Motoru kış uykusuna yatırmadan önce neden yağı değişir??
-
Kış geldi sayılır bicok tatlı su motorucusu artık motorlarını garajlarına tıkmaya basladılar bunun içinde uzun süre calıstırılmayacakları içinde gerekli bakımları yapmak gerekiyor.
bir cok konu okudum dikkatimi çeken motoru garaja koymadan once yağı değiştirin deniyor.NEDEN.? 5 ay sonra motoru garajdan cıkardığımızda zaten yağı değiştiricez bütün kıs calısmayacak bi motorun neden yağı değiştirilir.???
piyasada bulunan pas sokucu,pas önleyci, civata sokucu, yağlayıcı (w-40) ozelliğe sahip spreylerin motorun boyalı yerlerine (boyayı korumak amacıyla)sıkarsak bi zararı olurmu??
[B]AVCILAR TAYFASI (CİCİ BAR ÖNÜ:P)[/B]
Reklamlar
-
Motor yagı değişme zamanı gelmediyse yenilemenin israf olduğu kanaatindeyim.
ayrıca motor kapalı yerde duruyorsa üzerine hava geçirgenliği olan bir bez parçası,branda vb şeyler örtmek yeterli sadece krom ve paslanabilen yerleri koruyucu yag (gres) ile korumak gerekebilir.Benzin deposu metal ise dolu plastik ise boşaltmak gerekir.
Lastik havalarını biraz artırmak ve takoza almak faydalıdır.
THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET
-
ayaklarim da romatizma war..bobreklerimde tas..bronsite bagli olarak cigerlerde bilmem ne war..
tatli su motorcusu olmam dogal demiiii
kawasaki er5
yamaha xjr 1300
-
Kullanılmış motor yağının içinde benzin karışımı olduğu için parçalara zarar verebilir o yüzden yağ değiştirilir,diğer yağı ise zamanı dolduğu için değiştiririz nedeni havayla temas etiği zaman 6 ay içerisinde değişmesi lazımdır.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
Kullanılmış motor yağı özelliğini kaybeder. O kadarki böceklenme ve hatta karıncalanma ihtimali olabilir. Motorun içine nasıl girecek dersen bilemem ama bu tip olaylar oluyor. Böceklenmiş bir pistonun çalıştığında neler olabileceğini düşünebilirmisin? Benimki çok uç bir örnek ama olabiliyor..
-
[B]AVCILAR TAYFASI (CİCİ BAR ÖNÜ:P)[/B]
-
Ne kadar sekman sağlam olursa olsun patlama şideetindne dolayı benzin yağa geçer yağı koklarsan benzin kokusu gelir burnuna.Böcek bir tek hava filtresinin ordan girer başka yerden giremez.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
mach1 adlı üyeden alıntı
Ne kadar sekman sağlam olursa olsun patlama şideetindne dolayı benzin yağa geçer yağı koklarsan benzin kokusu gelir burnuna.Böcek bir tek hava filtresinin ordan girer başka yerden giremez.
Hava filtresinden girip karbüratör klapelerini ve subapları aşarak motorun içine girecek öyle mi
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
Karınca girer abi
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
ben yağını değiştirmiyorum!!yatacak motorun yağını değiştirmekte mantıklı değil zaten..genellikle kış uykusundan uyanınca yağını yenilerim ben!!ama siz siz olun motorunuzu mutlaka 15'günde bir çalıştırın..
-
ferotr adlı üyeden alıntı
ben yağını değiştirmiyorum!!yatacak motorun yağını değiştirmekte mantıklı değil zaten..genellikle kış uykusundan uyanınca yağını yenilerim ben!!
ama siz siz olun motorunuzu mutlaka 15'günde bir çalıştırın..
motorun kısa süreli calıstırılması motor bloğunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır.
ALINTIDIR.
[B]AVCILAR TAYFASI (CİCİ BAR ÖNÜ:P)[/B]
-
-
keremcan7575 adlı üyeden alıntı
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...korunmasi.html
bu işlemleri yaptığınız sürece marşa basmıcaksınız evet.
[B]AVCILAR TAYFASI (CİCİ BAR ÖNÜ:P)[/B]
-
Soğuk havada buhar yapar içine su yoğunlaşması yapar bu yüzden en az 15 dakika çalıştırın
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
serkan.ist adlı üyeden alıntı
Kullanılmış motor yağı özelliğini kaybeder. O kadarki böceklenme ve hatta karıncalanma ihtimali olabilir. Motorun içine nasıl girecek dersen bilemem ama bu tip olaylar oluyor. Böceklenmiş bir pistonun çalıştığında neler olabileceğini düşünebilirmisin? Benimki çok uç bir örnek ama olabiliyor..
Motordaki karıncalanma olayı motorun içine karınca girmesiyle gerçekleşen bir şey değil. Karıncalanma motorun krank, piston kolu, silindir gibi işleyen parçaları üzerinde oluşan noktasal paslanmadır. Karıncalanmanın sebebi havadaki nemin zamanla yoğunlaşarak motor yağında birikmesidir. Kullanılmış yağda birikmiş su miktarı yeni yağa göre elbette daha fazla olacaktır. Aslında su yağdan ağır olduğu için karterin dibine çöker bu nedenle krank, piston kolu ve silindirde paslanmaya yol açmaz. Ancak kullanılmış yağın kıvamı bozulduğu için bekleyen motorda zamanla bu parçalar üzerindeki yağ tutunamayıp kartere inecektir. Bu durumda bu parçalar korumasız kalıp havadaki rutubete maruz kalacaklardır. Rutubette karıncalanmaya yol açabilir. Motor yağınızın kıvamı iyiyse değiştirmeye pek gerek yok aslında. Arasıra motoru ısınıncaya kadar çalıştırmak bu parçaların tekrar yağ ile yıkanıp nemden izole edilmesine yardımcı olacaktır. Yağın yeterli basınca ve akışkanlığa gelmesi için mutlaka motor ısınıncaya kadar çalıştırılması gereklidir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)