Sürücü virajlarda ne yapmanızı, nasıl davranmanızı istediğini söylemelidir. Sizin pozisyonunuz sürüşü ve viraja yatma açısını etkileyecektir buda sürücünün motorsikleti kontrolünü etkiler. Ben genellikle yolcuya hareketsiz kalmasını söylerim. Bunu şöyle açıklayabiliriz, ne motorla beraber yat nede aksi yöne yüklen ve viraj tarafındaki omuzumdan ileriye doğru bak. Ağırlığınızı aniden farklı tarafa aktarmamak virajlarda hayati önem taşır. Şunu da bilmelisinizki motorsikletin yatışından rahatsız olarak bu durumu düzeltmek adına ters tarafa yüklenerek motoru kaldırmaya çalışmak, sürücünün viraj kavisini koruyabilmek için motoru dahada fazla yatırmaya çalışması sonucunu doğurarak tam ters bir etkiye neden olacaktır. Bazı motorsikletlerde, özellikle büyük ve geniş yol motorlarında (cruiser) motorsikletin bazı aksamları virajlarda kolaylıkla yere sürtebilir. Sürücü bundan size önceden bahsederek böyle bir durumda çıkacak sesten korkmamanızı sağlamalıdır. Bu durum motorunu tanıyan ve tecrübeli bir sürücü için herheangi bir tehlike arzetmez.
sırf bu durumla ilgili sıkıntılar yaşamışlığım olduğu için artık artçı ile yolculuk yapmıyorum