Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Piston Boyu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gokcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    Keeway ARN 125 - Keeway Hurricane 50
    Arkadaşlar selam,

    Merak ettiğim bir konuyu sizlere danışmak istedim. Runner 180 in piston boyu (Kol ve etek botu dahil) nedir? Sorumun sebebi ise eğer uyarsa ARN ye 180 lik runner pistonu koymayı düşünüyorum. Yorumlarınızı ve bilgilerinizi paylaşmanız dileğiyle...

    ******************************************
    + Bu Mesaj Moderator tarafindan kilitlenmiştir.
    Bu başlık amacına ulaşmıştır.
    + Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
    + Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
    + Şikâyetler için... info@motosiklet.net
    *********************¿*********************


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    180 cc lik motorun pistonunu 125 cc lik motora takabilmek sence mümkün mü?
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    Gokcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    Keeway ARN 125 - Keeway Hurricane 50
    Gömlek değiştirilirse ve genişletilirse mümkün olabilir. Tabi genişletmeye el verişliyse. Ama ben motoru sökmeden önce piston boylarının uyup uymadığını öğrenmek istedim. :

  4. #4
    alestevardiya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul-Anadolu
    Motosikleti
    Pink Panther :)
    Piston caplari esit mi? Liner(gomlek) i de mi deistireceksin?? Karterdeki yer piston kolu icin onemli bu ayni mi karteri de mi deistireceksin? Yani bu demek oluyorki
    piston+liner+karter= makenenin tamami! Ayrica cover(subap kapagi) capi da ayni olmayacaktir. Haaa bir de pistonun connecting pin capi var!! Bence sen 180 lik bir makine al...
    Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
    Şuheda fışkıracak toprağı sıksan, şuheda!
    Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda,
    Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.
    ::pembe:: ::pembe:: ::pembe::

  5. #5
    Gokcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    Keeway ARN 125 - Keeway Hurricane 50
    Karterde bi sorun olacağını sanmıyorum, gömleği genişletmek için değiştirmek gerektiğini biliyorum, subpap kapağıda eğer düz zemindeyse sorun olmayacaktır rektifiye ile halledilebilir diye düşünüyorum. Yani aslında benim kafamdaki düşünce şuydu; Bloğu rektifiyeye verip silindir hacmini ve subap kapağını genişletmek, gömlek ve pistonu değiştirmek. Bu arada mevzu 180 lik bir makina almak değil, mevzu ARN yi 180 lik yapmak. Pazar günü seyrettiyseniz abinin biri 3.18 BMW sini M3 şekline sokmuş, yani M3 görünümlü 3.18 yapmış, benim yapmak istediğimsa tam tersi 3.18 görünümlü M3 yapmak. Bilmem anlatabildimmi? Yinede yorum ve bilgileriniz için teşekkür ediyorum ve net bi bilgi verecek arkadaş varsa cevabını bekliyorum. Sevgiler saygılar, Kazasız yolculuklar.

  6. #6

    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    Gokcell, sana doğan görünümlü şahin tavsiye ediyorum kardeşim

  7. #7
    Gokcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    Keeway ARN 125 - Keeway Hurricane 50
    Yok işte ben tam tersini istiyorum. Şahin görünümlü doğan

  8. #8

    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    Gokcell, porş motorlu tosba gibi yani umarım başarırsın

  9. #9
    aprillacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    aprilla RSV 1000 M
    Her yeni gün bi öncekini siler!!!

  10. #10
    solo_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2005
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    as 125 T - Siyah
    Gokcell, Sadece motoru buyutmek cozum olurmu sanmiyorum. Scooter'lardaki iletim yapisini biliyorsun. koni lerle hiz/guc arasinda dengeleme yapiliyor. Motor yeterince guc uretiyorsa yani koni zaten en kucuk konumundaysa motor gucunu arttirman bir ise yaramaz bu aksam uzerindede oynama yapman gerekli diye dusunuyorum

  11. #11
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    İlla çapı genişletmene gerek yok. Zaten fazlada taşlatamazsın belli bir sınırı var. Strok'u uzatarak da hacim arttırılabilir. Kısa piston'a uzun biyel kolu ile belli bir seviyeye kadar hacim arttırılır yalnız sıkıştırma oranında değişiklik olabilir. Hafifleyen piston ve uzayan biyel sebebiyle merkez kaç savurma düzeni muhtemeln bozulacak olan krank'a bir ayar çekmekte gerekebilir.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  12. #12
    Gokcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    Keeway ARN 125 - Keeway Hurricane 50
    solo_, Şu koniler hakkında biraz bilgi verirmisin? Koniyi ilk defa senden duydum şimdi, belki ben başka bir ismiyle biliyorumdur.

  13. #13
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    haa birşey dikkatimden kaçtı. Krank ağırlığının yanında krank biyel yatağı uzunluğunda da değişiklik olacak. Yoksa uzun biyel kolu dönmez.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  14. #14

    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    Gokcell, scooterların çalışma prensibi gibi bi başlık vardı sitede. orda bayaa bi bilgi bulursun

  15. #15
    Gokcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    Keeway ARN 125 - Keeway Hurricane 50
    ChatnoiR, sağol ama bulamadım o başlığı eğer bir adres verebilirsen müteşekkir olacağım.

  16. #16
    burik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2005
    Şehir
    balıkesir merkez
    Motosikleti
    haojin as125t yaza inşallah ybr olacak
    walla bence motorun orjinalliğini bozma derim güçlü bişey istiyosan hiç 125 cc almıcan motor orjinali her zaman iyidir unutma sonra başına dert açar 100 yerine 120 yapacam diye başına dert açma dostum

  17. #17
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  18. #18
    Gokcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    Keeway ARN 125 - Keeway Hurricane 50
    Makine, adres için teşekkürler. Peki o zaman şimdi sen bilirkişi olarak bana bi cevap verirmisin bu koniler hakkında. Yani tam olarak sormak istediğim ne yapabilirim koniler için??? Motor hacmini ve pistonu büyüttüm diyelim, peki bu konilere ağırlık eklemem yeterli olacakmıdır??? Yinede karankta falan değişiklik yapmam gerekir mi??? :

  19. #19
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Birşey yapabileceğini sanmıyorum çünkü varyatör ün düzeni mevcut ağırlıklara göredir. Zaten konik disklerin oranları belli mevcut hız en son güvenli devirde neyse o olur. Eğer hızı arttırmak istersen ya komple konik disk oranlarını değiştireceksin (ki özel üretim parça gerektirir) yada motor devrini arttırıcaksın.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  20. #20
    Gokcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    Keeway ARN 125 - Keeway Hurricane 50
    Çok oluyorum biliyorum ama, motor devrini arttırmam için ne yapmam gerekir??? :


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler