Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motoru kış uykusuna yatırmadan önce neden yağı değişir??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    Kış geldi sayılır bicok tatlı su motorucusu artık motorlarını garajlarına tıkmaya basladılar bunun içinde uzun süre calıstırılmayacakları içinde gerekli bakımları yapmak gerekiyor.
    bir cok konu okudum dikkatimi çeken motoru garaja koymadan once yağı değiştirin deniyor.NEDEN.? 5 ay sonra motoru garajdan cıkardığımızda zaten yağı değiştiricez bütün kıs calısmayacak bi motorun neden yağı değiştirilir.???

    piyasada bulunan pas sokucu,pas önleyci, civata sokucu, yağlayıcı (w-40) ozelliğe sahip spreylerin motorun boyalı yerlerine (boyayı korumak amacıyla)sıkarsak bi zararı olurmu??
    [B]AVCILAR TAYFASI (CİCİ BAR ÖNÜ:P)[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    airman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    Osmaniye-kadirli
    Motosikleti
    VFR 1200X C/T
    Motor yagı değişme zamanı gelmediyse yenilemenin israf olduğu kanaatindeyim.
    ayrıca motor kapalı yerde duruyorsa üzerine hava geçirgenliği olan bir bez parçası,branda vb şeyler örtmek yeterli sadece krom ve paslanabilen yerleri koruyucu yag (gres) ile korumak gerekebilir.Benzin deposu metal ise dolu plastik ise boşaltmak gerekir.

    Lastik havalarını biraz artırmak ve takoza almak faydalıdır.
    THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET

  3. #3
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    ayaklarim da romatizma war..bobreklerimde tas..bronsite bagli olarak cigerlerde bilmem ne war..

    tatli su motorcusu olmam dogal demiiii
    kawasaki er5 yamaha xjr 1300

  4. #4
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Kullanılmış motor yağının içinde benzin karışımı olduğu için parçalara zarar verebilir o yüzden yağ değiştirilir,diğer yağı ise zamanı dolduğu için değiştiririz nedeni havayla temas etiği zaman 6 ay içerisinde değişmesi lazımdır.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  5. #5

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Kullanılmış motor yağı özelliğini kaybeder. O kadarki böceklenme ve hatta karıncalanma ihtimali olabilir. Motorun içine nasıl girecek dersen bilemem ama bu tip olaylar oluyor. Böceklenmiş bir pistonun çalıştığında neler olabileceğini düşünebilirmisin? Benimki çok uç bir örnek ama olabiliyor..

  6. #6

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    Alıntı airman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yagı değişme zamanı gelmediyse yenilemenin israf olduğu kanaatindeyim.
    ayrıca motor kapalı yerde duruyorsa üzerine hava geçirgenliği olan bir bez parçası,branda vb şeyler örtmek yeterli sadece krom ve paslanabilen yerleri koruyucu yag (gres) ile korumak gerekebilir.Benzin deposu metal ise dolu plastik ise boşaltmak gerekir.

    Lastik havalarını biraz artırmak ve takoza almak faydalıdır.
    bende boyle düşünüyorum.ama belkide bilmediğim bir teknik detay olabileceğinden dolayı merak ettim.zaten piston çalısmıcak.yeni yağın koymanın mantığı nedir????.yağın içinde benzin olabilir deniyor.bende buna 4 zamanlı motorlarda yağ benzin karısmıyor derim.
    bocekleneme olabilir deniyor.olsun boceklensin motoru garajdan cıkardığımda zaten piston oynamdan yağını değştiricem bütün hasereler akıp gider.yeni yağıda doldurmmuydu boğarım hepsinibuji değilindende bir cay kaşığı motor yağı koydukmu pistona tamam.benim düşüncem bu yonde.he yok bunun bilmediğim bir teknik detayı var ise biri beni uyarsın.yanlıs yapmayalım.
    [B]AVCILAR TAYFASI (CİCİ BAR ÖNÜ:P)[/B]

  7. #7
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Ne kadar sekman sağlam olursa olsun patlama şideetindne dolayı benzin yağa geçer yağı koklarsan benzin kokusu gelir burnuna.Böcek bir tek hava filtresinin ordan girer başka yerden giremez.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  8. #8
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar sekman sağlam olursa olsun patlama şideetindne dolayı benzin yağa geçer yağı koklarsan benzin kokusu gelir burnuna.Böcek bir tek hava filtresinin ordan girer başka yerden giremez.
    Hava filtresinden girip karbüratör klapelerini ve subapları aşarak motorun içine girecek öyle mi
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  9. #9
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Karınca girer abi
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    ben yağını değiştirmiyorum!!yatacak motorun yağını değiştirmekte mantıklı değil zaten..genellikle kış uykusundan uyanınca yağını yenilerim ben!!ama siz siz olun motorunuzu mutlaka 15'günde bir çalıştırın..

  11. #11

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    Alıntı ferotr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yağını değiştirmiyorum!!yatacak motorun yağını değiştirmekte mantıklı değil zaten..genellikle kış uykusundan uyanınca yağını yenilerim ben!!ama siz siz olun motorunuzu mutlaka 15'günde bir çalıştırın..
    motorun kısa süreli calıstırılması motor bloğunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır.
    ALINTIDIR.
    [B]AVCILAR TAYFASI (CİCİ BAR ÖNÜ:P)[/B]

  12. #12

    Üyelik
    21 Ocak 2007
    Şehir
    GAZİANTEP
    Motosikleti
    GSR 600 & HONDA 250 FORESİGHT
    Alıntı spawnem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun kısa süreli calıstırılması motor bloğunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır.
    ALINTIDIR.
    o zaman motoru kışın hiç çalıştırmadan bekleyip baharda mı çalıştıralım?

  13. #13

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    Alıntı keremcan7575 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman motoru kışın hiç çalıştırmadan bekleyip baharda mı çalıştıralım?
    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...korunmasi.html

    bu işlemleri yaptığınız sürece marşa basmıcaksınız evet.
    [B]AVCILAR TAYFASI (CİCİ BAR ÖNÜ:P)[/B]

  14. #14
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Soğuk havada buhar yapar içine su yoğunlaşması yapar bu yüzden en az 15 dakika çalıştırın
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  15. #15
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı serkan.ist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanılmış motor yağı özelliğini kaybeder. O kadarki böceklenme ve hatta karıncalanma ihtimali olabilir. Motorun içine nasıl girecek dersen bilemem ama bu tip olaylar oluyor. Böceklenmiş bir pistonun çalıştığında neler olabileceğini düşünebilirmisin? Benimki çok uç bir örnek ama olabiliyor..
    Motordaki karıncalanma olayı motorun içine karınca girmesiyle gerçekleşen bir şey değil. Karıncalanma motorun krank, piston kolu, silindir gibi işleyen parçaları üzerinde oluşan noktasal paslanmadır. Karıncalanmanın sebebi havadaki nemin zamanla yoğunlaşarak motor yağında birikmesidir. Kullanılmış yağda birikmiş su miktarı yeni yağa göre elbette daha fazla olacaktır. Aslında su yağdan ağır olduğu için karterin dibine çöker bu nedenle krank, piston kolu ve silindirde paslanmaya yol açmaz. Ancak kullanılmış yağın kıvamı bozulduğu için bekleyen motorda zamanla bu parçalar üzerindeki yağ tutunamayıp kartere inecektir. Bu durumda bu parçalar korumasız kalıp havadaki rutubete maruz kalacaklardır. Rutubette karıncalanmaya yol açabilir. Motor yağınızın kıvamı iyiyse değiştirmeye pek gerek yok aslında. Arasıra motoru ısınıncaya kadar çalıştırmak bu parçaların tekrar yağ ile yıkanıp nemden izole edilmesine yardımcı olacaktır. Yağın yeterli basınca ve akışkanlığa gelmesi için mutlaka motor ısınıncaya kadar çalıştırılması gereklidir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)