Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

benzine bir kapak yağ katmak iyi geliyomuş

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    04 Haziran 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 zn
    Kuyruk yağı iyi diyorlar da motorun kolesterolünü yükseltiyormuş
    dreamkiller bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kıyma veya süt gibi düşünün benzinin de yağsız ve su katılmamışı makbuldür.

  3. #63
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda yazılan bilgiler tam olarak doğru değil maalesef. Benzine kurşun ilave edilmesinin sebebi vuruntuyu önlemek içindir. Kurşunun yağlayıcı etkinliği varsada benzin içine katılmasının sebebi bu değildir. Yüksek kompresyon oranına sahip motorların performansı elbette düşük kompresyon oranlı olanlarda fazla bunu hepimiz biliyoruz. Eskiden yüksek oktanlı benzin üretimi rafinasyon teknolojisi bu kadar iyi olmadığı için mümkün olmuyordu (benim motosikletimin bakım kitapçığında 70 oktan ve üzeri benzinleri kullanınız yazıyor demekki bir zamanlar 70 oktan benzinde satılıyormuş) Kompresyonbu arttırırca düşük oktanlı benzin sıkışma sonucu erken tutuşuyor ve vuruntuya yol açıyordu. Yani bujinin ateşlemesinden önce yanma eğilimine giriyordu. Bunu önlemek için benzine kurşun ilave edildi. Kurşun ilavesi benzinin erken tutuşmasını önleyerek bir nevi oktanın artmasına sebep oluyordu. Daha sonra katalitik konvertör icad edilince kurşun kullanmak imkansız hale geldi. Çünkü benzinin içindeki kurşun normalde yanmadan atılıyordu.Ancak bu sürede zaten kurşun kullanmadanda yüksek oktanlı benzin üretecek rafinasyon teknolojisi gelişmişti. Katalitik konvertörün seramik gözenekli yapısı kurşunu dışarı atamayıp tutuyor ve çok kısa sürede tıkanıyordu. Peki katalitik konvertör kurşunu süzmek için yapılmamışsa ne için yapılmıştı? Elbette emisyondaki kükürt miktarını azaltmak için. Katalitik konvertörün görevi benzin içindeki kükürdü yakarak atmosfere salınmasını engellemektir. Atmosfere salınan kükürt suyla birleşince sülfirik asit oluşturarak asit yağmurlarına yol açmaktadır.
    Şimdi bu bilgiler ışığında konunun özü olan 4 zamanlı motorun deposuna kurşunsuz benzin koyunca bir kapakta yağ atsak iyi olurmu? sorusunun cevabına. Yeni motorların hepsi kurşunsuz benzinle çalışacak şekilde üretilmektedir.. Benzine koyacağınız yağ yanma odasında tam yanmayacak ve egzosttan duman olarak atılıp havayı kirletecektir. Eski bir motorunuz varsa ve kurşunsuz benzin kullanınca vuruntu yapıyorsa daha yüksek oktanlı benzin kullanmanız sorunu çözecektir. Ancak benim motorumda 95 oktanlı benzin vuruntuya yol açamaktadır. Çünkü tavsiye edilen 70 oktanın oldukça üzerinde bir değere sahiptir. Son olarakta aracınız kullanabileceği en düşük oktanlı benzini kullanmanız hem çevre açısından hemde cüzdanınız açısından daha faydalı olmaktadır. Yurtdışında bir çok ülkede 91 oktanlı benzinden daha az vergi alınarak kullanımı teşvik edilmektedir.
    Kitapçıkta 70 oktan yazdığına göre demek ki bir zamanlar 70 oktandan da düşük benzin varmış.

    Ayrıca motosikletlerde yalnızca 95 oktan benzin kullanılır. Oktanı yüksek benzinler daha erken yanma yöneliminde bulunacaklarından vuruntu yaparlar. Oktan arttırmanın amacı modifiyeli araçlarda yapılan modifiye sonucu motorun gücünü arttırmak için hail hazırdaki yanma süresinin yetmemesidir. Normal motorlarda gereğinden yüksek oktanda benzin kullanırsanız bu motorun saçmalamasından başka pek bir işe yaramayacaktır.




    Alıntı ömer1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani şimdi değişik açıklamalar geldiğine göre,95 mi kullanalım 97 oktanmı.Biraz karıştı iş.Ben arada bir çok az miktarda 10 numara yağ koyuyorum depoya.Biraz tork düşüyor diyebilirim.Fakat ben arabaya da devamlı koyuyorum.(3-4 depoda bir)
    Motorum 250 cc çift silindir yuki cruieser.
    Araba :1994 model E 200 ve 1985 model 200 diesel mercedes.

    Fakat dizele koyunca çekişi arttırıyor.Tecrübeyle sabittir.
    Motora gelince genelde 97 oktan kullanmaya gayret ediyorum.Şimdi motor için ne tavsiye ediyorsunuz.97 mi 95 mi.Bir de motosiklette azıcık yağ hakkatten
    sessiz çalışma sağlıyor sanki.Benzinli arabada ise biraz çekişi düşürüyor yağ.
    Neyse motor için ne tavsiye edersiniz yani.


    Dizel zaten yağ karakterli bir petrol. Ayrıca motorunuzda 95 oktandan başka benzin kullanmayın.

    En azından Kawasaki-BMW ve Ramzey bunları öneriyor kendi kullandığım motorlardan biliyorum.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  4. #64
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    "benzine bir kapak yağ katmak iyi geliyomuş"
    Reklamlarda bir avuç fındık da birşeylere iyi geliyor diyorlar ama daha denemedim bence bunu da tartışalım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:21 ----------

    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca motosikletlerde yalnızca 95 oktan benzin kullanılır. Oktanı yüksek benzinler daha erken yanma yöneliminde bulunacaklarından vuruntu yaparlar.
    Lütfen yanlış yönlendirme , yanlış biliyorsun. Doğrusunu öğren: Oktan yükseldikçe benzinin yanıcılığı azalır, sıkışma sonucu erken patlayan benzin düşük oktanlı benzindir. O yüzden yüksek sıkıştırma oranına sahip araçlarda yüksek oktanlı benzin kullanılır ki buji çakmadan sıkıştırma ile alev alıp zamanlamayı bozmasın , yani vuruntu yapmasın.

  5. #65

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    BİLGİ : BENZİNE YAĞ KATMAKTA Kİ AMAÇ PİSTONLARIN YAĞLANMASIDIR... BENZİNE KATILAN YAĞIN ZARARI OLMAZ... DÜŞÜK BİR MİKTARDA BİR KAPAK VEYA İKİ KAPAK MİKTARINCA KATILABİLİR.... BENZİNE KATILN YAĞIN AMACI YAĞ İÇERİSİNDE ÇALIŞAN AKSAMLARIN YAĞLANMASI AMACI DEĞİLDİR.... DEDİĞİM GİBİ PİSTONLARIN VE PİSTON BOŞLUĞUNUN YAĞLANMASI AMACIDIR...

  6. #66
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Hocam arkadaslar satmıslar motorlarını biraz geç kalmışsın
    canki585858 bunu beğendi.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  7. #67

    Üyelik
    06 Kasım 2007
    alternatif tıpta pek bi karmaşık arkadaşım :D
    canki585858 bunu beğendi.

  8. #68
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Çok aradınmı Bu Konuyu Üstad :D
    canki585858 bunu beğendi.
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R

  9. #69

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    Alıntı yakamoz7795 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok aradınmı Bu Konuyu Üstad :D
    YOK ABİ YAA GEZİNİYODUM ... BABADAN KALMA BİR BİLGİYDİ BENZİNE YAĞ KATMAK.... ÖYLE RAST GELDİM İŞTE Bİ YORUM ATAYIM DEDİM... HORTLATTIM GALİBA :d
    BU SİTEYİ ÇOK SEVDİM BEN HER BİLGİ VAR HER SORUNA ANINDA ÜSTADLARIMIZDAN CEVAP GELİYOR... TEŞEKKÜRLER...

  10. #70
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı canki585858 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BİLGİ : BENZİNE YAĞ KATMAKTA Kİ AMAÇ PİSTONLARIN YAĞLANMASIDIR... BENZİNE KATILAN YAĞIN ZARARI OLMAZ... DÜŞÜK BİR MİKTARDA BİR KAPAK VEYA İKİ KAPAK MİKTARINCA KATILABİLİR.... BENZİNE KATILN YAĞIN AMACI YAĞ İÇERİSİNDE ÇALIŞAN AKSAMLARIN YAĞLANMASI AMACI DEĞİLDİR.... DEDİĞİM GİBİ PİSTONLARIN VE PİSTON BOŞLUĞUNUN YAĞLANMASI AMACIDIR...
    Karbüratörün tıkandıktan sonra görürüm zararı olmazmışı 4 zamanlı motorların karbüratörleri yağlı benzin karışımına uygun değil motor tekler hatta karbüratör tıkanır yolda kalırsın.
    viper17 bunu beğendi.

  11. #71
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    aslında zeytinyağı daha iyi olur ama salataya...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  12. #72
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    "Oktan nedir
    Benzinin patlamaya karşı olan direncine “oktan” denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karışımından elde edilir. Eğer karışımları kontrol edilmezse kaliteleri değişir.
    Oktan dereceleri 50-110 arasında değişir. 50 derece üçüncü sınıf yakıtlarda 110 ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Aldığınız benzin 50 oktan ise yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir. Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla arttırılabilir. Bu iş için en iyi kimyasal yakıta eklenen tetra-etil kurşun karışımıdır.
    Tetra-etil kurşun benzine tümüyle karışıp tamamıyle buharlaşan bir sıvıdır. Etilen dibromid tetra-etil kurşunun bujilerde ve supaplarda kurşun oksit birikintiler oluşturmasını engeller. Son zamanlarda ise kuşunlu benzinler gittikçe yerini kurşunsuz benzine bırakmış ve yeni üretilen tüm araçlarda katalik konverter standart ekipman haline gelmiştir.
    Benzinler oktan sayısı üç sınıfa ayrılır:
    87 oktan ve altı (regular)-
    88-91 oktan (mid-grade)-
    92 oktan ve üstü (premium)
    Yüksek oktanlı yakıt ile daha çok kilometre yapabilir misiniz?
    Aracınız, örneğin 87 oktanlı bir yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış ise sizin 98 oktanlı bir yakıt kullanmanız aracınızın aynı benzin ile daha çok yol almasını sağlamaz. Eğer 98 oktanlı bir yakıt kullanmaya başladıktan sonra aracınızın aldığı yol artıyorsa bu, motorunuzun ateşleme avansının tekrar ayarlanmaya ihtiyacı olduğunu gösterir ve bu ayarı yaptırdıktan sonra 87 oktanlı bir yakıt ile aynı verimi sağlayabilirsiniz.
    Oktan nedir
    Benzinin patlamaya karşı olan direncine ‘oktan’ denilmekte. Benzin, üretiliği petrol kökenine göre değişik özellikler göstermektedir. Bütün benzinler asfalt tabanlı ve parafin tabanlı ham petrol ürünlerinin belirli oranlarda karışımları ile elde edilir. Bu karışıma göre ise benzin kalitesi değişkenlik gösterir.
    Oktan dereceleri belirli bir aralıkta değişir. Örneğin 50 oktan derecesi 3. sınıf yakıtlardaki, 110 oktan derecesi ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Eğer aracınızda kullandığınız benzin 50 oktan ise kullandığınız yakıt yanma sırasında patlamaya karşı az direnç gösterecek ve yandıkça patlayarak darbe etkisi ile pistonlarda bir sarsıntı meydana getirecektir. Yüksek oktan dereceli benzinlerde ise bunun tam tersi bir olay meydana gelecek, motor zorlanmayacak ve sürüş kalitesi artacaktır."

    Bu oktan olayını anlamadım gitti yıllardır... Şimdi uçak benzini, oktanı yüksek, ama zor mu yanıyor? hayır. Peki ya Zippo benzini? Çok kolay alev alıyor, 100 oktan değil de 50 oktan mı??? Ben bu işin içinden çıkamadım
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  13. #73
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Evet uçak benzininin oktanı yüksek ve zor yanıyor. Amacı da zor yanması zaten. Hatta şöyle söyleyeyim de hep beraber şaşıralım, yeni tartışmalara yelken açalım:

    Uçaklarda yakıt olarak GAZYAĞI kullanılır. Evet bildiğin gazyağı.

    Bütün cevapları vermiyorum, zira tartışma çıksın istiyorum. Konuyu baştan sona okuddum da çok zekli ve komik

  14. #74
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı zerzura adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet uçak benzininin oktanı yüksek ve zor yanıyor. Amacı da zor yanması zaten. Hatta şöyle söyleyeyim de hep beraber şaşıralım, yeni tartışmalara yelken açalım:

    Uçaklarda yakıt olarak GAZYAĞI kullanılır. Evet bildiğin gazyağı.

    Bütün cevapları vermiyorum, zira tartışma çıksın istiyorum. Konuyu baştan sona okuddum da çok zekli ve komik



    bildiğim kadarıyla da F1 araçlar da jp 4 kullanırlar.
    normal motorlu otomobillerde JP 8 kullanılır.

    Bir uçak yakıtı;

    1- Pratik olarak uzun zaman depo edilebilir ve soğuğa dayanıklı olmalıdır.

    2- Yapışkan olmamalıdır.

    3- Korozyon etkisi yapmamalıdır. Temas ettiği yüzeyleri olmamalıdır.

    4- Yeter derecede uçucu olmalıdır.

    5- Yanma değeri iyi olmalıdır.

    6- Vuruntuya karşı dayanıklı olmalıdır.

    7- Artık bırakmadan yanmalıdır.

    8- Her an kullanılabilme olanağı sağlamalıdır.

    9- Hava ile kolayca ideal biçimde karışabilmelidir.

    UÇAK YAKITLARI

    Pistonlu uçak motorlarının yerine daha geliştirilmiş olan jet motorlarının kullanılması, benzinin yerine, jet yakıtının kullanılmasını gerekli kılmıştır.

    Jet yakıtı, gazyağı türü sınıfından olup ismi Kerosene olarak tanımlanır. Jet motoru devamlı bir yanma ile çalıştığından alevlenme noktasının yüksek olması gerekir. Bu da jet yakıtlarında 44 0C civarındadır.

    Uçaklarımız hava olaylarından kurtulmak, yakıt tasarrufu ve sürtünme gibi bazı etkenlerden dolayı yüksek irtifalara çıkmak zorundadır. Bu yüzden jet yakıtımızın donma noktasının yüksek olması gerekmektedir. Bu donma noktası - 50 0C civarındadır.

    Ayrıca uçaklarımıza gerekli yakıtı depolayabilmek için uçaklarımızın belirli bölgelerini yakıt tankı olarak kullanmaktayız. Bu sebepten dolayı uçaklarımızda kullandığımız yakıtlar korozyon yapmamalı ve içinde fazla miktarda su bulunmamalıdır.

    Sivil uçaklarımızda kullanı1an jet yakıtı JP 1~ JET-Al cinsinden askeri uçaklarda ise JP 4 kodlu yakıtlar kullanı1maktadır.

    YAKIT YOĞUNLUĞU (DENSITY)

    Yakıtın birim hacminin kütlesine yakıt yoğunluğu denir. Yakıt yoğunluğu sıcaklıkla ters orantılı olarak değişmektedir. Deniz seviyesinde standart yakıt yoğunluğu;

    Metrik olarak 0,803 Kg/Lt.

    İngiliz, Amerikan sistemine göre ise 6,70 Lb/US galondur.
    Normalde kapasitans esasına göre çalışan yakıt indikasyon sistemi yakıt yoğunluğundaki değişimleri değerlendirerek yakıt ağırlığının tam olarak indikatörde görünmesi sağlanır. ,

    Yakıt miktar indikasyon sisteminin arızalanması halinde uçağa alınabilecek yakıt miktarını öğrenmek istersek tankımızın hacmini ve o andaki yakıt yoğunluğunu öğrenmemiz gerekir. Bunları tespit ettikten sonra aşağıdaki formül uygulanarak uçağa alınabilecek yakıt miktarını tespit ederiz.

    Tank yakıt miktarı = Tank hacmi x Yakıt Yoğunluğu

    Kg = Lt x Kg/Lt.

    Lb = USG x Lb/USG

    YAKIT KONTROLLERİ

    Uçağa yakıt ikmalinden önce alacağımız yakıtın bazı kontrolleri yapılması gereklidir. Kontrol etmemizin nedenleri ;

    1- JP 1 veya JET A 1 olup olmadığı

    2- Pislik ve tortu kontrolü

    3- Renk kontrolü

    4- Su kontrolü

    JP 1 veya JET A 1 olup olmadığının kontrolü ;

    lkmal tankerinde JP 1 veya J...


    ( kaynak : http://www.msxlabs.org/forum/soru-ce...iti-nedir.html )
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  15. #75
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Pekala şöyle sorayım o zaman, 2 zamanlılarda ki gibi benzine yağ karıştırmak oktanı düşürür mü yükseltir mi? Neticede benzinin yanmaya, patlamaya direnci artacağı için oktanın yükselmesi lazım? O zaman arkadaşların dediği gibi bir kapak yağı benzine katarsak 98 oktan mı yapacağız benzini??? Esasında bu konu motoru kışlık garajdan çıkartırken dikkatimi çekti. Depo pas yapmasın diye depo dibinde kalan bir parmak benzinle, az bir yağı karıştırıp koymuştum. Sonra üstüne 3 lt kadar benzin ekledim ve 40 km yol gelmiştim. Motorun çalışması rahat ve daha sessizdi. Şimdi arada bu yağ katma olayını yapsam mı diye ben de düşünmekteyim. Ama egzoslar kurum bağlayacaksa, buji yağlanıp ateşleme düşecekse de, karbüratörü tıkayacaksa da hiç bulaşmamak lazım. Ayrıca o yağlı benzin kullandığım zaman, daha segman piston değişmemişti ve motor yağ yakmaktaydı. Segmanları eskimiş motorlarda az miktar yağ benzine karıştırılıp kullanılabilir bence. Hem segman-silindir gömleği arasındaki boşluğu dolduracak, hem de yağ karterindeki yağı daha az yakacaktır. Yüksek oktanlı benzinle motorumun daha rahat çalışıp çalışmadığını da bir süre 98 oktan benzin kullanarak deneyeceğim
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  16. #76
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    şimdi şöle oktan la sıkıştırma oranı alakalıdır basitçe şöle 9.1 e kadar olan sıkıştıma oranlı motorlarda 95 oktan akadar olan benzinler 9.1 den yüksek olan sıkıştırma oranlı motorlarda daha yüksek oktan benzin kullanıalır
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  17. #77
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    Carbon clean yada wurth kullanın motorunuz mutlu olsun, sizde mutlu olun.


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler