neden motosikletlerde yakıt avantajı yok?
-
10 senedir araba kullanıyorum. bunun yanında kısa dönemler 125, 250 cc motosikletlerde kullandım. artık tamamen arabayı bırakıp motorsiklete geçmek istiyorum ancak kısa dönemlerde olsa motosiklet deneyimlerin aslında motosikletlerin hiçte yakıt avantajı sağlamadığı yönünde bir kanı oluşturdu bende. yani 1300cm3 motora sahip 900kg bir araba ile, 249cm3 motora sahip 110kg bir motor neredeyse aynı miktarda benzin harcıyor. bunun sebebi nedir. acaba benmi yanlış kullanıyorum motosikletleri yoksa bütün motosikletler hep böylemi oluyor. birde daha güçlü motorlar düşük hızlarda güçsüz motorlara göre daha az benzin yakarlar deniyor. yani 80km/h sabit hızla giderken 125cc bir motor 250cc bir motordan çok daha fazla benzin yakar deniyor bu nekadar doğrudur. teşekkürler
Reklamlar
-
Hoşgeldiniz dream_killer;
Zaman zaman bir çoğumuzun aklına gelen soruyu sormuşsun, başlangıç için kaliteli gördüm. Daha güzel bilgiler öğrenmek için başka soruların da olacağını seziyorum.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
-
LPG ye ne dersin??
-
bence bu konu hakkında açılmış başlıkları oku bir fikir edin. sonra aklına yatmayan veya takılan bir şey olursa buraya yaz. yazdığın soruların cevabının büyük bir kısmını açılmış diğer başlıklardan bulacağına eminim.
-
dream_killer, şimdi büyük hacim daha çok benzin yakar yalnız küçük hacimde büyük hacim kadar benzinde yakabilir. Sebebi şu aynı hızda iki motorunda çevirdği devir ve teknoloji önemlidir. Mesela 600cc enjeksiyonlu bir motor 90km sabit hızda 3000dev/dak çeviriyor, ama 250cc bir motor aynı hızda 6500dev çeviriyor ve karbüratörlü bir sisteme sahipse 250cc 'nin daha fazla yakma durumu sözkonusu olabilir. Örn vermem gerekirse bir arkadaşımda ismi lazım değil 125cc bir scooter'ı var. Motor 11ytl yakıt ile 110km yol gidiyormuş. Benim motor 10 ytl'ye 114km yol gidiyor. Benim motor 185kg onun motoru olsa olsa 110kg. Benim motor 250cc onun motoru 125cc. Burda buna etki eden iki şey olabilir. 1.Ayarsızlık 2.Teknoloji
Otomobil motorları küçük hacimli motosikletlerden son derece daha yüksek teknolojiye sahiptir. Eğer aynı teknoloji bu küçük motosikletlere uygulanırsa emin olun arabadan çok daha ekonomik bir şekilde yolculuk edersiniz.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Süper Moderatör
Makine çok güzel bi şekilde anlatmış, ama ben yinede özetlemek isterim;
Bunun iki nedeni var:
1. Küçük cc yeterli güce ve hıza ulaşmak için çok fazla devir çevirir
2. Motorların az yaktığı gibi bir düşünce hakim, sanırım bu yüzden mühendisler bu konu üzerinde pek durmuyorlar. Düşünün artık Harleyler e daha bu sene enjeksiyon taktılar. Peki neden bu teknolojiyi geliştirmiyorlar? El cevap : Çünkü teknoloji geliştiren ülkeler de benzin bizdeki kadar sorun değil, dünyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz kolay mı
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
otomobil kullanıyorum aylık tuketımım 2,5 depo toplam katettıgım yol yaklasık 1000 km sımdı soyleyebılecek varmı bana 2,5 depo benzınle 150 cclık bır motorsıklet kac km yol yapar?
bu guzergah tamamen sehır ıcıdır 1 depo yaklasık 400 km anca yetıyor ve depo 130 a doluyor kucuk bı hesapla arada 200 mılyon aylık fark var trafık stresı park sorunun ve omrunden gıden zamanıda eklersen ıstanbulda otomobıl kullanmak tahmın edılendan daha pahalıya gelıyor
-
cobalt, otomobil daha fazla yakar özellikle şehir içinde. Motor aralardan ön lere geçebildiği için hem zamandan hemde yakıttan tasarruff edersiniz. Yalnız bu dediğim daha çok scooter'lar için büyük motor şehir içinde biraz zorlanıyor.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
cobalt, hesabına göre 1 litreyle 10 km gidiyorsun. ben 250cc motor ile 1 litreyle 16 kilometre gitmiştim şehir dışı yolda. yaklaşık 0,3 litre tasarrufu sağlıyo ozaman motosikletler 1 kmde. bence hiçte fena değil zira litrede 900 bin lira tasarruf demek oluyo bu.
-
En etkili tüketim azaltma aracı: sağ el hareketi!!!
Yakıt tüketimini motorsiklette etkileyen en önemli faktörler genelde sürat ve hızlanmaya bağlı.
Özellikle motosikletle otomobilin aerodinamik yapıları birbirinden çok farklı. Örneğin otomobillerde günümüzde 0,30 cıvarında olan aeroninamik direnç katsayısı motosikletlerde 0,50 civarında. Sebepleri de sürücünün motor üzerinde bir "çıkıntı" olarak oturması, sürüş rüzgarının tekerlekler, motor, yakıt tankı ve sürücünün arkasında oluşan türbülanslardan dolayı oluşan kayıplar.
Ama motosikletin bir avantajı var: Yüksek aerodinamik direncine oranla rüzgara karşı koyduğu alan daha az. Otomobillerde bu alan ortalama 2,5 m2 cıvarında, motosikletlerde ise 1,2 m2 düzeyinde.
Katsayıları birbirleriyle çarparsanız aslında motorsiklet ve otomobillerin rüzgara karşı çok da farklı kuvvetler ouşturmadığını göreceksiniz.
Bu sebeple kullandıkları güç de sadece rüzgar sürtünmesi gözönüne alınırsa çok da farklı olmayacak.
Tabii ki motor teknolojisi de yakıt tüketimi açısından son derece etkili faktörlerden biri. Ama "hızlanma" faktörü var ki olay orada kopuyor.
Otomobilinizi hızlandırmak istediğinizde hareket ettirmeniz gereken kütle devasa. Ama motosiklet bu arada avantajlı duruma geçiyor.
Hiç otomobilinizi normal koşullarda hızlandırdığınız gibi motosikletinizi hızlandırıyor musunuz? Ben yapamıyorum, içimi bayıyor. Açıyorum gazı ve gidiyorum. İşte otomobil gibi yavaş yavaş hızlanabilsek ve sağ elimize hakim olup az güç tükettirebilsek o zaman motosiklette sağlam bir yakıt tasarrufu sağlamak mümkün olur(du).
Motosikletinizi zevk için mi aldınız, yoksa yakıt tasarrufu için mi?
-
LeventDeva, bu faydalı bilgiler için çok teşekkürler. tespitlerinde son derece haklısın. ben yakıt tasarrufu için motosiklete geçtim. onun için bu bilgiler benim için son derece önemli. tekrar teşekkürler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler