MaxiBoost adlı üyeden alıntı
hakan hocam ,
bu tip bir arızayı forumda sorarak çözmen neredeyse imkansız,
belliki elektrik arızası ,temazsızlık ,kopukluk ,soket gibi şeylerle ilgili birşey .
ne kadar kablo-soket varsa dikkatlice bakacaksın ,kontrol edeceksin , bunu anca gene sen çözersin ,söyleyecek pek birşey yok ,
üstelik problemin devir saatiyle ne ilgisi var ?
motor tekliyor ,haliyle motor devri değişiyor değilmi tekleyince ?
ee ,devir saati deviri göstermiyormu ? haliyle onunda oynaması gayet doğal değilmi ? benmi yanlış anladım ?
öyle bir anlatmışsınki , sanki motorda problem yok ,teklemiyor ama devir saati oynuyor gibi .
uzun lafın kısası bir yerde temazsızlık veya kopukluk var ,
elektrik problemleri ani kesiklik yapar , yakıt problemleri değil .
mesela bende de şöyle sorunlar olmuştu ,
aynısı sendede vardır diye söylemiyorum ,örnek olsun .
1- motor bazen çalışmıyordu ,marş basmıyor tık tık yapıyordu .(bazen)
meğerse şase kablosu gevşekmiş .
2- yolda kaldım ,motor stop etti ,tekrar çalıştırdım ,50 metre sonra gene durdu , bir çalıştı sonra gene durdu ,sonunda hiç çalışmaz oldu ,motoru 1km falan itmek zorunda kaldım .
meğerse buji kablosu çıkmış .
3-normal kullanımda sorun yok ,ama tam gaz giderken tekliyor !
haydaaaa ,bakmadığım soket ,bakmadığım kablo kalmadı ,
ayaktaki switch ide kontrol ettim elbette sağlam gözüküyordu ,
ama " SADECE HIZLI GİDERKEN" yaptığını hatırladım ve ayak switchini iptal edip ,direk bağladım ,
meğerse ayak swichi bozukmuş, titreşimden dolayı temazsızlık yapıyormuş .
sonuçta ,
çin malı motorların çoğunda böyle kıl - tüy elektrik problemleri hep olur ,
çünkü soketinden kablolarına kadar hep kalitesizdir ,water-proof yani su geçirmeyen tipte değildir o yüzden zamanla oksitlenir kopar mopar,paslanır .
bu tip arızalar servisler için en güzel arızadır ,
onu değiştir bunu değiştir ohhhh suyundanda koy ,
nasılsa para ceplerinden çıkmıyor ,bu tip saçma sapan arızalar yüzünden bir sürü para kazanırlar .