Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2 - 4 zamanlı motorların çalışma prensipleri 'şemalı'

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    2T 4T KARŞILAŞTIRMASI :
    Bu konuya teknik açıdan baktığımızda, mukayese etmek bize hangisinin daha avantajlı olduğunu gösterir,
    ÖRNEKTE MOTORLARIN 4T ÇALIŞMA PRENSİBİ ANLATILMIŞTIR,
    1. EMME (Karbüratör boğaz penceresinden yakıt hava karışımının pistonun aşağı hareketiyle emilmesi)
    2. SIKIŞTIRMA (Krank dönmeye devam ederek yukarı doğru çıktığında karışımı segmanlar vasıtasıyla sıkıştırarak, hacmi küçültür,
    3. PATLAMA (piston tepe üst noktasında iken alternatör sargılarının tetikleme ünitesinin önünden geçmesiyle, milivolt mertebesinde gönderilen akım sayesinde beyin ünitesinin endüksiyon bobinine akım göndererek, oluşan yüksek voltajın buji vasıtasıyla PATLAMA nın gerçekleşmesi,
    4. ATMA (Pistonun krank vasıtasıyla ikinci çıkışında, egsantrik zincirinin veya bu görevi yapan itecek kollarının, üst kamlara hareket iletmesi dolayısıyla, egsoz sübaplarının açılarak, yanmış gazın dışarı egsoz çıkışından atılması..

    Dört zamanlı motorlarda bir iş çevrimi 4 piston strokuna tekabül etmektedir. Dört piston strokunda krank mili 2 devir yapmaktadır.




    İki zamanlı motorlarda bir iş çevrimi iki piston strokunda tamamlanmaktadır.



    2 zamanlıların neden çok yaktığı biraz açıklanmış oluyor böylece..
    Her karışım ateşleme süresince :
    4T iki krank turu
    2T bir krank turu

    Not: Alıntıdır
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    bu 2 zamanlı biraz garip olmuş bezini egzosta veriyor geri alıyor.Gerçekten böylemi?
    MoToCroSS RuLeZZ

  3. #3

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    BARİ WANKEL motoru koysaydın değişiklik olurdu
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]

  4. #4
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    evet böyle 2 zamanlılarda eksoz geride teper
    bu yüzden orjinali ile oynamamak lazım
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  5. #5
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    hala kafamı kurcalıyor yapacam ama elimde 2 tane karank var birisini yapacam takacam.
    MoToCroSS RuLeZZ

  6. #6
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Yok yanlış değil piston eksoz portundan dahada aşağı iniyor dolayısı ile eksozdaki gazıda çekiyor içine
    Ayrıca ani patlama ile sıkışan gaz port iyice açılınca geride teperek tekrar yanma odasına gaz yolluyor
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  7. #7
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Teşekkürler arkadaşım emeğine sağlık motor dersinde hissettim kendimi.

  8. #8
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    2 zamanlı şemada egsoz yapısına dikkat ederseniz neden geri teptiğini anlarsınız. Paylaşım için sağol.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  9. #9
    RoLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul- Acıbadem&Fatih
    Motosikleti
    Kawasaki ER6N
    uzun zamandır merak ettiğim bişeydi

    paylaşım için teşekkürler
    Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!

    Drift Religion

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Eyvallah güzel bir konuya değinmişsin.

    Basitçe özetlersek 2 zamanlıda piston üstten alta inerken havayı alır ,yukarı

    çıkarken hava sıkıştırılır basıncı ve sıcaklığı artar üste gelmeden ateşlenir

    üstten alta tam inecekken egsoz atılır. yani 1 turu geçer ve egzoz gazı tekrar

    yakılır, ondan verimi düşük olur.

    (Tek seferde okuyup anlayana helal olsun)

  11. #11
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Mevcut konu....
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)