cbf150 motor devri hesabi
-
merhaba arkadaslar,
honda cbf 150 kullanicisiyim. cogunuzun bildigi gibi bu motorda devir gostergesi yok. araba kullanirken hiz gostergesinden cok devir gostergesine bakarim. motosiklet kullanirken de o anki motor devrini bilmek istedigim icin hizdan motor devrini hesaplayan basit bir formul cikardim.
asagidaki hesaplamalar cbf150'ye ozel yapildi ancak ayni yontemle devir gostergesi olmayan diger motorlarin da motor devirleri hesaplanabilir.
bu hesabi yapmak icin, cbf150'nin aktarma organlari ile ilgili birkac bilgiye ihtiyacimiz var. ihtiyac duydugumuz her sey kullanma klavuzunun 114. sayfasinda:
ilk indirgenme orani: 3.35
son indirgenme orani: 2.80
vites oranlari: 1. vites icin 3.076, 2. vites icin, 1.789,....
motor devri aktarma organlari araciligi ile arka tekere aktariliyor. arka tekerlegin
capini bilmemiz lazim: yaklasik 194 cm.
motor devri, toplam indirgenme orani kadar dusurulup arka tekere aktariliyor. toplam indirgenmeyi ilk indirgenme, son indirgenme ve o anki vites oraninin carpimindan hesapliyoruz.
motor devrini yukarida acikladigim toplam indirgenmeye bolunce arka tekerin dakikadaki donus sayisini buluyoruz. bu sayiyi tekerin cevresi ve 60'la carpinda o anki hizimizi metre/saat cinsinden buluyoruz.
bize lazim olan motor devri oldugu icin yukaridaki islemi tersinden yapmak gerekiyor.
indirgenme oranlarini formulde yerine koyunca cikan sonuc:
devir=(hiz)x(vites-orani)x(0.0806)
burada:
hiz: metre/saat olarak gittiginiz hiz.
vites-orani: o anki vitesinizin orani
isleri biraz daha basitlestirip her vites icin devir formulunu cikartirsak
1. vites icin devir=(hiz)/4
2. vites icin devir=(hiz)/7
3. vites icin devir=(hiz)/10
4. vites icin devir=(hiz)/11
5. vites icin devir=(hiz)/13
yukaridaki sayilarda hesaplama kolayligi icin cok az yuvarlama yaptim.
ornek vermek gerekirse:
diyelim birinci viteste 20 km/h hizla gidiyorsunuz. motor devri 20000/4=5000.
ucuncu vitese 60 km/h hizla giderken motor devriniz 60000/10=6000.
ikinci viteste 50 km/h hizla giderken motor devriniz yaklasik 7000.
internet'te biraz arastirinca cbf150'deki motorun en yuksek tork degerini
5500 devirde verdigini buldum. yukaridaki hesaplar ile motordan ihtiyaciniz
olan gucu almaniz daha kolay olacaktir.
yukaridaki formul, devir gostergesi olmayan diger motorlarda da kullanilabilir.
herkese keyifli surusler.....
Reklamlar
-
130kg için o motor (engine) bence çok komik ve yetersiz
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
Bir araba ve ya motorda devir sayacının olmaması en uyuz olduğum sey. insan her zaman gözü sayaca kilitlenmiş durumda kullanmasada, istedigi anda hangi devirde olduğunu görebilmeli....
-
neden koymazlarki.. biz medyum değilizki şuan 3200 de diyelim sırf bu yüzden bu motor alırken ybr 125 e dönebilirim..
-
aslında devir saati monte edile bilinir gidonu yeterince musait olan bu motora otomobillerde kullanılan tavuk yumurtası kadar küçük devir saati koyabiliriz mesela!
ben acıkcası koymayı düşünüyorum
bobinden alınan elektriği aküye çevireceğim olmayan far açma kapama düğmesini monte edicem devir saati takıcam hatta neon bağlarsam aküye değil bobine bağlarım..
-
Devir saati motosiklette çok gerekli değil çünkü otomobillerdeki gibi ses yalıtımı olmadığı için hemen herkes sesinden devrin yükseldiğini anlayabilir. Deneyimli sürücüler için sorun teşkil etmez. Yarış motorlarında yarış esnasında redline da vites değiştirildiği için hem devir saati hemde ikaz lambası oluyor. Scooter tipi motosikletlerde olmasının hiçbir yararı yok. Yinede arzu edenler için hem dijital hem de elektronik kontrollü mekanik devir saatleri piyasada bulunmaktadır. Bunlar motosikletin ateşleme bobininden puls alarak çalışıyor. Tkarken motosikletin kaç zamanlı olduğunu ve silindir sayısını giriyorsunuz ondan sonra ateşleme sayısına göre devri otomatik hesaplayıp gösteriyor.
Hatta forumda bir arkadaşımız kendisi yapmıştı devrelerini ve nasıl yapıldığını anlatıyordu teknik bilgiler bölümünde arayıp bulabilirsiniz.
Hadi linkinide ben vereyim siz yorulmayın:
linki
-
Sizin devir saatiniz kulağınız olmak zorunda bu motorda motorun sesinden anlarsınız biraz dikkat meselesi
-
Hesapta bir hata var, 5. viteste 130 km/sa hız gördüm, motorun devir kesicisi 8000 civarında devreye giriyor, ama bu hesaba göre 130km/sa'de 10 bin devir lazım.
Kesicinin devreye girdiği yaklaşık hızlar:
1.vites-35 km/sa
2.vites-65 km/sa
3.vites-85 km/sa
4.vites-105 km/sa
5.vites-130 km/sa
Bu hızların 5-10km/sa altında vites değiştirince en iyi hızlanma elde ediliyor.
-
valla ben sese bakarim eskilerin tabiri ile oyle hesap mesap kafam almaz oyle yolda giderkene hem devir saatim yoksa bu ne isime yaricak yolda benim onu anlayamadim :S kagidi kalemi alcek artcim hesaplicak?hayatta yapmaz valla.... tesekkurler paylasim icin
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
-
deli_mavi adlı üyeden alıntı
valla ben sese bakarim eskilerin tabiri ile oyle hesap mesap kafam almaz oyle yolda giderkene
hem devir saatim yoksa bu ne isime yaricak yolda benim onu anlayamadim :S kagidi kalemi alcek artcim hesaplicak?hayatta yapmaz valla.... tesekkurler paylasim icin
doğru konuşmusunda biraz ağır olmadı ya hondacılara karşı
YAMAHA RXKING135 2002 ZEHIR YEŞİLİ MOTORUM ÇALINMIŞDIR ANTALYA MERKEZDE 07 YZ 291 PLAKALI GÖRENLER YARDIMCI OLURSA SEWINIRIM 0543 850 89 88
-
FAHRETTİN METİN adlı üyeden alıntı
doğru konuşmusunda biraz ağır olmadı ya hondacılara karşı
YOO ucu bize dokunmadı sahsen ben hiç devir saati aramıyom pasalr gibide km/h tavanına vuruyom ne alakaysa he devir saati ihdiyacmı ihtiyaç kulaklıgı takıp uzun yola giderkene lazım oluyo ondada hıza bakıp deyiştiriyon ...
sadece sür ...... www.eskisehirenduro.com
-
hıc gerek yok bunlara zaten motor sesınden anlaşılır vıtes degiştirmede
hızlı ıstıyorsan gıt bır cbf yada cbx 250 beynı al tak aynı ölcude arka dışlıyıdı degiştır sonra bırde oruklu zıncır tak arkata tekerı 100 90 90 yap devır saatınde hesaplamzsın ozmn
gerek yok sen yolda gıderken devır saatıne mı bakıcan vıtes degiştirmek ıcın
Ayrılık vakti geldıgınde sessizce cekilir giderım yüzümü önüme düşürüpte
-
Kardeş ne kadar kafa patlatmışın bu kadar hesap yapmışsın.Baştan bende senin gibiydim.Çok sevmiştim motorumu.Korumalıklar taktırdım masraf yaptım ama değmezmiş.300 km . uzaktaki yazlığa gidip geri döndüğümde ne kadar gereksiz bir motor olduğunu anladım.Rüzgara karşı 80 km. hızın üzerine çıkamadım.İşkenceye döndü yol.Uzun yol motoru desen değil.Şehir içi motoru desen git al bi tane yarı fiyatına 100'lük Kanuni.Hem daha az yakarsın hem rahat edersin hem vergi ödemezsin.CBF 150 tamamen amaçsız bir motor.
-
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
Kızdırır tabii Bu arkadaşa CBR1000RR versek "ne biçim motor bu, yol yetmiyor, hızlı gidince rüzgar oluyor, üstümüz başımız böcek ölüsü kaplanıyor, çok yakıyor, zaten servisin yerini kaybettim, keşke Kanuni Racer alsaymışım" der
-
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
Kızdırır tabii
Bu arkadaşa CBR1000RR versek "ne biçim motor bu, yol yetmiyor, hızlı gidince rüzgar oluyor, üstümüz başımız böcek ölüsü kaplanıyor, çok yakıyor, zaten servisin yerini kaybettim, keşke Kanuni Racer alsaymışım" der
Kutucuk sen hayatında 1000 rr gördün mü diye soracam ama sormaya gerek yok sen cbf 150 ile çuf çuf lamaya devam ediyosun.Görmüş olsan zaten CBF 150 ile ne işin var.Rüyada sevişmek diye bir deyim vardır bilir misin?Sizin CBF 150 ile yaptığınız da motorculukla rüyada sevişmek.Ben CBF 150 ile motorculuğu sevdim.Ama sadece ön sevişme yapabildim.Hiç bir zaman tatmin olamadım.Şimdi gerçek bir motor arıyorum.İsteyen kızsın isteyen CBF 150 siyle çuf çuf lamaya devam etsin
-
kingman30 takıl sen. Sana kendini ispatlama gayretine girmekle uğraşacak halim yok, daha ciddi işlerim var.
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
kingman30 takıl sen. Sana kendini ispatlama gayretine girmekle uğraşacak halim yok, daha ciddi işlerim var.
O ne demek be "Sana kendini ispatlama gayretine girmekle uğraşacak halim yok.."
Sözün bittiği yerdeyiz
Çok ağır konuştum galiba.Saçma cümleler kurmaya başladın.Ama gerçekler acıtır.Kusura bakma.Doğru söyleyen de dokuz köyden kovulur.Ama bende doğruları söylemekten hiç bir zaman geri durmam.
-
Devir saatini ne yapacaksınız anlamadım!
Olsa fena olmazdı ama elzem değil.
İstediğiniz kadar devirli kullanın,hiçbir zararı olmaz motora!Zaten kesici var ve zarar verecek kadar uzun süre red line yapamazsınız.
Kafanızı böyle gereksiz şeylere yormayın!!!
Yarışa mı çıkıyorsunuz!!!
Ben motorumdan çok memnunum ve de çok kullanışlı bence!
Keyfini çıkarın!
Herkes,yok lüzumsuzmuş ta,falan filan diyebilir,kendi düşünceleri!
Takmadan kullanırım ve de işimi en iyi şekilde görürüm.
Kazasız ve sağlıklı günler dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)