Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sorun Nerde YARDIM...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arkadaşlar daha öncedende açmıştım bu konudan,
    benım motorun kendi kafasına göre stop ettikten sonra 15 dk beklemeden çalışmıyordu,

    bende bu gün dükkana soktum,
    fakat artık hiç çalışmıyor,

    buji ateşliyor,
    karbüratör ve depo temiz,
    karbüratörden benzinde motora giriş yapıyor,

    hava filtremde temiz ve hava emişi normal,

    Sorun nerde olabilir...

    startörde veya konjektörde???

    USTALAR YARDIM EDERSENİZ SEVİNİRİM,
    El Elden Üstündür,

    ben anlayamadım,
    ve dükkandan çalıştırmadan çıkartma ihtimalimde yok denecek kadar az:S
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Serka'ım bu anlattıların tamam ise benim kanımca konjektör akımı kesiyordur..

    Yani konjetrörün görevi şarj dinamosunda üretilen aşırı gerilimi aküye girişde sabitlemektir..

    Statör sargılarında eğer kopan bakır tel varsa veya çıkış kablolarında kırılma yapan yerler varsa o zaman statörde olabiliir..Ki o zaman zaten çalışmaz motor..

    Demek ki buna göre statör değilde konjektör olma ihtimali daha yüksek..
    Tabi bunlar senin anlatımına göre varsayımlarım..
    Hele bir Emrah gelsin forma..@ExTraMa Emrah..Bakalım o diyecek..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 City
    Ateşleme olduğu halde motor çalışmıyor ise.

    Hava yakıt karışımın doğru oranda olmayabilir
    Ateşleme avansında sorun olabilir.
    emme ve egzoz zamanlamasında sorun olabilir.

    bu olasılıkları kontrol et çalıacaktır..

  4. #4

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 City
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serka'ım bu anlattıların tamam ise benim kanımca konjektör akımı kesiyordur..

    Yani konjetrörün görevi şarj dinamosunda üretilen aşırı gerilimi aküye girişde sabitlemektir..

    Statör sargılarında eğer kopan bakır tel varsa veya çıkış kablolarında kırılma yapan yerler varsa o zaman statörde olabiliir..Ki o zaman zaten çalışmaz motor..

    Demek ki buna göre statör değilde konjektör olma ihtimali daha yüksek..
    Tabi bunlar senin anlatımına göre varsayımlarım..
    Hele bir Emrah gelsin forma..@ExTraMa Emrah..Bakalım o diyecek..

    Arkadaşım sana katılamıyorum.
    Şarj sisteminde promlem olsa bile akü bitene kadar motor çalışıro zaman dururdu.

    Ama ateşleme var motor çalışmıyor..

    Motor çalıştırmak için yakıt,hava,zamanlama ve kıvılcım gerekli..
    Hangisinde sorun var ona bakmak gerek.

  5. #5
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serka'ım bu anlattıların tamam ise benim kanımca konjektör akımı kesiyordur..

    Yani konjetrörün görevi şarj dinamosunda üretilen aşırı gerilimi aküye girişde sabitlemektir..

    Statör sargılarında eğer kopan bakır tel varsa veya çıkış kablolarında kırılma yapan yerler varsa o zaman statörde olabiliir..Ki o zaman zaten çalışmaz motor..

    Demek ki buna göre statör değilde konjektör olma ihtimali daha yüksek..
    Tabi bunlar senin anlatımına göre varsayımlarım..
    Hele bir Emrah gelsin forma..@ExTraMa Emrah..Bakalım o diyecek..
    Yok abi konjektör bozuk olsa dahi motor çalışır.
    Sistem aynı bildiğimiz mobilet sistemidir bunlarda fakat akü eklemişlerdir.
    Yani akü ile ateşlemenin alakası yok.

    Serkan senın sorununa gelınce arkadaşım
    Karbüratörü iyice temizlemeni öneririm
    Aynı sorun benım yamahada vardı bakmadıgım yer kalmadı benzın gelıyo ateşleme var v.s. fakat benzın geldıgı halde karbüratör çanağına benzin dolmadığı için dolana kadar beklemek gerekiyodu
    Yani sen birkere daha kontrol et karbüratörü şamandıra takılıyo olabilir.
    Dolayısı ile senınde karbüratöre benzin dolana kadar marş yapman gerekiyodur
    Ama tabiki sorun budur diyemeyiz aslında çok basit bişey gibi görünsede böyle arızaları bulmak insana kafayı yedirtir
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  6. #6
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Ulem ben konjektör bozuksa motor çalışmaz demedim..
    Statör bozuksa motor çalışmaz dedim....
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  7. #7
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulem ben konjektör bozuksa motor çalışmaz demedim..
    Statör bozuksa motor çalışmaz dedim....
    Ya abi ne yapayım bu aralar anlamada zorluk çekiyorum
    Kafam allak bullak hala
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  8. #8

    Üyelik
    06 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-03

    katılıyorum konjektör

    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serka'ım bu anlattıların tamam ise benim kanımca konjektör akımı kesiyordur..

    Yani konjetrörün görevi şarj dinamosunda üretilen aşırı gerilimi aküye girişde sabitlemektir..

    Statör sargılarında eğer kopan bakır tel varsa veya çıkış kablolarında kırılma yapan yerler varsa o zaman statörde olabiliir..Ki o zaman zaten çalışmaz motor..

    Demek ki buna göre statör değilde konjektör olma ihtimali daha yüksek..
    Tabi bunlar senin anlatımına göre varsayımlarım..
    Hele bir Emrah gelsin forma..@ExTraMa Emrah..Bakalım o diyecek..
    bencede Murat HAklı

    arkadaşlar 5-8 amper ışıldak aküsü kadar aküden yüksek voltaj biraz zor elde edersiniz ancak konjektör bunu sabit olarak sağlar bu nedenle 15 dk çalışıp dururken akün daha sağlammış şimdi voltajı iyice düşmüş gerilim yetmiyor bujideki her kıvılcım sürekli değildir yani bujiyi yerine taktığınızda ilk ateşlemeyi yapar ancak sonrasında motoru çalıştırmak için marştan gelen hareketle bile şarj dinamosundan voltaj gelir
    varsayımlar tabi bunlar
    ayrıca
    kondansatörde sorun olabilir

  9. #9
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı Tbilge adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bencede Murat HAklı

    arkadaşlar 5-8 amper ışıldak aküsü kadar aküden yüksek voltaj biraz zor elde edersiniz ancak konjektör bunu sabit olarak sağlar bu nedenle 15 dk çalışıp dururken akün daha sağlammış şimdi voltajı iyice düşmüş gerilim yetmiyor bujideki her kıvılcım sürekli değildir yani bujiyi yerine taktığınızda ilk ateşlemeyi yapar ancak sonrasında motoru çalıştırmak için marştan gelen hareketle bile şarj dinamosundan voltaj gelir
    varsayımlar tabi bunlar
    ayrıca
    kondansatörde sorun olabilir
    Hayır burada yanlışsınız..
    Sistem düşündüğünüz gibi değil.
    Konjektörü veya aküyü sökseniz dahi motor marş kolu ile çalışır.
    Dediğim gibi sistem pejoların veya mobyletlerin sistemlerle aynıdır.
    Pejolardaki ışık bobini bu motorlarda akü şarj bobini olur sadece adı değişik yani..
    Ateşleme içinse alt sargılarda ayrı bir bobin ve okuyucu vardır
    Yani tamamı ile konjektör ve aküden bağımsız motor hareketi ile çalışırlar

    Şu resimdekisi bunların statörleridir..

    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  10. #10

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 City
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır burada yanlışsınız..
    Sistem düşündüğünüz gibi değil.
    Konjektörü veya aküyü sökseniz dahi motor marş kolu ile çalışır.
    Dediğim gibi sistem pejoların veya mobyletlerin sistemlerle aynıdır.
    Pejolardaki ışık bobini bu motorlarda akü şarj bobini olur sadece adı değişik yani..
    Ateşleme içinse alt sargılarda ayrı bir bobin ve okuyucu vardır
    Yani tamamı ile konjektör ve aküden bağımsız motor hareketi ile çalışırlar

    Şu resimdekisi bunların statörleridir..


    Sana kaılıyorum arkadaşım.
    Aküde enerji olduğu süree ateşleme sistemi çalışmaya hazırdır.

    Ancak PickUp bobinler bazen sıcaktan etkilene biliyor. Bakmakta fayda var.
    Avometre ile 1 dk kada teşhis koyabilir.
    Ama arkadaş demiş ki ateşleme var o zaman bu ihtimalde ortadan kalkıyor.

    Yakıt yada zamanlama...

  11. #11
    bellikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    mondial ft 110
    merhaba, benim bisan lifan 100'de böyle kafasına göre takılıyor. geçen ay asarcıkdan geliyorum. yolda stop etti. bir müddet elimde götürdüm çalıştı. sonra yine stop etti. bujiyi değiştirdim yine çalıştı. bir km sonra yine stop etti. vurdura vurdura zar zor 25 kmlik yolu. 2 saatte zor geldim. samsuna geldim. yorgun argın tabii bir şeye bakmadım. ertesi gün söktüm hava filtresini, hava filtresi girişi su. dedim herhalde hava filtresinden su alıyor. hava filtresini komple söktüm. içinde bir şey yok.
    yani karbüratörde biriken su sıçramış. karbüratörü söktüm temizledim. problemsiz çalıştı. bu işten anlayan arkadaşlar diyor ki. benzinde su olabilirmiş, ve diğer motorlu araçlar genelde 4 silindir ve yukarısı olduğu için, silindirin birisine bile su gelse, diğer silindirler çalıştığı için motor stop etmez, ve çalışan motorun sıcaklığından su buhar olup ekzostdan dışarı atılırmış, ne yani biz de yolda kalmamak için en az iki silindirli motor mu kullanalım.
    önceki akşam yine eve dönerken motor stop etti. jikleyi açıyorum çalışıyor. bir müddet gidiyor stop ediyor. garip bir durum. ama benim mondial ft110 la hiç böyle bir problem yaşamadım.
    kısacası benim kafam karıştı, anlayan varsa beri gelsin, bir zahmet bize de anlatsın...

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dün dükkanda bıraktığımda ateşlemesi vardı,
    bu gun yıne gıttım deneyeyım bakalım calısacakmı dıye,
    tekrar çalışmadı ''arkadaş ateşleme varmı'' diye sordu bende var dedim,

    bujiyi çıkart bakalım dedi,
    tekrar çıkarttım ama bu seferde ateşlemede yoktu:S,

    yarım bakacağım bakalım,
    burada 1 arkadaş vardı,
    racer var ondada onu bulursam ondaki parçalar ile deneyeceğim,

    eğer olmaz ise startörde sorun oldugu bellı olacak,,,


    herkese yardımları için teşekkürler...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  13. #13
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Statörden önce yan ayak müşürü var ise ona ve run off düğmesine bak
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  14. #14
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    anlattığına göre , şamandıra daki benzinle kullanıyosun içerde kalan benzin bitince motor duruyor..
    motorda komresyon eksikliği yoksa, karbüratör diyaframı na bak, yırtık yada çatlak olabilir.. sökmülken şamandırayıda kontrol et..
    yada en basit yolla, bujiyi sök, üstten biraz benzin ver içine, bujiyi geri takıp ayak marşı ile çalıştırmayı dene.. eğer ki çıtırdan çalışma eğilimi gösterirse anlicazki sorunun karbüratör..
    GKN MOTORS

  15. #15
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    usta sorun karbüratör değil buna eminim,
    sorun STARTÖR veya KONJEKTÖR'de,

    ama karbüratör değil kesinlikle...

    yardımın için teşekkürler...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  16. #16
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    usta sorun karbüratör değil buna eminim,
    sorun STARTÖR veya KONJEKTÖR'de,

    ama karbüratör değil kesinlikle...

    yardımın için teşekkürler...
    startör ü iptal edebilirsin..
    konjektör de motorunun çalışmasında bi rol oynamaz, eğer ki konjektör ağrızalıysa sadece akün şarj etmez..
    GKN MOTORS

  17. #17
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Dilimde tüy bitti konjektörün ve akünün motorun çalışması ile ilgisi olmadığını anlatmakla..
    Ama hala arkadaşlarımız tamircilere değilde kulaktan dolma bilgilerle tecrübe edinmiş insanları dinlemeyi tercih ediyorlar
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  18. #18
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    motorümun ilk zamanlarda derdi,
    bır yere gıttıgım zaman ilk fırsatta marş almamasıydı,
    15 dk bekledıkten sonra calısıyordu,

    c.tesi dukkana soktum,
    çıkartacaktım kii çalışmadı,
    30 dk bekledım yıne calışmadı
    tekrar söktüm karbüratörü,
    temizledim yıne çalışmadı,

    soktüm bujiyi sildim,
    zımpara ile temizledim (alalı 8 gün oldu bujiyi)

    denedim buji ateşliyordu,
    buji çıkışındada benzın kokusu fena sekılde vardı,
    benzın gelıyor yani,
    bujiyi pipoya takıp ateşlemesinede baktım,
    ateşlemede vardı,

    ama bu gün (pazar) baktığımda yoktu ateşleme,,,

    herşey gayet açıktır sanırım,

    yarım tekrardan bi bakım yapacağım,
    ve sonrasındada arızalı olabılecek yerlerı başka motordan deneyerek araştıracağım,
    __________________________________________________ __________________
    startörü bundan 12000 km önce aküm şark etmiyor diye söküp değiştirmiştik,
    ( 5 sefer akü değişti serviste sonrada arızanın onda olduguna karar verıldı...)

    başka değişeni hiç olmadı elektronık aksamlarım büyük kısımlarında,
    (ampuller,sigorta, bunlar hariç yani)
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    bende konjectörsüz motor çalışmaz gibi bir kulaktan dolma bir bilgiye sahiptim ki . bir motorcu abimiz gösterene kadar .

    arkadasım motorunda ayak marsı var . aküyü sok kutup baslarının kabloloarını ayır şase yapmasın ayak marsına bas eğer çalışırsa sorunsuz da giderse statör e veda etmişsin demek oluyor.

    kabloları ayırmışken statörden gelen akıma . akım ölçer ( adını bilmiyorum ) onu bağla 30 -40 düzeylerine çıkması gerekir az gaz verince . hele bu sayılara ulaşmıyorsa kesinlikle statör ama ulaşıyorsa .ya konjektör yada akü bunlardada bir şey yoksa arkadaşım son olarak karbüratör kalıyor.

    allah kolaylık versin yanlışım varsa bilen arkadaşlar alıntı yaparak düzeltsin lütfen
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  20. #20

    Üyelik
    05 Ekim 2008
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Piaggio Sfera 50
    arkadasim herseye okey diyorsun belkide benzin gelmiyor motora olamazmi
    manifolt tan iceri yanici madde sik bakim tiner yada benzin fren temizleyicisi gibi ??
    Yollar Piaggonun Bastir Kocum ..:P


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler