Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Trials Motor Yapımına Başlıyoruz,bakalım Ne çıkacak.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osmaniye İl Temsilcisi
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    OSMANİYE
    Motosikleti
    YAMAHA WR 426 F - SUZUKI GN 125

    Herşey bir gece ilyas abinin (ta5chf) özünü bu görüntülerin oluşturduğu videoyu izlemesiyle başladı... O gecenin sabahında ilyas abi telsizden çağrı yaptı, trials denilen bu aletlerden ve insanların bunlarla yaptıkları çılgınca şeylerden heyecanla bahsediyordu, akşam mesai çıkışı hemen soluğu ilyas abinin orada aldım, videoları birlikte izledik, gerçekten çok heyecan verici ve inanılmaz görüntülerdi. Ben sadece çok şaşırmış ve etkilenmiş ama böyle birşeyi deneme eğilimi olmadan, hatta böyle birşeyi aklımdan bile geçirmeden oradan ayrıldım. 2 gün sonra kros antreman parkuru olarak kullandığmız alana geldik, her zaman hoplayıp zıpladığımız yerlerde anteman yaparken İlyas abinin birazcık uzağımızıda parkurun diğer ucunda dönüp durduğunu farkettim, yanına vardım, "abi napyosun" dedim, bu güne kadar çıkmayı hiç aklımızın ucundan bile geçirmediğimiz bir yeri göstererek, "burdan çıkabilirmiyiz" dedi. Ben imkanı yok dedim, "en kötü ihtimalle düşeriz,ben denicem" dedi ve vurdu motoru, hiç zorlanmadan da çıktı. Bu olay TRİALS motor yapma fikrinin başlangıcını oluşturmuş oldu. İlyas abi izlediği videoları düşünerek, koltuğu sökmemiz lazım dedi ve hemen koltuğu söktü, koltuksuz deneme süper sonuçlar verdi, bir koltuğun sökülmesi bile DT yi çok değiştirdi, sonra ilyas abi "bu motora yeni, küçük ve hafif bir depo ile engin bir koltuk yapmakla başlayalım bu işe, madem Türkiyede yok, bide kendimiz yapalım" diyerek işe koyuldu. Bundan sonraki gelişmeler ilyas abide, buyur ilyas abi söz senin...
    YuSuF - YuZuF - YZF:wiinkk:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Kim demiş yok diye bizde var trial
    Eski model bir honda hemde
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  3. #3

    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    OSMANİYE/KADİRKİ
    Motosikleti
    DT 125
    Arkadaşlar selam yusuf kardeşiminde söyledigi gibi Trials motorumuzu
    yapmaya karar verdik fakat bu işlem bihayli zaman alacak.
    İşe başlamadan önce neler yapabiliyoruz ona bi bakalım dedik.
    işe DT125 e enteresan bi depo yapmaya benim atölyede başladık
    not: ben kaportacı deyilim elekronikçiyim sadece amatör motor kullanıcısıyım.

    işe başlıyoruz: bimiktar ince galvanizli sac kesip biçerek deponun şeklini oluşturacagız
    tabiki depo kapagını unutmamak için hemen koymamız lazım bitane 3litrelik yag bidonu
    buluyuruz ve kapak kısmını keserek alıyoruz.



    ilk hamlede deponun şekli ortaya çıktı







    Diyer parçaları kesip büküyoruz, saca bombe verecek araç, gereç olmadıgı
    için depomuz biraz köşeli olacak, aslında biraz daha zaman harcayarak
    daha küçük parçalardan oluştursaydık yuvarlak hatlar olabilirdi.



    kestigimiz parçaları lehimleyerek birleştiriyoruz





    deponun motorun şasesine oturacahı bölmün sacını kesip lehimliyoruz



    deponun alt kısmında açık kalan bölmun sacını kesip lehimliyoruz





    Depomuz tamamen ortaya çıktıktan sonra sıra geldi dayanıklılık kazandırmaya
    sacın üzerini tamamen CAM ELYAFI ile kaplıyoruz, üzerine POLYESTER döküyoruz.







    şimdi oto döşemeciden almış oldugumuz ESNEK HALIFLEX benzeri malzemeyle gererek
    heryeri kaplıyoruz. Bu işlem depoyu daha dayanıklı yapacak ayrıza biraz pürüzlü
    olacagı için zımpara çekerek köşeleri biraz yuvarlamamız için kalınlık saglayacak





    bununda üzerini plyesterledikten sonra depomuz tamamen ortaya çıkıyor



    biraz zımpara işleminden sonra epeyce depoya benzedi. biraz daha zımparalamam lazım





    uygun biyerden delerek benzin muslugumuzu takmayı unutmuyoruz.



    Arkadaşlar depomuz şuan için bitti, henuz dt nin üzerine takmadım
    ilerleyen gülerde depoyu dt nin uzerinde resimleyerek yayınlayacagım.
    Tekeriniz daim dönsün.

  4. #4
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Güzel bir konu. Bu motorların şasileri, yapıları falan faklı mı? İlyas abi, yorumlarını bekliyoruz.

  5. #5

    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    OSMANİYE/KADİRKİ
    Motosikleti
    DT 125
    EXTREMA kardeşim mutlaka vardır fakat bizler hiçbiyerde rastlamadık
    sizden mumkunse motoru nasıl temin ettiginizi ögrenebilirmiyiz veya TÜRKİYEDE satanlar varmı.
    bide sizin motoru merak ettim resimlerini görmek isterim

  6. #6
    Osmaniye İl Temsilcisi
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    OSMANİYE
    Motosikleti
    YAMAHA WR 426 F - SUZUKI GN 125
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kim demiş yok diye bizde var trial
    Eski model bir honda hemde
    Biz epeyce araştırma yaptık ama Türkiyede trial varlığına ilişkin resim ve videolara rastlamadık.Bilmiyorum belki de biz bulumadık. Trial ile ilgili bilgileri ve motorunuzun fotoğraflarını bizlerle paylaşırsınız çok seviniriz. Şimdiden teşekkürler.
    YuSuF - YuZuF - YZF:wiinkk:

  7. #7

    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    OSMANİYE/KADİRKİ
    Motosikleti
    DT 125
    KHUTUCK kardeşim bu motorları sadece internetten inceledim. motorları sipesial 2 zamanlı motorlarla
    aynı. tabiki şaseleri hafif bi malzemeden, gördügüm en önemli nokta lastiklerinin farlı ve özel olması
    not:bu konuda daha ayrıntılı bilgiye sahip olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyoruz.

  8. #8
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Hemen çekelim fotoyu 1 dk
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  9. #9

    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    nazilli09
    Motosikleti
    new apache rtr black
    abi çok güzel bir fikir umarım tamda istediğim oldu diyeceğiniz bir makina çıkar ortaya bizde alkışlarız
    sağlığa en zararlı şeyse yaşamak
    ApAcHe istemdışı teker yapan tek motor:queen:
    bws aşkı bitmerz 16000 km mazii unutulmaz nazilli 09

  10. #10
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    helal olsun depoyu iyi yapmışsınız
    trial'in üstüne ne motoru atacaksınız?
    MoToCroSS RuLeZZ

  11. #11
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..














    Bunlar bizdekinin resimleri..

    Şuda bikepicsten

    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  12. #12

    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    OSMANİYE/KADİRKİ
    Motosikleti
    DT 125
    Tirials honda resimleri için teşekkürler
    fakat düşündügümden agır bi makina tabi eskimodel olmasından kaynaklnıyor

    Yapmayı düşündügümüz motor için 2 zamanlı 125cc bi spesiyal motoru düşünüyoruz. henuz motor bulamadık ama bulcaz.

  13. #13
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Japon zamanında öyle yapmış
    motorun heryeri orjinal biz oynama yapmak istemedik.
    İsterseniz iki zamanlı motor bulurum size
    Hatta şuan elimde yamaha rx115 motoru var ilgilenirseniz
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  14. #14

    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    OSMANİYE/KADİRKİ
    Motosikleti
    DT 125
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japon zamanında öyle yapmış
    motorun heryeri orjinal biz oynama yapmak istemedik.
    İsterseniz iki zamanlı motor bulurum size
    Hatta şuan elimde yamaha rx115 motoru var ilgilenirseniz
    neden olmasın elinizdeki motor hakkında gerekli bilgileri vasa resmimleri ve ücretini mail olarak yollarsanız düşünebilirim hatta elinizde gross şasesi varsa
    onlarda olabilir. biçok malzeme lazım?

  15. #15
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Yamahanın statörü ve manyetosu yok suan diğer bütün parçaları mevcut
    Kros şasesi içinde araştırma yapmam gerekir.
    siz düşünün taşının birazda araştırma yapın bulamazsanız yardımcı olmaya çalışırım yine
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  16. #16
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Kolay gelsin.. gayet güzel olmuş depo .. bende yeri geldikçe eurosportta bu trialslerin yarışlarını seyrederim .. Yanılmıyosam bu işin sofuoğlusu Adam RAGA isimli bir pilot .. kullandıkları motorların markalarıda gas gas .. yalnız bir yere daha dikkatinizi çekmek istiyorum bu yarışlarda ayağı yere basmak puan kaybettirdiği için genelde motoru alttan koruyan saçı yere değdirip oradan denge kuruyolar .. yani depodan hemen sonra daha kalın ve dayanıklı bir saçla motorun altına ciddi bir koruma yapmak lazım .. zaten ilk resimdeded dikkat ederseniz dediğim yeri görürsünüz .. tekrar kolay gelsin
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Resimdeki mekanda tamirciden çok ar-ge havası var, sanırım eski telsiz amatörüyüz.

    Elektronikçi olunca da depoyu lehimle yapmak çok doğaldır heralde ama o lehimlerin motosiklet için pek doğal olduğunu düşünmüyorum.

    Ufak bir kazada (ki kullanım amacına bakınca bolca ufak kaza geçireceğiniz aşikar) depo parçalanabilir ve sızan yakıt ciddi tehlike doğurabilir.

    İçersine ayrı bir plastik depo ekliyecekseniz sorun yok tabi ama bu hali bana biraz sakat geldi.

    Elinize sağlık.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  18. #18

    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    OSMANİYE/KADİRKİ
    Motosikleti
    DT 125
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin.. gayet güzel olmuş depo .. bende yeri geldikçe eurosportta bu trialslerin yarışlarını seyrederim .. Yanılmıyosam bu işin sofuoğlusu Adam RAGA isimli bir pilot .. kullandıkları motorların markalarıda gas gas .. yalnız bir yere daha dikkatinizi çekmek istiyorum bu yarışlarda ayağı yere basmak puan kaybettirdiği için genelde motoru alttan koruyan saçı yere değdirip oradan denge kuruyolar .. yani depodan hemen sonra daha kalın ve dayanıklı bir saçla motorun altına ciddi bir koruma yapmak lazım .. zaten ilk resimdeded dikkat ederseniz dediğim yeri görürsünüz .. tekrar kolay gelsin
    teşekkürler evet dikkat ettigimiz buna benzer biçok nokta var motorun alt kısmı, ayaklıgın geride olması, arka çamurlugun dayanıklılıgı gibi biçok önemli nokta var

    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resimdeki mekanda tamirciden çok ar-ge havası var, sanırım eski telsiz amatörüyüz.

    Elektronikçi olunca da depoyu lehimle yapmak çok doğaldır heralde ama o lehimlerin motosiklet için pek doğal olduğunu düşünmüyorum.

    Ufak bir kazada (ki kullanım amacına bakınca bolca ufak kaza geçireceğiniz aşikar) depo parçalanabilir ve sızan yakıt ciddi tehlike doğurabilir.

    İçersine ayrı bir plastik depo ekliyecekseniz sorun yok tabi ama bu hali bana biraz sakat geldi.

    Elinize sağlık.
    Evet tesbit dogru, genelde arge çalışmaları yapıyorum,telsiz amatörü konusune gelince hala telsiz amatörüyüm.
    gelelim depo konusuna resimlerdeki açıklamalarda mevcut, sac ve lehim sadece depoya kalıp olsun diye.
    Deponun asıl dayanıklılıgını saglayan üzerine kaplamış oldugumuz fiber malzemedir. yeterince dayanıklıdır.

  19. #19
    Osmaniye İl Temsilcisi
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    OSMANİYE
    Motosikleti
    YAMAHA WR 426 F - SUZUKI GN 125
    İlyas abi kolay gelsin, sanırım topic sayesinde ihtiyacımız olan bazı parçaları temin edebilcez. Arkadaşların gönderdiği Trial motorlara baktım, bende daha hafif birşeyler bekliyordum açıkcası, tahmin ediyorum bizimkisi de tam olarak öyle birşeyler olacak, bide dikkatimi çeken o fotoğraftaki motorların her ikisi de dört zamanlı sanırım.
    YuSuF - YuZuF - YZF:wiinkk:

  20. #20

    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    OSMANİYE/KADİRKİ
    Motosikleti
    DT 125
    yusuf kardeşim evet malzeme konusunla arkadaşlarımızın yardımlarını bekliyoruz
    tabiki ücreti mukabilinde motor, şase, ön ve arka maşa
    resimdeki motor evet 4 zamanlı motor yapmak istedigim motor böyle deyil üst başlıktaki gibi bir motor.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler