konu silinebilirmi acaba
konu silinebilirmi acaba
::tutkuy::
lastiklere nitrojen basmak mantıklı değil içindeki su buharı kayganlaşarak lastiğin yanaktan fırmasına sebep olabilir bana mantıklı gelmedi.....
lastiğin içindeki madde ile böle bir yakıt tasarrufu bana saçma geldi biraz...frenajı etkiler doğru, lastiğin ömrü ile ilgili bir durum hakkında yorum yapamam..
Arabada VOLVO , Motorda KYMCO... Kalite ve sağlamlıktan vazgeçmeyenler için..
hocam sen böyle demişin de adamlar ne dio bak
şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır
Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor
Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
üevreye zararı yok.
Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.
Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.
Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dişi olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.
Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor
alınıtdır
::tutkuy::
%25 değil, %0.25 tasarruf sağlayacağını sanmıyorum. Nitrojen dediği şey azot gazı, zaten havanın %78'i azottan (nitrojen) oluşuyor.
dediin sey araba için gecerli olabilir dogrudr fakat motosiklet için asla denemeyin nitrojen havaya gore dha gec ısınan bi gazdır yani lastiklerinizi uzun sure soguk tutar ve sogukken motosiklet lastiklerinn yerle ilişkisi bi okdr kotudr bilmem anlatabildimmi..
true love..
Drift Religion
yanlış yazılmıs olabilir :D ama millet 25 ytl para veriyor bunu yaptırmak için benim sölediğim petrolde bedava
::tutkuy::
Tasarrufla azot basmanın bir ilgisi yok. Bu konu önceki başlıklarda defalarca tartışıldı. Konu açmadan önce arama yapalım, bol bol okuyalım...
Üç boyoz bir kola
ilginç. Hangi petrol bedavaya yapıo belki buradakinde de vardır?.
en azından deneyebilirim .
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
tüm dünya salak, bir biz akıllıyız tabi. elin oğlu 1000cc motordan 250hp güç elde etmeyi başarıyor ama lastiklere farklı gaz basarak %25(!!!) performans sağlamayı keşfedemiyor....
insanların 25 ytl lerini indiragandi yapmanın yolunu bulmuşlar işte ne güzel. aldanmayın derim.
[COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]
Şimdi Nitrojen denince uzaydan gelen mucize bir gazmış gibi duruyor;
AMA HAVANIN 80%'ni ZATEN NİTROJEN.
Bildiğimiz azot işte, nerden tasarruf sağlayacak...
motorların çalışma prensiplerine göre, motorun ne kadar ekonomik olduğu sadece çalıştığı devirle alakalıdır.
motor devri arttıkça yakıt tüketimi artar
motor devri düştükçe yakıt tüketimi düşer.
bu yüzden kamyonlar ve ekonomik olduğu iddia edilen arabalar daha düşük devirde daha yüksek tork üretecek şekilde tasarlanır.
lastiklerin yola tutunma gücüne bağlı olarak lastikte zaman zaman kaymalar olur ve sürtünme kayıplarından dolayı teker döndüğü kadar gitmez. ama bu %25 lik bir etki asla yapamaz.
yakıt ekonomisi istiyorsanız motosiklet yeterince hızlandıktan sonra yüksek viteste düşük devirde gidin. bunda başka yakıt ekonomisi yolu daha düşük cc'li ve maksimum torku daha düşük devirlerde veren bi motosiklete geçmektir.
bazı arkadaşların da dediği gibi, lastiklerin bi verimli çalışma ısısı vardır. katıksız nitrojen ısındımı soğumayan soğudu mu ısınmayan bir gaz olduğundan lastik ısısının verimli olduğu ısıya yükselmesi zaman alır. otomobilde sadece fren mesafesini etkilerken motosiklette hayati tehlike yaratabilir. dikkat edilesi derim.
ayrıca performans için formula1'de de kullanıldığı söylenmiş. f1 gibi abartı teknoloji durumlarında o nitrojenin geçtiği işlemleri bilmeden bu kadar emin yazmamak gerekir.
orda lastiklere basılan hava özel filtre ve cihazlardan geçerek içindeki bütün artık madde nem yağ toz pis arındırılıyor. nitrojen de doldurulurken ısıtılıyor olabilir. çünkü f1 yarışlarında lastik ısıtma turları olur özellikle .
!?
ben lastiklerime helyum dolduruyorum .. kilodan tasarruf ediyorum . tabi performansımda artıyo tavsiye ederim ((((((((((((((((((((((:
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
%25 tasaruf olsa bu anahaberlerde verilirdi Bence böyle bir tasaruf çok zor.%2 belki onuda biz anlıyamayız zaten.
lezzet gider,mesuliyet kalır...
hava civa...
Wildgoose Rider - Transalp 650
%25 olsaydı büyük haber olurdu, bence nosu olmayanlar için teselli bazında bak benimde teker noslu koççuumm demek için
??????????
::tutkuy::
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)