Mondial MCT 250 soğukta çalışmama...!!!
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba,
Yazın aldığım Mondial MCT 250 motosikletim havalar soğuyunca motor soğukken çalışmamaya çalışsa bile motor ısınıncaya kadar gaz yememeye başladı. Geçenlerde çalıştırmak için yarım saat uğraşıtım ve aküyü bitirdim sonra yiterek zor bela çalıştırabildim. Çalıştıktan sonra da tekleyerek gaz yemeyerek oldukça düzensiz çalışyor. Çalıştırırken jikle açık, kapalı, yarım açık, gaz vermeden, gaz vererek... vs. bütün olasılıkları denedim. Bu problemi ilk defa yapmıyor, daha önce karbüratörü söküp temizlettim ama nafile. 1000km'de subap ayarı yaptırmıştım, servis subab ayarını 05-08 arası olacak şekilde yaptığını söyledi. Problemin subap ayarından kaynaklandığını zannetmiyorum çünkü subap ayarı yaptırmadan önce aynı problemi yaşamaya başlamıştım. Kötü yakıt ihtimalini bertaraf etmek için karbüratör temizliği yapıldıktan sonra depoyu da söktürüp boşalttım ve 98 oktan kurşunsuz benzin koydum. fakat problem devam ediyor hatta her geçen gün daha da artıyor. Aynı problemi yaşayan arkadaşlar var mı, ne önerirsiniz?
Teşekkürler...
Reklamlar
-
neden 98 oktan kullanıyorsun bide po 95 oktan bio benzin'i dene belki yararı olur
[SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]gerçekleri [/COLOR][COLOR="Yellow"]tarih [/COLOR][COLOR="Red"]yazar[/COLOR],[COLOR="Yellow"]tarihi [/COLOR][COLOR="Red"]galatasaray[/COLOR] [COLOR="Yellow"]yazar[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]
-
Problem başladığında zaten 95 oktan benzin kullanıyordum, birde 98 oktan denemek için son depoyu 98 oktan ile doldurdum ama problem aynen devam ediyor... :( Subap ayarını yaparken bujileride kontrol etmişler ve herhangi bi problem yok demişlerdi.
-
Isınınca sorun bitiyor mu? Yoksa gene çalışmada sorun var mı? Tekleme veya zor devirlenme var mı?
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Tagalar, arkadaş bunlarda genelde bu problem var jikle ile çalıştırınca kesinlikle ısınmadan gaz verme ondan sonra jikle açıkken motoru hareket ettirme bujiler çapak yapıyor.bu konuda bende dertliyim biraz
Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular
-
@Makine
Motor iyice ısınınca sorun bitiyor. Ancak iyice ısınana kadar tekleme, gaz yememe (gaz verince motor stop ediyor) problemi had safhada.
@Arvasi3
Jikle ile çalıştırırken ben hiç gaz vermem. Ama en son çalışmama problemi o derece vahimdiki ilk başta jikle çekili halde gaz vermeden denedim çalışmadı sonra da diğer olasılıkların (yarım jikle, jikle kapalı, gaz vererek, gaz kapalı...vs.) tümünü denedim ama namussuz motor yine de çalışmadı.
-
Tagalar, hocam hiç gaz vermeden en soğuk havada bile motorun 2-3 çevirmede alması gerek. Sağlıklı motor yarım jiklede, gaz vermeden tek basışta 2-3 çevirmede alır. Bence sen buji ayarlarını kontrol ettir, ayrıca sanırım 2 karbüratör var diye hatırlıyorum karbüratör temizlettiğinde adamlar sente ayarını bozduysa ondan da kaynaklanan bir sorun olabilir. 1. silindir jikle yaparken 2. silindir yapmıyor da olabilir. Sente kontorlü yaptır. Hava yakıt karışımı düzügn olsun. Bujilerinde sağlıklı olduğuna emin ol.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Makine, hocam büyük adamsın vesselam, herkese şifa oldun burda
-
Tagalar, hocam hiç gaz vermeden en soğuk havada bile motorun 2-3 çevirmede alması gerek. Sağlıklı motor yarım jiklede, gaz vermeden tek basışta 2-3 çevirmede alır. Bence sen buji ayarlarını kontrol ettir, ayrıca sanırım 2 karbüratör var diye hatırlıyorum karbüratör temizlettiğinde adamlar sente ayarını bozduysa ondan da kaynaklanan bir sorun olabilir. 1. silindir jikle yaparken 2. silindir yapmıyor da olabilir. Sente kontorlü yaptır. Hava yakıt karışımı düzügn olsun. Bujilerinde sağlıklı olduğuna emin ol.
Görüşmek üzere.
Motordaki problem hiç bir bakım yaptırmadan önce zaten başlamıştı. Karbüratörü zaten bu problem nedeni ile söktürüp temizlettim.
Eksoz çıkışlarında geri dönüşüm denen bişiler var. Ben o sistemin basit bit turbo mekanızması olduğunu düşünüyorum. Yani arabalardaki gibi eksoz gazının basıncıyla motora daha basınçlı dolayısı ile daha fazla hava temiz hava gitmesini sağlıyor galiba. Onda bi problem olabilir mi diye düşünüyorum ama onda olsa ısınınca geçememesi lazım. Fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler, aklınıza başka bişi gelirse lütfen yazın. Walla çok canımı sıkıyo bu problem. :(
-
Tagalar,
Eksoz çıkışlarında geri dönüşüm denen bişiler var. Ben o sistemin basit bit turbo mekanızması olduğunu düşünüyorum.
Hayır güç arttırma için değil. Daha çok egzoz emisyon normlarını düşürmek için egzoz gazını tekrar yakma işlemidir ve bu işlev için yapılmış bir sistemdir. Arabalarda da aynı sistem aynı mantıkla çalışır. Sizin bahsettiğiniz güç arttırma olayı Turbo (ki basıncı atılan egzoz gazının çevirdiği palli pervane gurbu ile emme manifolduna basınçlı hava/yakıt karışımı basar) veya süpercharger (kayış tahrikli aşırı besleme sistemi büyük hacimlilerine blower denir) gibi aşırı besleme sistemleriyle sağlanır.
Bence sorunun jikle sisteminde. Mantıklı düşünecek olursak; eğer motor ısındığında normal çalışıyorsa ne ateşlemesinde nede beslemesinde sorun vardır. O zaman geriye soğuk havada çalıştırma sistemi kalıyor. Bu demek oluyor ki jikle sistemi tam olarak görevini yapamıyor. Sanırım nereye baktırman gerektiğini anlatabilmişimdir.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Daha çok egzoz emisyon normlarını düşürmek için egzoz gazını tekrar yakma işlemidir
(Bilgi almak ve merak ettiğim için soruyorum.)
Egsoz gazının tekrar yakılması demek motora bir önceki patlamadan çıkan ve içindeki oksijen oranı oldukça az olan bir havanın yeni yakıt ile birlikte tekrar motora gönderilmesi demek olmuyor mu? Motorlarda başta verimliliğin arttırılması ve patlama esnasında maksimum yakıtın yakılması için temiz hava ve yakıtın uygun oranlarda gönderilmesi gerikoyorsa eğer motora yakıt+temiz hava+eksoz gazı'nın gitmesi motorun performansını düşürecek ve giren eksoz gazı nedeni ile (daha kötü bir yanma nedeni ile) daha da kötü bir eksoz gazı çıkışı olmayacak mı? Ayrıca yakıt+temiz hava+eksoz gazı yerine sadece yakıt+temiz hava gidince daha verimli bir yanma dolayısı ile daha temiz bir eksoz çıkmış olmuyor mu?
-
Egsoz gazının tekrar yakılması demek motora bir önceki patlamadan çıkan ve içindeki oksijen oranı oldukça az olan bir havanın yeni yakıt ile birlikte tekrar motora gönderilmesi demek olmuyor mu?
Evet aynen dediğin gibi. Egzoz geri dönüşüm subabıdır.
Motorlarda başta verimliliğin arttırılması ve patlama esnasında maksimum yakıtın yakılması için temiz hava ve yakıtın uygun oranlarda gönderilmesi gerikoyorsa eğer motora yakıt+temiz hava+eksoz gazı'nın gitmesi motorun performansını düşürecek ve giren eksoz gazı nedeni ile (daha kötü bir yanma nedeni ile) daha da kötü bir eksoz gazı çıkışı olmayacak mı?
Şimdi bu egzoz karışım oranı düşük bir oranda olduğu için yanmaya olumsuz bir etkisi olmuyor. Yalnız yanmayan bazı zararlı gazların yanması sağlanıyor ve motorun emsiyon normları düşürülmüş oluyor. Ülkemizde vergi oranlarına etki etmeyen emsiyon değerleri yurt dışında ciddi oranda vergi indirimlerine yaramakta. Basitçe anlatacak olursam Euro4 normlarına uygun araç(otomobil, kamyon, motosiklet vb. tüm araçlar) çevreyi daha az kirlettiği için ciddi vergi indirimi var.
Ayrıca yakıt+temiz hava+eksoz gazı yerine sadece yakıt+temiz hava gidince daha verimli bir yanma dolayısı ile daha temiz bir eksoz çıkmış olmuyor mu?
Mantıklı düşünürsen öyle ama bilimsel olarak düşünüldüğünde katalizörlü bir aracın tam verimli olarak gazı temizlemesi ve neticesinde az zararlı atık çıkartması için bu şart. Sizin motorunuzda katalizör yok. Neticede sadece belli bir oranda egzoz yakar ve çokda faydalı olacağını sanmam.
Günümüzde birçok araçta bu teknoloji kullanılıyor. İstersneiz gidip servislere sorabilirsiniz. Ama daha ayrıntılı bilgiyi uzman bir mühandisten almak daha doğru olur.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Makine
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Çalışmama ile ilgili bahsettiğiniz jikle ayarını müsait bir zamanımda ben söküp incelemeyi deneyeceğim. (Gördüğüm kadarı ile servis pek anlamıyor.)
-
@Tagalar, birşey değil.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Tagalar, hocam allah bunların çıkartacağı motorun belasını versin diyorum.Ben motoru montaj yapılırken başında durdum aldım ve aldığımda gösterge lambalarının hiç bir tanesi yanmıyordu servis arkadaş yarın gel dükkanda yaparım dedi ertesi günü marşında bazen kesiklik yaptığını gördüm ve servise ne zaman gittiysem bugün git yarın gel motoru bırakayım diyorum yer yok diyor.neyse bir ay sonra dün yani 09,11,2005 tarihinde marş hiç basmaz oldu ve servise motoru bıraktım.iki gün bekledim ve motorun yapıldığını öğrendim almaya gittim ve şoke oldum benden 50 YTL para istedi.ne parası dedim iki gün motoruna uğraştım dedi.bende garantisi var motorun dedim.fabrika bana çok cüzi bir para ödüyor demezmi.çılgına döndüm.marş motoruna su girmiş diyor.ne alaka motora yağmurda binilmeyecek diye bir kaidemi var.resmen insanı enayi yerine koyuyor bunlar.arkadaşlar bu konuda ne yapabilirim.
Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular
-
bence direk dağıtıcı firma ile irtibata geç ve serviste yaşadıklarını anlat yardımcı olmazlarsa burdan herkese reklamını yaparız adamlara bak ya milleti enayimi zannediyolar
-
Valla işin aslında doğrusu mahkemeye vermek. Ancak ülkemizde mahkemeler oldukça yavaş işlemekte. Ama mahkeme sonucunda bu arkadaşlar adam olur. Yüklü birde tazminat çekeceksin birdaha asal apmaz. Bu mahkeme sonucuda emsal teşkil edeceği için diğer davalar daha kısa sürede çözülür.
Daha hoş olmayan birşeyler düşünürsen bu adamı kötüleyeceksin arkadaşım. Olan biteni motorcu camiasına anlatacak (atmayacaksın gerçekleri anlatacaksın) bu adamlardan uzak durun diyeceksin. Çözüm mü? değil. Adamlar kaşarlanmış.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Raptor_SS, hocam uğur firmasına dün bir mail attım konuyu bildirdim.bakalım ne cevap verecekler.Makine, iş aydınlanmazsa 1000 ytl masraf yapacam ve mahkemeye verecem
Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular
-
Arvasi3 adlı üyeden alıntı
Tagalar, .....resmen insanı enayi yerine koyuyor bunlar.arkadaşlar bu konuda ne yapabilirim.
Parayı ödeyip bahşiş de verebilirsin Hasan'cığım.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
-
servıs olarak sevpaya goturmenı tavsıye edrım 0216 572 60 80 ayhan bey
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler