İlk defa duyuyorum Wankel motorunu. Teşşekürler
İlk defa duyuyorum Wankel motorunu. Teşşekürler
Fatihbey yazdığına bakmayın. Bana kısacası Fatih Araz diyebilirsiniz :P
emege çok teşekkür ne güzel konu
Paylaşım için saol arkadaşım
[B][I]DENGESİZ MOTORA BİNMEK ORGANLARINI BAĞIŞLAMAK DEMEKTİR...[/I][/B]
BİLGİ İÇİN TEŞŞEKKÜRLER
TEŞŞEKKÜRLER daha bu konuyla ilgili pekcok motor bilgisi paylaşaçagım elektirikli motosiklet lerden uçak motorlarının çalışma prensiplerine kadar her konuyu burada bula bileceksiniz
verdiyin bilgiler için teşşekkürler bana ve arkadaşlara çok yararlı olacağından eminim
bilgi için teşşekkürler bu arada alttaki motorun resmi bana bu bir asvalt kattili gibi geldi TEŞŞEKKÜRLER
v-twin sistemi
2 çi resim 4 zamanlı 4 silindirli bir motora ait çalışma diagramını gösteriyor 2 silindirlinin nasıl çalıştığını analamak içinortadaki 2 pistonun çalışmasına bakmanız lazım diğer ikisini yok farzedin. Dikkatle bakarsanız pistonların biri ekzos yaparken diğeri patlam (iş) yapıyor elbette bu daha randımanlı ve titreşimsiz çalışmayı sağlamaktadır. Patlamadan oluşan titreşim motorun her devrinde bir tane olacak şekilde ayarlanmaktadır. Motorda titreşimin asıl kaynağı patlamdan oluşandır pistonların savrulma momenti krank üzerindeki karşı ağarlıkla azaltılmaya çalışılmıştır. tikkat motosiklet.net uyesi arkadaşımız yucika adlı üyeden alıntıdır
1 çi resimde de V twin motorun çalışması görülmektedir. Kranka kolu kısaltılarak devir sayısı arttırılmıştır. ancak silindirlerin senkronize çalışması bozulmuştur. Bu nedenle sıralı motor PATA PATA diye çalışırken. V twin motor PATATA PATATA diye çalışmaktadır. Harleydavidsonların kendine özgü sesi bundan kaynaklanmaktadır. Sıralı senkron motoru olan arkadaşlar gönül rahatlığıyla binebilirler hiçbir teknik sorunları yoktur. Son derece randımanlı çalışan bir motorları vardır. Aksini düşünenler otomobile de binmesinler çünkü V olmayan otomobil motorlarıda aynı şekilde çalışır.motosiklet.net uyesi arkadaşımız yucika adlı üyeden alıntıdır
güncel ,,
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
wayy be güzeldi saol
beyler sadece burdakilerle yetinmeyelim o sitede mükemmel şeyler var ben hoşuma gidenlerin hepsini indirdim :D
ayrıca wankel motor gerçekten süper bişey eskiden beri var ama tutulmamakta haklı karbüratörden sürekli benzin çekiyor düşünebiliyormusunuz 2 zamanlıdan bile daha fazla yakıyor ayrıca bunun sesinin düzenli olması lazım par par par par par par par gibi bişeydir heralde
inş.. bir gün yakından incelemek nasip olur sadece teknik merak açısından ilgimi çekti araçlar için uygun olacağını sanmıyorum cebe çok zararlı ((( tabiiki çok fazla güç gerektiren ve yakıt önemsenmeyen bişey lazımsa ilk adres bu )))
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
ilginç.. 3 zamanlı wankel'ı hiç duymamıştım.
bu arada Triumph örneği verilmiş. Triumph dünyada 3 silindir motosiklet üreten tek firma bildiğim kadarıyla.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
güzel başlık faydalı bilgiler teşekkürler
güncellediğin iyi olmuş kardeş
bu arada merak ettiğiniz bir animasyon veya çalışma düzeni hakkında sorusu olan varsa ben yardımcı olabilirim
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
Wankel motoru biliyordum ama tam olarak çalışma şeklini bilmiyordum, onu öğrendiğime sevindim.
Çok teşekkürler.
Arkadaşlar bu wankel motorlar baya yüksek güç üretiyorlar, Şu an Mazda RX-8 de kullanılanı biliyorum ben sadece. (bu aracın üretimine devam ediliyor.)
Bu araçta iki tane 650cc hacimli wankel motor çalışıyor. Toplamda 1300cc olan bu motor 8200 devirde 231 hp güç ve 5500 devirde tam 211 Nm tork üretiyor. Bu gerçekten çok iyi.
Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.
Sanırım Triumph Rocket III için verilen bilgide bir karışıklık var çünkü bu model Wankel motorlu değil, düz sıra 3 silindirli.
sanırım ilgili konuyla wankel motorun gectiyi yerleri iyi takip etmemişsin Triumph Rocket III V-twin motora sahiptir oki
1. BİR MUCİT VE MÜHENDİSİN TARİHİ
Dr. Felix Wankel 13 Ağustos 1902-9 Ocak 1988 tarihleri arasında yaşamış efsanevi bir mühendistir. O geleneksel yapıya inanmayan birkaç modern çağ mühendisine yaptığı motorla en iyi cevabı vermiş oldu. O bütün inançlarını gerçekleştiren projesine bütün hayatını adadı. Böylece Wankel Rotary motorunun hikayesi başlamış oldu. Bu hikaye Felix sayesinde mutlu sonla bitiyor. Umut verici şey şu ki bu hikaye gerçekten sona ermedi ve bugün bile tüm dünyada yüzlerce insan hala bu motoru daha gelişmiş bir yapıya kavuşturmak için çok yoğun bir çalışma sergiliyorlar. Bu motora olan büyük ilgiden dolayı yüksek bütçeli yarış takımları yüksek performanslı yarış motorlarında kullanmak üzere zor aşınan materyaller geliştirmektedir. Rotary motorları dünyası her geçen gün daha da büyümekte ve evrenselleşmektedir. Mazda hala rotary araştırma ve geliştirme adına milyonlarca dolar harcamaktadır. Felix Wankel 13 Ağustos 1902 de Rudolf ve Martha Wankel in tek oğlu olarak Güney, Batı Almanya’nın İsviçre sınırındaki Swabla bölgesindeki Lahr isimli küçük kasabada dünyaya gelmiştir. Almanya’nın bu bölgesi Wankel’in hemen hemen bütün hayatını yaşadığı yerdi.
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
faydalı bilgiler için cok sağol yeni şeyler öğrenmiş olduk
Hissettiğin gibi yaşa...
KİMYASAL YAKITLI MOTORLAR
Katı ve sıvı yakıt kullanan motorlara kimyasal motorlar denir.
Genellikle taşıyıcı olarak kullanılan dev yapılı roketlerin
motorları bu şekildedir
------------------
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
Teşekkürler Magneto.
Yıldız tipi motor, silindirleri bir daire merkezine karşı sıralanmış motorlara denir. Bu motor türünde tüm piston kolları tek biyel muylusuna (resimde piston kollarının bağlı olduğu ortadaki döner kısım) bağlı olarak çalışırlar. Yıldız tip motorlarda ateşleme aralığının düzgün olabilmesi için 4 zamanlıları tek sayıda 2 zamanlıları çift sayıda silindirli olarak yapılır. Bu tertip şeklinde beygir gücü başına düşen motor ağırlığı 2 kg civarındadır. Bu nedenle uçaklarda ve bazı deniz taşıtlarında rahatlıkla kullanılır.
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
bu güzel bilgiler için teşekkürler...
Saygılarımla...
Jet motorları, ön taraftan içeri fan ile alınan havanın yakıt ile karıştırılıp patlatılarak arkadan çıkartılması şeklinde çalışır. İçeride sıkışan hava aniden dışarı çıkmak ister ve motorun arkasında çok büyük bir itme kuvveti oluşur. Etki-tepki prensibine göz önüne aldığımızda itilmek istenen hava bu kuvvete tepki gösterecek ve motorun ileriye doğru hareketini sağlayacaktır. Uçaklarda kullanılan sistem bundan ibarettir. Önden alınan hava çok büyük bir vakum oluşturmaz yani motor fanının büyüklüğü ve devri ölçüsünde havayı motor içerisine alır. Fakat motor içerisindeki patlamayla beraber arkaya verilen hava itişi çok fazladır. bu nedenle uçak motorunun önünde durulabilir ama arkasında asla…
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)