Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

sondan bir önceki konseptim stronger v2 sport cruiser

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    daha önceleri vidasına kadar türk gibi bi konu başlığı ile bir iki karalamamı paylaşmıştım. yaklaşık 1 yıl geçti. mekanik konusundaki eksiklerim ve üretim problemlerini aşmayı başardım.

    zaten daha önceden 2 ve 4 zamanlı motorlar yapmıştım. şimdi ilk prototipi bitmek üzere olan 4 zamanlı motorumun üstünde çalışıyorum. daha önce bahsettiğim elektronik valf kontrol sistemim 4 piston motorlarda %100 performansla çalışabilecek kadar verimli. ancak inanılmaz maliyetli olduğu için şimdilik teknolojinin ilerlemesine bırakmaya karar verdim.



    aşağıda ileride üretmeyi planlamadığım, cruiser tipi olarak tasarladığım bir motosikletin konsepti var. elbette ki bitmiş bir tasarım değil. pegleri donanımları kabloları reflektörleri boyası vidaları yok konsept olarak değerlendirmenizi rica ederim.




















    bunlar da vaktinde eski motorum hyosung gt250r için tasarladığım, vakitsizlikten uygulamasını yapamadığım konseptim bumblebee.







    bu da 250r için motosikletimi 1 aylığına garaja çekmeye kıyamadığımdan yarım bıraktığım bi konsept. anime'den fırlamış bir hava yaratmak istemiştim.






    bu da yine boş zamanımda karaladığım 250r modifikasyonu birşeyler















    bu da sonuç ürün alma olaylarından birinden fırlamış bir karbon fiber parça.





    şu anda üretime yönelik tasarladığım ve teknik yapısını geliştirmekte olduğum bir supersport konseptim de var. ancak onun resimlerini telif haklarını çözmeden yayınlayamam. zaten ön süspansiyon tasarımını bitirmeden konsepti bitirmem mümkün değil.


    bu da final resmi olsun

    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    istburak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul
    choperr pek tarzm değil ama sarı motora bittim ellerine sağlık
    Drift Religion
    fatih şubesi

  3. #3
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Çalışmalarında başarılar diliyorum; tasarımlarında çok güzel.

    Daha evvel açtığın konulara rastlamamıştım, o yüzden bahsettiğin konulardan haberim yok.

    Elektronik valf kontrolü dediğin nedir? Eksantrik yerine elektromanyetik düzenek yaptığını hayal ediyorum. Denediğin birşey mi yoksa halen tasarım aşamasında mı?

    Tasarımların katı modelleme mi, grafik mi? Katı model ise ve stres analizi konusunda sorunun varsa yardımcı olabilirim.

  4. #4

    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    geçmişim 2 silindir geleceğim 4 silindir olacak:))
    hyosung için tasarımını önceden biliyordum zaten.şansızlık bir olay sonucu faaliyete geçiremiştin..cruiser motorsikletde çok şık olmuş.özellikle kafa bölümünü çok beğendim.umarım projelerini hayata geçirirsin.başarıların devamını diliyorum
    LasTiği YaK, RuhUnU deĞiL:cat:

  5. #5
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Cruser modeli güzel olmuş. Ön far biraz daha yukarıda konumlanmış deneyebilirmisin. Emrah modeli gibi olmuş biraz (bkz. boynu bükükler ) Eğer farı biraz daha yukarı kaldırıp paylaşırsan karşılaştırma imkanımız olur. Sonuçta tasarım senin benimki bir görüş sadece.

  6. #6
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çalışmalarında başarılar diliyorum; tasarımlarında çok güzel.

    Daha evvel açtığın konulara rastlamamıştım, o yüzden bahsettiğin konulardan haberim yok.

    Elektronik valf kontrolü dediğin nedir? Eksantrik yerine elektromanyetik düzenek yaptığını hayal ediyorum. Denediğin birşey mi yoksa halen tasarım aşamasında mı?

    Tasarımların katı modelleme mi, grafik mi? Katı model ise ve stres analizi konusunda sorunun varsa yardımcı olabilirim.
    elektronik valf kontrolü tam olarak düşündüğün gibi. ancak yeterince verimli olabilmesi için çok kompleks bir düzenek gerekiyor. tek sarım bobin yeterli zamanda manyetiklik kazanıp kaybetmeden valfin açılıp kapanma süresi geçiyor. bu yüzden çok parçalı kademeli ve ardı arkasına kontrol gerektiren bir dizi bobin gerekiyor. ki yüksek manyetik güç elde edebilmek için sıradan bakır tel yetersiz kalıyor. altın alaşımlı özel tel gerekiyor ve maliyet uçtukça uçuyor sürekli şarj /deşarj karşısında şişmeyen bir elektronik devre yapmak için de parçaların en kalitelilerinden seçmek gerekiyor.

    bunu egzost valfi egzantrik ile açılıp kapanan tek silindir bir motorda emme valfine uyguladım. sistemde bir de acil durum yay'ı bulunuyor. yani riskli bir durumda bobin görevini yerine getiremese bile valf açık kalmıyor ve pistona çarpmıyor.

    zaten sıradan egzantrik sistemlerde açık olan valfi yukardan cam mili ittirdiği için piston çarptığında kaçınılmaz şekilde yamulup motoru pert ediyor. ama manyetik sistemde manyetiklik piston gücünün yanında solda sıfır kaldığından piston çarpsa bile motorun ciddi zarar görmesi söz konusu olmuyor. ve çarpmaları hisseden bir sensör durumu anladığında sürücüyü uyarıp kademeli olarak motoru durduruyor.


    yine de üretmek için fazla karmaşık ve riskli bir sistem oldu. ben sıradan bobin sistemi kurtarırmı diye denemeler yaptım. ama altın alaşımlı bakır tel gibi özel teller kullanmadan verimli olmayan birşey.

    daha fazla finans gücü gerektiren bir olay oldu çıktı. benim gibi nacizane bir tasarımcıyı aşar . halka bahşediyorum.

    stres analiz konusunda bir süre sonra desteğe ihtiyacım olabilir. eğer analiz için stl formatlı dosyalar yeterli ise tabi . 3ds max kullanıyorum ve cad cam yazılımı kalitesinde model üretebilirim. tek problem ancak stl formatında export edebiliyor olmam. ileride bu konuda yardımcı olabilirsen minnettar kalırım



    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruser modeli güzel olmuş. Ön far biraz daha yukarıda konumlanmış deneyebilirmisin. Emrah modeli gibi olmuş biraz (bkz. boynu bükükler ) Eğer farı biraz daha yukarı kaldırıp paylaşırsan karşılaştırma imkanımız olur. Sonuçta tasarım senin benimki bir görüş sadece.
    bunu deneyip atabilirim. ancak o motosikletin tasarım temasının karınca olduğunu ve karıncaların kafalarının doğal olarak gövdelerinden aşağıda durduklarını belirtmekte fayda var
    !?

  7. #7
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Herşeyi finanse etmen gerekmiyor. Tubitak projeni uygun bulursa bütçenin (400,000YTL ye kadar) 75%'ini alabilirsin.

    Stl formatında açabilirim. Deneme için küçük bir parça yolla istersen.

    Analiz için parçanın nasıl yüklenmesini istediğinide bildirmen lazım. İşin zor tarafıda bu olsa gerek; bir motosiklet hangi yüklere maruz kalır? Ne şidette ve ne yönde? Neye dayanması gerekir?

  8. #8
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    Tasarımların gerçekten harika, insana bu zaten böyle olmalıydı dedirtiyor. Bunların telif haklarını aldın mı? İleride inşallah tasarımların somutlaşmış halini görürüz. Motosiklete değişik bir boyut kazandıracak gibi bir his var içimde. Bu güzel düşüncelerinin devamını diliyorum

  9. #9

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    Şehir
    Ankara/Çankaya
    Motosikleti
    MZ 1968 es175/2
    tasarımlar mükemmel.umarım sadece tasarım olarak kalmaz
    ::xrock::"No Matter What You Ride, it's All The Same Wind."::xrock::

  10. #10

    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul / kadiköy
    Motosikleti
    roadstar 250 (cok guzel ya)
    tasarımların cok estetik ve cok iyi hatta super ufak, minik bir tavsiye olarak degerlendirirsen bence birazdaha agresif ve keskin hatlar cruizer temasına tam oturur basarılarının devamını dilerim
    [COLOR="Red"][B]
    Önce Topraktım Simdi Agaç OLdum.
    Derya DenizLer Gibi DaLgaLandım Simdi DuruLdum.[/B][/COLOR]

  11. #11
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    teşekkür ederim arkadaşlar. tasarımları kısıtlayan inanılmaz etkenler var. özellikle motosiklet gibi araçlarda bu daha bir ön plana çıkıyor.


    bir motosiklet tasarımı sıradan bir otomobile göre 10 kat daha zor gibi birşey. otomobilde teker mesafelerini motor gücüne ve kullanım amacına göre ayarlayıp bir de süspansiyonu doğru seçilirse çok ciddi sorun olmuyor gerisi. ancak motosiklette 100 gram ağırlığın bile farkı var. ve en önemlisi, dış tasarımın bağlı olmak zorunda olduğu ana şasi tasarımının çok iyi düşünülmesi gerekiyor. ön süspansiyon özellikle sinir bozucu şekilde tasarım kısıtlayıcı bir etken.

    teleskopik ön çatal sistemini sevmediğimden ve çok yetersiz bulduğumdan asıl tasarımlarımda daha alternatif sistemler kullanıyorum. burada paylaşamayacağım asıl cruiser ve supersoprt tasarımlarımda zaten teleskopik ön çatal olmadığından o tasarımlar çok çok farklılar.

    şahsen tasarımını sevmesem de, bana 1930lardan kalmış bir tasarımın azcık modernleştirilmiş hali gibi gelse de dodge tomahawk bence teknik açıdan en başarılı ön süspansiyona sahip.
    !?

  12. #12
    caracalstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    normalde izmirim tam 35 şimdilik istanbul...
    Motosikleti
    honda cbf 1000fa
    hatlar gayet keskin ve heybetli bunu renkli yapma ımkanın varmı üstat ordan birazdaha iyi anlayabiliriz motoru ama harika bi çalışma hayli zor olmalı başarılar..

  13. #13
    Jedaykin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250
    tebrik ederim güzel çalışmalar.

    cruiser meraklısı biri olarak inceledim de ilk tasarımda detay olmadğı için bir değerlendirme yapmak zor. yani koltuk nasıl olacak, peglerin şekli önemli ve en önemlisi egzoslar. bir cruiserda görüntüyü en çok etkileyen bileşenlerden biri egzoslardır. şu görüntü içerisinde yukarıda bir arkadaşın değindiği gibi farı daha yukarı alma fikrine katılıyorum. bir diğer nokta da depoyu alta doğru kalınlaştırmak gibi olabilir. şimdilik aklıma gelen fikirler bunlar. tabi tasarım senin ve bizim fikirlerimiz oluşturmak istediğin, aklındaki havayı bozabilir.

    umarım bunları gerçekleştirme fırsatin olur.

    başarılar

  14. #14
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Hocam tasarımlar güzel ama tasarım olarak kalması kötü

  15. #15
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Basarili bir yoldasin , Chopper motorun arka tekerini uzatip buyutmelisin , yoksa heybetli goruntusunden odun vermis olacaksin. Karbon parcayi ozelmi yaptirdin? kendi motorumda da bazi eklemeler yapmak istiyorum cunku karbon parcalarina.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #16
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    yorumlar için teşekkür ederim arkadaşlar. ama dediğim gibi bunlar zaten sadece konsept. ve benim için pek değerli olmayan tasarımlarım.

    cruiser'da egzost tasarımının olduğu hali var ancak sunum resmi olarak hazırlanmışı yok henüz. ancak far'ı daha yukarı alma konusunda ciddi tereddütüm var. çünkü bu aracın tasarım konsepti bir karınca. ve o zaman daha çok peygamber devesine benzicek . arka tekerin küçük olma sebebi bu aracın sport cruiser olmasından kaynaklanıyor. yani sadece cruiser yada chopper olsa lastiği büyütebilir hatta gezegen kadar yapabilirdik. ama cruiser'dan farklı olarak aynı zamanda daha çevik ve hızlı bir motosiklet olması dolayısı ile arka lastiğin buna uyumlu olarak belirli ölçülerde kalması gerekliliği var. ama bir atmosfer değişikliği sağlayacaksa ön tekerle istenildiği kadar oynanabilir.
    beg'lere gelince... aslında onları bu konsepti bozmadan nasıl bağlayacağıma karar veremediğim için ilerletmedim :D bi fikrim var bunla ilgili ama ancak hafta sonu ilgilenebilicem sanırım.

    zeda3000, o karbon parçayı kendim yaptım. kompozit ürünler konusunda kimseye güvenmem . istersen yardımcı olabilirim.
    !?

  17. #17
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Tebrik Ederim. Hayallerine ulaşman dileğiyle..

  18. #18
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Sessizsakin çalışmalarında başarılar dilerim.

    Sana tavsiyem, internette paylaştığın eserlerinde köşeye yerleştirmek yerine ismini ya da internet adresini resmin ortasına arkada fon oluşturacak şekilde yerleştirmendir. Art niyetli kişilerin resimleri kopyalayıp başka yerlerde kullanmasıne engel olmuş olursun.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  19. #19
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    sessizsakin calısmalarından dolayı seni tebrik ederim.
    Konsept olsa bile bu tur girisimlerde bulunman gercekten buyuk basarı.
    Yabancı sitelerde abuk subuk tasarımlar yapılıp hemen motosiklet sitelerinde gunun haberi olmayı basarılırken biz neden kendi tasarımlarımızı yapmayalım.
    Dusunmek yaratmanın temelidir... Umarım tasarımların hayata gecer.
    Yurtdısında olmasaydım yardımcı olmak isterdim...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  20. #20
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Yabancı sitelerde zaman zaman rastladığım türde kişisel bir tasarımın kendi ülkemden birisi tarafından da, üstelik göze çok hitab eden bir biçimde ortaya çıkarılmış olması gurur verici...

    Elbette ki, böyle bir yeteneğe akıl vermek haddimi aşacak bir konu. Bu yüzden soru olarak iletmek istiyorum : Aynalar biraz yüksek değil mi ? Özelllikle selenin de alçak olduğu düşünülürse...
    Yani hem görüntü estetiği hem de kullanım rahatlığı olarak daha kısa olması gerekmez mi ?
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler