Kuyruk yağı iyi diyorlar da motorun kolesterolünü yükseltiyormuş
Kuyruk yağı iyi diyorlar da motorun kolesterolünü yükseltiyormuş
Kıyma veya süt gibi düşünün benzinin de yağsız ve su katılmamışı makbuldür.
Kitapçıkta 70 oktan yazdığına göre demek ki bir zamanlar 70 oktandan da düşük benzin varmış.
Ayrıca motosikletlerde yalnızca 95 oktan benzin kullanılır. Oktanı yüksek benzinler daha erken yanma yöneliminde bulunacaklarından vuruntu yaparlar. Oktan arttırmanın amacı modifiyeli araçlarda yapılan modifiye sonucu motorun gücünü arttırmak için hail hazırdaki yanma süresinin yetmemesidir. Normal motorlarda gereğinden yüksek oktanda benzin kullanırsanız bu motorun saçmalamasından başka pek bir işe yaramayacaktır.
Dizel zaten yağ karakterli bir petrol. Ayrıca motorunuzda 95 oktandan başka benzin kullanmayın.
En azından Kawasaki-BMW ve Ramzey bunları öneriyor kendi kullandığım motorlardan biliyorum.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
"benzine bir kapak yağ katmak iyi geliyomuş"
Reklamlarda bir avuç fındık da birşeylere iyi geliyor diyorlar ama daha denemedim bence bunu da tartışalım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:21 ----------
Lütfen yanlış yönlendirme , yanlış biliyorsun. Doğrusunu öğren: Oktan yükseldikçe benzinin yanıcılığı azalır, sıkışma sonucu erken patlayan benzin düşük oktanlı benzindir. O yüzden yüksek sıkıştırma oranına sahip araçlarda yüksek oktanlı benzin kullanılır ki buji çakmadan sıkıştırma ile alev alıp zamanlamayı bozmasın , yani vuruntu yapmasın.
BİLGİ : BENZİNE YAĞ KATMAKTA Kİ AMAÇ PİSTONLARIN YAĞLANMASIDIR... BENZİNE KATILAN YAĞIN ZARARI OLMAZ... DÜŞÜK BİR MİKTARDA BİR KAPAK VEYA İKİ KAPAK MİKTARINCA KATILABİLİR.... BENZİNE KATILN YAĞIN AMACI YAĞ İÇERİSİNDE ÇALIŞAN AKSAMLARIN YAĞLANMASI AMACI DEĞİLDİR.... DEDİĞİM GİBİ PİSTONLARIN VE PİSTON BOŞLUĞUNUN YAĞLANMASI AMACIDIR...
Hocam arkadaslar satmıslar motorlarını biraz geç kalmışsın
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
alternatif tıpta pek bi karmaşık arkadaşım :D
Çok aradınmı Bu Konuyu Üstad :D
Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R
aslında zeytinyağı daha iyi olur ama salataya...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
"Oktan nedir
Benzinin patlamaya karşı olan direncine “oktan” denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karışımından elde edilir. Eğer karışımları kontrol edilmezse kaliteleri değişir.
Oktan dereceleri 50-110 arasında değişir. 50 derece üçüncü sınıf yakıtlarda 110 ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Aldığınız benzin 50 oktan ise yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir. Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla arttırılabilir. Bu iş için en iyi kimyasal yakıta eklenen tetra-etil kurşun karışımıdır.
Tetra-etil kurşun benzine tümüyle karışıp tamamıyle buharlaşan bir sıvıdır. Etilen dibromid tetra-etil kurşunun bujilerde ve supaplarda kurşun oksit birikintiler oluşturmasını engeller. Son zamanlarda ise kuşunlu benzinler gittikçe yerini kurşunsuz benzine bırakmış ve yeni üretilen tüm araçlarda katalik konverter standart ekipman haline gelmiştir.
Benzinler oktan sayısı üç sınıfa ayrılır:
87 oktan ve altı (regular)-
88-91 oktan (mid-grade)-
92 oktan ve üstü (premium)
Yüksek oktanlı yakıt ile daha çok kilometre yapabilir misiniz?
Aracınız, örneğin 87 oktanlı bir yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış ise sizin 98 oktanlı bir yakıt kullanmanız aracınızın aynı benzin ile daha çok yol almasını sağlamaz. Eğer 98 oktanlı bir yakıt kullanmaya başladıktan sonra aracınızın aldığı yol artıyorsa bu, motorunuzun ateşleme avansının tekrar ayarlanmaya ihtiyacı olduğunu gösterir ve bu ayarı yaptırdıktan sonra 87 oktanlı bir yakıt ile aynı verimi sağlayabilirsiniz.
Oktan nedir
Benzinin patlamaya karşı olan direncine ‘oktan’ denilmekte. Benzin, üretiliği petrol kökenine göre değişik özellikler göstermektedir. Bütün benzinler asfalt tabanlı ve parafin tabanlı ham petrol ürünlerinin belirli oranlarda karışımları ile elde edilir. Bu karışıma göre ise benzin kalitesi değişkenlik gösterir.
Oktan dereceleri belirli bir aralıkta değişir. Örneğin 50 oktan derecesi 3. sınıf yakıtlardaki, 110 oktan derecesi ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Eğer aracınızda kullandığınız benzin 50 oktan ise kullandığınız yakıt yanma sırasında patlamaya karşı az direnç gösterecek ve yandıkça patlayarak darbe etkisi ile pistonlarda bir sarsıntı meydana getirecektir. Yüksek oktan dereceli benzinlerde ise bunun tam tersi bir olay meydana gelecek, motor zorlanmayacak ve sürüş kalitesi artacaktır."
Bu oktan olayını anlamadım gitti yıllardır... Şimdi uçak benzini, oktanı yüksek, ama zor mu yanıyor? hayır. Peki ya Zippo benzini? Çok kolay alev alıyor, 100 oktan değil de 50 oktan mı??? Ben bu işin içinden çıkamadım
The man who knows everything chooses to know nothing...
Evet uçak benzininin oktanı yüksek ve zor yanıyor. Amacı da zor yanması zaten. Hatta şöyle söyleyeyim de hep beraber şaşıralım, yeni tartışmalara yelken açalım:
Uçaklarda yakıt olarak GAZYAĞI kullanılır. Evet bildiğin gazyağı.
Bütün cevapları vermiyorum, zira tartışma çıksın istiyorum. Konuyu baştan sona okuddum da çok zekli ve komik
bildiğim kadarıyla da F1 araçlar da jp 4 kullanırlar.
normal motorlu otomobillerde JP 8 kullanılır.
Bir uçak yakıtı;
1- Pratik olarak uzun zaman depo edilebilir ve soğuğa dayanıklı olmalıdır.
2- Yapışkan olmamalıdır.
3- Korozyon etkisi yapmamalıdır. Temas ettiği yüzeyleri olmamalıdır.
4- Yeter derecede uçucu olmalıdır.
5- Yanma değeri iyi olmalıdır.
6- Vuruntuya karşı dayanıklı olmalıdır.
7- Artık bırakmadan yanmalıdır.
8- Her an kullanılabilme olanağı sağlamalıdır.
9- Hava ile kolayca ideal biçimde karışabilmelidir.
UÇAK YAKITLARI
Pistonlu uçak motorlarının yerine daha geliştirilmiş olan jet motorlarının kullanılması, benzinin yerine, jet yakıtının kullanılmasını gerekli kılmıştır.
Jet yakıtı, gazyağı türü sınıfından olup ismi Kerosene olarak tanımlanır. Jet motoru devamlı bir yanma ile çalıştığından alevlenme noktasının yüksek olması gerekir. Bu da jet yakıtlarında 44 0C civarındadır.
Uçaklarımız hava olaylarından kurtulmak, yakıt tasarrufu ve sürtünme gibi bazı etkenlerden dolayı yüksek irtifalara çıkmak zorundadır. Bu yüzden jet yakıtımızın donma noktasının yüksek olması gerekmektedir. Bu donma noktası - 50 0C civarındadır.
Ayrıca uçaklarımıza gerekli yakıtı depolayabilmek için uçaklarımızın belirli bölgelerini yakıt tankı olarak kullanmaktayız. Bu sebepten dolayı uçaklarımızda kullandığımız yakıtlar korozyon yapmamalı ve içinde fazla miktarda su bulunmamalıdır.
Sivil uçaklarımızda kullanı1an jet yakıtı JP 1~ JET-Al cinsinden askeri uçaklarda ise JP 4 kodlu yakıtlar kullanı1maktadır.
YAKIT YOĞUNLUĞU (DENSITY)
Yakıtın birim hacminin kütlesine yakıt yoğunluğu denir. Yakıt yoğunluğu sıcaklıkla ters orantılı olarak değişmektedir. Deniz seviyesinde standart yakıt yoğunluğu;
Metrik olarak 0,803 Kg/Lt.
İngiliz, Amerikan sistemine göre ise 6,70 Lb/US galondur.
Normalde kapasitans esasına göre çalışan yakıt indikasyon sistemi yakıt yoğunluğundaki değişimleri değerlendirerek yakıt ağırlığının tam olarak indikatörde görünmesi sağlanır. ,
Yakıt miktar indikasyon sisteminin arızalanması halinde uçağa alınabilecek yakıt miktarını öğrenmek istersek tankımızın hacmini ve o andaki yakıt yoğunluğunu öğrenmemiz gerekir. Bunları tespit ettikten sonra aşağıdaki formül uygulanarak uçağa alınabilecek yakıt miktarını tespit ederiz.
Tank yakıt miktarı = Tank hacmi x Yakıt Yoğunluğu
Kg = Lt x Kg/Lt.
Lb = USG x Lb/USG
YAKIT KONTROLLERİ
Uçağa yakıt ikmalinden önce alacağımız yakıtın bazı kontrolleri yapılması gereklidir. Kontrol etmemizin nedenleri ;
1- JP 1 veya JET A 1 olup olmadığı
2- Pislik ve tortu kontrolü
3- Renk kontrolü
4- Su kontrolü
JP 1 veya JET A 1 olup olmadığının kontrolü ;
lkmal tankerinde JP 1 veya J...
( kaynak : http://www.msxlabs.org/forum/soru-ce...iti-nedir.html )
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Pekala şöyle sorayım o zaman, 2 zamanlılarda ki gibi benzine yağ karıştırmak oktanı düşürür mü yükseltir mi? Neticede benzinin yanmaya, patlamaya direnci artacağı için oktanın yükselmesi lazım? O zaman arkadaşların dediği gibi bir kapak yağı benzine katarsak 98 oktan mı yapacağız benzini??? Esasında bu konu motoru kışlık garajdan çıkartırken dikkatimi çekti. Depo pas yapmasın diye depo dibinde kalan bir parmak benzinle, az bir yağı karıştırıp koymuştum. Sonra üstüne 3 lt kadar benzin ekledim ve 40 km yol gelmiştim. Motorun çalışması rahat ve daha sessizdi. Şimdi arada bu yağ katma olayını yapsam mı diye ben de düşünmekteyim. Ama egzoslar kurum bağlayacaksa, buji yağlanıp ateşleme düşecekse de, karbüratörü tıkayacaksa da hiç bulaşmamak lazım. Ayrıca o yağlı benzin kullandığım zaman, daha segman piston değişmemişti ve motor yağ yakmaktaydı. Segmanları eskimiş motorlarda az miktar yağ benzine karıştırılıp kullanılabilir bence. Hem segman-silindir gömleği arasındaki boşluğu dolduracak, hem de yağ karterindeki yağı daha az yakacaktır. Yüksek oktanlı benzinle motorumun daha rahat çalışıp çalışmadığını da bir süre 98 oktan benzin kullanarak deneyeceğim
The man who knows everything chooses to know nothing...
şimdi şöle oktan la sıkıştırma oranı alakalıdır basitçe şöle 9.1 e kadar olan sıkıştıma oranlı motorlarda 95 oktan akadar olan benzinler 9.1 den yüksek olan sıkıştırma oranlı motorlarda daha yüksek oktan benzin kullanıalır
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
Carbon clean yada wurth kullanın motorunuz mutlu olsun, sizde mutlu olun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)