2 - 4 zamanlı motorların çalışma prensipleri 'şemalı'
Reklamlar
-
2T 4T KARŞILAŞTIRMASI :
Bu konuya teknik açıdan baktığımızda, mukayese etmek bize hangisinin daha avantajlı olduğunu gösterir,
ÖRNEKTE MOTORLARIN 4T ÇALIŞMA PRENSİBİ ANLATILMIŞTIR,
1. EMME (Karbüratör boğaz penceresinden yakıt hava karışımının pistonun aşağı hareketiyle emilmesi)
2. SIKIŞTIRMA (Krank dönmeye devam ederek yukarı doğru çıktığında karışımı segmanlar vasıtasıyla sıkıştırarak, hacmi küçültür,
3. PATLAMA (piston tepe üst noktasında iken alternatör sargılarının tetikleme ünitesinin önünden geçmesiyle, milivolt mertebesinde gönderilen akım sayesinde beyin ünitesinin endüksiyon bobinine akım göndererek, oluşan yüksek voltajın buji vasıtasıyla PATLAMA nın gerçekleşmesi,
4. ATMA (Pistonun krank vasıtasıyla ikinci çıkışında, egsantrik zincirinin veya bu görevi yapan itecek kollarının, üst kamlara hareket iletmesi dolayısıyla, egsoz sübaplarının açılarak, yanmış gazın dışarı egsoz çıkışından atılması..
Dört zamanlı motorlarda bir iş çevrimi 4 piston strokuna tekabül etmektedir. Dört piston strokunda krank mili 2 devir yapmaktadır.
İki zamanlı motorlarda bir iş çevrimi iki piston strokunda tamamlanmaktadır.
2 zamanlıların neden çok yaktığı biraz açıklanmış oluyor böylece..
Her karışım ateşleme süresince :
4T iki krank turu
2T bir krank turu
Not: Alıntıdır
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Reklamlar
-
bu 2 zamanlı biraz garip olmuş bezini egzosta veriyor geri alıyor.Gerçekten böylemi?
-
BARİ WANKEL motoru koysaydın değişiklik olurdu
::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]
-
-
hala kafamı kurcalıyor yapacam ama elimde 2 tane karank var birisini yapacam takacam.
-
-
Teşekkürler arkadaşım emeğine sağlık motor dersinde hissettim kendimi.
-
2 zamanlı şemada egsoz yapısına dikkat ederseniz neden geri teptiğini anlarsınız. Paylaşım için sağol.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
uzun zamandır merak ettiğim bişeydi
paylaşım için teşekkürler
Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!
Drift Religion
-
17 Aralık 2008, 01:40
#10
Eyvallah güzel bir konuya değinmişsin.
Basitçe özetlersek 2 zamanlıda piston üstten alta inerken havayı alır ,yukarı
çıkarken hava sıkıştırılır basıncı ve sıcaklığı artar üste gelmeden ateşlenir
üstten alta tam inecekken egsoz atılır. yani 1 turu geçer ve egzoz gazı tekrar
yakılır, ondan verimi düşük olur.
(Tek seferde okuyup anlayana helal olsun)
-
17 Aralık 2008, 01:43
#11
Süper Moderatör (BBRR)
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)