Abi olay şudur tork falan artmıycak çalışma zorlaşcak marş koluna basamıycaksın
Ve en önemlisi bu motoru hangi şaseye koyarsan o şase yavaş yavaş parçalanmaya başlıycak
Her bindiğinde motorun bütün vidalarını sıkmak zorunda kalcaksın
Abi olay şudur tork falan artmıycak çalışma zorlaşcak marş koluna basamıycaksın
Ve en önemlisi bu motoru hangi şaseye koyarsan o şase yavaş yavaş parçalanmaya başlıycak
Her bindiğinde motorun bütün vidalarını sıkmak zorunda kalcaksın
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
yaptımmmm ama motor resmen kamyona döndühiç seri değil ama eskisinden çok güçlü ve vibrasyon eskisinden çok az daha fazla ama öyle vidaları gevşetecek gibilerinden değil.nerdeyse fark etmedi bile.
buda videosu karla mücadele ederken.
Google Video
MoToCroSS RuLeZZ
selamun aleyküm
Evvela biraz zaman geçmiş ama birçok yanlış örnekler verilmiş ve yanlış bilgiler verilmiş diye düşündüm.
Evvela bizim milletimiz airbus yapardı gibi küçümseme ya da şaka ile alay etme tamamen dayanaksızdır ve de milletimize yöneltilmiş psikolojik baskının getirisidir Aslen bir delili dayanağı anlamı yoktur. Kurt köpeklerin maskarası olabilir belki ama bunu insana yöneltmek çok yanlış ve eğer bilerek yapılmışsa dengeszce bir hareket.
Bir defa polisin çektiği motorların çoğunu tavsiye etmem Helal midir diye düşnmek gerekir. Herhangi bir sebeple helal para ile aldığınız bir mal ın elinizden alınması doğru mudur? Kanunlardaki vergiler kurallar ne kadar doğrudur ? Bunlar hep üzerimize sorumluluktur.
İnsanların bu tip teknik-teorik konularla uğraşması çok güzeldir. Buralarda teorik de konuşulabilir Nihayetinde birisi diğerinin hayata geçirilmesidir. İkisinin de alakalı olduğu bir durum olsa gerek ki konuşulmalıdır.
Sorun çıkableceği tahmin edilse dahideneyip öğrenmek sorunun nasıl çıktığını görmek lazım.
Bisiklet pedalı örneği burada hata teşkil eder. Motor çalışması farklıdır. Sıkıştırma enerjisi dönme enerjisinden karşılanır. Torktan bahsetmek için bu şekilde değiil daha detaylı konuşmak gerekir. Verimsizlik ancak yanma verimsizliğinden ki geç ateşleme karışım durumu, vb durumlardan olur. Sıkıştırma oranı ise tamamen biyel uzunlığu ve piston uzunluğuna bağlıdır; motorun zorlanmasından etkilenmez.
Düşük devirlerde istop etmesi de söz konusu olmazdı; birisinin destek olmamasından dolayı. Çünkü dediğimiz gibi sıkıştırma hareketten karşılandıktan snra iki piston aynı anda basarak yüksek enerji açığa çıkacaktır. Zaten motorun verdiği enerji sıkıştırma enerjisine yetmesinden ziyade size verebileceği enerji ile ölçülmelidir. Sıkıştırma için gerekli iş verebileceği işe öre küçük değilse zaten motorun verimliliği çok farklı olabilir veya yanması çok farklıdır(az yakıt giriyordur) ve de bu tip bir motor olmaz.
Bu jawa lar tek piston çalışmasa bile diğer pistonun çalışması ile hem iki pistonun sıkıştırmasını hem de ek enerji üretimini sağlarlar. Ben bir kere tek pistonu çalışmayan jawa ile(350) yokuş çıkmıştım ki motorun durumu da pek iyi değildi.
Yalnız ben acaba ikisi aynı anda emerken emme de problem olur mu diye düşünmüştüm . Ama yapılmış zaten.
Bu arkadaştan rölanti çalışması durumunu dinlemek isterdim.
Titreşimden bahsetmek gerekir. Titreşim de krankın ayarlanması ile giderilebilir belki. Krankın gerekli yönünden delerek malzeme çıkarıp dengeleme yaparak.
Ve de ayak marşının sertleşmesi de çok mevzu olmasa gerek. Çünkü basarken çok zorlanmıyor insan ki iki katı da çok zorlamasa gerek.
Hayırlı günler dilerim
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)