MoToCroSS RuLeZZ
Arkadaş,
Murat Gergerli dostumuz gerekli yolları göstermiş
Sorduğunuz soru aslında deneysel ama bir o kadar teorik kafa patlatmaya da sebep olabilecek nitelikte
Ben de afedersiniz ama Hossuruktan Teyyare yapmak istiyorum, bütün hava kurumları karşımda Torku ne olur, beygiri ne olur bilmiyorum ama gerçekten benim ve benim gibi düşünen birkaç çılgın için Devrim Olur
Buldunuz gariban Cawayı oynayın bakalım. Yazık değilmi sizin kahrınızı çektiği o kadar senelere. Eeee Kurt Ölünce ancak köpeklerin maskarası olurmuş
Sayın Gergerli, sözüm size:
Bu şekil erotik ve na-mahrem fotolarınız, bizler gibi bu konular ile haşr neşr olanları gaza getiriyor. Yapmyınız, hatırlatmayınız lütfen
Poturdak
Birkaç örnek;
BMW F650 1 silindir 60Nm
Suzuki DL650 2 silindir 60Nm
Honda CBR600 4 silindir 66Nm
Sende diğer marka ve modellere bakabilirsin; azami tork pek değişmiyor.
Ama düşük devirlerde çok silindir motorlarda tork daha yüksek olacaktır.
aynı yönde çalışan bu paralel motor tiplerinin tek avantajı üretici firmalara maliyet düşüklüğü olup tork ile çekiş ile yada herhangi bir konuda kesinlikle bir artısı ,katkısı yoktur.
bu tip motorlar eski teknoloji üretimler olup hava kirliliğine daha fazla yol açarlar. çevreyi daha çok kirleten bu tip motora 500 ccden fazlasına geçmişte bile izin verilmemiştir..
daha ucuza mal edilir,verimsizdirler
bu tip motorlara örnek hondanın cb 500 ü regal raptor ilk aklıma gelenler..
ayrıca modifiye ile var olan bir motor çalışma sistemi istenilen bu paralel çalışmaya getirilemez..
Hiç uğraşma arkadaşım tork falan artmaz aksine motor düşük devirlerde durabilirde
2 silindirde birbirinden yardım alarak patlama gerçekleştiriyor çünkü
Mesela 1. piston alt ölü noktadan üst ölü noktaya çıkarken 2. piston onun çıkmasına yardımcı oluyor patlama ile
Sen bunları tek yaparsan hem titreşim artar hemde ritim bozulur
Tork falanda artmaz emin olabilirsin
Hem ne gerek var şimdi krankı açtır yenidek tornada balans yaptır sonra ateşleme ayarlarını yap v.s. v.s. macera arama boşuna bence..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Neyse en iyisi hiç ellememek heralde çünkü ikiside aynı anda çalışması daha iyi olsaydı yapan adamlar öyle yapardı.Ama hep aklımda kalacak eğer yaparsam kesin videosunu + larını ve - lerini paylaşırım.
MoToCroSS RuLeZZ
dünden beri takip ediyorum sonuş ne olacak diye ama doğruyu bulmuşsun
neyse iyi geceler
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
bencede orjinli bozmamak lazımHer zaman orjinalini kullanacaksın ; bozmamak lazım !
2 silindir birden patlayıp 2 silindir birden egzost atarsa hiç iyi olmaz xD
ama madem hurdalıktan bi motor daha alma imkanın var sığıcaksa, Boxer motor a dönüştür xD hem o krank I kullanabilrsin..
Tekbir R1 No1 Denizli. .
boxer motor ne varki?
MoToCroSS RuLeZZ
yav şaha maka sahibindende satılık dr 650 gördüm parça olarak verilecekmiş anlaşırsan motorunu al tak bir de senin motorunun motorunda bir sorun mu var klx 300 yazmışsın ben bodrumda 650 sine bindim dibine kadar gazlayamadım 1 dip 2 dip 3 dipte baya bir sakat oldu yani kısaca gereksiz. kendi motorunu onar bin yoksa sil baştan bir dr 350 al bin gerek yok hem daha fazla güce hem daha fazla çılgınlığa. bu arada fethiye cross yarışında geçmiş zaman herifin biri xt 350 gövdesine 301 motoru koymuş öle girdiydi yarışa kalkışta crf geçti elelman. ama tork olayında zayıf kaldı sanırım. ama olsun helal olsun 301 motoru pek çok enduro ve crosu geride bıraktıydı
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
loktayt felan gibi çareler üret dostum ve mz motoru tak adam baya seri idi xt 350 nin de zaten en güzel yeri amortisörleri. adam mükemmel karışımı ypmış yane
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
(yapılacak işlemi yanlış anlamadıysam)
pistonun biri patlamayı yaptıktan sonra emdiği karışımı sıkıştırmak için 2. pistonun patlamasından yardım alacaktır, daha fazla sıkıştıracaktır ki buda patlama gücünü dolayısıyla tork u arttırır. eğer diğer pistonu onla aynı anda aynı işlemi yapacak şekilde konumlarsanız, tork azalır artar tartışmasından çok motor çalışmayacaktır çünkü emdiği yakıtı sıkıştıramaz bile. çünkü mm nin 1000 kat küçük değerlerle ayarlanmış bi oran var. şayet 2. sıkıştırmayı yapıp patlattı ve motor çalıştı, o zaman titreşim kesinlikle artar ve sıkıştırmanın düşüklüğünden tork kesinlikle azalır. (sebebide pistonların zıt çalışıyor olması yani öyle ayarlanmış, orjinali bu yoksa yapmak istediğin şekilde çalışan motorlar elbet var, çünkü öyle tasarlanmışlar)
bağzı arkadaşlar bisiklet örneğini vermiş. çok güzel bi örnek, pedallar aynı yerde olsalar güçlü basarsınız ama 1 defa basabilirsiniz. şayet 2.yi basabildiniz, tepe çıktığınıza çok yawaşlamış olacaksınız ki hızlanma, güç söz konusu olmaz bu şekilde. pedallar zıt olsalar sürekli hızlanabilir. bir öncekinden alınan kinetikğin üstüne ekleyerek daha hızlı (güçlü) gidersiniz.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
(emdiği yakıtı sıkıştırmaz)
kardeş yanlış anlamış gibisin yada ben seni anlayamadım.yapılacak işlem 2 piston birden inip kalkacak.yani "I I" "ı ı" böyle çalışacak.
"I ı" "ı I" böyle değil.
2 piston birden sıkıştıracak ve patlatacak.2si birden patlattığı için çok hızlı şekilde krankı çevirir ve tork artar.(diye düşünüyom)
MoToCroSS RuLeZZ
doğru anlamışım, ıI şeklinde ikisi birden sıkıştırır çünkü birinin patlaması diğerinin sıkıştırmasına yardım eder, sıkıştırma oranları buna göre ayarlanmıştır. ıı yaparsan biri diğerinden yardım alamayacak ve daha az sıkıştıracak. 2si birden patlar daha fazla tork tamamiyle yanlış, çünkü ha ıı ha ıI her ikisindede bir devride 2 patlama olcak ki ıı yaparsan bu senkronize olmaz. yani titreşim olur. ve yine dediğim gibi ıI şeklinde patlamalar birbirine karşı ağırlık gibi çalışır. sen karşı ağırlığı kaldırırsan motor ya 2. patlatmayı yapmaz ya yarıdan fazla tork düşer. tek ayağınla bisiklet pedalına iki tur attıramayacağın gibi
zati ıI da da tek turda 2 piston birden patlıyo tek turda. ama birbirlerinden yardım alarak. sen ıı yaparsan yardım almadan 2sinin toplamı olacak orjinalinde 2sinin çarpımı
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)