 tl verip bi akü al.... Hem sen rahat et hem biz.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı loveliness adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya ben şimdi motora bi çakmaklık (dişi) aldım taktım aküye bağlamak için araya sigorta konuluyormuş kaçlık o sigorta? amacım arabanın çakmaklığına erkek soket takmak ordan motorun aküsüne elektrik sağlamak..
    ayrıca ayak marşı dişlileri sorunlu marş dişlileri değil
    15 amperlik yeter ama bıçak tipi tabir edilenden koy.Araba ve motor arasındaki kabloda en az 3,5 mm.lik oto elektriği kablosu olsun.Erkek fişlerinde kaliteli olsun.Orta uçların (+) olduğunu hatırla.
    Arkadaşlar. 150 cc scooter'ın aküden çıkış ana sigortası 15 amper,yani bütün ışıklar yanık iken marşa bastığınızda atmıyor ise ki atmıyor.Bu durumda marş motoru ençok 6-7 amper civarında bir akım çeker.Çakmak soketinden çalıştırı-
    lan lastik pompaları kaç amper çekiyor?Dolayısıyla kardeşimizin düşüncesinde bir anormallik yok.Bildiğimiz oto takviye kablolarını kullanabilmek için aracın kaputunu açmak,akünün muhafazasını çıkarmak(Yeni otolarda) gerekiyor.Peki yağmurlu bir havada bu işi yapmanız gerekti.Kaç kişi arabasının kaputunu açtırıp bu işi yapmanıza izin verir? Bence, çakmak soketine kablonuzu takmanıza izin vermesi olasılığı daha yüksek.Yerinden kıpırdaması bile gerekmiyor çünkü.

  3. #23

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    old hocam güzel yazmışsınızda,arkadaşımızın problemi büyük hadi birinden aküyü aldı takviye etti 1 gün kullandı akü şarj tutmuyorsa öbür gün ne yapacak,mecburen akü alacak ha şarj tuttu marş dişlisinin kırık olduğunu söylüyor,yine problem eğer 2-3 dişi kırıldıysa araba aküsündeki güç ile marşa bastığı zaman zorlamayla 2-3 diş daha kırılacakmı,bendisk dişlisine de verceği zarar cabası,en kolayı önce marş dişlisini yaptıracak en azından akü boş ken bile ayak marşı ile çalıştırabilir diye düşünüyorum mantık olarak ilerki zamanda kendisine bir akü alabilir,umarım yardımcı olmuşumdur

  4. #24
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    ben defalarca calıştırdım arabadan takviyeyele mrk etme fazla fln gelmio bagla kalın kabloları bas marşa hatta calıştıktan snr hemen çekme kabloları dursun brz

    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    old hocam güzel yazmışsınızda,arkadaşımızın problemi büyük hadi birinden aküyü aldı takviye etti 1 gün kullandı akü şarj tutmuyorsa öbür gün ne yapacak,mecburen akü alacak ha şarj tuttu marş dişlisinin kırık olduğunu söylüyor,yine problem eğer 2-3 dişi kırıldıysa araba aküsündeki güç ile marşa bastığı zaman zorlamayla 2-3 diş daha kırılacakmı,bendisk dişlisine de verceği zarar cabası,en kolayı önce marş dişlisini yaptıracak en azından akü boş ken bile ayak marşı ile çalıştırabilir diye düşünüyorum mantık olarak ilerki zamanda kendisine bir akü alabilir,umarım yardımcı olmuşumdur
    arkadaş ayak marşı dişlisi dio okumadınız herhlde ayrıca krank kitli diilse marş dişlisi kırılmaz ole brz hızlı dondu die
    true love..

    Drift Religion

  5. #25

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul - Eyüp Sultan
    Motosikleti
    Mondıal 150 Mcx
    bendede aynı sorun var aküm bitti fakat bugun aklıma bişi geldi ben elektronik öğrencisiyim ve bende güç kaynağı (220v gelen akımı 0-20 volt arası değiştirebiliyorsun) var bi kaç sorum olacak...

    1-güç kaynağımla akümü şarj edebilirmiyim?
    2-ediceksem kaç volt kullanmam lazım?

    (gidip 5 ytl verip doldurmaktan ise kendim doldururum param cebimde kalır)(pinti cimri falan zannediceksiniz ama yanılıyormuyum böle düşünmekte?:D bazı şeyleri kendimiz yapmamız lazım
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:

  6. #26

    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200
    akülerin şarj voltajı ve şarj akımları üstündeki etikette yazması lazım bildiğim kadarı ile .

  7. #27
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı kkorhann34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bendede aynı sorun var aküm bitti fakat bugun aklıma bişi geldi ben elektronik öğrencisiyim ve bende güç kaynağı (220v gelen akımı 0-20 volt arası değiştirebiliyorsun) var bi kaç sorum olacak...

    1-güç kaynağımla akümü şarj edebilirmiyim?
    2-ediceksem kaç volt kullanmam lazım?

