Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motorum çalışmıyor neden ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Marşa basarken egzoza bak siyah duman çıkıyormu eğer çıkmıyorsa marsa basarken gazı pompalaEğer siyah duman çıkıyorsa marşa basarken tam gaz yap
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Aslında biz bu konuyu uzun uzadıya anlatmış (anlayanlar anlamıştı) konuyu kapatmıştık..
    Fakat hâlâ bizi anlamayan ve anlamaya çalışmayan, hatta anlamamak için direnenler olmuş..

    İşte o direnen ve "usta yokki bu memlekette" diyen biri bile çıkabiliyor..
    Alıntı jeolog25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lütfen yanlış bilgi vermeyin. aküyede etsisi vardır ama asıl büyük etki aküye değildir.
    Bu forumda, yanlış bilgi verecek en son kişilerden biri BENİM.
    Forumda bu sözü söyleyecek en son kişilerden biri de SENSİN..
    .Bunu aklından çıkarma!..

    Bak "usta yok bu memelekette" dediğin kişiler akü hakkında neler söylemişler..;
    Akünün su seviyesini kontrol etmeniz, akü üzerinde kısa devreye sebebiyet verecek durumlardan sakınmanız,
    yağ yakıt gibi sıvıların aküye bulaşmamasına dikkat etmeniz, aşırı ve ani sıcaklıktan ve soğuktan akünüzü korumanız,
    ateşten sakınmanız akünüzün ömrünü arttıran hususlardır.


    Buda linki: OKUYUN.

    Bir başkası;

    Erzurum’da 15 yıldır motor ustası olarak çalışan Zabit Çokgez ise akülerin yalıtım malzemeleri kullanılarak
    soğuktan korunması yöntemiyle yüzde 10 fayda sağlanabileceğini kaydetti. Son günlerde eksi 26 dereceye varan
    soğuk havalarda birçok aracın çalışmadığına değinen Çokgez, bakımı yapılan araçların kullanımına da dikkat edilmesi
    gerektiğini belirtti. Araçların akü ve ateşleme sisteminin soğuktan etkilenmesi sonucu sürücülerin mağdur
    olduğunu ifade eden Çokgez, şöyle devam etti:
    “Araçlar, akşam motoru kapatılmadan önce, ışıklar ve kalorifer sistemi kapatılıp, en az 1 dakika süreyle çalıştırılmalı.
    Aracın motor durdurulmadan önce çalıştırılması aküyü şarj edip, soğuktan fazla etkilenmemesini sağlıyor. Sabah araçlar kullanılmadan
    önce yine belli bir süre çalıştırılıp, motor ısıtıldıktan sonra yola çıkılmalıdır
    .”


    Buda linki: http://www.ntvmsnbc.com/news/249710.asp
    Bir başka usta olmayan kişi;

    Düşük Sıcaklıklar : Sıfırın altındaki sıcaklıklarda akülerin istenen verimle çalışmadıkları bilinen bir gerçektir.
    Düşük sıcaklıklarda yüksek akım sağlamaya devam ederler ancak sıcaklık düştükçe dahili direnci artacağı için akü performansını etkileyecek
    olan voltaj düşmeleride artacaktır. Dahili dirençler çok arttığı zamanlar akünün kutup başları arasındaki voltaj otomobilin ateşlemesi için gerekli olan
    akımı öylesine yavaş verecektir ki hiç bir elektrikli cihazları çalıştıramayacaktır.

    Akünün deşarj durumunda dahili dirençler yine artacaktır. Kışları akülerin zayıf olmasına sebep olan aydınlatma ve ısıtıcılardır.

    Soğuk ve sadece kısmen şarjlı akülerin iyi çalışması küçük bir ihtimaldir çünkü soğukta motoru harekete geçirmek için harcanması gereken güçte
    artmaktadır. Geleceği gören sürücüler kış boyunca akünün şarj durumunu kontrol ettirirler ve gerek görülürse serviste şarj ettirirler. Bu durum
    özellikle kışları aracın uzun süre parkta bırakıldığı durumlarda gereklidir.

    Kışları kısmen şarjlı aküler başka bir tehlike ile de karşılaşırlar. Deşarj sırasında elektrolitin özgül ağırlığı azalacaktır ve suyun yoğunluğuna yaklaşacaktır.
    Buda elektrolitin donma riskini artıracaktır. İyi şarjlı aküler -56 C altında çalışırlar ancak % 50 şarjlı aküler -29 C �ın altında ve iyice
    boşalmış akülerse -12 C altında iyi sonuç vermezler.

    Bu da linki: http://www.efeaku.com/sss.asp
    Aslında soğuk havanın aküye olan DİREK etkisi ile ilgili yüzlerce ustanın sözleri var ama şuraya kopyala-yapıştır yapmak beni yoracaktır..

    Ama şu soruyu sormak beni hiç yormaz..

    Verilen ve yazılan doğru bilgiye , "yanlış bilgi vermeyin" diyerek ;siz,
    Lütfen doğruları saptırmayın..Yanlış bilgi vermeyin..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    benım 88 model gs500 dısarda yata yata dondu...bozuk olmasına ragmen hemen calısıo...senkron ayarı bozuk....hava filitre gırısını kapatıp cıkleyıde acıom...marsa basınca hemen calısıo...ıyıce ısınıncada bas gıt...
    benım 88 model hurdalık bıle calısıosa...senınkı nıye calısmıo anlamadım...
    ben askerdeyken 2007 agustostan 2008 marta kadar yattı motor...bastım marsa 10 sn ye calıstı...ank nın kuru ayazınıda unutmayın..ve motorun bozuk old....

  4. #24

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    Muratım gergerlim ne güzelde açıklamışsın konuyu,daha başka söze gerek yok,bu konular çok önemli aslında ama kimse nedense tınlamıyor,Gs500 de jikle varmı bilmiyorum bazıları otomatik jikle,benim dr 800 manuel jikle sabahları yada 3 gün ardan sonra direk çalışmaz,jikleyi çekiyorum hiç gaz vermeden birinci basmada biraz kasıyor ikincide silkeliyor üçüncü basmada canavar gibi çalışıyor sonrada gazı açıyorum 20 ye kadar sayıyorum jikleyi kapatıyorum,sonra rölantide 5 dakika çalışıyor sonra gideceğim yere gidiyorum


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)