En iyisimi 30 tl verip bi akü al.... Hem sen rahat et hem biz.....
En iyisimi 30 tl verip bi akü al.... Hem sen rahat et hem biz.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
15 amperlik yeter ama bıçak tipi tabir edilenden koy.Araba ve motor arasındaki kabloda en az 3,5 mm.lik oto elektriği kablosu olsun.Erkek fişlerinde kaliteli olsun.Orta uçların (+) olduğunu hatırla.
Arkadaşlar. 150 cc scooter'ın aküden çıkış ana sigortası 15 amper,yani bütün ışıklar yanık iken marşa bastığınızda atmıyor ise ki atmıyor.Bu durumda marş motoru ençok 6-7 amper civarında bir akım çeker.Çakmak soketinden çalıştırı-
lan lastik pompaları kaç amper çekiyor?Dolayısıyla kardeşimizin düşüncesinde bir anormallik yok.Bildiğimiz oto takviye kablolarını kullanabilmek için aracın kaputunu açmak,akünün muhafazasını çıkarmak(Yeni otolarda) gerekiyor.Peki yağmurlu bir havada bu işi yapmanız gerekti.Kaç kişi arabasının kaputunu açtırıp bu işi yapmanıza izin verir? Bence, çakmak soketine kablonuzu takmanıza izin vermesi olasılığı daha yüksek.Yerinden kıpırdaması bile gerekmiyor çünkü.
old hocam güzel yazmışsınızda,arkadaşımızın problemi büyük hadi birinden aküyü aldı takviye etti 1 gün kullandı akü şarj tutmuyorsa öbür gün ne yapacak,mecburen akü alacak ha şarj tuttu marş dişlisinin kırık olduğunu söylüyor,yine problem eğer 2-3 dişi kırıldıysa araba aküsündeki güç ile marşa bastığı zaman zorlamayla 2-3 diş daha kırılacakmı,bendisk dişlisine de verceği zarar cabası,en kolayı önce marş dişlisini yaptıracak en azından akü boş ken bile ayak marşı ile çalıştırabilir diye düşünüyorum mantık olarak ilerki zamanda kendisine bir akü alabilir,umarım yardımcı olmuşumdur
ben defalarca calıştırdım arabadan takviyeyele mrk etme fazla fln gelmio bagla kalın kabloları bas marşa hatta calıştıktan snr hemen çekme kabloları dursun brz
arkadaş ayak marşı dişlisi dio okumadınız herhlde ayrıca krank kitli diilse marş dişlisi kırılmaz ole brz hızlı dondu die
true love..
Drift Religion
bendede aynı sorun var aküm bitti fakat bugun aklıma bişi geldi ben elektronik öğrencisiyim ve bende güç kaynağı (220v gelen akımı 0-20 volt arası değiştirebiliyorsun) var bi kaç sorum olacak...
1-güç kaynağımla akümü şarj edebilirmiyim?
2-ediceksem kaç volt kullanmam lazım?
(gidip 5 ytl verip doldurmaktan ise kendim doldururum param cebimde kalır)(pinti cimri falan zannediceksiniz ama yanılıyormuyum böle düşünmekte?:D bazı şeyleri kendimiz yapmamız lazım
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
akülerin şarj voltajı ve şarj akımları üstündeki etikette yazması lazım bildiğim kadarı ile .
Elektronik öğrencisine yakıştıramadım ben bu soruyu.. Bizim sorup senin cevap vermen gerekirdi böyle bir soruya Espri yaptım kızma hatta dövme..Dur vurma duur..
Mesleğim icabı yardımcı olayım (Hemşireyim deermişim) güç kaynağının çıkışı A.C. ise bir tane doğrultmaç (diyot) al.. Git bir elektronikçiye 3510 diyot istediğini söyle..Çünkü en sağlam diyotlardan biridir kendileri. Ve çıkışını D.C. yap. Güç kaynağın da en az 25-30 W'lık bir şey olmalı ki, akünü doldurabilsin.. Daha detaylı bilgi istersen özelden mesaj atarsan yardımcı olurum.. Ha bu arada güç kaynağının çıkış voltajı 12 V olmalı.. 15 V.'a kadar yolu var diyeceğim ama kızacaklar şimdi bana
Legends may sLeep.. But they never diE..!
gecmıs olsun
[COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]
beni anlayanlar çıktı şükürler olsun marş motorum sağlam sişlileri de sağlam sadece ayak marşı dişlileri kırık yani takviye olmadan çalıştırmam imkansız beni en iyi anlayan OLD olmuş... ve dediğiniz gibi yeni akü almam gerek herhalde
Kurşun asitli (sulu) aküler amper/saat kapasitelerinin onda biri akımla şarj edilirler.Örnek: 9 amperlik akü 0,9 amper(900 miliamper)le 10 saat şarj edilirse normal bir yolla şarj edilmiş olur.Akünü havalandırma kapakları açık ve havalandırılan bir yerde yapılmalıdır.Daha fazla amperle daha kısa sürede şarj yapılabilir(Hızlı şarj) ama akünün ömrü açısından tavsiye edilmez.Çok mecbur kalmadıkça yapılmamalıdır.Asitli suyun kaynamasına ve kapasite kaybına sebeb olur.
Kaynaktan şarj edilecek üniteye (pil-akü) akım akması için aralarında potansiyel farkı olması şarttır.Yani şarj aletinin çıkış voltajı akünün 12 voltundan yüksek olmalıdır.Bu volajın 14,4 volt olması en uygunudur (Otomobillerdeki gibi).
Sulu aküleri tam doğrultulmuş akımla şarj etmek uygun değildir.Yani laptopunuzun adaptörü uygun değildir.Bir veya iki diod ile doğrultulmuş,doldurucu kondansatör kullanılmamış yapılar uygundur.Yaptığınız kaynağı mutlaka ampermetre ile deniyerek kullanın.Akım sınırlaması gerekebilir.Bunu çeşitli watt'lardaki oto ampullerini araya seri bağlayarak yapabilirsiniz.Ampul flamanı üzerinden geçen akımla direncini değiştirebildiği için akünün aşırı şarjını önler.
Tekniğini bilmeden akü şarj etmek yarar getirmez,akünüzü öldürür.Şarj cihazını ben yaparım diyorsanız gerekli bilgileri mutlaka edinin.Transformatörün bir tarafında 220 volt olduğunu ve sizi ÖLDÜREBİLİR olduğunu UNUTMAYIN.
Buraya şema koymak zor,mail adresini bildirenlere şema ve daha çok bilgi gönderebilirim.
NOT: JEL Aküler bu yolla şarj edilemezler.Akıllı şarj cihazları kullanılmalıdır.Sabit akım veren ve çekilen amperi kontrol edebilen cihazlar kullanılmalıdır.
ben racingi vurdurmaktan bıktıgım için
motor tarafına
aküye yada çakmaga bağlamak için,
böyle birşey düşündüm.
2 parçada elimde var. Uygun bir zamanda görülmeyen bir yere montajını yapıcam. Akü için sorun yok direk aküden 1 kablo yapıcam ama çakmak için yapıcagım kabloda motorun marj dinamosunun kaç amper akım çektiğini bilmiyorum. malum 4 silindir alet. onu ölçüp montajı yapıp fotoraflarını eklerim. bunun bana maliyetide 5 lira gibi bişeydir en fazla.
ya madem topik açıl dı bende şunu soruyum motorun kontagı 2 gün açık bırakıldı sonra ise dogal olarak aküde bitmiş...şimdi aküyü şarz edersem çalışırmı yani şu bakımdan marş yanmış yada başka sorunlar çıkarmı..yeniden topik açmak istemedim baya kirlilik oluyor yardımlarınız için şimdiden teşekürler
aküsü biter. tekrar şarj ettirilir. şarj tutarsa kurtarılır. tutmazsa yenisi takılır.
he he he mevzuya bak nereye geldi ama bravo valla
neler öğrendim sağolun
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)