Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

rölanti tabiki

    REKLAM ALANI
  1. #1
    donkihote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Motosikleti
    bws 100
    merhaba bws 100 99 model 15 binde geçen haftalarda motor tıkanıyodu gaz gitmiyodu galiba bakım yaptırdım karbüratöre akü şarj oldu ve motorun
    rölanti ayarını biraz yükseltmiş
    Rölanti ayarı ne kadar olmalı biraz benzin kokusu geliyo yüksek rölantide yakıt sarfiyatı çok olurmu teşekkürler şimdiden


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    donkihote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Motosikleti
    bws 100
    kendi soruma kendim cevap yazmam iyimi kötümü bilmiyorum ama öğrendim belki bilmeyenler öğrenmek isteyebilirler
    cumoniden öğrendim
    Rolanti ayarı yüksek olursa motor daha rahat çalışabilir ama rolantinin yüksek olması yakıt sarfiyatını arttırır! Özellikle eskimiş motorlarda ilk çalıştırma için rolanti yüksekliği işi kolaylaştırabilir ama bunu yapmak için illaki ayarı yükseltmeniz gerekmez. Marşa basmadan önce birazcık gazı açarsanız, aynı neticeyi alırsınız. Yani rolantiyi yükseltmek, azıcık gaz açmakla aynı anlama gelir.

    Motorunuz ısındıktan sonra normal rolanti devrinde çalışamıyor, stop ediyorsa, bir problem var demektir. Bence bu problemi halletmeniz gerekir. Sorun karbüratörden veya ateşleme düzeninden kaynaklanıyor olabilir; Bakmak lazım!
    Yokuşta tıkanmalar; Karbüratörde yabancı maddeler bulunduğu; Bu maddelerin makul teraziler içinde hareket edip deliklerdeki akışkanlık dengesini bozmak suretiyle karbüratörün görevini engellediği durumlarda olabilir.

    Temizlendikten sonra sorunun çözülüp çözülmediğini yazmamışsın ama büyük ihtimalle sorun çözülmüştür diye düşünüyorum. Yukarıdaki bilgiler ışığında rolanti devrini de normal ölçülere indirmen iyi olur. Fazla da düşürme çünkü bu seferde rolantide vuruntular ortaya çıkar ki bu da zaman içinde krank ve piston kolu hareketlerini sağlayan bilyeler ile keçelerde kalıcı hasarlar, yatak, segman ve subaplarda ise boşluklar yaratır.

    Sevgiler...

    NOT: Sedat Güven bu konuları daha iyi bilir ya, neyse artık...
    _________________
    Açtık gazı, olduk tazı, kelle koltuk sürmeliyiz,
    Alan razı, satan razı, aşkı yolda görmeliyiz,
    Uslandıkça bazı bazı, durup mola vermeliyiz,
    Motor deli, biz deliyiz, geldiler mi gitmeliyiz!

    Kemal VELİOĞLU



    ******************************************
    + Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
    Altalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse postunuzun altında cevap yoksa önceki mesajınızda DEĞİŞTİR butonuna tıklayarak o mesajına ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır...
    + Değiştir butonu mesajınızın sağ üst köşesindedir.
    + Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
    + Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
    + Şikâyetler için... info@motosiklet.net
    *********************I*********************

  3. #3
    ohyeah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW F 650 GS DAKAR
    çözmüşsün sen olayı zaten
    Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
    M.Kemal ATATÜRK

  4. #4
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    donkihote,
    merhaba bws 100 99 model 15 binde geçen haftalarda motor tıkanıyodu gaz gitmiyodu galiba bakım yaptırdım karbüratöre akü şarj oldu ve motorun
    rölanti ayarını biraz yükseltmiş
    Rölanti ayarı ne kadar olmalı biraz benzin kokusu geliyo yüksek rölantide yakıt sarfiyatı çok olurmu teşekkürler şimdiden
    şeklinde bi soru sormuş belli motora yeni başlıyo yardımcı olmak lazım ama

    donkihote,

    kendi soruma kendim cevap yazmam iyimi kötümü bilmiyorum ama öğrendim belki bilmeyenler öğrenmek isteyebilirler
    cumoniden öğrendim
    Rolanti ayarı yüksek olursa motor daha rahat çalışabilir ama rolantinin yüksek olması yakıt sarfiyatını arttırır! Özellikle eskimiş motorlarda ilk çalıştırma için rolanti yüksekliği işi kolaylaştırabilir ama bunu yapmak için illaki ayarı yükseltmeniz gerekmez. Marşa basmadan önce birazcık gazı açarsanız, aynı neticeyi alırsınız. Yani rolantiyi yükseltmek, azıcık gaz açmakla aynı anlama gelir.

    Motorunuz ısındıktan sonra normal rolanti devrinde çalışamıyor, stop ediyorsa, bir problem var demektir. Bence bu problemi halletmeniz gerekir. Sorun karbüratörden veya ateşleme düzeninden kaynaklanıyor olabilir; Bakmak lazım!
    Yokuşta tıkanmalar; Karbüratörde yabancı maddeler bulunduğu; Bu maddelerin makul teraziler içinde hareket edip deliklerdeki akışkanlık dengesini bozmak suretiyle karbüratörün görevini engellediği durumlarda olabilir.

    Temizlendikten sonra sorunun çözülüp çözülmediğini yazmamışsın ama büyük ihtimalle sorun çözülmüştür diye düşünüyorum. Yukarıdaki bilgiler ışığında rolanti devrini de normal ölçülere indirmen iyi olur. Fazla da düşürme çünkü bu seferde rolantide vuruntular ortaya çıkar ki bu da zaman içinde krank ve piston kolu hareketlerini sağlayan bilyeler ile keçelerde kalıcı hasarlar, yatak, segman ve subaplarda ise boşluklar yaratır.

    Sevgiler...

    NOT: Sedat Güven bu konuları daha iyi bilir ya, neyse artık...
    böyle bir cevap vermiş bakıyozki motorun piri oluvermiş ansızın yani aradan geçen 7 günde nasıl bir ders aldıysa yaramış ve bizden ümidi olmadığı için kendi yazısına kendi cevap vermiş
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  5. #5
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    böyle bir cevap vermiş bakıyozki motorun piri oluvermiş ansızın yani aradan geçen 7 günde nasıl bir ders aldıysa yaramış ve bizden ümidi olmadığı için kendi yazısına kendi cevap vermiş
    motorun piri olmuş ama, sevgili "mod" lardan birine çarpılıvermiş....

  6. #6
    donkihote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Motosikleti
    bws 100
    bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    17 Şubat 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KV 250 AGUİLİA
    Google da arama yaparken tesadüf eseri bu forumla karşılaştım!
    Adama bakın yahu!
    Bir soru sormuş... Her halde makul ve mantıklı yanıtı alamamış olmalı ki gitmiş başka bir yerlerde araştırmış ve benim yorumumu bulmuş; alıp buraya kopyalamış falan... Sonuçta kendi sorusunun cevabını kendi bulmuş... Ama benden bulmuş! Resmen komedi...
    ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler