uzun yola cıkarken deponun içine bir kapak yağ katma iyi olur deniliyor böle bişeyin gercekci bi yanı varmı arkadaşlar
uzun yola cıkarken deponun içine bir kapak yağ katma iyi olur deniliyor böle bişeyin gercekci bi yanı varmı arkadaşlar
"uzun yola cıkarken deponun içine bir kapak yağ katma! ; iyi olur" demislerdir.
Ben boyle birseyin gercekciligine inanmiyorum. Daha bilgili arkadaslar aciklayacaklardir.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
2 zamanlı kullandığım için bir kapak değil birkaç bardak yağ koyuyorum
4 zamanlıda ise subaplar falan kurum yapabilir deniliyor ama zaten kurum oluşuyo
Tek yapacağı şey sekmanları yağlamak olur o da ne kadar yararlıdır bilmem
Ustam eeraktan daha detaylı bilgi verir sanırım
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
2zamanlıysa motorun evet uzun yolda yaglama ytrli olmayabilir oyuzden depoyada yag basarsın sorun olmaz
ama motor 4 zamanlıysa kesinlikle ii bişey diil bujini yaglarsın atesleme duser motor duman atar dusuk devirde dengesiz calışır yaglı benzin bitene kadar bittikten snr buji artık iflas etmiş gibi bsy olur
nerden biliosun diyosanız 3gun once yasadım 4 yeni bujim var artık
true love..
Drift Religion
içerde kurum yapacağı için bence gerek yok, faydasından çok zararı olur düşüncesindeyim
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
Cumoni abinin başka bir sitede yazdığından Alıntıdır
Konu, motorlarda hangi benzini kullanmak gerektiği ile alakalıdır.
Var olduğunu savunan taşralı arkadaşlarım yanılıyorlar; kesinlikle yok, çünkü üretilmiyor. Var olan, 95 oktan kurşunsuz süper benzindir. Bu benzin katkı koyularak kurşunlu benzine muadil hale getirilip satılmaktadır (ciddi istasyonların çoğunda pompanın bir kenarında yazar; katkılı kurşunsuz benzindir diye). Taşrada, ekonomik sebeplerden dolayı eski (karbüratörlü/katalizatörsüz) araçlar çoğunlukta olduğu için oralardaki benzin istasyonları bu araçlara en uygun yakıtı katkı konulmak sureti ile yine kurşunsuz benzinden sağlıyorlar.
Katalizatörsüz motorlarımızda kurşunsuz benzin kullanırken katkıya neden ihtiyaç duyulur veya kurşunsuz benzini katkısız olarak direk kullanırsak ne olur gibi sorulara açıklık getirmek gerek! Öncelikle problemi doğru anlamak adına kurşun maddesinin olaydaki rolünü belirlemeliyiz! Gerçekte kurşun yakıt içinden atık bir madde olarak açığa çıkmaktadır; hem soluduğumuz havayı kirleterek ve hem de motorumuzun içini kurumla kaplayarak olumsuzluklar yaratmaktadır.
Öte yandan kurşun, genleşik ısı ortamında darbeli çalışan parçaların birbirleri ile temaslarını yumuşatabilen bir maddedir ve bu özelliği sayesinde motorun silindir (gömlek), segman, piston, supap gibi hayati aksamlarının daha uzun süre görev yapmalarına vesile olur. Kurşunun, buna rağmen istenmemesi, havada atık şekilde yoğun olarak bulunduğunda canlıların sağlıklarına zarar vermesindendir.
Sonuçta üreticiler kurşunsuz benzinle çalışabilecek sağlam metallere (bazıları seramik de kullanıyor) yönelerek daha dayanıklı motorlar üretmeyi başardılar. Bu motorlar tabiki kurşunlu benzinle de ve üstelik daha uzun ömürlü çalışabilir motorlardı. Ama ardından katalizatör ilavesi ile atık emisyonunu dengeleme hikayesini yutturdular! Başlangıçta katalizatör ilavesindeki asıl amaç emisyonu dengelere oturtmaktan ziyade, kurşunlu benzinin katalizatörü ve hali ile motor beyninin çalışma programını bozacağı gerçeğini öne sürerek, tüketicileri kurşunsuz benzin kullanmaya zorlamaktı! Yoksa, benzin zaten kurşunsuz, yani çevreyi zehirleyecek madde ortadan kaldırılmış ise emisyon dengelemenin ne alemi var? Emisyon dengeleri için geriye hava yakıt karışım oranları kalıyor ki zaten hiçbir kimse ayarsız bir aleti kullanmak istemez, zira sarfiyat artar ve üstelik güç/tork eksikliğine sebep olur. Yani bu ayarların sağlıklı olmasını herkes ister ve gönüllü olarak yaptırır!
Basit anlatalım dedik ama yine de çok uzattık galiba... Her ne ise... Yukarıda bir arkadaşımız yazmış; asıl zararlı olan kurşunsuz benzine göre imal edilmiş motorlara kurşunlu benzin koymaktır diye. Doğru söylemiş ama böyle bir ihtimal yok; kurşunlu benzin zaten piyasada yok ki koyalım! Peki eski teknoloji motorlarımıza kurşunsuz benzin koyarsak ne olacak? Aslında fazla korkulacak bir durum olmayacak; sadece motorlarımızın ömürleri bir miktar azalacak. Bunu istemiyorsak, kurşunsuz (sert) olan benzini katkı koymak sureti ile yumuşatmak zorundayız! Katkı olarak kullanılan maddelerin aslında kurşunla alakaları yoktur ama kurşunun sağladığı faydayı sağlamaktadırlar.
Çoğu istasyonlarda katkılı kurşunsuz benzin bulmak mümkün. Ancak, söz konusu katkı maddesinin yeterli oranlarda kullanılıp kullanılmadığından hiç bir zaman emin olamazsınız. Dolayısı ile eski teknoloji motorlarımız Allaha emanet durumda! Katkısız, sade kurşunsuz benzini de pekala kullanabiliriz; bunun kısa vadede motorumuza hiçbir zararı olmayacaktır. Katkısız kurşunsuz benzin kullanmak durumunda kalıyorsak, yapabileceğimiz tek şey motorumuza daha nazik davranmaktır! Agresifçe fazla devir çevirmek sureti ile motorlarımızın limitlerini zorlamamaktır.
Yok ben katkılı benzin bulamıyorum, kurşunsuz benzin kullanıyorum ama motorumun da tadını çıkararak, limitlerinde keyfimce kullanmak istiyorum diyorsanız, sizlere çok hayati bir önerim olacak: İKİ ZAMANLI MOTOR YAĞI KULLANIN! İki zamanlı motor kullananlar bilirler. Bu yağ iki zamanlı motorların deposundaki benzine ortalama %2 oranında katılan bir yağdır ve piyasada bolca mevcuttur. Tabi dört zamanlı bir motor için çok düşük bir oran yeterlidir (benim kullandığım oran, ortalama 10 litreye 10 gram kadardır). Çünkü buradaki amaç motoru yağlamak değil benzini yumuşatmaktır. Bu işlemi motorunuzun ömrünü uzatmak adına mutlaka yapmanızı öneririm; emin olun faydası pek çok, zararı pek az!
Son cümle biraz kafa karıştırıcı mı oldu? Peki, bunu da açıklayalım: Dört zamanlı motorların egzostları yağ atığına uygun dizayn edilmemişlerdir ve çoğunun kolayca sökülüp içinin temizlenmesi de mümkün değildir. Benzine katacağınız yağ yüzünden (ama çok düşük oranlarda kullandığınızı var sayarak) uzun vadede egzostunuz dolup tıkanabilir. Bu o kadar uzun bir vadedir ki bu süre içinde normalde de egzostunuz çürüyüp dökülecektir... İçi boşaltılmış performans egzostları bulunanlarda zaten hiçbir sorun olmaz; hatta onlara biraz daha fazla oranlarda yağ katmalarını dahi önerebilirim.
Eski teknolojili iki zamanlı motorlarda ise üreticinin önerdiği miktarlarda iki zamanlı motor yağını aynen depoya ilave etmek şartı ile kurşunsuz benzin kullanımının hiçbir zararı yoktur. Yukarıdaki izahatımdan sonra bunu hatırlatmama bile gerek yoktu; olayı netleştirmek adına fikir edinmeniz için söyledim!
Sevgilerimle...
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
bana mantılı gelmedi açıkcansı 4 zamanlı moturun bi kapak yağa ihtiyacı olmaz şidiye kadar bi kapak ya atmadım hiç bi motora hiç birindede yolda kalmadım
( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA
gerenk yok..
bağz otoriteler hava soğutmalı motorlarda aşırı ısınma olduğu için yağ çok incelir yada yağlama yetersiz kalırsa die depoya yağ atmanın ii olduğubnu söylerler ama tamamen gereksiz bi hadisedir, çünkü 2 zmanlılardaki gibi benzin yağ karışımındu krnaktan koldan geçirpi portlardan dolaştırp silindir e alamaz,direk yama odasına pistonların tepesine dolar.. bu da hiçbir yağlama sağlamaz, çünkü piston tepe noktasına her 2 yaklaşmadan birinde buji patlatma yapar ve içerde grem yağ benzin karışımı kalmaz
ve yine 4 zmanlı motorlar da 2 zamnalılardan farkl olarak yağ segmanı olduu için kaçırıp arkaya vermez..
he ömrü bitmeya yaklaşmıi yağ yakan motorlarda çift tırnak buji konup yağ basılır ki, motor bitik olduu anlaşılmasın, genelde müşteri ye de sibop lastiklerinden kaçırıyo derler..
gene başka bi sebebi de sübapları ayarsız, yada eğik olan motorlar da atıyorum 10/40 ölçüsünde yağın yarısında 20/50 katarlar, birazda depoya atarlar
motordaki yatak kol bacak sübap tüm sesleri keserler
bakasın taş gibi motor
bu tip bi kaç sebep daaha varda yazmaya üşendim
kısacası 4 zmaanlı motorunun yağ haznesine yağ benzin deopsuna benzin koyucaksın, yağını sık sık kontrol edip harareti de yükseltmiceksin, paşa paşa biiniceksin
GKN MOTORS
2 zamanlı normal benzinle daha ömürlü olur
yanma ısısı patlama anında 800 derece ye yakın olur
kurşunsuz benzinde bu ısı 1100-1200 dereceye kadar çıkar
yağ tam yanar 2 zamanlı motorun ömrü kısalır aşınır
4 zamanlıda aksine bide oktan yukseltıcıler konuyo yanma daha yüksek olsun diye ..
farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez
Arada bir az miktarda depoya wd-40 sıkın diyorlar karbüratörü hafif temizliyormuş
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
Yukarıda yazılan bilgiler tam olarak doğru değil maalesef. Benzine kurşun ilave edilmesinin sebebi vuruntuyu önlemek içindir. Kurşunun yağlayıcı etkinliği varsada benzin içine katılmasının sebebi bu değildir. Yüksek kompresyon oranına sahip motorların performansı elbette düşük kompresyon oranlı olanlarda fazla bunu hepimiz biliyoruz. Eskiden yüksek oktanlı benzin üretimi rafinasyon teknolojisi bu kadar iyi olmadığı için mümkün olmuyordu (benim motosikletimin bakım kitapçığında 70 oktan ve üzeri benzinleri kullanınız yazıyor demekki bir zamanlar 70 oktan benzinde satılıyormuş) Kompresyonbu arttırırca düşük oktanlı benzin sıkışma sonucu erken tutuşuyor ve vuruntuya yol açıyordu. Yani bujinin ateşlemesinden önce yanma eğilimine giriyordu. Bunu önlemek için benzine kurşun ilave edildi. Kurşun ilavesi benzinin erken tutuşmasını önleyerek bir nevi oktanın artmasına sebep oluyordu. Daha sonra katalitik konvertör icad edilince kurşun kullanmak imkansız hale geldi. Çünkü benzinin içindeki kurşun normalde yanmadan atılıyordu.Ancak bu sürede zaten kurşun kullanmadanda yüksek oktanlı benzin üretecek rafinasyon teknolojisi gelişmişti. Katalitik konvertörün seramik gözenekli yapısı kurşunu dışarı atamayıp tutuyor ve çok kısa sürede tıkanıyordu. Peki katalitik konvertör kurşunu süzmek için yapılmamışsa ne için yapılmıştı? Elbette emisyondaki kükürt miktarını azaltmak için. Katalitik konvertörün görevi benzin içindeki kükürdü yakarak atmosfere salınmasını engellemektir. Atmosfere salınan kükürt suyla birleşince sülfirik asit oluşturarak asit yağmurlarına yol açmaktadır.
Şimdi bu bilgiler ışığında konunun özü olan 4 zamanlı motorun deposuna kurşunsuz benzin koyunca bir kapakta yağ atsak iyi olurmu? sorusunun cevabına. Yeni motorların hepsi kurşunsuz benzinle çalışacak şekilde üretilmektedir.. Benzine koyacağınız yağ yanma odasında tam yanmayacak ve egzosttan duman olarak atılıp havayı kirletecektir. Eski bir motorunuz varsa ve kurşunsuz benzin kullanınca vuruntu yapıyorsa daha yüksek oktanlı benzin kullanmanız sorunu çözecektir. Ancak benim motorumda 95 oktanlı benzin vuruntuya yol açamaktadır. Çünkü tavsiye edilen 70 oktanın oldukça üzerinde bir değere sahiptir. Son olarakta aracınız kullanabileceği en düşük oktanlı benzini kullanmanız hem çevre açısından hemde cüzdanınız açısından daha faydalı olmaktadır. Yurtdışında bir çok ülkede 91 oktanlı benzinden daha az vergi alınarak kullanımı teşvik edilmektedir.
Yani şimdi değişik açıklamalar geldiğine göre,95 mi kullanalım 97 oktanmı.Biraz karıştı iş.Ben arada bir çok az miktarda 10 numara yağ koyuyorum depoya.Biraz tork düşüyor diyebilirim.Fakat ben arabaya da devamlı koyuyorum.(3-4 depoda bir)
Motorum 250 cc çift silindir yuki cruieser.
Araba :1994 model E 200 ve 1985 model 200 diesel mercedes.
Fakat dizele koyunca çekişi arttırıyor.Tecrübeyle sabittir.
Motora gelince genelde 97 oktan kullanmaya gayret ediyorum.Şimdi motor için ne tavsiye ediyorsunuz.97 mi 95 mi.Bir de motosiklette azıcık yağ hakkatten
sessiz çalışma sağlıyor sanki.Benzinli arabada ise biraz çekişi düşürüyor yağ.
Neyse motor için ne tavsiye edersiniz yani.
Paylaşılmayan bilgi değersizdir.
Benim gibi süper benzin alın ama konjektörlü motorlara olmuyorMotorun çalısması cok güzel oldu
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
Benzine yağ katılmaz.
Katılması gerekiyorsa zaten üreticisi tarafından bildirilmiş olurdu.
Motor yağ yakmaya başladığında performansı artar. Fakat bu silindir ve yatağındaki deformasyonu hızlandırır. Yağlama yağının bu etkisinden esinlenen aklıevvellerin uydurması olduğunu düşünüyorum
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
depoya yag katılır mı..ya da katılması iyi gelir mi...ama neye??neye iyi gelir mi..?
motor saglıgına ise iyi gelmez..çekiş işe de iyi gelmez..ama vuruntuyu engellersin belki..bi nebze de olsa daha yumuşak çalışır belki..ama bence bu çok farkedilir bişey olmayacaktır..ve denemeye de değmez..
95 oktan 97 oktan konusunda ben 97 oktan kullanıyorum..hatta 98 vardı bi ara şimdi pek yaygın değil..o zamanlar 98 oktan kullanıyordum..ve yüksek oktanın daha rahat yandıgını bu sebeple de saglıklı olduğunu düşünüyorum..performans açısından da bir etkisi oldugu kesin..fiyat olarak tabi ki yüksek ama bunu zaten performans olarak veriyor..
ayrıca gördüğüm şey şu ki bundan önce ki tüm motorlarımda yüksek oktan kullandım..ve tıkanma ya da kurum sorunuyla karşılaşmadım..buji değiştirmeye ihtiyaç duymadım..yeni motorumda da ilk 1500 bakımı yaptım ve bujiyi değiştirdim..ama hiç kurum yoktu..yine de değiştirdim...
benim kanaatim şu ki;
yüksek oktan=daha iyi yanma=verim=motor ömrü
eğer olurda katmyaı düşünüseniz bu 2 zamanlı motor yağı olsun (kutusunda 2T yazar) çünkü 4 zamanlı yağlar yanıcı değildir bujileri bitirir
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)