    (gidip 5 ytl verip doldurmaktan ise kendim doldururum param cebimde kalır)(pinti cimri falan zannediceksiniz ama yanılıyormuyum böle düşünmekte?:D bazı şeyleri kendimiz yapmamız lazım
    Elektronik öğrencisine yakıştıramadım ben bu soruyu.. Bizim sorup senin cevap vermen gerekirdi böyle bir soruya Espri yaptım kızma hatta dövme..Dur vurma duur..
    Mesleğim icabı yardımcı olayım (Hemşireyim deermişim) güç kaynağının çıkışı A.C. ise bir tane doğrultmaç (diyot) al.. Git bir elektronikçiye 3510 diyot istediğini söyle..Çünkü en sağlam diyotlardan biridir kendileri. Ve çıkışını D.C. yap. Güç kaynağın da en az 25-30 W'lık bir şey olmalı ki, akünü doldurabilsin.. Daha detaylı bilgi istersen özelden mesaj atarsan yardımcı olurum.. Ha bu arada güç kaynağının çıkış voltajı 12 V olmalı.. 15 V.'a kadar yolu var diyeceğim ama kızacaklar şimdi bana
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  8. #28

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    gecmıs olsun
    [COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]

  9. #29

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    beni anlayanlar çıktı şükürler olsun marş motorum sağlam sişlileri de sağlam sadece ayak marşı dişlileri kırık yani takviye olmadan çalıştırmam imkansız beni en iyi anlayan OLD olmuş... ve dediğiniz gibi yeni akü almam gerek herhalde

  10. #30
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı kkorhann34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bendede aynı sorun var aküm bitti fakat bugun aklıma bişi geldi ben elektronik öğrencisiyim ve bende güç kaynağı (220v gelen akımı 0-20 volt arası değiştirebiliyorsun) var bi kaç sorum olacak...

    1-güç kaynağımla akümü şarj edebilirmiyim?
    2-ediceksem kaç volt kullanmam lazım?

    (gidip 5 ytl verip doldurmaktan ise kendim doldururum param cebimde kalır)(pinti cimri falan zannediceksiniz ama yanılıyormuyum böle düşünmekte?:D bazı şeyleri kendimiz yapmamız lazım
    Kurşun asitli (sulu) aküler amper/saat kapasitelerinin onda biri akımla şarj edilirler.Örnek: 9 amperlik akü 0,9 amper(900 miliamper)le 10 saat şarj edilirse normal bir yolla şarj edilmiş olur.Akünü havalandırma kapakları açık ve havalandırılan bir yerde yapılmalıdır.Daha fazla amperle daha kısa sürede şarj yapılabilir(Hızlı şarj) ama akünün ömrü açısından tavsiye edilmez.Çok mecbur kalmadıkça yapılmamalıdır.Asitli suyun kaynamasına ve kapasite kaybına sebeb olur.
    Kaynaktan şarj edilecek üniteye (pil-akü) akım akması için aralarında potansiyel farkı olması şarttır.Yani şarj aletinin çıkış voltajı akünün 12 voltundan yüksek olmalıdır.Bu volajın 14,4 volt olması en uygunudur (Otomobillerdeki gibi).
    Sulu aküleri tam doğrultulmuş akımla şarj etmek uygun değildir.Yani laptopunuzun adaptörü uygun değildir.Bir veya iki diod ile doğrultulmuş,doldurucu kondansatör kullanılmamış yapılar uygundur.Yaptığınız kaynağı mutlaka ampermetre ile deniyerek kullanın.Akım sınırlaması gerekebilir.Bunu çeşitli watt'lardaki oto ampullerini araya seri bağlayarak yapabilirsiniz.Ampul flamanı üzerinden geçen akımla direncini değiştirebildiği için akünün aşırı şarjını önler.
    Tekniğini bilmeden akü şarj etmek yarar getirmez,akünüzü öldürür.Şarj cihazını ben yaparım diyorsanız gerekli bilgileri mutlaka edinin.Transformatörün bir tarafında 220 volt olduğunu ve sizi ÖLDÜREBİLİR olduğunu UNUTMAYIN.
    Buraya şema koymak zor,mail adresini bildirenlere şema ve daha çok bilgi gönderebilirim.
    NOT: JEL Aküler bu yolla şarj edilemezler.Akıllı şarj cihazları kullanılmalıdır.Sabit akım veren ve çekilen amperi kontrol edebilen cihazlar kullanılmalıdır.

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    ben racingi vurdurmaktan bıktıgım için

    motor tarafına


    aküye yada çakmaga bağlamak için,


    böyle birşey düşündüm.

    2 parçada elimde var. Uygun bir zamanda görülmeyen bir yere montajını yapıcam. Akü için sorun yok direk aküden 1 kablo yapıcam ama çakmak için yapıcagım kabloda motorun marj dinamosunun kaç amper akım çektiğini bilmiyorum. malum 4 silindir alet. onu ölçüp montajı yapıp fotoraflarını eklerim. bunun bana maliyetide 5 lira gibi bişeydir en fazla.

  12. #32

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    KAWASAKİ 2007 VN 900 ve MONDİAL RF 150
    ya madem topik açıl dı bende şunu soruyum motorun kontagı 2 gün açık bırakıldı sonra ise dogal olarak aküde bitmiş...şimdi aküyü şarz edersem çalışırmı yani şu bakımdan marş yanmış yada başka sorunlar çıkarmı..yeniden topik açmak istemedim baya kirlilik oluyor yardımlarınız için şimdiden teşekürler

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    aküsü biter. tekrar şarj ettirilir. şarj tutarsa kurtarılır. tutmazsa yenisi takılır.

  14. #34
    hubelas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2006
    Şehir
    izmir
    he he he mevzuya bak nereye geldi ama bravo valla
    neler öğrendim sağolun


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler