Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Korozyon nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    NeO-SouL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Merhaba,

    Forumlarda uzun uzun arastirdim bu konuyu ama boyle bi baslik acilmamis.
    Korozyon nedir? Uzun sure hic calismadan yatan motorlarda (ornegin 1-2 sene) ne gibi problemler bas gosterir? Omurleri kisalirmi? Belirtileri nelerdir? Eger calisir durumda cekiste yada hizda bir problem yoksa, standarta yakinsa, ileride sorun cikarabilirmi?



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı _Si_BeMoL_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    MT - Eskişehir
    Motosikleti
    '91 Mz 251 ETZ
    korozyon benım bıldıgım kadarıyla paslanma ve paslan ,ma belırtısıdır.yatan motorlarda eger yerınden oynatmazsan lastıkler yer yapar.yanı yere basan yerlerınde sekıl bozuklugu olur.eger uykuya yatırmadan once gereklı koruyucuları uyguladıysan (kı shadow abı yazısında acıklamıs) pek bısey olcaanı sanmıyomç
    Eger calisir durumda cekiste yada hizda bir problem yoksa, standarta yakinsa, ileride sorun cikarabilirmi?
    eger bakımlarını duzenlı ve duzgun bı sekılde yaparsan ve motoruna gereklı ozenı gosterırsen hıcbı sorunun olmaz.

  3. #3
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    korozyonla çalışmayan motorun alakası yoktur. halk arasında korozyon paslanma diye bilinir. ancak korozyon sadece paslanmadan ibaret değildir, korozyonun bir çok çeşidi vardır.
    malzemenin dışında oluşan korozyonun motora bir zararı yoktur. dışarıda kalan kısımlar boyanmış ya da kromla vb kaplanmışsa (galvanizleme) su yüzünden oluşan paslanma gerçekleşmez. korozyona en dirençli kaplama kromdur. bu yüzden kaliteli motorlarda nikelaj diye bildiğimiz ayna gibi parlayan kısımlar krom kaplamadır. nikel de kaplanır ama korozyon direnci krom kadar iyi değildir.
    ayrıca korozyonun elektro kimyasal korozyon ve mekanik korozyon gibi çeşitleri de vardır (bi kaç tane daha var, konu uzar çok detay olur).
    elektro kimyasal korozyonun suyla alakası yoktur. elektro kimyasal korozyon iki metalin bir arada bulunması durumunda oluşur. yani kaplamalarda görülür. kaplama yapılırken kaplama malzemesi ve kaplanacak parça uyumlu olmalıdır. elektron ilgisine göre kaplama mazlemesi seçilir. öyle her parçayı nikel ya da krom kaplama yapamazsınız! merak etmeyin motorunuzdaki krom ya da nikel kaplamalara kolay kolay birşey olmaz. uygun olmayan kaplama içten içe korozyona uğrar, siz farkına bile varmazsınız. bu uzun vadede gerçekleşir. 5-10-20 sene sonra olabilir, malzemeye göre değişir. bir gün pul pul kaplamanın döküldüğünü görürsünüz. ama dediğim gibi, o kadar nasıl olsa kullanmazsınız motoru.
    elektro kimyasal korozyon en tehlikeli korozyon tipidir. parçanın üstünde boya da olsa kaplama da olsa siz bunu göremezsiniz.
    mekanik korozyon da, parçanın içindeki mikro çatlaklar sebebiyle oluşur. boya da yapsanız, kaplama da yapsanız mikro çatlaklar yüzünden oluşan korozyonu engelleyemezsiniz. içten içe parça çürür. bu çatlaklardan su vb. sızması sebebiyle korozyon görülür.

    gelelim motora...
    motorun dış kısmında paslanma olsa da, önemli olan iç kısmı olduğundan çalışmasında sorun çıkarmaz.
    iç kısmı için de, motor malzemesi tamamen alaşımdır, yüksek sıcaklığa dayanıklıdır. korozyona karşı direnci çok iyidir. içinde krom, mg gibi alaşım elementleri bulunur. magnezyum sertliği artırır, krom da korozyon direncini. içinde krom falan var diye kaplamayla karıştırılmasın. kaplama ve alaşım tamamen farklı şeylerdir. motorun alaşım malzemesinde elektro kimyasal ya da mekanik korozyon görülmez. su ile de temas etmediğinden fiziksel korozyon da olmaz. motorun iç kısmında mikro çatlaklar da yok denecek kadar azdır. dolayısıyla korozyonla ilgili böyle endişeleriniz olmasın.
    ancak;
    çalışmayan motorda, motorun hareketli parçaları arasında elektro kimyasal korozyon görülebilir. motor dediğin gibi 1-2 sene çalışmazsa, karter yağı tamamen dibe çöker. işleyen aksamlar yağsız kalır. bu aksamlar birbiriyle temas halinde olduğundan elektro kimyasal korozyon görülebilir. dolayısıyla motorun iç kısmında sadece böyle bir korozyon görülebilir.

    sonuç olarak;
    "motorunuzu kullanmıyorsanız haftada bir çalıştırınız ve işleyen aksamların yağlı kalmasını sağlayınız. " ==== Bu cümleyle ilgili şu linke bakınız, uykulu yazdığım için dikkatimden kaçmış:
    http://www.motosiklet.net/modules.ph...ewtopic&t=8004
    anlaşılmayan bi yer varsa sorun lütfen, uykulu bir halde ancak bu kadar yazabildim...

  4. #4
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Ellerine sağlık. Teşekkürler.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  5. #5
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Klavyene sağlık lespaul_84 çok güzel ve açıklayıcı yazmışsın.
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  6. #6
    shadow-vt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul.
    Motosikleti
    Honda Shadow
    Alıntı lespaul_84 adlı üyeden alıntı
    sonuç olarak;
    motorunuzu kullanmıyorsanız haftada bir çalıştırınız ve işleyen aksamların yağlı kalmasını sağlayınız.

    anlaşılmayan bi yer varsa sorun lütfen, uykulu bir halde ancak bu kadar yazabildim...
    lespaul_84, uzun süre park halınde kalacak mesela kışın kullanılmayacak motorun kısa süreli durduğu yerde çalıştırılması çok sakıncalıdır.. bu tavsiyenızı arkadaşlar kışında uygulayabılır !!lütfen bu eksik bilgiyi düzeltiniz..!!
    bu konu hakkında daha genış açıklamayı aşagıdaki lınkten okuyabilirsiniz...
    http://www.motosiklet.net/modules.ph...ewtopic&t=8004
    Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!

  7. #7
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    estağfurullah arkadaşlar ne demek...

    shadow-vt düzelttiğin için teşekkürler. gecenin bi vakti uykuluyken yazmıştım. asıl konu korozyon olduğundan motorun nasıl çalıştırılacağına dair üzerinde durmamıştım.
    yanlış yönlendirdiysem özür dilerim arkadaşlar...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler