kendi soruma kendim cevap yazmam iyimi kötümü bilmiyorum ama öğrendim belki bilmeyenler öğrenmek isteyebilirler
cumoniden öğrendim
Rolanti ayarı yüksek olursa motor daha rahat çalışabilir ama rolantinin yüksek olması yakıt sarfiyatını arttırır! Özellikle eskimiş motorlarda ilk çalıştırma için rolanti yüksekliği işi kolaylaştırabilir ama bunu yapmak için illaki ayarı yükseltmeniz gerekmez. Marşa basmadan önce birazcık gazı açarsanız, aynı neticeyi alırsınız. Yani rolantiyi yükseltmek, azıcık gaz açmakla aynı anlama gelir.
Motorunuz ısındıktan sonra normal rolanti devrinde çalışamıyor, stop ediyorsa, bir problem var demektir. Bence bu problemi halletmeniz gerekir. Sorun karbüratörden veya ateşleme düzeninden kaynaklanıyor olabilir; Bakmak lazım!
Yokuşta tıkanmalar; Karbüratörde yabancı maddeler bulunduğu; Bu maddelerin makul teraziler içinde hareket edip deliklerdeki akışkanlık dengesini bozmak suretiyle karbüratörün görevini engellediği durumlarda olabilir.
Temizlendikten sonra sorunun çözülüp çözülmediğini yazmamışsın ama büyük ihtimalle sorun çözülmüştür diye düşünüyorum. Yukarıdaki bilgiler ışığında rolanti devrini de normal ölçülere indirmen iyi olur. Fazla da düşürme çünkü bu seferde rolantide vuruntular ortaya çıkar ki bu da zaman içinde krank ve piston kolu hareketlerini sağlayan bilyeler ile keçelerde kalıcı hasarlar, yatak, segman ve subaplarda ise boşluklar yaratır.
Sevgiler...
NOT: Sedat Güven bu konuları daha iyi bilir ya, neyse artık...