Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava Yerine Azot

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    freedom200 & Kawasaki er5
    Herkese merhaba. Kısaca sorum şu:
    Arabalarda kış lastiklerinin içine yanlış duymadısam azot gazı basıyorlarmış. Nedeni ise lastiğin daha çabuk ısınıp daha iyi yol tutması.Peki bu gazı motosikletin lastiğinin içine bassak nasıl olur? Yada basan var mı? Özellikle kış kullanımında. Yazacağınız yorumlar için şimdiden teşekkürler arkadaşlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Ben tam tersi diye biliyorum azot basılan lastik daha geç ısınır bu nedenle yazın kullanılır.

  3. #3
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Azot lastik ömrünü arttırır. Formula 1 araçlarında da azot kullanılıyor. Hoş, şu anda da lastiklerinizin içindeki gazın %77'si azot, çünkü havanın %77'si azot

  4. #4

    Üyelik
    03 Haziran 2008
    Şehir
    Pendik/ISTANBUL
    Motosikleti
    Sattım.Seneye GSXR-600 İnşallah.
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Azot lastik ömrünü arttırır. Formula 1 araçlarında da azot kullanılıyor. Hoş, şu anda da lastiklerinizin içindeki gazın %77'si azot, çünkü havanın %77'si azot
    Ahahahahah.Yoğurtsun valla.Ömür olanından.Güzel cewap ve bilgi.Ben bilmiyordum valla.Doymiyim ..kuzlüğüme...!
    2008.CBR.125-2006.CBR.600F-Arkası seneye...

  5. #5
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Tuple su altina daldiginizda zaten azot soluyorsunuz sadece. Basincli tum havalarda azot orani yuksektir. Azot kisin daha cabuk yogunlasir ve donmaya baslar bu yuzden kisin tavsiye edilmez. Agirlasan azot miktari lastiklerde gereksiz agirliga sebeb olur buda yakit sarfiyatini olumsuz etkiler.

    Lastik lerin daha iyi isinmasini istiyorsaniz fabrika verilerinde hava basin duzenli kullanin gereginden fazla sabit birakmayin , asfalt cinsine gore lastik secin. Azotla nitrojen ile ugrasmayin
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #6

    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    freedom200 & Kawasaki er5
    Gazın ismini tam hatırlayamıyorum
    Fakat otomobillerde kışın kar lastiklerine basıyorlarmış diye duydum. lastik daha çabuk ısınıp daha iyi yol tutsun diye. İşte bizde bu gazı kışın motosikletlerimizin lastiklerine basabilirmiyiz? Selamlar.

  7. #7
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tuple su altina daldiginizda zaten azot soluyorsunuz sadece. Basincli tum havalarda azot orani yuksektir. Azot kisin daha cabuk yogunlasir ve donmaya baslar bu yuzden kisin tavsiye edilmez. Agirlasan azot miktari lastiklerde gereksiz agirliga sebeb olur buda yakit sarfiyatini olumsuz etkiler.

    Lastik lerin daha iyi isinmasini istiyorsaniz fabrika verilerinde hava basin duzenli kullanin gereginden fazla sabit birakmayin , asfalt cinsine gore lastik secin. Azotla nitrojen ile ugrasmayin
    Zeda, tebrikler, son günlerin en çok uçanı ilan ediyorum seni.

    1. Tüple daldığınızda solunan hava, 30 metreye kadar normal havadır. 30 metreden sonra %20 oksijen, %80 helium içeren bir karışım solutulur.

    2. Hangi gazı sıkıştırırsanız sıkıştırın başlangıçtaki parsiel basınçları, yüksek basınç altında da değişmez. Yani %21 oksijen, %77 azot ve %1-2 diğer gazlardan oluşan atmosfer havasını sıkıştırırsanız bu gazların oranları değişmez.

    3. Azotu da diğer birçok gazda olduğu gibi dondurabilmeniz çok zordur. Bunun için çok yüksek basınçlar (birkaç bin atmosferlik) ve çok düşük sıcaklıklar (-270 derece filan) gereklidir. Kışın soğuğu herhangi bir gazı (su buharı hariç tabii) dondurmaya yetmez...

    4. Lastiğin içine basacağınız havaanın ağırlığı lastik ısınsa da soğusa da değişmez. Kaldı ki basabileceğiniz havanın toplam ağırlığı birkaç gramı geçemez... Bu yüzden lastiklerin ağırlaşması sözkonusu değildir.

    5. Azotla, nitrojen aynı şeydir ve motor sporları ile uğraşanların bu gazın kullanımı hakkında bilgi sahibi olması uygundur. ÇÜNKÜ:

    ** Azot=Nitrojen:

    - Lastiğinizin daha çabuk ısınmasını sağlar.
    - İçinde su buharı ve oksijen olmadığı için lastiğinizin ömrü uzar.
    - Oksijen ve diğer gazlardan daha büyük bir atom olduğu için kolay kolay kaçak olmaz. Yani haftalarca, aylarca aynı basınçta kalır. Normal hava basılı lastiklerden sürekli ama çok az düzeyde gaz kaçışı olur.
    Üç boyoz bir kola

  8. #8
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zeda, tebrikler, son günlerin en çok uçanı ilan ediyorum seni.

    1. Tüple daldığınızda solunan hava, 30 metreye kadar normal havadır. 30 metreden sonra %20 oksijen, %80 helium içeren bir karışım solutulur.

    2. Hangi gazı sıkıştırırsanız sıkıştırın başlangıçtaki parsiel basınçları, yüksek basınç altında da değişmez. Yani %21 oksijen, %77 azot ve %1-2 diğer gazlardan oluşan atmosfer havasını sıkıştırırsanız bu gazların oranları değişmez.

    3. Azotu da diğer birçok gazda olduğu gibi dondurabilmeniz çok zordur. Bunun için çok yüksek basınçlar (birkaç bin atmosferlik) ve çok düşük sıcaklıklar (-270 derece filan) gereklidir. Kışın soğuğu herhangi bir gazı (su buharı hariç tabii) dondurmaya yetmez...

    4. Lastiğin içine basacağınız havaanın ağırlığı lastik ısınsa da soğusa da değişmez. Kaldı ki basabileceğiniz havanın toplam ağırlığı birkaç gramı geçemez... Bu yüzden lastiklerin ağırlaşması sözkonusu değildir.

    5. Azotla, nitrojen aynı şeydir ve motor sporları ile uğraşanların bu gazın kullanımı hakkında bilgi sahibi olması uygundur. ÇÜNKÜ:

    ** Azot=Nitrojen:

    - Lastiğinizin daha çabuk ısınmasını sağlar.
    - İçinde su buharı ve oksijen olmadığı için lastiğinizin ömrü uzar.
    - Oksijen ve diğer gazlardan daha büyük bir atom olduğu için kolay kolay kaçak olmaz. Yani haftalarca, aylarca aynı basınçta kalır. Normal hava basılı lastiklerden sürekli ama çok az düzeyde gaz kaçışı olur.
    Tam bilgileri sağdan soldan toplamaya başlıycaktım hazır yazılmışı varmış.Eline sağlık hocam

    Alıntı bcde798 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    慢性èç¼©æ€§èƒƒç‚ (è‚*化,ä¸å…¸å‹å¢ç”Ÿ)慢性èç¼©æ€§èƒƒç‚ ,简称(CAG),是一ç§å¸¸è§ç—…,世界å«ç”Ÿç»„织 将其列为胃癌å‰çŠ¶æ€,尤其是伴有è‚*ä¸Šç š®åŒ–生或ä¸å…¸å‹å¢ç”Ÿè€…,癌å˜å¯èƒ½æ€§æ›´å¤ §ã€‚å…¶å‘病缓慢,病势ç¼*绵,è¿å»¶éš¾æ„ˆ,æ²»ç –—棘手。å称银屑病(Psoriasis),ä¸*国ä¸*医 åˆå“白?Hâ€,民间有称“牛皮癣 â€,æ*£å¼å称是银屑病,å称çº*错使用牛 皮癣一è¯æ¥æ¦‚括该病å称是å分ä¸ç§‘å* ¦çš„,å›*为牛皮癣其å®å¹¶ä¸æ˜¯ç™£,æ‰€è°“ç™£åŒ »å*¦ä¸Šæ˜¯æŒ‡ç”±äºçœŸèŒæ„ŸæŸ“引起的一些,皮肤病 .
    Bu ne?
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  9. #9
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Araba lastiklerine son zamamlarda Helyum gazı basıyorlar nedeni ısındıkları zaman daha az genleştiği için lastik ayarları bozulmuyor.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)