Eğer motorda topcase takılıysa da elleri bırakınca gidon yalpa yapmaya başlar ve buda normaldir. Dediğim gibi topcase varsa motorda sök öyle bir dene servise gitmeden önce. Eğer ondansa daha ağır gidon topuzları takarsan sorun çözülür.
Eğer motorda topcase takılıysa da elleri bırakınca gidon yalpa yapmaya başlar ve buda normaldir. Dediğim gibi topcase varsa motorda sök öyle bir dene servise gitmeden önce. Eğer ondansa daha ağır gidon topuzları takarsan sorun çözülür.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
eğerki maşalarında ve disklerinde bi hasar yoksa
motosiklet lastiği üzerine balans yapan bi yere git, dijital makinada balansına baksınlar, sorun yoksa amortisör keçelerinden yağ kaçırıp kaçırmadığını kontol ettir, yağ eksiği varsa titreme de yapar çekmede..
gidon da gevşeme olmuş olabilir. buda tireme ve salınım yapar..
gene aklıma gelen, lastik te balon oluşmuş yada tek taraflı aşınma oluşmuş olabilir, buda titremeye sebebiyet verir.
GKN MOTORS
Eger motorun kazasız oldugunu biliyosan, olabilecek en buyuk ihtimak balans bence. En yakın zamanda duzgun bi balancıya ugra.
Zaman zaman bu testi bende yaparim er6n ile milim kaydıgını hatırlamam motorun. tabi ruzgar yoksa.
HONDA 600f -2008- >> Kawasaki Er6 N -2007->> Derbi 125 Nude -2006-
Artik No Kawasaki Yes Honda =)
Motorda rot kolları,rot başları olmadığı için rot ayarı yoktur. ("rot balans" diyen arkadaşlarda bunu alışılan bir tabir olduğu için diyorlar muhtemelen)
Sadece balans ayarı vardır motorda.
Jant eğik falan olabilir hocam.
Janta çok az bir eğilme bile olsa bu kendini belli edebilir.(jant düzeltilir ve balans ayarı-küçük küçük ağırlıklarla-yapılır)
Jantta eğilme olmadan da balans bozulabilir.
İşin ehline muhakkak danışın
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Arkadaş,
Balans ayarı ve ya balans dengesizliği dediğimiz durumda tekerlekler kritik devirlerde döndüklerinde ki bu 85-100 Km/h ve 140-150 Km/h arasındaki hızlardır, gidonda sele de vibrasyon titreşim olur. Bu hız aralıkları dışında Balans Bozukluğu kendini hissettirmez. Rot ayarı dediğimiz ise, otomobillerde 4 tekerleğinde birbirine göre tüm açılarının kitap değerleri içerisinde simetrik olması için yapılan ayarlamadır. Bu ayarların Camber, Caster ve TOE olmak üzere 3 çeşidi bulunur. Tek tek açıklamaya gerek yok ama şunu belirtmeliyim ki arabalarda bu ayarların bozuk olması durumlarında sallama tabir ettiğimiz şey oluşmaz. Genelde araç bir tarafa doğru çeker (direksiyonu bıraktığında araç bir tarafa doğru gider ya da frenleme yaptığında aniden bir yöne adeta dalar), ayrıca tekerleklerde yan basmalarından kaynaklanan düzensiz aşınmalar görülür. Motosiklerde Rot Ayarı dediğimiz ayar teknik olarak farklıdır. Burada önemli olan 2 tekerleğinde aynı açılarda olması, birbirinin izini takip etmesidir. Genelde önden salıncak sistemli olmayan motorlarda sadece arka tekerlekte bu ayar yapılır. Bu ayarın çok bozuk olduğu motosikletleri yolda arkadan baktığınızda bir tarafa meyil etmiş şekilde görürsünüz. Motorun özellikle viraj dengesini ve frenleme yeteneğini ciddi oranda azaltır.
Senin tarif ettiğin gidon sallanması ise bana daha ziyade jantlarda oluşmuş bir yamukluk (veya benzer duruma sebep olabilecek kadar Balon Yapmış kötü durumdaki lastikler?), gidon yataklamasında oluşmuş bir boşluk gibi ihtimalleri çağrıştırıyor.
sorunu bulup çözüme kavuşturduğunda bizlerede haber verirsen ne iyi olur Geçmiş olsun.
Poturdak
Rot balans nedir ?
Lastiğin yön açısı anlamına gelen rot ayarıyla lastikteki merkezkaçı önlemek için ağırlığın her noktada eşit dağılımı amacıyla yapılan dengelemeye de, balans ayarı deniyor. Özellikle, kasislerden geçen, çukurlara düşen, kaldırımlara çıkan, bozuk satıhlarda yol almak zorunda kalan ve patinaj yaparak hareket ettirilen araçlarda, lastiklerin dişleri bozuluyor. Böylece bozulan lastiklerin getireceği dengesizliği ortadan kaldırmak ve aracın sağlıklı biçimde yol alabilmesini sağlamak için rot-balans ayarı yaptırmak gerekiyor.
@BHTYR_VFR
Motosiklet lastiklerinde otomobil lastikleri gibi kanallar olmadığından ve lastik dişleri bozulmayacağından ve rot başı denen parça olmadığından motosiklette "rot balans" ayarı yapılmaz. Motosikletin cantını sökerek yapılan ayara da "balans ayarlama" deniyor diye biliyorum.rot balans ayarı vardırrr
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Mehmet Arkadaşa aynı zamanda bir rot balans ustası olarak katılıyorum. Teknik olarak motosikletlerde ROT ayarı olmaz, çünki rot ve rotil gibi ön düzenleri yoktur. Ancak, tekerlek açılarının ayarlanması söz konusudur (Özellikle arka tekerlek...). Balans ayarı da motosikletlerde dinamik olarak yapılmayıp, tekerlek sökülerek balans makinesine bağlanarak yapılır. Balans kısaca: tekerleğin düzensiz aşınması sonucu (ki her tekerlekte vardır bu) lastiğin bir yerinin tam karşısındaki yere göre daha ağır olur. Bu da tekerlek özellikle kritik devirlerde dönerken titreşime neden olur. Tıpkı bir ipin ucuna taş bağlayıp çevirmemiz gibi. Bu durumda lastik-tekerlek balans makinesine bağlanarak döndürülür. Makine sensörleri tekerleğin neresinde ve ne kadarlık bir ağırlığın fazla olduğunu tespit ederek tam karşı kısmına bu ağırlık miktarı kadar özellikle kurşundan yapılma bir ağırlığı takabilmemize olanak verir. Böylelikle ağırlıklar eşitlenerek titreşim engellenmiş olur. Dönen her nesne için balans ayarı yapılır. Fanlar, Şaftlar, Türbinler, Volantlar vs.
Poturdak
Jantdakı yamuklukdan yapabilir yada Balans ayarı yaptırmalısın makınada ortaya cıkar merak etme normalde yuksek hızda bıle eger yolda duzgunse motorun OK gıbı dumduz gıtmesı gerekır saga sola sallanma yapıyorsa dıreksıyon Jantda yamukluk var demektır cunku aynı sorun bende de var ellerı bırakınca sallanıyor cunku gecen cok sert bı cukura gırdım...
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
En iyisi bir servise gitmen diye tavsiyede bulunacağım.
Çünkü kafa salınımının bir çok nedeni olabilir.
Ön lastik mili problemli olabilir.
Fren diskleri yamulmuş ve ya farklı problemlere sahip olabilir.
Cant yamulmuş olabilir.
Maşa ve amortisörler de sorun olabilir.
O sırada arka tarafa fazla yüklenmiş olabilirsin ve hafif kalan ön teker bozuk zemin etkisiyle yapmış olabilir.
Zaten önde fazla bişey yok.
Serviste kolayca çözeceklerdir.
Endişe etmene gerek yok yani...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
@denizcimuzaffer
Eyvallah abi, ağzı olan konuşuyor işteMehmet Arkadaşa aynı zamanda bir rot balans ustası olarak katılıyorum. Teknik olarak motosikletlerde ROT ayarı olmaz, çünki rot ve rotil gibi ön düzenleri yoktur.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.
Mezara indirildikten sonra, ailenden birinin kefen iplerini çözmesi daha zor olur.
Eğer arkadaki bir ağırlık nedeniyle yapmadıysa, kaza yapmana neden olabilecek ciddi bir problem bu.
Bu nedenle paradan önce canını düşünmeni tavsiye ederim.
Bu arada topiği baştan sona okudum.
Arkadaşlar yazmışlar ama ben de ilave yapmak istiyorum.
Motosiklette rot balans ayarı diye bir şey yoktur arkadaşlar.
Bu muhabbeti kim nerden uydurdu ki?
Türkiye'de böyle bir şey mi var?
Ben ilk defa duydum.
Biri bana motosikletin rot rotil mevzusu nerde?
gösterirse belki anlarım.
Türkçeye Rot-Balans ayarı diye geçen mevzu paralelizm ve terazi mevzusudur.
Bu da 2 teker için geçerli değildir.
Motosiklette ön ve arka teker izi durumu vardır.
Bunun dışında cantın yere basan iki yüzünün dengeli basması olayı vardır ki aslında kullanış şekliniz bunu tetikleyen en önemli unsurlardan biridir.
Yani motosikleti kullanırken ağırlık dağılımını iyi yapamıyorsanız, bir taraf yere daha fazla basar.
Bu nedenle motosiklete oturuş şekliniz bile bu dengenin sağlanmasında önem arz eder...
Uzun ve detaylı bir konudur bu aslında.
Yani üstünde makale yazılabilecek değerde bir konudur.
da!!!!
Kim yapacak o işi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
ee tabii o işin şakası... motor yatıyo 3 gündür kapıda hafta sonu götürücem servise... ama ellerini ovuşturarak müşteri bekleyen servislere gıcığım o ayrı...
fazla bir teknik bilgim olmadığı için de rot balans mevzuna girmeyim demiştim ama bildiğim kadarıyla rot direksiyonun hareketini tekere ileten parçadır... o yüzden motorda bulunmaz, bulunmamalı mantık olarak...
arkadaşlar;
vakit darlığı nedeniyle motoru halen götüremedim göstermeye, yarın bi aksilik olmazsa vakit ayırıcam.
bu sorun için önce bi balas ayarını yaptırmak istiyorum... istanbul'da nerde yaptırabilrim?
bi kaç yer önerebilirseniz sevinirim.
bendede sola çekme oluyor motorda gidon sola doğru yatıyor? bunun sebeb nedir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)