Mineral yağ herşeyin sonu mu?
Reklamlar
-
Arkadaşlar bugün motorumun yağını değiştirttim. Bana Shell in bir yağını tavsiye ettiler. Yağı değiştirttim ama eve gelip biraz internette araştırınca mineral yağ kullanmayın diyor herkes, sentetik ya da yarı sentetik tavsiye ediliyor. Ama şöyle bir durum var yağın özelliklerini okuyunca gayet bana uygun gözüküyor üstelik bu yağ özellikle 4 zamanlı motosiklet ler için özellikle üretiliyor. Ben de şimdi ikilem de kaldım, mineral yağ kullanarak çok büyük bir yanlış mı yaptım yoksa panik yapacak bir şey yok yola devam mı?
Yağın özellikleri ve linki aşağıda;
Shell Advance SX 4
MİNERAL BAZLI
Motosikletlerini her gün kullanan, modern, touring, mevsimlik veya klasik motorları için çok iyi motor koruması, güvenilirlik ve temizlik arayanlar için.
15W-50 – Mineral bazlı 4 zamanlı motosiklet yağı
Shell Advance SX4 yüksek viskozite endeksine sahip mineral bazyağlardan üretilmiş olan kaliteli bir motosiklet ve dişli yağıdır. Sadece 4 zamanlı motorlar için geliştirilmiş olup, motosikletinizin hem motoruna hem de dişli ve vites kutusuna üstün koruma, temizlik ve güvenilirlik sağlar. Motorunuzu daha uzun süre daha temiz tutar.
Motosikletlerini her gün kullanan modern, touring, mevsimlik veya klasik motor sürücüleri için uygundur.
Tortularla savaşarak, motorun rahat çalışmasını sağlamak üzere özel olarak geliştirilmiştir. Motoru ve vites kutusunu temiz tutar, metal metale sürtünmelere karşı olağanüstü güçte bir film tabakası oluşturur.
Motorunuzu soğutur ve daha uzun süre temiz tutar, motorunuzun ömrüne ömür katar.
15W50 viskozitesiyle Türkiye’nin her bölgesindeki iklim koşullarında en soğuk kış şartlarından en sıcak yaz koşullarına kadar rahatlıkla kullanılır.
API – SL uluslar arası standarlarının gereksinimlerini aşar; tüm motosiklet üreticilerinin onaylarına sahiptir ve JASO MA gereksinimlerini karşılar.
Link:
http://www.shell.com/home/content/tr..._02110211.html
Yok mu bu konuda fikri olan?
Africa Twin
lntoftheotherworld.blogspot.com
Reklamlar
-
Sentetik yağı 5000 km kullanacağına bunu 2500 km kullanırsın ama performans farkı olur koruma açısından.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
sıkma canını arkadaşım bende super tenerede hep mineral kulanıyorum ve gayet memnunum bizim endurolar eski ve sağalam sistem oldukları için sorun yok enduro zaten fazla devir yapmıyo hele senin afrika heralde 7 bin devri geçmiyosundur oysam ben tenereyle çoğu zaman hep kırmızı bölgede yani 10 bin devir sınırlarında kulanırım ve sorun yok sadece sentetiklere göre daha erken deiştirisin.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
"Mineral bazlı yağlar, sentetik eklemelerin olmadığı ucuz, çabuk bozulan ve düşük performans üreten, çalışma harareti düşük araçlar için kullanılmaktadır.
Yari sentetik yağlar,biraz daha elden geçmiş,sentetik katıklar eklenmiş,daha uzun ömürlü,daha koruyucu kabul edilebilecek yağlardır.Motor ısısı ve devrinden mineral yağlar kadar etkilenmez." diye bilgiler var. Ancak bu mineral yağ motoruna zarar verecek gibi bir sonuç doğurmaz. Zira yarı-sentetik, sentetik yağlardan önce zaten sanırım mineral yağ kullanılıyordu tüm araçlarda. Gene de motorunun kullanma klavuzunda bu konu ile ilgili bilgi olması lazım. Bir araştır istersen.
-
evet bildiğim kadarıyla Levsy kardeşimin dediği doğru
sadece kullanım süresi daha az sentetiklere göre
-
Kitapçığında sentetik,mineral ayrımı yapmamış. Bu arada kitapçığında yağ değişim periyodu 12.000 km(8000 mil) olarak yazıyor. Benim motorum 2003 model ve Amerikadan gelme orda farklı yağ mı kullanıyorlarda kitapçıkta yağ ve yağ filtresi değişim periyodu bu şekilde. Servis bana 5000 km de bir değiştirmelisin diyor. Sadece servis değil herkes böyle diyor, ama kitapçığında bu şekilde yazması kafamı karıştırıyor...
Burda da bakımla ilgili bilgi vermeye çalıştım.
http://lntoftheotherworld.blogspot.com/
Africa Twin
lntoftheotherworld.blogspot.com
-
naproksen adlı üyeden alıntı
Kitapçığında sentetik,mineral ayrımı yapmamış. Bu arada kitapçığında yağ değişim periyodu 12.000 km(8000 mil) olarak yazıyor.
Sen o yağı kullanmaya devam et, sadece biraz erken değiştir için rahat olsun diye o kadar
-
asıl önemli olan senin motorun 15/50 yağ kullanımına uygunmu?
bi ikincisi motorun yağdan beklediği performans seviyesi API – SL mi?
önce doğru sınıf ve viskozitedeği yağı kullanalım
-
GKN adlı üyeden alıntı
asıl önemli olan senin motorun 15/50 yağ kullanımına uygunmu?
bi ikincisi motorun yağdan beklediği performans seviyesi API – SL mi?
önce doğru sınıf ve viskozitedeği yağı kullanalım
Biraz daha açabilirmisin? sen hangi yağı önerirsin ve niye önerirsin
Africa Twin
lntoftheotherworld.blogspot.com
-
-
GKN adlı üyeden alıntı
motorunun kullanma klavuzunda kullanman gereken yağın viskozitesi ve performans seviyesi yazar
10/40 , 20/50 gibi.. adlandırılmakla beraber, performan seviyeleride
jaso fb, api sf, api sc gibi kodlarla adlandırılır..
senin motorunda kullanman gereken yağ muhtemelen 10/40 dır.. şimdi sen buna daha kalın bir yağ koyduğun zaman performans düşer, motor sıkışır çok yakar..
ii gördüğümüz yada duyduğumuz yağı deil üreticiinin önerdiği yağı kullanmalıyız
bize burda düşen sadece markasını bildiğimiz, kendini ispatlamış markaları kullanmak..
Kitapçığında şu yağı kullanın diye bir öneri yok. Daha öncede yazdığım gibi benim motorum Amerika için üretilmiş o yüzden olabilir.Yağlardan iklim koşullarına size uygun olanı kullanabilirsiniz diyor. Madem kitapçıkta yazan herşey kesinse ben yağı 12000 km de bir mi değiştirecem? 15w-50 çok da uygunsuz değil bence herkes 10-40 diyor ama neden diyor açıklama yok???
Africa Twin
lntoftheotherworld.blogspot.com
-
Bir sorun çıkarmaz sadece 10000 de değiştirirsen daha sağlıklı olur.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
istediğin yağı kullanabilirsin, mantık seni ikna etmek deil burda doğru bilgiyi vererek yardımcı olmaya çalışmak..
madem teknik bilgi istiyosun;
motorların canı kanı dır yağ.. eksilmesi bozulması ve uygunsuz durumda olması halinde çözümlenmeyecek sorunlara yol açabilir.. motoru öldürür, yatakları çizer sarar vs..
motor toplanırken birçok parça birbirine tork anahtarı ile birleştirilir
bu esnadda bu mekanik parçaların arasında milimetrenin binde üçleri beşleri kadar boşluklar bırakılır, çalışmayı sağlaması ve boşluk yaomaması için..
motorun içindeki her türlü metaryel farklı hamaddelerden üretilmekte..
demir çelik aliminyım ve karışımlar..
hepsi için ayrı yağ koyamıyacağın için tek bir yağ ile hepsini yağlamalısın...
şimdi yağın numarası yani viskozitesi havanın sıcaklık durumuna göre incelme ve kalınlaşma seviyesini gösterir..
burdan ne nalıyoruz sen olması gerekenden kalın bir yağ koyarsan bu yağ ısındığında yeterinde incelemeyip biraz çnce bahsettiğim binde 3 lük boşlılların aralarına yeterli yağlama yapamaz ve motorun ömrünü iice kısaltır..
yağın ince olması da aşırı kaygablık ve yağlanması gereekn yerlerde dolgu eksikliğine yol açar..
şimdi burdaki parçaları birleştrince üreticinin ön gördüğü viskozitenin farkını bozmamak gerektiğini anlıyoruz..
motoruna koyduğun yağın marka ve modeline göre dahi çalıima sesi, rolanti ısısı vs.. deişmektedir.. tecrübeyle sabittir..
sen önerileni kullan hiçbir zaman başın ağırmaz..
-
mineral yağın bir zararı olmaz. sık değişir diğerine göre. ben mineral, yarı ve tam sentetik kullandım büyük bir fark görmedim.
tam sentetik olarak castrol 10-50 racing onu kullanıyorum 700 km falan oldu yağ biraz kararmış ve su gibi uzama azalmış bidaha almicam castrol.
benim usta castrol eskiden iyiydi dedi. komşumun fiat servisi var kendine ait, castrol yağmı diyor SHELL iyisi dedi ve selena mı öyle bişey var italyan oda iyiymiş. adam YBR sine araba yağı koyuyor 2004 ten beri olaya bak ve motoruna anahtar değmedi dedi.
shell 10-40 yarı sentetik kullandım gayet iyiydi. castrol tam sentetik 17 lira shell yarı sentetikde 17 lira anormal değilmi???
-
Bilgiler için teşekkür ederim GKN (motor 45000 km de)( bakımla ilgili ayrıntılı bilgi için bknz : http://lntoftheotherworld.blogspot.com/ ), daha öncede söylediğim gibi adam kullanma kılavuzuna niye 12000 km diye yazmış onu merak ediyorum kafamı karıştıran bu (bu konuyu çözücem gerekirse japonyaya mail atıcam )
Burdan şu sonuca vardım mineral yağ kullanmam herşeyin sonu değil ama bundan sonra yarı sentetik ve sentetik yağ kullanıcam. Kış döneminde çok fazla kullanmam zaten, gelecek sezona girmeden illa ki yağı değiştirecem o zaman değiştirmem uygun olacak sanırım...
Africa Twin
lntoftheotherworld.blogspot.com
-
Kullandığın yağ bir çok 4 zamanlı motorun ihtiyaçlarını karşılayacak özelliklere sahip, endişe etmene gerek yok. Mineral yağlar motosiklette güvenle kullanılabilir. Hatta sentetik olanlardan daha güvenle kullanılabilir. Bunun sebebi sentetik yağlardaki kayganlaştırıcı katkıların motosikletlerde debriyajın kaçırmasına sebep olmasıdır. Bu nedenle sentetik yağ kullanacaksanız jaso ma ve jaso ma2 standartlarında olmasına dikkat etmelisiniz.
-
Her 8.000 km de değiştir bence o yağı sonra başına dert alma
-
GhostRider-L adlı üyeden alıntı
Her 8.000 km de değiştir bence o yağı sonra başına dert alma
Ciddi olarakmı söylüyorsun, sonda gülme yapmışsın emin olamadım en son 5000 de bir diye karara bağlamıştım ama bildiğin birşey varsa 8000 olarak değiştirebilirim bu kararı mı
Africa Twin
lntoftheotherworld.blogspot.com
-
Mineral Yağlar
Mineral yağlar yıllardır kullanılmakta olan klasik yağlardır. Yeraltındaki bildiğimiz petrolün distile edilmesinden sonra deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyici birtakım katkılar eklenmek suretiyle üretilirler. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.
Yağı değişimini 5.000 km-8.000 km arasında yapabilirsin için rahat olsun
-
Yağı gönül rahatlığıyla kullanabilirsin, sadece sentetik yağa göre ömrü daha kısadır. Sentetik yağın ömrünün yarısı kadar diyebiliriz.
Bizim motorlarda ortalama 2000-3000 km de bir yağ değişiyor...
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler